ealernieuws
ouwmeester kiest opnieuw
Vet of
oor Denissen
cool?
Ford pept Focus
Fiat 500
is miljonair
op tot WTCC
M^i i v
jOH
Dealers
[TILBURGSE KOERIER
DE AUTOMAAT DONDERDAG 22 NOVEMBER 2012 PAGINA 5
Edition
Tony Vos
Redacth
WEMBER 2012*1
OE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND,
UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN.
Ma Romeo Fiat Lancia Tigchelaar.
Audi Audi Centrum Tilburg
BMW I MINI Renova
te
21
Email:
tonyvos@automedia.nl
a te koop en dat I
al 73.000 registratii
succes van
«bij
nacc
Keop.
(telling
Vrc
ker
Tony Vos
Tel. 0495-430930
Postbus 2144, 6020 AC Budel
Email:
advertentie@tilburgsekoerier.nl
013-5943980
013-7500777
013-5422133
Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590
Citroen Bertens013-5423030
Daihatsu IMG Bink 013-5420143
Ford Tigchelaar013-5943943
Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800
Kia Denissen013-4652100
Mercedes Rüttchen013-5959100
Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue013-5443330
Nissan Denissen0134652100
Peugeot Vingerhoets013-4634355
Saab Zuid Oost013-4647676
Seat I Skoda Auto Noordhoek013-5470040
Ibyota Van Dorst Tilburg013-5351035
Volkswagen Van Mossel Tilburg.013-5321411
Volvo Van Roosmalen013-5840000
De Tilburgse Koerier
N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg
Tel. 013-5368805
Fax 013-5359985
zit veel rek in moderne turbomo
toren. Dat laat Ford nu zien aan de
»nd van een Focus WTCC Limited
Edition. Onder de kap. huist de 1,6
ror Ecoboost motor die normaal tot
niaximaal 182 pk gaat. Maar de tech-
*i weten er nu 201 pk uit te halen,
Ml het koppel flink toeneemt van
140 naar 320 Nm. Bij de aandrijflijn
De Fiat fabriek in Polen heeft het mil
joenste exemplaar van de huidige 500
geassembleerd. Dat aantal werd bereikt
in een goede vijf jaartijd. Het jaar 2009
was de absolute topper met 186.000
exemplaren die werden verkocht. Sinds
begin vorig jaar is de Fiat 500 ook in
Amerika te koop en dat leverde tot
nu toe al 73.000 registraties op. Fiat
wil het succes van de 500 verder uit-
De nieuwe Kla Cee'd SW van Bouwmeester automaterialen
hoort een andere versnellingsbak
met korte slag. Met deze versie kan
Ford mooi het gat tussen de reguliere
Focus en de snelle ST opvullen. De
auto staat op 18 inch WTCC wielen
en krijgt de nodige stickers. Het is
nog niet duidelijk of de auto ook naar
ons land komt en wat deze dan moet
gaan kosten.
jaar bestaat de zakelijke rela-
Bouwmeester automaterialen
Denissen. In november 1954
Denissen (93) samen met zijn
een buurtgarage in de Tilburg-
gvlied. Naast stalling en ben-
voerde Garage Denissen on-
aan alle merken auto's. Voor
van auto onderdelen kwam
i contact met Bouwmeester en
i het begin van een langdurige
relatie. In 1966 werd Denissen
iealer (toen nog Datsun) en kórt
kocht Bouwmeester haar eerste
itsun Cedric.
I I afaelopen decennia specialiseerde
UC V» I1 C i «meester zich in bedrijfswagenon-
fdelen. Denissen gebruikt bij onder-
«4 uiteraard originele Nissan en Kia
derdelen, maar als het bijvoorbeeld om
needschappen gaat wordt haast vanzelf
igang naar Bouwmeester gemaakt. Op
ar beurt is Bouwmeester ook loyaal
J I Denissen. Vijf jaar geleden kocht het
ee nieuwe Nissan Qashqai's, waarvan
réén met ruim 250.000 kilometers aan
ranging toe was. Morena de Rooij,
recteur van Bouwmeester, ging winke-
ibij Denissen en vanwege de voorkeur
«accountmanager Jos Schilders viel de
een Kia Cee'd SW met één fiscale
I van 20 procent.
roeger moest je uit een diep ren
ende sportwagen stappen om de
aandacht om je heen te krijgen.
Nu kijkt alleen nog een enkele lief
hebber om als je in zo'n zeldzaam
heid voorbij rijdt. Vooral jongeren
zijn helemaal niet meer met pk's
en acceleratiecijfers bezig, zoals
ik dat met velen in mijn jeugd wel
was. Af en toe wordt een exoot
nog wel eens herkend uit een
racespel, maar daar blijft dan bij.
Geen wonder dat toen ik recent in
de nieuwe Volkswagen Golf reed,
ik maar één persoon bewust heb
zien omkijken. Daarom verbaast
het me ten zeerste wat de reacties
van kinderen en tieners zijn als ik
uit de Renault Twizy stap. Ondanks
zijn petieterige formaat, heeft ie
dereen 'm zien aankomen en als
ik dan met een sierlijke zwaai een
van de portieren open draai, hoor
ik alleen maar 'vet' en 'cool' van
alle kanten. Er is dus hoop dat
de aanstormende generatie voor
schoon en eventueel elektrisch
gaat en het doet me goed dat te
zien.
Ik merk ook aan mezelf dat het
totaal geen uitdaging meer is om
je te richten op snelheid en acce
leraties. Nee, het wordt juist meer
en meer een uitdaging om met
een als zuinig bedoelde auto ook
een zo laag brandstofverbruik te
behalen. Maar wel een verbruik
zonder al te veel beperkingen
op het gebied van comfort. Niet
vreemd dat een Toyota Prius Plug
in niet de beloofde 1 op 47,5 in de
praktijk haalt omdat bij die me
ting een groot deel op het conto
van de elektromotor komt die
wordt gevoed uit een batterij die
aan het stopcontact wordt opge
laden. Nee, dan ben ik veel meer
spreken over boven de 1 op
met deze auto als tijdens een
lange snelwegrit helemaal niet
elektrisch wordt gereden. Is dat
nou vet of cool...?
bouwen door steeds meer varianten
te brengen waarop het type 500 meer
als een soort van merknaam prijkt. Zo
is er nu de ruimtelijke 500L waarvan
ook nog een zevenpersoons lange ver
sie komt en heeft Fiat de 500X SUV in
voorbereiding. Van de oorspronkelijke
Fiat 500 die in de jaren vijftig werd ge
lanceerd, werden er overigens 3,4 mil
joen gebouwd.
fB0iW>E£ST£?
2009