utotest 09 ertrouwd instappen TRES _cee'd ers SS /EMBER 2012 PAGINA TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 29 NOVEMBER 2012 PAGINA 3 Technische ïlkswagen Golf 1.2 TSI Trendline gegevens: Merk en type: flodus 1.2TCE Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: i Cabriolet 1.616V acceleratie Verbruik: >te beurt. RDW C02-uitstoot: v.a. 1800,- auto hoge verwach- betreft vormgeving, o Surprise 3-4554254 013-5321411 013 - 528 32 26 www.van-mossel.nl fabrikanten en importeurs laten graag zien waartoe ze in staat zijn en idan ook het liefst een vol gehangen topmodel mee. Maar in deze tijd e vinger op de knip zijn we veel meer benieuwd naar de instapvarianten. W bewust een test van de nieuwe Volkswagen Golf in de minst krachtige (variant. Biedt meer dan je verwacht 113 g/km (A-label) 19.815 euro ktr. dak-aircoJ i Scenic 2.016V d met.-trekhaakI 0-100 in 11,9 sec. stadscyclus 5.9 liter/100 km buitenwegcydus 4,2 liter/100 km gecombineerd 4.9 liter/100 km 63 kW/86 pk bij 4.300-5300 tr/min topsnelheid 179 km/u Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline ij ons terecht. .013 5426341 st-automobielennl Express 1.5 DCI wit 16V Authexpr c-5 deurs-airco i Grand Scenic 2.016V 160 Nm bij 1.400-3.500 tr/min lengte 4,349 mtr, breedte 1,799 mtr 1.105 kg Aanhanggewicht: 1.100 kg (geremd) Prestaties: j Renault] LT-ONDERHOUD 1 keuze uit de drie- en vijfdeurs carrosserie, waar veel concurrenten de driedeurs al lang aan de wilgen hebben gehangen. De basisversie is de Easyline die op de voeten wordt gevolgd door de Trendline. De laatste heeft als enig verschil meege spoten spiegels en portiergrepen. Verder is het aantal beschikbare opties voor Trendline veel groter. ook verkeersdrempels en grotere onef fenheden goed op. De besturing laat geen steken vallen en ook bij hogere snelheden is de stabiliteit dik in orde. Zaken als zeven airbags, ESP en een XDS variabel sperdif- ferentieel alsmede het Multi collision bra king system dienen de veiligheid. Bovendien zijn de prijzen gunstig. De drie deurs 1.2 Easyline begint bij 18.790 euro. Wie gaat voor de vijfdeurs in Trendline kornt met dezelfde motor nog steeds gunstig uit op 19.815 euro. Kijk voor de video van deze auto op www.youtube. nl/automedianl. SSSStSSS -t lijkt Volkswagen prima Van bumper tot bumper is de generatie nieuw en staat zelfs niet eerder gebruikte bodem- f Maar in eerste aanblik, vooral profiel, lijkt er helemaal niets wd. De auto is langer geworden, P« als we om het hoekje gaan en en achterzijde in ogenschouw J.dan is duidelijk te zien dat we hier felnieuwste Golf te maken hebben, „r- tont is strak vormgegeven en sluit S volledig aan op de lijn die het ~'M’ al met haar andere modellen heeft Echter door de lichte V-vorm motorkap komt de auto net wat ft zakelijk over, gelukkig! Door de Juinde onderkant vormen ook de wnten wat minder een solide blok, ecnt vernieuwend kunnen we de ’ift noemen. Natuurlijk blijft er de uiteraard haar zaakjes weer goed op orde, maar tegelijk moet gezegd worden dat de concurrentie in de tussentijd op het gebied van interieurkwaliteit niet stil heeft gezeten en een groot deel van de achter stand is ingelopen. De nieuwe Golf op het modulaire onder stel is een tikkeltje groter geworden en die extra ruimte wordt verdeeld over achterpassagiers en bagage. Twee volwas senen hebben genoeg ruimte achterin en het bagagevolume varieert keurig van 380 tot maximaal 1.270 liter en dat is voor een moderne middenklasser keurig. Een posi tieve ontwikkeling is de gewichtsafname. (5d) Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.197 cc Een topsnelheid van 179 km/u is meer dan bruikbaar en in 11,9 seconden sprint de Veiligheid Golf naar de 100 km/u. Als we dan bij het In het vooronder van ons testexemplaar tanken constateren dat het gemiddelde ligt zoals gezegd de basismotor uit de verbruik keurig tussen de 1 op 15 en 1 op nieuwe Golf-reeks. Het is de bekende 1,2 16 zit, dan weten we ook meteen dat een liter met turbo en directe inspuiting (TSI) zesbak gemist kan worden. Overigens is die een vermogen levert van 86 pk. Dat dit de enige benzinemotor die geen zes- lijkt niet echt royaal, maar als we daarbij bak heeft in het nieuwe programma. het koppel van 160 Nm al vanaf 1.400 Het onderstel heeft Volkswagen weer tr/min in beschouwing nemen, dan heb- helemaal op orde. Er is wederom een ben we weinig te klagen. Al vanaf lage goede mix gevonden tussen comfort en toerentallen pakt de motor goed op, is dynamiek. De standaard 15 inch wielen voldoende vlot en alles behalve rumoerig. met 65-serie banden vangen met name deze trouwe klant dat de I nieuw is, maar dat je het Touchscreen Een blik in het interieur leert dat Volkswagen ook daar op de bekende weg is voortgegaan. Natuurlijk is alles opnieuw in een vorm gegoten en zijn de laatste voorzieningen aanwezig. Zo heeft iedere Golf voortaan standaard half automatische airconditioning, een 12,7 cm touchscreen op de middenconsole, een audiosysteem en zaken als centrale vergrendeling met afstandsbediening en elektrisch bediende voorportierruiten. De kleurkeuze in grijstinten van ons exem plaar sluit helemaal aan bij de wens van de gemiddelde Nederlandse koper, maar Volkswagen heeft natuurlijk meer mogelijkheden in petto. Op het gebied van materialen en afwerking heeft Volkswagen Oisterwijk Bedrijfsweg 17 Tilburg Ringbaan Noord 65 h£®SSl 20-ZDS-7L hrzakel

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 31