I impressie I n V Snelle rally-Polo op komst Update met comfort J >TEL anden ter kan de conditi levensbelang tarom tijdig! G 7 JUNI 2012 PAGII DE AUTOMAAT DONDERDAG 7 JUNI 2012 PAGINA 7 Mercedes GLK AULT-ONDERI 9 Diesel - groen metallic - 8 - bruin tU bij ons terecht IAULT OCCASIONS 2.5 Dynamique Luxe-g Deze aanbiedir gelden vooru.—,— merken auto'! een >13 542 63 41 horst-automob *«"9 tot het exterieur is het rigatie -bluetootT 2ffl «fel flink op de schop gegaan, goo Express 1.5DCI-grijs szijn makers is vooral de kwali- Wn.9 naar een hoger plan getild .xnr-71 eranis van anJeref kwa- 5E KOERIER - t216V Authexpr zilvergr^ lane Grand Scenic 2.016V8 ie-grijs metallicM —1 Cabriolet 1.616VTedfa de straatvariant een 2 liter TSI goed voor 220 pk. Uiteraard krijgt liet model diverse aanpassingen aan onderstel en uiterlijk, maar of de auto voor- of vierwielaandrijving gaat krijgen, dat is nog niet bekend. De concept van de Polo R WRC stond recent op een groot tuningevenement dat door Volkswagen ieder jaar wordt gehouden. ■ergonomisch prima in elkaar, de lingei van richtingaanwijzer en cruise orallt (beide links achter het stuur) een nieuwe positie gevonden, misgrijpen' voortaan tot het ver- ^^jehoort. Aan de interieurafme- ebruik te maken van andere, kwa- hoogwaardiger materialen. Dat is 2W rikant grotendeels gelukt. Echter, voor een 'houten' d corinleg teÏ2i“fo>d“9a|Wee*7 bl'nk7d P|atsbic dcomp-abs2M 51 dashboard geleverd. De ventila- -Mj bgen zijn ovérigens ook opnieuw jeven en het beeldscherm voor 2gg| te* en entertainmentfuncties is jgj tomen uit de B-klasse. i label lijkt het tover- ■eft de Q5 in het nieuw en, BMW doet goede zaken irjongste generatie X3 en nu ik Mercedes met een update tGLK. Meer dan zijn voorgan- bvernieuwde GLK vooral op Bericht. teneur van de GLK kon Mercedes wen, want de wijzigingen zijn tel. We noteren een iets gewijzigde andere koplampen en grille en getekende lichtunits achter. De bnvormige wielkasten, het hoe- ihouet, het bleef -gelukkig- alle rhel oude. Juist die kenmerken leiden de GLK immers van de igend vloeiend (glad) gestileerde de vernieuwcic taat net als h:: voorganger gro._.. I deels uit diesels. Voor ons land niet al te gun- j stig, gezien de hogere I belasting op diesel- f motoren, dus hogere if)prijsstelling. Het gamma K 200 GDI, goed voor 143 irdigst koppel van 350 Nm. koppel zorgt ervoor dat liet transformeert tot een honderdsprint verloopt in een keurige 10,3 seconden en de topsnel- heid ligt op 195 km/u. Desalniettemin p.wn. nOn de interieurafme- schitterde deze versie door afwezigheid, berd uiteraard niet getornd. Dat Wij reden met de 220 GDI met 170 pk plat de bagageruimte nog altijd 400 Nm, gekoppeld aan de (optio..— oud van 450 liter meet, te ver- 7G-Tronic automaat. Een aanrader, grootste I in zijn klasse, maar door namelijk standaard de fabriek uit met een I de rechthoekige koets wel handbak en achterwielaandrijving. 4Matic i praktisch. vierwielaandrijving is standaard vanaf de 250 GDI en optioneel voor de 220 GDI. Die I 7G-Tronic laatste motor (met automaat) vormt een I Het motorenaanbod prima combinatie met de GLK. Hij laat de i van de vernieuwde GLK hoekige SUV vlot presteren (0-100 in 8,8 I bestaat net als bij zijn seconden; top: 205 km/u) en gedraagt zich vooroanoer groten- uiterst beschaafd. Zelfs bij voluit accelere- ren hoor je de krachtbron nauwelijks aan het werk. Franse Alpen Mercedes presenteerde de vernieuwde GLK in en rond de Franse Alpen. Laat de GLK nu juist daar niet helemaal op zijn plek zijn. Niet dat de motor hier adem te kort komt, verre van zelfs, maar hier komt wel zijn ware aard naar boven. In de scherpe bochten wil de koets namelijk best gaan hangen. Zeker als gebruik wordt gemaakt van het volledig potentieel van de motor. De GLK komt veel beter tot met 170 pk en zijn recht op lange asfaltlinten. Vering de (optionele) en demping maken korte metten met Een aanrader, die ieder bobbeltje en kuiltje in de weg. Een automaat. De 200 en 220 CDI rollen drempel neem je bovendien al snel met Eind volgend jaar komt Volkswagen met een uiterst begerenswaardige Polo op de proppen. Het wordt de R WRC die een straatversie heet te zijn van het model waarmee het merk vol gend seizoen aan de start verschijnt tijdens het wereldkampioegschap rally. Waar de rallyversie een 300 pk variant heeft van de 1,6 liter benzine, krijgt al vrij snel aangetrokken. De vernieuwde GLK is geen koopje. De prijslijst start bij 45.995 euro voor de GLK IMatic 200 GDI. De meer krachtige 220 CDI ver- r_rrheer- wisselt voor 48.995 euro van eigenaar. In lijk beide motoren ook aanvoelen, al die combinatie met 7G-Tonic automaat kost power heeft de GLK niet nodig, en kan ie 51.920 euro. Wie een benzineversie ie ook eigenlijk niet aan. Het vermogen ambieert, komt automatisch bij de GLK amelijk toch geknepen als het de 350 4 Matic terecht met een prijskaartje introle en het stabiliteitssysteem van 63.995 euro. veel te hoge snelheid. Wat dat betreft zijn iets te gortig wordt. Gezien het beweeg- -de grote zescilindermotoren Voor de GLK, lijke karakter van de koets wordt die 'rem' zeker voor ons land, eigenlijk overbodig. 1- De prijslijst vermeldt namelijk ook nog een GLK 350 4Matic benzinemotor met 306 pk en 370 Nm en een 350 GDI 4Matic met 265 pk en 620 Nm koppel. Hoe heer lijk beide motoren ook aanvoelen, al die p:“J!- ie ook eigenlijk niet aan. Het vermogen wordt namelijk toch geknepen als het de tractiecor* -- koopje /oor de Polo r wie RENAULT

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 39