utotest tal Spannende welvingen 'hite Z0MER- CHECK AIRCO ACTIE 1115% KORTING OP ALLE VAKANTIEARTIKELEN BIJ INLEVERING VAN DEZE ADVERTENTIE I O.A. DAKKOFFER /FIETSENREK /KINDERSTOEL /KOELBOX /ETC. Opel Astra GTC 1.4 Turbo van 12.999,- AREND AUTO GOIRLE, UW RENAULT-DEALER IN OMGEVING TILBURG h - I’ Lathouwers JUNI 2012 PAGIF ËTILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 28 JUNI 2012 PAGINA 3 Technische Opel Astra GTC 1.4 Turbo gegevens: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Prestaties: Verbruik: ie difference CO2-uitstoot: Prijs: www.lathouwers.nl MM i voorwaarden. Way of Life! s uit diverse i metaallak rijs €350,- iet de vorige generatie Astra lever- |e Opel al een sportief gelijnde drie- leurs GTC die zich kenmerkte door ben ander profiel dan de vijfdeurs Btchback. Die gedachte wordt bij ie nieuwe Astra GTC nog verder uitgewerkt en dat levert een uiterst Knakelijk ogende variant op. 1.364 cc 103kW/140pk bij 4.900 tr/min 200 Nm bij 1.850 tr/min lengte 4,466 mtr, breedte 1,840 mtr 1.337 kg COMPLETE AIRCOREINIGING GÉÉN 39,- MAAR 29,- AIRCO- SERVICE GÉÉN 139,- MAAR 99,- in onze aan- ‘Summer’, slijk ont- extra otelex 50/50-actie idere helft nte! De trendy vegligging. lectronic igs rondom 'ren voor )tor is sportief jen B-label. in? Stap dan Ift’l RENAULT Tilburg i, Kraaivenstraat 28 Tel. 013-59 42 555 DIRECT EEN AFSPRAAK PLANNEN? SCAN DE QR-CODE! Gewicht: Aanhanggewicht: 1.350 kg (geremd) topsnelheid 201 km/u acceleratie 0-100 in 9,9 sec. stadscyclus 7,6 liter/100 km buitenwegcydus 4.9 liter/100 km gecombineerd 5.9 liter/100 km 139g/km (A-label) 27.545 euro j Wij vertellen u er graag meer over! Merk en type: Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: Sfeerverlichting Voor- en achterruit liggen veel vlakker, maar kijken we naar de daklijn die is duidelijk te zien dat de ruiten eerder naar beneden lopen en daarmee wordt optisch laagte gesuggereerd, terwijl de auto van binnep. voldoende hoog is. Het front is wellicht het minst spannende element, de Opel toont daar zelfs redelijk bescheiden. Een grote luchtinlaat, chromen grille, mist lampen en hoofdverlichting die de nieuwe designtrend binnen het merk volgt, bepa len het NU SLECHTS €9,95 beeld. Opel heeft voor de GTC wel een reeks spannende wielen getekend en die doen deze 1.4 Turbo in ieder geval goed. Als het portier is geopend blijkt het interi eur wel zoveel mogelijk elementen van de bestaande Astra's te bevatten. Het dashboard is identiek en ziet er goed uit. Ondanks dat er verschillende kleurac centen verkrijgbaar zijn, zal het gros van de kopers voor zwart kiezen. Gelukkig wordt dat afgewisseld met metaalkleurige details en grappige sfeerverlichting langs diverse randen. I Lager en breder zijn dé kenmerken voor I ie carrosserie van de nieuwe GTC. Aardig om te weten dat op de portiergrepen en I Spiegels na geen enkel element met de I rijfdeurs of Sports Tourer uitwisselbaar I 5. Opel had de auto dus net zo goed een I indere naam kunnen geven. Directe besturing De zitpositie is bij de GTC lager in vergelij king met andere carrosserievarianten. Dat geeft al meteen een sportiever gevoel. De achterbank is zo geplaatst, dat twee vol wassenen er goed kunnen zitten en ook het bagagevolume van 380 tot 1.165 liter is beslist concurrerend. De GTC heeft dezelfde fraaie achter- wielophanging met Watt stangen als de vijfdeurs en is gezegend met een z compleet andere voorwielophanging. Die kent dezelfde elementen als de Insignia OPC, de snelste productie-Opel ooit. De gewijzigde constructie, die we alleen zien bij zeer spor tieve modellen, zorgt ervoor dat onder alle omstandighe den de wielen aan de grond blijven en er dus ook altijd optimale grip is. De directe besturing sluit daar keurig op aan. De achterwielenop hanging zorgt juist voor een goede mix tussen comfort en dynamiek. In het vooronder van ons testexemplaar huist de 1,4 i liter turbomotor in dit geval met een vermogen van 140 pk en een prima koppel van 200 Nm al bij naar de 100 km/u en haalt een top van De Opel Astra GTC start als 120 pk 1.4 1.850 tr/min. Een fijne machine die keurig 201 km/u. Het brandstof verbruik komt in Turbo bij 26.745 euro terwijl voor de 140 bij de les is en netjes stil z'n werk doet. de praktijk uit op 1 op 11 en daarvan had- pk van 1 juli 27.545 euro wordt gevraagd. De voorwielen worden aangedreven door den we wellicht wat meer verwacht, zeker Tot die datum komt de auto nog in aan- tussenkomst van een zesversnellingsbak omdat we aanzienlijk beter scoorden met merking voor 20 procent bijtelling. Dat die qua bediening niets te wensen over- dezelfde krachtbron in de veel minder tarief blijft overigens wel gehandhaafd laat. In 9,9 seconden accelereert de GTC gestroomlijnde Opel Meriva. voor de 1.7 diesel. TEL. (013) 213 22 50 i voor een Renault of Dacia. Alleen mogelijk in combinatie met een onderhoudsbeurt. www.arendauto.nl ARENDAUTO GOIRLE NOBELSTRAAT 5B Actie alleen geldig bij Arend Auto Goirle van 1 t/m 30 juni 2012. Alleen 1 Achterschermen I Maar de Astra staat goed bekend en I iaarom is het alles behalve een schande I dat de bepaald spannend gelijnde coupé I inder de bekende noemer wordt aangebo- I den. Ondanks dat de auto in centimeters 1 Üaadwerkelijk lager is, wordt dat effect i optisch nog versterkt. Het doel was bij de ontwikkeling een sportief ogende coupé neer te zetten, die échter wat betreft interieurafmetingen nauwelijks voor de vijfdeurs onder doet. Het meest trots blijkt het merk over de achterschermen. Om plaats te bieden aan grotere wielen zijn deze extra ver uitgebouwd en ontstond een dermate breed stuk plaatwerk dat Opel daarvoor een volledig nieuwe pers moest kopen. We zullen dit element dus wel vaker bij toekomstige modellen gaan zien. Vooral schuin van achteren bekeken valt de 'dikke kont' in positieve zin op. De lijn van de scherp gesneden achterlichting wordt duidelijk in de flanken voortgezet en eindigt bij de portiergrepen. De zwarte ■inzet van de achterbumper doet denken aan een diffuser. .._:jes stil z'n werk doet, den worden aangedreven door zesversnellingsbak 3 ..._ts te wensen over- 9,9 seconden accelereert de GTC

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 27