ealernieuws ouwmeester kiest opnieuw Vet of oor Denissen cool? Ford pept Focus Fiat 500 is miljonair op tot WTCC M^i i v jOH Dealers [TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 22 NOVEMBER 2012 PAGINA 5 Edition Tony Vos Redacth WEMBER 2012*1 OE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN. Ma Romeo Fiat Lancia Tigchelaar. Audi Audi Centrum Tilburg BMW I MINI Renova te 21 Email: tonyvos@automedia.nl a te koop en dat I al 73.000 registratii succes van «bij nacc Keop. (telling Vrc ker Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel Email: advertentie@tilburgsekoerier.nl 013-5943980 013-7500777 013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 Citroen Bertens013-5423030 Daihatsu IMG Bink 013-5420143 Ford Tigchelaar013-5943943 Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800 Kia Denissen013-4652100 Mercedes Rüttchen013-5959100 Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue013-5443330 Nissan Denissen0134652100 Peugeot Vingerhoets013-4634355 Saab Zuid Oost013-4647676 Seat I Skoda Auto Noordhoek013-5470040 Ibyota Van Dorst Tilburg013-5351035 Volkswagen Van Mossel Tilburg.013-5321411 Volvo Van Roosmalen013-5840000 De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013-5368805 Fax 013-5359985 zit veel rek in moderne turbomo toren. Dat laat Ford nu zien aan de »nd van een Focus WTCC Limited Edition. Onder de kap. huist de 1,6 ror Ecoboost motor die normaal tot niaximaal 182 pk gaat. Maar de tech- *i weten er nu 201 pk uit te halen, Ml het koppel flink toeneemt van 140 naar 320 Nm. Bij de aandrijflijn De Fiat fabriek in Polen heeft het mil joenste exemplaar van de huidige 500 geassembleerd. Dat aantal werd bereikt in een goede vijf jaartijd. Het jaar 2009 was de absolute topper met 186.000 exemplaren die werden verkocht. Sinds begin vorig jaar is de Fiat 500 ook in Amerika te koop en dat leverde tot nu toe al 73.000 registraties op. Fiat wil het succes van de 500 verder uit- De nieuwe Kla Cee'd SW van Bouwmeester automaterialen hoort een andere versnellingsbak met korte slag. Met deze versie kan Ford mooi het gat tussen de reguliere Focus en de snelle ST opvullen. De auto staat op 18 inch WTCC wielen en krijgt de nodige stickers. Het is nog niet duidelijk of de auto ook naar ons land komt en wat deze dan moet gaan kosten. jaar bestaat de zakelijke rela- Bouwmeester automaterialen Denissen. In november 1954 Denissen (93) samen met zijn een buurtgarage in de Tilburg- gvlied. Naast stalling en ben- voerde Garage Denissen on- aan alle merken auto's. Voor van auto onderdelen kwam i contact met Bouwmeester en i het begin van een langdurige relatie. In 1966 werd Denissen iealer (toen nog Datsun) en kórt kocht Bouwmeester haar eerste itsun Cedric. I I afaelopen decennia specialiseerde UC V» I1 C i «meester zich in bedrijfswagenon- fdelen. Denissen gebruikt bij onder- «4 uiteraard originele Nissan en Kia derdelen, maar als het bijvoorbeeld om needschappen gaat wordt haast vanzelf igang naar Bouwmeester gemaakt. Op ar beurt is Bouwmeester ook loyaal J I Denissen. Vijf jaar geleden kocht het ee nieuwe Nissan Qashqai's, waarvan réén met ruim 250.000 kilometers aan ranging toe was. Morena de Rooij, recteur van Bouwmeester, ging winke- ibij Denissen en vanwege de voorkeur «accountmanager Jos Schilders viel de een Kia Cee'd SW met één fiscale I van 20 procent. roeger moest je uit een diep ren ende sportwagen stappen om de aandacht om je heen te krijgen. Nu kijkt alleen nog een enkele lief hebber om als je in zo'n zeldzaam heid voorbij rijdt. Vooral jongeren zijn helemaal niet meer met pk's en acceleratiecijfers bezig, zoals ik dat met velen in mijn jeugd wel was. Af en toe wordt een exoot nog wel eens herkend uit een racespel, maar daar blijft dan bij. Geen wonder dat toen ik recent in de nieuwe Volkswagen Golf reed, ik maar één persoon bewust heb zien omkijken. Daarom verbaast het me ten zeerste wat de reacties van kinderen en tieners zijn als ik uit de Renault Twizy stap. Ondanks zijn petieterige formaat, heeft ie dereen 'm zien aankomen en als ik dan met een sierlijke zwaai een van de portieren open draai, hoor ik alleen maar 'vet' en 'cool' van alle kanten. Er is dus hoop dat de aanstormende generatie voor schoon en eventueel elektrisch gaat en het doet me goed dat te zien. Ik merk ook aan mezelf dat het totaal geen uitdaging meer is om je te richten op snelheid en acce leraties. Nee, het wordt juist meer en meer een uitdaging om met een als zuinig bedoelde auto ook een zo laag brandstofverbruik te behalen. Maar wel een verbruik zonder al te veel beperkingen op het gebied van comfort. Niet vreemd dat een Toyota Prius Plug in niet de beloofde 1 op 47,5 in de praktijk haalt omdat bij die me ting een groot deel op het conto van de elektromotor komt die wordt gevoed uit een batterij die aan het stopcontact wordt opge laden. Nee, dan ben ik veel meer spreken over boven de 1 op met deze auto als tijdens een lange snelwegrit helemaal niet elektrisch wordt gereden. Is dat nou vet of cool...? bouwen door steeds meer varianten te brengen waarop het type 500 meer als een soort van merknaam prijkt. Zo is er nu de ruimtelijke 500L waarvan ook nog een zevenpersoons lange ver sie komt en heeft Fiat de 500X SUV in voorbereiding. Van de oorspronkelijke Fiat 500 die in de jaren vijftig werd ge lanceerd, werden er overigens 3,4 mil joen gebouwd. fB0iW>E£ST£? 2009

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 29