utotest erfectionist KOÊ IIJF JOVEMBER 2012 «I [TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 1 NOVEMBER 2012 PAGINA 3 Technische gegevens: di A3 1.4 TFSI Audi A3 1.4 TFSI Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties: acceleratie Verbruik: C02-uitstoot: Prijs: rvww.tigchelai www.audicentrumtilburg.nl g naar de voorwaa Ie loop van de jaren negentig was Audi als enige succesvol in het premium thback segment. Dit succes wist het merk dankbaar uit te bouwen. Zojuist ji derde generatie aangetreden als driedeurs hatchback. Wederom een Ie Audi in alle toonaarden zo blijkt tijdens een uitgebreide kennismaking. Audi Centrum Tilburg 90kW/122 pk bij 5.000-6.000 tr/min 200 Nm bij 1.400-4.000 tr/min Aatiz 0.8 1.0 1.65-drs Kraaivenstraat 14, Tilburg. T: 013 75 00 777 0-100 in 9,3 sec. stadscyclus 6,5 liter/100 km buitenwegcydus 4,4 liter/100 km gecombineerd 5,2 liter/100 km 120g/km (A-label) 26.020 euro auto geen n 203 km/u I seconden, chte topper w Ji de ruin .'03II fehatcht .'021 _'O2 U hb’ nos 5-drs'01 U 'We. 4-drs—.01 os'01 L '001.1! lengte 4,237 mtr, breedte 1,777 mtr 1.250 kg Aanhanggewicht: 1.400 kg (geremd) topsnelheid 203 km/u organen is daarvan een goed voorbeeld. Net zoals een accentstrip op dashboard en portieren die niet simpel glad is, maar bestaat uit smalle lijntjes. Aandacht voor detail spreekt uit allerhande elementen, zoals het platte navigatiescherm dat bij het starten uit het dashboard boven de middenconsole omhoog komt en na het terugdraaien van de contactsleutel weer even geruisloos verdwijnt. 1 turbo en directe Het motorvermogen r.niet overbemeten, maar de viercilinder maakt veel goed met een koppel van 200 Nm al vanaf 1.400 tr/min. Het is dus niet nodig veelvuldig te scha kelen, omdat de motor vrijwel altijd thuis geeft. Wie keurig de instructies van de schakelindicator volgt, bewerkstelligt wel een gunstig verbruik van in de praktijk As'je zoveelste^piuirm '99 I.Ï «d bij deze 1.4 T op enkele diesels. e bestaande Audi Merk en type: Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.395 cc Schakelindicato De zitpositie van de nieuwe A3 is wat - lager dan voorheen en daardoor geeft de i auto een sportiever gevoel. De ruimte op is voorzien van een i de achterbank is voor twee volwassenen brandstofinspuiting. He keurig, maar wie vaker met meer perso- van 122 pk lijkt niet o' nen op stap gaat, die wacht liever even de viercilrJ- op de vijfdeurs Sportback niet alleen van wege de betere toegankelijkheid, maar ook door de langere wielbasis en meer ruimte achterin. Het bagagevolume is concurrerend en varieert van 365 tot 1.100 liter. i» fLv A2 rL» 1 A tuccan Hn 1 nrt 1 5 on 1 irbij de letters aangeven dat de motor verdient de Audi A3 de Ook qua prestaties laat de a steken vallen met een top van en acceleratie naar 100 in 9,3 In alles is de nieuwe A3 een ed en natuurlijk een echte Audi. De prijslijst begint met de 1.4 TFSI vanaf 26.020 euro. Met zeventraps S-tronic komt de auto op 27.400 euro. We praten dan over de Attraction uitrustingsvari- ant,^ terwijl ook voor de Ambition en velijk vanaf 28.000 en 27.800 euro” wordt ingezet. Een kenmerk daarvan is dat de vooras verder naar voren staat iige waarmee een langere wielbasis wordt urn. bereikt. Toch wordt het profiel daarmee niet ontkracht, sterker nog, de auto ziet er zelfs sportiever uit. Ook is gezorgd voor een lager zwaartepunt, terwijl de nieuwe koets fors lichter is geworden. S nooit eerder heeft de Audi A3 zoveel ^revers gehad. De BMW 1-serie ’weal langer, maar is in de huidige generatie ook van recente datum, “naast zet Volvo nu een zakelijk aan telijke V40 neer en heeft Mercedes een onver- «naast zet Volvo nu een z ïzrd telijke V40 neer en heel w 'de ruimtelijke A-klasse - '03 31 hatchback gemaakt. '02 Ifl n’ '“Hlijft Audi het voordeel houden van De uitstraling is precies zoals de klant jrote, trouwe rijdersgroep die zonder van Audi verwacht. De singleframe grille, 2.1 H weer voor het nieuwe model zal koplampen met de specifiek gevormde l« Zeker omdat de prijzen op het- led dagrijverlichting en over de flanken niveau zijn gebleven mede dankzij lopende strakke schouderlijn. Eigenlijk '00 I» Sunstige C02-uitstoot en de daar- moet we er gewoon h t vorige model '00 IJ! 9®*°PPeld belastingen. Goed nieuws naast zetten om de daadwerkelijke ver- ,m iji Hld,en dat dit voor de zakelijke gebrui- schillen de zien. De achterkant vertoont uu °°k geheel 2013 een lagere bijtelling door de specifieke vorm van de verlich- 'W ’ert bij deze 1.4 TFSI benzinemotor ting trekjes van bijvoorbeeld de huidige 'W I ^deenkelediesels. A4. ij gaande Audi A3 kent, zal geen Audi hanteert strikte designregels voor DM-!>l "probleem hebben orp de nieuweling haar interieurs en ook op dat vlak maakt unciering moghJ ™ani9 herkennen. Audi bewandelt de nieuwe A3 geen uitzondering. De hoge - tegenover «■’TV"* ™n ev°lutie en kiest niet voor mate van perfectie is weer bereikt door “reus andere vormen. Toch staat de de materialen, de vormen en de manier IS avonds op afspraak opeeni compleet nieuwe bodemgroep waarop alles wordt ervaren. De verfijnde "Wait binnen de Volkswagen Groep aluminiumkleurige belijning van diverse bavario 1.6.... ba Varia ifiz automaat.. I s avonds op afspraak^

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 55