M lUii iaat
Denissen
Hl
r
business Printing Point
[iest wederom Denissen
Stilzwijgend toegevoegd
0
Milleniumbug
ntü
/MB
100
and!
Nissan Evalia
Ml
Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato
Jaargang 23 nr 26* Donderdag 28 juni 2012 Oplage 111.800
Tony Vos
Naaldwijk
Plus
ertphone
P p/mnd
.95 p/mnd
e laptop
gsm!
Nog niet zo heel lang geleden -
lanceerde Nissan met de NV200
de eerste auto in haar nieuwe lijn
bestelwagens. Het model staat op
een vertrouwde basis qua onderstel
en wordt in de fabriek in Barcelona
specifiek voor de Europese markt
gebouwd. Daar komt sinds enkele
maanden ook de Evalia personenver
sie vandaan.
angs leverde de Tilburgse Nissan
Ier Denissen een nieuwe Nissan
!00 af aan Business Printing
it, gespecialiseerd in print- en
(werk alsmede grafische vorm
ing.
Startklaar om door u te worden getest
irg.
tilburg.nl
koffer:
moet I
rekening
dat de kit
om open 1
Kraaivenstraat 18, Tilburc
013 465 21 00 www.denissen-ti
Wik u nn»
of ander
van harte
aan de
i mistlampen
Jen gezocht.
a twee royaal 9,rot,e kleP h<
ten, terwijl de slecht weer
ken als lichtmetalen wielen en r
moeten op de optielijst worde
De voorpassagiers gaan via
openende deuren naar binne
TILBURGSE
De fraai gedecoreerde Nissan NV200 van Business Printing Point.
immers altijd over onze bestelwagen te latie tot zijn compact wagenlengte (4,40
kunnen beschikken." m). De prijslijst van de uitgekiende be-
De Nissan NV200 is in 2010 onderschei- stelwagen start bij 12.125 euro ex BTW.
den met de prestigieuze International wilt u meer weten over de Nissan Nv200
Van of the Year award. De jury roemt het of ander Nissan Modellen dan bent u
ontwerp voor zijn royale laadruimte (4,2 van harte welkom bij Garage Denissen
m2) en grote laadlengte (2,04 m) in re- aan de Kraaivenstraat te Tilburg
instap naar ach
teren gemakkelijk
wordt gemaakt
door middel van
twee ruim beme
ten schuifdeuren.
Dat maakt in- en
uitstappen of in-
en uitladen op
krappe parkeer
plekken gemak-
i kelijk. Achter
I heeft de Evalia
een lel van een
E klep die onge-
t veer het volle-
dige achteraan-
:ht bevat. Hierin zien we een verschil
met de NV200 die als besteluitvoering is
voorzien van twee normale deuren. De
"rnte klep heeft als voordeel dat men bij
r een droog plekje heeft om
Nissan Evalia
Waar nieuwe modellen met veel tamtam
wereldkundig worden gemaakt, diende de
Evalia zich stilletje aan. Weinig tot geen
ophef en dat zorgt ervoor dat vrijwel nie- 5
mand van het bestaan van het ruimtelijke f
model afweet.
twierp de opvallende belettering op
nieuwe Nissan. "De auto is lekker
npact en goed handelbaar in druk
«kverkeer en heeft desondanks volop
sdvolume en dat is wat wij nodig heb-
k Dat Nissan zeer betrouwbare pro
ven levert, weten we want we doen
heer dan 25 jaar zaken met Garage
pissen. De service is dik in orde en dat
poor ons van groot belang, we dienen
Droog plekje
De Evalia komt uitérlijk volledig met de
NV200 overeen, maar heeft uiteraard rui
ten in de zijpanelen. De auto is 4,40 meter
lang en daardoor voldoende compact om
makkelijk te manoeuvreren in stadsver
keer. De carrosserie is erg hoekig van vorm,
alleen het oplopende front maakt daarop
een uitzondering. Een toefje chroom, dat
de beide dubbele koplampen met elkaar
verbindt, voegt er een gedistingeerd ele
ment aan toe. Ongeacht het uitrustingsni-
veau worden bumpers, spiegelbehuizing en
portiergrepen in de carrosseriekleur mee
gespoten.
;rs en tassen in te laden, maar tegelijk Zevenzitter
t bij het zoeken van een parkeerplek Nissan levert de Evalia standaard als vijf-
worden gehouden met het feit zitter met een achterbank die in twee on-
:lep nogal wat ruimte nodig heeft gelijke delen kan worden neergeklapt. Op
1 te gaan. die manier varieert het bagagevolume van
2.000 tot 2.900 liter. Tegen meerprijs kan de
auto als zevenzitter worden geleverd. Dan
krijgt het model een derde zitrij bestaande
uit twee stoelen die tegen de flanken van
de laadruimte worden weg geklapt. Achter
zeven zitplaatsen is er altijd nog 900 liter
bagageruimte. Qua functionaliteit zijn er
dus geen klachten over de Evalia en is het
een ideaal model om door de week zake-
rorden ingezet en er in het weekend
rgezin op uit te trekken.
Motorisch zijn er drie mogelijkheden. De
1.5 dCi kan met 90 en 110 pk worden be-
J ir ons gereden, zeer
16-klepper die aan
1?l van 153 Nm.
.oho geen zwaarge-
heel behoorlijk
J mogelijk is
ktijkverbruik
i ongeveer 1
td, maar dat
uc£.e auto
u dat van
iteras met
ike lading
j Overzicht
i De doelmatigheid die de Evalia van bui
ten uitstraalt, vinden we ook in het inte-
i rieur. Ten opzichte van de bestelauto is
hier niets aan gewijzigd. De auto heeft
een robuust dashboardlichaam van
veelal harde kunststoffen. De midden
console wordt gesierd door aluminium- een idcaa. muuci um u.
kleurige accenten en op de stoelen vin- lijk te worde-1-
den we een stof met een blauwe werkje, met het gi-1-
zodat het niet saai is aan boord. Bij het Motorisch ?- J“*
instrumentarium overheerst de centraal 1.5 dCi kan met 90 en 1
geplaatste snelheidsmeter, terwijl op het steld en er is de door
stuur diverse bedieningsknoppen zijn vertrouwde 1,6 liter 1
geplaatst onder meer voor bediening 110 pk komt en een koppel
van de standaard audioinstallatie en de Met 1295 kg is de Evalia gt
telefoon die via Bluetooth kan worden wicht, waardoor de motor heel behoorli
gekoppeld. Elektrische ramen en spie- presteert en een topsnelheid mogelijk
gels, centrale vergrendeling, boordcom- van 165 km/u. Houdt qua praktj’....'
puter en tal van opbergvakken zijn stan- een gemiddelde dorst aan van f“~
daard van de partij. De stoelen bieden op 11. Allemaal niet verrassend, maa
typisch de zithouding die hoort bij een verwacht de kopersgroep van deze
bestelauto, hoog en rechtop zonder al ook niet. Het rijgedrag is typisch c
te veel zijdelingse steun. Het overzicht een bestelauto en door de achter
is daardoor uitstekend vooral ook omdat bladveren kan de auto een flink,
de hoekige carrosserie goed in te schat- probleemloos aan.
ten is mede dankzij de grote spiegels. De prijslijst begint bij 20.920 euro.
I hangt iets in de lucht. Ja, de zomer,
I t u zeggen, al wilde het daarmee
I nu toe nog niet echt lukken. Maar
I nende zondag is het ineens 1 juli
I f2. Een datum waar we later op
I ug zullen kijken in de zin van een
I iode voor en na 1 juli! Althans, zo
nkt de autowereld er al een hele
I over, zonder te weten of dit zo zal
i. Ik vind het een beetje te vergelij-
1 met de millenniumbug waar we
de loop van 1999 allemaal bang
»r werden gemaakt. De datum van
anuari 2000 zou door vele, wat ou-
re computers niet begrepen wor-
n en dat zou desastreuze gevolgen
tbben voor het wel en wee op deze
rde. Veel bedrijven hebben tegen
verdrukking in destijds nieuwe
sternen aangeschaft om een moge-
:e ramp te voorkomen. Goed voor
business, maar uiteindelijk ging
en enkele computer in rook op.
ae zal het volgende week en de
mende maanden zijn. Voor als de
itum 1 juli 2012 u nog niets zegt,
n verscherpt de Nederlandse over-
eid de CO2-normen voor lagere
felling en vrijstelling van BPM en
egenbelasting. Rijdt u particulier
iito, dan heeft u met bijtellingen
iets te maken. Maar nogal wat au-
i's die tot nu toe waren vrijgesteld
in diverse belastingen, vallen terug
i het normale patroon. Business as
sual, zou je dan denken, maar an-
ere exemplaren genieten nog wel
ren van de voordelen. Importeurs
1 dealers die geen auto's in de
linige categorieën leveren, vrezen
oor hun voortbestaan en hebben
e afgelopen maanden gehamerd op
et feit dat automobilisten tot de be-
ichte datum nog voordeel kunnen
alen. Maar laten we maar gewoon
open dat het effect hetzelfde zal zijn
Is bij de milleniumbug, die ook niet
wam...
snaar Ton de Leeuw is zeer enthou-
t over zijn nieuwe NV 200 bestel
len. "De kracht van ons bedrijf is
biliteit. Onze klanten verwachten
slle leveringen en met de nieuwe
!0O kunnen we daar meer dan ooit
Itegemoetkomen." Zijn compagnon
reel de Beer is de specialist op het
bied van grafische vormgeving en
'p/mnd