utotest
tal
Spannende welvingen
'hite
Z0MER-
CHECK
AIRCO ACTIE 1115% KORTING
OP ALLE
VAKANTIEARTIKELEN
BIJ INLEVERING VAN DEZE ADVERTENTIE I
O.A. DAKKOFFER /FIETSENREK /KINDERSTOEL /KOELBOX /ETC.
Opel Astra GTC 1.4 Turbo
van
12.999,-
AREND AUTO GOIRLE, UW RENAULT-DEALER IN OMGEVING TILBURG
h
- I’
Lathouwers
JUNI 2012 PAGIF
ËTILBURGSE KOERIER
DE AUTOMAAT DONDERDAG 28 JUNI 2012 PAGINA 3
Technische
Opel Astra GTC 1.4 Turbo
gegevens:
Vermogen:
Koppel:
Afmetingen:
Prestaties:
Verbruik:
ie difference
CO2-uitstoot:
Prijs:
www.lathouwers.nl
MM
i voorwaarden.
Way of Life!
s uit diverse
i metaallak
rijs €350,-
iet de vorige generatie Astra lever-
|e Opel al een sportief gelijnde drie-
leurs GTC die zich kenmerkte door
ben ander profiel dan de vijfdeurs
Btchback. Die gedachte wordt bij
ie nieuwe Astra GTC nog verder
uitgewerkt en dat levert een uiterst
Knakelijk ogende variant op.
1.364 cc
103kW/140pk
bij 4.900 tr/min
200 Nm
bij 1.850 tr/min
lengte 4,466 mtr,
breedte 1,840 mtr
1.337 kg
COMPLETE
AIRCOREINIGING
GÉÉN 39,-
MAAR 29,-
AIRCO-
SERVICE
GÉÉN 139,-
MAAR 99,-
in onze aan-
‘Summer’,
slijk ont-
extra
otelex
50/50-actie
idere helft
nte! De trendy
vegligging.
lectronic
igs rondom
'ren voor
)tor is sportief
jen B-label.
in? Stap dan
Ift’l
RENAULT
Tilburg i,
Kraaivenstraat 28
Tel. 013-59 42 555
DIRECT EEN
AFSPRAAK
PLANNEN?
SCAN DE QR-CODE!
Gewicht:
Aanhanggewicht: 1.350 kg
(geremd)
topsnelheid
201 km/u
acceleratie
0-100 in 9,9 sec.
stadscyclus
7,6 liter/100 km
buitenwegcydus
4.9 liter/100 km
gecombineerd
5.9 liter/100 km
139g/km
(A-label)
27.545 euro
j
Wij vertellen u er graag meer over!
Merk en type: Opel Astra GTC
1.4 Turbo Sport
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud:
Sfeerverlichting
Voor- en achterruit liggen veel vlakker,
maar kijken we naar de daklijn die is
duidelijk te zien dat de ruiten eerder naar
beneden lopen en daarmee wordt optisch
laagte gesuggereerd, terwijl de auto van
binnep. voldoende hoog is. Het front is
wellicht het minst spannende element, de
Opel toont daar zelfs redelijk bescheiden.
Een grote luchtinlaat, chromen grille, mist
lampen en hoofdverlichting die de nieuwe
designtrend binnen het merk volgt, bepa
len het
NU SLECHTS €9,95
beeld. Opel heeft voor de GTC wel een
reeks spannende wielen getekend en die
doen deze 1.4 Turbo in ieder geval goed.
Als het portier is geopend blijkt het interi
eur wel zoveel mogelijk elementen van
de bestaande Astra's te bevatten. Het
dashboard is identiek en ziet er goed uit.
Ondanks dat er verschillende kleurac
centen verkrijgbaar zijn, zal het gros van
de kopers voor zwart kiezen. Gelukkig
wordt dat afgewisseld met metaalkleurige
details en grappige sfeerverlichting langs
diverse randen.
I Lager en breder zijn dé kenmerken voor
I ie carrosserie van de nieuwe GTC. Aardig
om te weten dat op de portiergrepen en
I Spiegels na geen enkel element met de
I rijfdeurs of Sports Tourer uitwisselbaar
I 5. Opel had de auto dus net zo goed een
I indere naam kunnen geven.
Directe besturing
De zitpositie is bij de GTC lager in vergelij
king met andere carrosserievarianten. Dat
geeft al meteen een sportiever gevoel. De
achterbank is zo geplaatst, dat twee vol
wassenen er goed kunnen zitten en ook
het bagagevolume van 380 tot 1.165 liter
is beslist concurrerend.
De GTC heeft dezelfde fraaie achter-
wielophanging met Watt stangen als
de vijfdeurs en is gezegend met een z
compleet andere voorwielophanging. Die
kent dezelfde elementen als de Insignia
OPC, de snelste productie-Opel ooit. De
gewijzigde constructie, die
we alleen zien bij zeer spor
tieve modellen, zorgt ervoor
dat onder alle omstandighe
den de wielen aan de grond
blijven en er dus ook altijd
optimale grip is. De directe
besturing sluit daar keurig
op aan. De achterwielenop
hanging zorgt juist voor een
goede mix tussen comfort
en dynamiek.
In het vooronder van ons
testexemplaar huist de 1,4
i liter turbomotor in dit geval
met een vermogen van 140
pk en een prima koppel van 200 Nm al bij naar de 100 km/u en haalt een top van De Opel Astra GTC start als 120 pk 1.4
1.850 tr/min. Een fijne machine die keurig 201 km/u. Het brandstof verbruik komt in Turbo bij 26.745 euro terwijl voor de 140
bij de les is en netjes stil z'n werk doet. de praktijk uit op 1 op 11 en daarvan had- pk van 1 juli 27.545 euro wordt gevraagd.
De voorwielen worden aangedreven door den we wellicht wat meer verwacht, zeker Tot die datum komt de auto nog in aan-
tussenkomst van een zesversnellingsbak omdat we aanzienlijk beter scoorden met merking voor 20 procent bijtelling. Dat
die qua bediening niets te wensen over- dezelfde krachtbron in de veel minder tarief blijft overigens wel gehandhaafd
laat. In 9,9 seconden accelereert de GTC gestroomlijnde Opel Meriva. voor de 1.7 diesel.
TEL. (013) 213 22 50
i voor een Renault of Dacia. Alleen mogelijk in combinatie met een onderhoudsbeurt.
www.arendauto.nl
ARENDAUTO
GOIRLE NOBELSTRAAT 5B
Actie alleen geldig bij Arend Auto Goirle van 1 t/m 30 juni 2012. Alleen
1 Achterschermen
I Maar de Astra staat goed bekend en
I iaarom is het alles behalve een schande
I dat de bepaald spannend gelijnde coupé
I inder de bekende noemer wordt aangebo-
I den. Ondanks dat de auto in centimeters
1 Üaadwerkelijk lager is, wordt dat effect
i optisch nog versterkt. Het doel was bij de
ontwikkeling een sportief ogende coupé
neer te zetten, die échter wat betreft
interieurafmetingen nauwelijks voor de
vijfdeurs onder doet. Het meest trots blijkt
het merk over de achterschermen. Om
plaats te bieden aan grotere wielen zijn
deze extra ver uitgebouwd en ontstond
een dermate breed stuk plaatwerk dat
Opel daarvoor een volledig nieuwe pers
moest kopen. We zullen dit element dus
wel vaker bij toekomstige modellen gaan
zien. Vooral schuin van achteren bekeken
valt de 'dikke kont' in positieve zin op. De
lijn van de scherp gesneden achterlichting
wordt duidelijk in de flanken voortgezet
en eindigt bij de portiergrepen. De zwarte
■inzet van de achterbumper doet denken
aan een diffuser.
.._:jes stil z'n werk doet,
den worden aangedreven door
zesversnellingsbak
3 ..._ts te wensen over-
9,9 seconden accelereert de GTC