fl
MAZDA CX-5 to
n
Ife
jun'El
eer aansluiting gevonden
50%
APK KEURINGW K0RTING
Q Auto
31
ig v
anspoi
logistiej
OP ELKE 2de ZOMERBAND*
AREND AUTO GOIRLE, UW RENAULT-DEALER IN OMGEVING TILBURG
-f
RENAULT z„
1
DE AUTOMAAT DONDERDAG 19 APRIL 2012 PAGINA 3
Technische
la CX-5 2.0 TS+
gegevens:
Merk en type:
Vermogen:
Koppel:
Afmetingen:
Prestaties:
Verbruik:
C02-uitstoot:
Prijs:
www.arendauto.nl
RENAULT
lustrieter
DE FIESTA MET
>SPARTNERAL\
295,-Pk
G VANAF 69,-P.MI
;d rijven presentei
>p zondag 3 juniv
11.00 tot 16.00 u
iE FORDFIE
f 10.69
Katsbogte
Tilbui
1.997 cc
121 kW/165pk
bij 6.000 tr/min
210 Nm
bij 4.000 tr/min
lengte 4,540 mtr,
breedte 1,840 mtr
1.285 kg
acceleratie
0-100 in 9,2 sec.
stadscyclus
7,5 liter/100 km
buitenwegcydus
5,1 liter/100 km
gecombineerd
6,0 liter/100 km
139g/km
(A-label)
30.990 euro
SfeféiS DIRECT EEN
AFSPRAAK
PLANNEN?
SCAN DE QR-COOEI
Gewicht:
Aanhanggewicht: 1.800 kg
(geremd)
topsnelheid
200 km/u
Mazda CX-5
2.0 TS+
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud:
lis soms niet te verklaren waarom een automerk niet direct een succesvol
tel opvolgt. Bij de compacte crossovers was Mazda er al vroeg bij, onder
p met de Tribute. Maar toch duurde het tot begin dit jaar dat er een opvol-
perscheen in de vorm van de CX-5. Het merk kan nu weer volwaardig aan
k
zondag
langstelling voor compacte cross-
i en SUV's is nog steeds groot. Het
moral Aziatische merken die hier hun
slaan en vanuit dat oogpunt is de
lange afwezigheid van Mazda niet
zwart en grijstinten ingericht, de enige,
afwisseling komt van een aantal alumini-
umkleurige accenten en rood oplichtende
getallen van de klimaatbediening. Wellicht
wat saai, maar de praktijk wil dat het gros
van de Nederlanders niet op kleur zit te
wachten, te besmettelijk! In ieder geval is
de CX-5 daardoor tijdloos. De zitpositie is
goed en ook op langere ritten voldoende
comfortabel. De bedieningsknoppen zijn
netjes gegroepeerd en ook de forse reeks
toetsen op het stuur is redelijk makkelijk
te vinden.
ALL-IN PRIJS €9,ao
fcmelnaam
Wwe CX-5 staat aan de basis van
Wende modelontwikkelingen bij het
F De term SkyActiv lijkt daarbij het
pwoord. Het is een verzamelnaam
Falie ingrepen en technieken die erop
R zijn het brandstofverbruik seri-
jtwug te dringen. Op één weg was
ingeslagen, de vermindering vari
■Brtuiggewicht. Dat is bij de CX-5
garend aangepakt, want 1.285 kg is
Bi lichtgewicht voor een forse vijf-
f met een lengte van 4,54 meter en
Wen een hoogte van 1,71 meter,
laieuwe CX-5 heeft aan de voorkant
prominent de vijfhoekige Mazda-
gunstig. Tot 1 juli aanstaande komt de
handgeschakelde, voorwielaangedreven
Mazda CX-5 2.0 in aanmerking voor 20
procent bijtelling.
Het totale rijgedrag is goedmoedig, vol
doende comfortabel en lekker stil. En voor
al die combinatie maakt de nieuwe Mazda
tot een plezierige auto. Prijstechnisch kan
de CX-5 prima met z'n concurrentie mee.
De lijst start bij 26.990 euro voor de stan
daard S-versie en loopt naar 30.990 euro
voor de complete TS+. Vierwielaandrijving
en een automaat behoren tot de mogelijk
heden en vanaf 1 juli verschijnt ook de 2
liter diesel met 150 en 175 pk.
een splinternieuwe 2 liter viercilinder die
een ongekend hoge compressieverhou-
ding heeft. En juist daarin heeft Mazda
uiaaiwiop mogelijkheden voor brandstofbesparing
tussen de gevonden. De motor levert een serieus
pookknop vermogen van 165 pk en komt tot een
irzieningen eveneens keurig koppet van 210 Nm.
Samen met het gunstige gewicht staat
dat garant voor goede prestaties zoals een
top van 200 km/u en acceleratie naar 100
in 9,2 seconden. Mazda predikt volgens
de officiële cijfers een brandstofverbruik
van 1 op 16,7. Normaal kom je daar in de
dagelijks praktijk niet bij in de buurt, maar
een resultaat van 1 op 14 is uitermate
AaiSAPBLM!.>MuB.sEK0EB|ER
grille voorzien van een fors uitgevallen
logo. Alle lijnen van het front wijzen hier
naar. De auto komt stoer en solide over,
zonder dat het geheel pompeus is. De
vormgeving van de zijkant sluif sterk aan
bij andere aanbieders en het ontbreekt
hier dan ook aan typische Mazda ken
merken. Datzelfde geldt voor de achter
kant, daar vertellen het typeplaatje en
logo de afkomst.
Knoppen
Achter de grote klep gaat minimaal een
ruimte schuil van 505 liter die in twee
handelingen door het neerklappen van
de achterbank wordt vergroot naar een
stevige 1.620 liter. De gebruiksmogelijk
heden van de CX-5 zijn daarmee groot.
Ook de zitruimte op de achterbank laat
weinig te wensen over. Alle passagiers zit
ten netjes rechtop en hebben voldoende
plaats voor benen en hoofd. Voorin staan
twee sportief vormgegeven stoelen met
genoeg zijdelingse steun. Alles is met
De enige echte Mazda-dealer voor Tilburg en omstreken
Kraaivenstraat 16 5048 AB Tilburg - 013-5286900
lemaal van nu. hitotest
ne X-Pack heleméïB
hnológieën die uwfl
en.-Zoals Bluetooth*!
nsoren, automate^!,
betaalt u slechts!
chno Line X-Pack. J
bespaart u nóg ml
en wegenbelasting
ir 14% bijtelling.
óók na 1 juli gelden!
dealer vooreen
20 procent bijtelling
Boven de middenconsole het inmiddels
obligate beeldscherm voor onder meer
de navigatie. Mazda heeft een overeen
komst met TomTom, vandaar dat we hier
de zo bekende software aantreffen. De
bediening gaat deels door de draaiknop
omringd door drukknoppen tussen -4-
twee stoelen in. Stuurwiel en
zijn netjes bekleed en qua voor...3_..
is de Mazda CX-5 helemaal op niveau.
Op de pookknop is aan het schakelschema
te zien dat de auto een zesbak heeft. Die
bak maakt ook deel uit van het SkyActiv
en is zo afgestemd dat goede prestaties
samen gaan met een laag verbruik. Maar
het grootste aandeel levert natuurlijk
de motor. Mazda lanceert in deze auto
tv'''-'