M lUii iaat Denissen Hl r business Printing Point [iest wederom Denissen Stilzwijgend toegevoegd 0 Milleniumbug ntü /MB 100 and! Nissan Evalia Ml Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato Jaargang 23 nr 26* Donderdag 28 juni 2012 Oplage 111.800 Tony Vos Naaldwijk Plus ertphone P p/mnd .95 p/mnd e laptop gsm! Nog niet zo heel lang geleden - lanceerde Nissan met de NV200 de eerste auto in haar nieuwe lijn bestelwagens. Het model staat op een vertrouwde basis qua onderstel en wordt in de fabriek in Barcelona specifiek voor de Europese markt gebouwd. Daar komt sinds enkele maanden ook de Evalia personenver sie vandaan. angs leverde de Tilburgse Nissan Ier Denissen een nieuwe Nissan !00 af aan Business Printing it, gespecialiseerd in print- en (werk alsmede grafische vorm ing. Startklaar om door u te worden getest irg. tilburg.nl koffer: moet I rekening dat de kit om open 1 Kraaivenstraat 18, Tilburc 013 465 21 00 www.denissen-ti Wik u nn» of ander van harte aan de i mistlampen Jen gezocht. a twee royaal 9,rot,e kleP h< ten, terwijl de slecht weer ken als lichtmetalen wielen en r moeten op de optielijst worde De voorpassagiers gaan via openende deuren naar binne TILBURGSE De fraai gedecoreerde Nissan NV200 van Business Printing Point. immers altijd over onze bestelwagen te latie tot zijn compact wagenlengte (4,40 kunnen beschikken." m). De prijslijst van de uitgekiende be- De Nissan NV200 is in 2010 onderschei- stelwagen start bij 12.125 euro ex BTW. den met de prestigieuze International wilt u meer weten over de Nissan Nv200 Van of the Year award. De jury roemt het of ander Nissan Modellen dan bent u ontwerp voor zijn royale laadruimte (4,2 van harte welkom bij Garage Denissen m2) en grote laadlengte (2,04 m) in re- aan de Kraaivenstraat te Tilburg instap naar ach teren gemakkelijk wordt gemaakt door middel van twee ruim beme ten schuifdeuren. Dat maakt in- en uitstappen of in- en uitladen op krappe parkeer plekken gemak- i kelijk. Achter I heeft de Evalia een lel van een E klep die onge- t veer het volle- dige achteraan- :ht bevat. Hierin zien we een verschil met de NV200 die als besteluitvoering is voorzien van twee normale deuren. De "rnte klep heeft als voordeel dat men bij r een droog plekje heeft om Nissan Evalia Waar nieuwe modellen met veel tamtam wereldkundig worden gemaakt, diende de Evalia zich stilletje aan. Weinig tot geen ophef en dat zorgt ervoor dat vrijwel nie- 5 mand van het bestaan van het ruimtelijke f model afweet. twierp de opvallende belettering op nieuwe Nissan. "De auto is lekker npact en goed handelbaar in druk «kverkeer en heeft desondanks volop sdvolume en dat is wat wij nodig heb- k Dat Nissan zeer betrouwbare pro ven levert, weten we want we doen heer dan 25 jaar zaken met Garage pissen. De service is dik in orde en dat poor ons van groot belang, we dienen Droog plekje De Evalia komt uitérlijk volledig met de NV200 overeen, maar heeft uiteraard rui ten in de zijpanelen. De auto is 4,40 meter lang en daardoor voldoende compact om makkelijk te manoeuvreren in stadsver keer. De carrosserie is erg hoekig van vorm, alleen het oplopende front maakt daarop een uitzondering. Een toefje chroom, dat de beide dubbele koplampen met elkaar verbindt, voegt er een gedistingeerd ele ment aan toe. Ongeacht het uitrustingsni- veau worden bumpers, spiegelbehuizing en portiergrepen in de carrosseriekleur mee gespoten. ;rs en tassen in te laden, maar tegelijk Zevenzitter t bij het zoeken van een parkeerplek Nissan levert de Evalia standaard als vijf- worden gehouden met het feit zitter met een achterbank die in twee on- :lep nogal wat ruimte nodig heeft gelijke delen kan worden neergeklapt. Op 1 te gaan. die manier varieert het bagagevolume van 2.000 tot 2.900 liter. Tegen meerprijs kan de auto als zevenzitter worden geleverd. Dan krijgt het model een derde zitrij bestaande uit twee stoelen die tegen de flanken van de laadruimte worden weg geklapt. Achter zeven zitplaatsen is er altijd nog 900 liter bagageruimte. Qua functionaliteit zijn er dus geen klachten over de Evalia en is het een ideaal model om door de week zake- rorden ingezet en er in het weekend rgezin op uit te trekken. Motorisch zijn er drie mogelijkheden. De 1.5 dCi kan met 90 en 110 pk worden be- J ir ons gereden, zeer 16-klepper die aan 1?l van 153 Nm. .oho geen zwaarge- heel behoorlijk J mogelijk is ktijkverbruik i ongeveer 1 td, maar dat uc£.e auto u dat van iteras met ike lading j Overzicht i De doelmatigheid die de Evalia van bui ten uitstraalt, vinden we ook in het inte- i rieur. Ten opzichte van de bestelauto is hier niets aan gewijzigd. De auto heeft een robuust dashboardlichaam van veelal harde kunststoffen. De midden console wordt gesierd door aluminium- een idcaa. muuci um u. kleurige accenten en op de stoelen vin- lijk te worde-1- den we een stof met een blauwe werkje, met het gi-1- zodat het niet saai is aan boord. Bij het Motorisch ?- J“* instrumentarium overheerst de centraal 1.5 dCi kan met 90 en 1 geplaatste snelheidsmeter, terwijl op het steld en er is de door stuur diverse bedieningsknoppen zijn vertrouwde 1,6 liter 1 geplaatst onder meer voor bediening 110 pk komt en een koppel van de standaard audioinstallatie en de Met 1295 kg is de Evalia gt telefoon die via Bluetooth kan worden wicht, waardoor de motor heel behoorli gekoppeld. Elektrische ramen en spie- presteert en een topsnelheid mogelijk gels, centrale vergrendeling, boordcom- van 165 km/u. Houdt qua praktj’....' puter en tal van opbergvakken zijn stan- een gemiddelde dorst aan van f“~ daard van de partij. De stoelen bieden op 11. Allemaal niet verrassend, maa typisch de zithouding die hoort bij een verwacht de kopersgroep van deze bestelauto, hoog en rechtop zonder al ook niet. Het rijgedrag is typisch c te veel zijdelingse steun. Het overzicht een bestelauto en door de achter is daardoor uitstekend vooral ook omdat bladveren kan de auto een flink, de hoekige carrosserie goed in te schat- probleemloos aan. ten is mede dankzij de grote spiegels. De prijslijst begint bij 20.920 euro. I hangt iets in de lucht. Ja, de zomer, I t u zeggen, al wilde het daarmee I nu toe nog niet echt lukken. Maar I nende zondag is het ineens 1 juli I f2. Een datum waar we later op I ug zullen kijken in de zin van een I iode voor en na 1 juli! Althans, zo nkt de autowereld er al een hele I over, zonder te weten of dit zo zal i. Ik vind het een beetje te vergelij- 1 met de millenniumbug waar we de loop van 1999 allemaal bang »r werden gemaakt. De datum van anuari 2000 zou door vele, wat ou- re computers niet begrepen wor- n en dat zou desastreuze gevolgen tbben voor het wel en wee op deze rde. Veel bedrijven hebben tegen verdrukking in destijds nieuwe sternen aangeschaft om een moge- :e ramp te voorkomen. Goed voor business, maar uiteindelijk ging en enkele computer in rook op. ae zal het volgende week en de mende maanden zijn. Voor als de itum 1 juli 2012 u nog niets zegt, n verscherpt de Nederlandse over- eid de CO2-normen voor lagere felling en vrijstelling van BPM en egenbelasting. Rijdt u particulier iito, dan heeft u met bijtellingen iets te maken. Maar nogal wat au- i's die tot nu toe waren vrijgesteld in diverse belastingen, vallen terug i het normale patroon. Business as sual, zou je dan denken, maar an- ere exemplaren genieten nog wel ren van de voordelen. Importeurs 1 dealers die geen auto's in de linige categorieën leveren, vrezen oor hun voortbestaan en hebben e afgelopen maanden gehamerd op et feit dat automobilisten tot de be- ichte datum nog voordeel kunnen alen. Maar laten we maar gewoon open dat het effect hetzelfde zal zijn Is bij de milleniumbug, die ook niet wam... snaar Ton de Leeuw is zeer enthou- t over zijn nieuwe NV 200 bestel len. "De kracht van ons bedrijf is biliteit. Onze klanten verwachten slle leveringen en met de nieuwe !0O kunnen we daar meer dan ooit Itegemoetkomen." Zijn compagnon reel de Beer is de specialist op het bied van grafische vormgeving en 'p/mnd

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 25