Autotest anuit een ander perspectief I !ld^ www.broekauto.nl BROEKAUTO 16 MH 20,1? Technische gegevens: Merk en type: Subaru XV 2.0i Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties: acceleratie Verbruik: C02-uitstoot: Prijs: )0 km, 20,0 km/l. ISubaru XV 2.0i Luxury Plus CVT KjlLBURGSEkÓÊRlER - lere opzet. Deze stoer ogende middenklasser staat gewoon een stug hoger z'n wielen. 0-100 in 10,7 sec. stadscyclus 8,6 liter/100 km buitenwegcydus 5.5 liter/100 km gecombineerd 6.6 liter/100 km 153g/km (C-label) 32.495 euro VAARTSDAG ND 17.00 UUR anceert nieuwe feurs hatch- arros- deze itdan oken, Waalwijk Grotestraat 88/90 tel 0416-332054 5141 HB Waalwijk DE AUTOMAAT WOENSDAG 16 MEI 2012 PAGINA 3 lengte 4,450 mtr, breedte 1,780 mtr 1.355 kg Aanhanggewicht: 1.200 kg (geremd) topsnelheid 187 km/u Luxury Plus CVT Aantal cilinders: 4, boxer 110kW/150 pk bij 6.200 tr/min 196 Nm bij 4.200 tr/min .BURG 528 69 00 /ijdenngsbijdrage ioorroesten van binnenuit rde aanbieders keurig koppel van 196 Nm bij 4.200 in. De motor kan worden gekop peld aan een handgeschakelde zesbak of zoals in dit geval de Lineartronic CVT. De bekende transmissie zonder vaste overbrengingen. Het duo (motor- bak) functioneert meer dan prima en verhoogt het comfort. De motor is al bij lage toerentallen lekker wakker en presteert voelbaar vlot. De acceleratie XV een mix tussen Jtback neer. De auto |teat niet alleen hoger op de standaard I ratmetalen wielen. De spatbordranden "wden hierbij net als de doipels en de Wderzijden van de bumpers in een con testerende kunststof uitgevoerd. Zeker “I de opvallende oranje lakkleur staat dat Pnma. Verder ziet de auto er keurig ver teld uit met fraaie wielen, buitenspiegels naar 100 km/u duurt 10,7 seconden en er is'een topsnelheid mogelijk van 187 km/u. Het brandstofverbruik ligt in de praktijk net boven de 1 op 11 en dat is al stukken beter dan de vorige generatie boxermotoren. Het typische geluid dat bij een boxermotor hoort, is slechts op de achtergrond aanwezig. De hele aan- drijflijn inclusief permanente vierwiel- aandrijving maakt een prettige indruk. Dat geldt ook zo voor de afstemming van het onderstel. De auto is beslist niet te slap geveerd, maar geeft de inzittenden ratis AU-risk /erzekering Aandrijflijn Nog niet zo lang geleden lanceerde Subaru een compleet nieuw ontwik kelde 2 liter boxer benzinemotor. Die ook in deze XV, terwijl er eveneens instap 1,6 liter van is afgeleid. De 2 levert zoals vertrouwd een vermo- met geïntegreerde richtingaanwijzers en een toefje chroom rond de grille. De vorm van de voor- en achterbumper is specifiek voor dit model. De auto heeft met 22 cm een fikse bodemvrijheid en daarmee kan de auto onder bepaalde omstandigheden in het voordeel zijn. Het maakt van de nog geen rasechte terreinauto, maar beetjes helpen. ru levert de XV in de uitrustmgsva- >n Luxury, Luxury Plus en Executive. Luxury Plus beschikt naast de al rijke uitrusting van de Luxury over xenon kop lampen met sproeiers en een geïntegreerd navigatiesysteem. Al het andere denkbare is standaard aanwezig. En wie gaat Voor leer en een schuifdak die komt bij de Executive uit. een prima comfort. Wegoneffenheden en drempels worden netjes verwerkt en de besturing laat ook weinig te wensen over. Kortom, de nieuwe Subaru XV is een auto met veel gezichten. De prijslijst begint 27.495 euro voor de 1,6 liter. De meerprijs voor de 2 liter motor bedraagt slechts duizend euro. Inclusief CVT komt de Luxury dan op 30.495 euro. De stappen naar de Luxury Plus en Executive bedragen steeds 2.000 euro. Wie een dieselmotor in de XV wenst begint bij 34.495 euro. I naamgeving XV is bij Subaru al wat linger in gebruik. Het staat voor een wat feruigde versie van de Impreza. Maar nieuwe XV, zonder Impreza, heeft een liger doel. Ten eerste wordt het model als Rarte lijn binnen het programma neerge- Men daarnaast krijgt hij de primeur van ®e nieuwe carrosserie. tartrasterend Bn kort en goed te gaan, Subaru lam ®n het einde van de zomer de nie tepreza, wederom een vijfdeurs h. pek. Deze nieuwe Impreza is qua car pin en interieur vrijwel identiek aan d<^c nieuwe XV. In marketingtermen wordt dan *r de topdown benadering gesproken, waarbij eerst de meest complete versie wordt gelanceerd en daarna pas de meer modale types. Subaru zet met de iten Impreza en Out teat niet alleen hog Accentrand Het interieur ziet er uiterst verzorgd Waar bij Subaru in het verleden in diverse hoeken of gaten nog wel eens wat bedra ding zichtbaar was, is nu alles netjes afge dekt. De materialen zijn netjes gekozen en ondanks dat alles zwart of grijs is, zorgt een metaalkleurige accentrand en een dito paneel rond de pook voor wat afwis seling. De zitpositie is merkbaar hoger dan van een normale middenklasser en de stoelen bieden voor wat betreft onder- steuning en comfort een keurig cijfer. Omdat de auto met een lengte van 4,45 meter niet bepaald krap bemeten is, is er I op de achterbank voldoende hoofd- en beenruimte voor passagiers. Het bagage- volume van 380 liter is geen uitschieter I en na het neerklappen van de achterbank groeit dit naar een nette 1.270 liter. SUBARU zitten in een auto wordt door velen als prettig ervaren. Vandaar dat

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 27