^ij impressie
B
Litertjes erbij!
HYUNDAI 130 &l
O
gend
«raai
Fiat 500 op z'n
Amerikaans gechopt
iers
b i -
DE AUTOMAAT’ DONDERDAG 18 OKTOBER 2012 PAGINA 15
v.a. 1800,-
Hyundai i30 Wagon
gervic
Fiat 500
Suzuki Altc
3-4554254
Ho Talrtkliil/a riirlar Rit Lr»r
van het merk. De achterkant ziet er vc
wassen breed uit en doet door de v™
van de verlichting en de lijnen wat denke
aan de Ford Focus Wagon. De ruitlij
wordt aan de zijkant geaccentueerd n»
chromen bies die langs de onderr"
BURGSE KOERIER -
Kievan de Hyundai i30 Wagon nog
et einde van het jaar in aanmerking
‘0 procent bijtel ling.
wand
<1 een stationwagon vooral telt is het
e Wagon heeft Hyundai nu
de meest gevraagde versie
In de middenklasse verkopen
l op de Nederlandse markt het
leze pakezels met volop gebruiks-
jdieden.
HYUriDAl Auto
De enige echte Hyundai-dealer voor Tilburg en omstreken
Kraaivenstraat 16 5048 AB Tilburg - 013-5286900
mige merken zetten in één keer
volledig nieuwe serie van één
lel neer, maar meestal zit er
leen paar maanden tijd tussen
j tecarrosserievarianten. Dat
Jtent dat bij de nieuwe Hyundai
■adevijfdeurs hatchback nu
■Wagon aan het programma
■evoegd. Nu nog de sportieve
Keurs'
bagagevolume, van het merk. De achterkant ziet er vol-
omdat dit soort wassen breed uit en doet door de vorm
auto's veelvuldig van de verlichting en de lijnen wat denken
onder gezinsom- aan de Ford Focus Wagon. De witlijn
standigheden wordt aan de zijkant geaccentueerd met
wordt ingezet. een chromen bies die langs de onderrand
Ondanks de niet loopt. Afhankelijk van de gekozen uitrus-
i overdreven leng- tingsvariant heeft de auto ook chromen
te van net onder portiergrepen en lichtmetalen wielen van
de 4,50 meter verschillend formaat en ontwerp.
I scoort de nieuwe
i30 Wagon op Automaat’
dit punt boven- Naast de reeds genoemde handgescha-
kelde versnellingsbak is de i30 Wagon
er ook met een zestraps automaat. Die
heeft echter een flinke invloed op het
"■“-Jstofverbruik, waardoor de meerprijs
.v.s is. Dat geldt zowel voor de benzine
als de diesel. Het is bij Hyundai gewoon
even wachten op de dubbele koppeling
automaat die in aantocht is.
De dieselmotor is een bekende, de 128 pk
sterke 1,6 liter met een koppel van 260
Nm, waarmee de auto in 11,2 seconden
naar de 100 gaat en topt op 193 km/u.
Hoe groot de invloed van de automaat
op het brandstofverbruik is, blijkt sterk
ar sluit goed aan bij bij deze diesel. Normaal komt deze aan
serie. De auto toont een zeer gunstige waarde van 110 g/km
aan CO2, maar met automaat neemt dit
surfplank en kent ook fors uitgebouwde
laats waar spatborden om plaats te bieden aan de
inden zijn. brede wielen die in hun rode kleurstelling
antde eveneens het historische karakter van
heeft. deze creatie benadrukken. Luchtinlaat en
'sche de uitlaat zijn aangepast voor iets meer
aakt. vermogen, terwijl het interieur is opge
waardeerd met vrolijke kleuren en, jawel,
een houten vloer.
ineens toe naar 160 g/km! ditioning. Wie liever de dieselversie rijdt, is
Prijstechnisch zet Hyundai de i30 Wagon minimaal 22.495 euro kwijt. Uiteraard zijn
midden in het segment neer met een er tal van uitrustingsvarianten die meer
vanafprijs van 19.495 euro. Belangrijk is spullen bieden, voor bescheiden prijstech-
de meerprijs van 1.000 euro voor aircon- nische stapjes.
In Las Vegas vindt op dit moment de
jaarlijkse SEMA tuningbeurs plaa*--
de meest extreme auto's te vine...
SffiSlSffg; Dat hoeft niet altijd groot te zijn, war* J-
onderdelentak van Chrysler, Mopar, he...
■■sspeciaal voor de beurs een Californisc1--
aSaKg uitvoering van de Fiat 500C gemaa^.
■■S De auto is gespoten in matgrijs, heeft
HBS een nostalgisch dakrek met daarop een
dit punt uvvcii-
I gemiddeld met
I een minimaal
een ruimt die
I 528 liter groot is brandstofverbru
I en kan worden fors is. Dat gele
uitgebreid tot
maximaal 1.642
liter. Daarnaast zijn ook de been- en
hoofdruimte op de achterbank uitermate
andstof te besparen. Vanwege zijn royaaj bemeten.
öfctoot van 130 g/km komt de ben- Wie valt voor de charmes van de wagon-
Kievan de Hyundai I30 Wagon nog variant van de i40, die zal ook beslist de
vormgeving van de I30 Wagon weten te
waarderen. Het front is uiteraard gelijk
aan de hatchback, maar -J L!!
de wat langere carrosse,,c.
aan alle kanten het nieuwe designgezicht
i I30 zich
legt, is al enige tijd hét segment
de zakelijke rijder. Dit komt onder
door de toename van het formaat, ftóXis"
ook door het feit dat in dit segment MWITi
tere auto's beschikbaar zijn die in
eking komen voor een lagere bij-
j. Ook de Hyundai i30 hoort daar
De auto is beschikbaar met twee
Hl. De 1,6 liter direct ingespoten
imotor is een prima machine met
royaal vermogen van 135 pk en een
el van 164 Nm en daarmee zet de
I kg wegende stationwagon keurige
fa neer zoals een top van 192
en acceleratie naar 100 in 10,2
den. De motor is gekoppeld aan
andgeschakelde zesbak die weer de
«elen van aandrijfkrachten voorziet.
ediening van de bak gaat soepel,
als vanzelf. Stilstaand voor een
tilt slaat de motor af
Nissan Pi:
03-XSV-2
Mkf -