totest Tikkeltje anders k* 3 7 JUNI 2012 PAGIN KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 7 JUNI 2012 PAGINA 3 Technische gegevens: rgeot 208 1.6 e-HDi Allure Merk en type: Vermogen: wingo Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties: acceleratie 0-100 Verbruik: C02-uitstoot: Prijs: INGEKOCHT 23 e-HDi 90 319 423030 1532 www.nefkens-middenbrabant.nl Diessen Oisterwijk Tilburg Waalwijk ega ccasion sntrum NEFKENS NaHiurhjk Peugeot 208 1i6 e-HDi Allure 68 kW/92 pk bij 4.000 tr/min 230 Nm in 11,8 seconden stadscyclus 4,5 liter/100 km buitenwegcydus 3,4 liter/100 km gecombineerd 3,8 liter/100 km 98 g/km (B-label) 20.800 euro PEUGEOT want 2.OTDI -Line !24km, 17.490,- »rijs*: 14.900,- gecombineerd. Ook aan de bekleding van het dashboard en de deurpanelen is veel aandacht geschonken. ITEER! ?0 Collection van maximaal ■en BPM. Bovendien 2 en 2013 geen ikelijk rijder blijft u er en meester te kunnen blijven in een bepaald marktsegment, moet Bbrikant innovatief zijn en blijven. Door de toegenomen concurrentie dat steeds moeilijker, maar Peugeot beeft haar blik op de compacte flink bijgesteld met de nieuwe 208 als resultaat. 80km, 9.890,-1 >rijs*: 8.600,- bij 1.750 tr/min lengte 3,962 mtr, breedte 1,739 mtr 1.055 kg Aanhanggewicht: 1.150 kg (geremd) topsnelheid 185 km/u 5,206, 207 en 208 vormen een peeks. Toch wist de 207 niet het ran z'n voorgangers te overtreffen. 208 brengt het Franse Peugeot zich ■in stelling. CITROËn ^■uitstraling ■te 207 wat pompeus en 'te groot' ^Bonden, is het formaat van de 208 ■terug net onder de vier meter leng- de nieuwste designelementen van ■>t toe te passen krijgt het geheel B leen chique uitstraling. Chroom is schaafde wijze aanwezig en de vlak- hg straalt rust en harmonie uit. De ^ing springt zowel voor als achter in gen dat alles maakt dat de 208 een verschijning is om te zien. Dat geldt Ivoor de drie- als vijfdeurs, de twee l earrosserievarianten die beschik- rijn. Op de SW en CC zullen we nog "Wten wachten, daarvan blijven de arianten voorlopig beschikbaar. satasie in de vormgeving wordt in ’terieur keurig voortgezet. De eerste is ook hier van een chique kleintje [p fraaie materialen worden gebruikt ■J* voor voldoende contrast zorgen, T® Peugeot alles behalve saai is. De png in deze Allure uitvoering bestaat Jterdere materialen die keurig worden Start/stop Motorisch richt Peugeot z'n speerpunten op zuinig en compact. Zo zijn er twee volledig nieuwe driecilinders die net als de 1.4 e-HDi in aanmerking komen voor de bekende belastingvrijstellingen. De 1.6 e-HDi zit daar met zijn CO2-uitstoot net boven en kan slechts rekenen op 20 procent bijtelling. Toch is ook deze die sel een prima aanbod, vooral vanwege zijn vermogen en hoge koppel. De motor komt aan 92 pk en een koppel van 230 Nm bij 1.750 tr/min, Alleen jammer dat de krachtbron koud behoorlijk hoorbaar is en dat eenmaal op temperatuur ook is als er flink wordt geaccelereerd. Verde- de krachtige viercilinder zeer Eigenlijk vreemd dat Peugeot heeft geko zen voor een handgeschakelde vijfbak, wellicht dat een zesbak in de CO2-uit- stoot een belangrijk verschil had kunnen maken. Uiteraard zijn alle uitvoeringen Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.560 cc van de 208 voorzien van een start/stop bouwen. Alleen is het extra gewicht dat de systeem. Sterker nog, we hebben nog grootste diesel met zich meebrengt met niet eerder zo'n ongemerkt werkende name in de vering van de vooras terug te .Verder loopt start/stop meegemaakt, compliment! Het vinden, die is namelijk opmerkelijk stug, geciviliseerd. gemiddelde brandstofverbruik van de 208 terwijl de achteras juist meer van Frans >t heeft géko- 1.6 e-HDi is met net boven de 1 op 19 niveau blijkt. ..ij. natuurlijk uitstekend. De prijslijst van de 208 start vanaf 13.290 Het onderstel van de 208 is qua rijdyna- euro voor de 1.0 VTi Access driedeurs. miek van grote klasse. Peugeot weet een De vijfdeurs 1.6 e-HDi Allure kost 20.800 goede mix van comfort en sportiviteit in te euro. Dikke rand Het meest bijzondere is het instrumen tarium. Dat is fraai samengebouwd tot een langgerekte unit die dichter op de voorruit en vooral ook hoger is geplaatst dan gebruikelijk. De gedachte is dat de bestuurder over het stuur heen moét kij ken om snelheid en toerental af te lezen. Ook het paneel tussen deze twee klokken is prima te zien, maar het stuur dekt wel een paar knoppen af, die gelukkig weinig gebruikt hoeven te worden. Het stuur zelf heeft een dikke rand, is aan de onderkant iets afgeplat en is van een opmerkelijk compact formaat. Dat was nodig om deze opstelling van de instrumenten en het er overheen kijken mogelijk te maken. De stoelen hebben een keurig formaat en bieden door de ondersteuning een prettig comfortabele zit. Peugeot heeft de 208 voldoende hoogte gegeven, waardoor inzittenden keurig rechtop zitten en daar mee wordt ruimte bespaard. Ook op de achterbank is er genoeg hoogte aanwezig al is de beenruimte niet meer dan nor maal. Toch doet de geboden ruimte niet onder voor de 207, die qua afmetingen groter was. Kijk maar naar de bagage ruimte die met een volume van 285 liter behoorlijk ruim bemeten is. ybs

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 35