fl MAZDA CX-5 to n Ife jun'El eer aansluiting gevonden 50% APK KEURINGW K0RTING Q Auto 31 ig v anspoi logistiej OP ELKE 2de ZOMERBAND* AREND AUTO GOIRLE, UW RENAULT-DEALER IN OMGEVING TILBURG -f RENAULT z„ 1 DE AUTOMAAT DONDERDAG 19 APRIL 2012 PAGINA 3 Technische la CX-5 2.0 TS+ gegevens: Merk en type: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Prestaties: Verbruik: C02-uitstoot: Prijs: www.arendauto.nl RENAULT lustrieter DE FIESTA MET >SPARTNERAL\ 295,-Pk G VANAF 69,-P.MI ;d rijven presentei >p zondag 3 juniv 11.00 tot 16.00 u iE FORDFIE f 10.69 Katsbogte Tilbui 1.997 cc 121 kW/165pk bij 6.000 tr/min 210 Nm bij 4.000 tr/min lengte 4,540 mtr, breedte 1,840 mtr 1.285 kg acceleratie 0-100 in 9,2 sec. stadscyclus 7,5 liter/100 km buitenwegcydus 5,1 liter/100 km gecombineerd 6,0 liter/100 km 139g/km (A-label) 30.990 euro SfeféiS DIRECT EEN AFSPRAAK PLANNEN? SCAN DE QR-COOEI Gewicht: Aanhanggewicht: 1.800 kg (geremd) topsnelheid 200 km/u Mazda CX-5 2.0 TS+ Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: lis soms niet te verklaren waarom een automerk niet direct een succesvol tel opvolgt. Bij de compacte crossovers was Mazda er al vroeg bij, onder p met de Tribute. Maar toch duurde het tot begin dit jaar dat er een opvol- perscheen in de vorm van de CX-5. Het merk kan nu weer volwaardig aan k zondag langstelling voor compacte cross- i en SUV's is nog steeds groot. Het moral Aziatische merken die hier hun slaan en vanuit dat oogpunt is de lange afwezigheid van Mazda niet zwart en grijstinten ingericht, de enige, afwisseling komt van een aantal alumini- umkleurige accenten en rood oplichtende getallen van de klimaatbediening. Wellicht wat saai, maar de praktijk wil dat het gros van de Nederlanders niet op kleur zit te wachten, te besmettelijk! In ieder geval is de CX-5 daardoor tijdloos. De zitpositie is goed en ook op langere ritten voldoende comfortabel. De bedieningsknoppen zijn netjes gegroepeerd en ook de forse reeks toetsen op het stuur is redelijk makkelijk te vinden. ALL-IN PRIJS €9,ao fcmelnaam Wwe CX-5 staat aan de basis van Wende modelontwikkelingen bij het F De term SkyActiv lijkt daarbij het pwoord. Het is een verzamelnaam Falie ingrepen en technieken die erop R zijn het brandstofverbruik seri- jtwug te dringen. Op één weg was ingeslagen, de vermindering vari ■Brtuiggewicht. Dat is bij de CX-5 garend aangepakt, want 1.285 kg is Bi lichtgewicht voor een forse vijf- f met een lengte van 4,54 meter en Wen een hoogte van 1,71 meter, laieuwe CX-5 heeft aan de voorkant prominent de vijfhoekige Mazda- gunstig. Tot 1 juli aanstaande komt de handgeschakelde, voorwielaangedreven Mazda CX-5 2.0 in aanmerking voor 20 procent bijtelling. Het totale rijgedrag is goedmoedig, vol doende comfortabel en lekker stil. En voor al die combinatie maakt de nieuwe Mazda tot een plezierige auto. Prijstechnisch kan de CX-5 prima met z'n concurrentie mee. De lijst start bij 26.990 euro voor de stan daard S-versie en loopt naar 30.990 euro voor de complete TS+. Vierwielaandrijving en een automaat behoren tot de mogelijk heden en vanaf 1 juli verschijnt ook de 2 liter diesel met 150 en 175 pk. een splinternieuwe 2 liter viercilinder die een ongekend hoge compressieverhou- ding heeft. En juist daarin heeft Mazda uiaaiwiop mogelijkheden voor brandstofbesparing tussen de gevonden. De motor levert een serieus pookknop vermogen van 165 pk en komt tot een irzieningen eveneens keurig koppet van 210 Nm. Samen met het gunstige gewicht staat dat garant voor goede prestaties zoals een top van 200 km/u en acceleratie naar 100 in 9,2 seconden. Mazda predikt volgens de officiële cijfers een brandstofverbruik van 1 op 16,7. Normaal kom je daar in de dagelijks praktijk niet bij in de buurt, maar een resultaat van 1 op 14 is uitermate AaiSAPBLM!.>MuB.sEK0EB|ER grille voorzien van een fors uitgevallen logo. Alle lijnen van het front wijzen hier naar. De auto komt stoer en solide over, zonder dat het geheel pompeus is. De vormgeving van de zijkant sluif sterk aan bij andere aanbieders en het ontbreekt hier dan ook aan typische Mazda ken merken. Datzelfde geldt voor de achter kant, daar vertellen het typeplaatje en logo de afkomst. Knoppen Achter de grote klep gaat minimaal een ruimte schuil van 505 liter die in twee handelingen door het neerklappen van de achterbank wordt vergroot naar een stevige 1.620 liter. De gebruiksmogelijk heden van de CX-5 zijn daarmee groot. Ook de zitruimte op de achterbank laat weinig te wensen over. Alle passagiers zit ten netjes rechtop en hebben voldoende plaats voor benen en hoofd. Voorin staan twee sportief vormgegeven stoelen met genoeg zijdelingse steun. Alles is met De enige echte Mazda-dealer voor Tilburg en omstreken Kraaivenstraat 16 5048 AB Tilburg - 013-5286900 lemaal van nu. hitotest ne X-Pack heleméïB hnológieën die uwfl en.-Zoals Bluetooth*! nsoren, automate^!, betaalt u slechts! chno Line X-Pack. J bespaart u nóg ml en wegenbelasting ir 14% bijtelling. óók na 1 juli gelden! dealer vooreen 20 procent bijtelling Boven de middenconsole het inmiddels obligate beeldscherm voor onder meer de navigatie. Mazda heeft een overeen komst met TomTom, vandaar dat we hier de zo bekende software aantreffen. De bediening gaat deels door de draaiknop omringd door drukknoppen tussen -4- twee stoelen in. Stuurwiel en zijn netjes bekleed en qua voor...3_.. is de Mazda CX-5 helemaal op niveau. Op de pookknop is aan het schakelschema te zien dat de auto een zesbak heeft. Die bak maakt ook deel uit van het SkyActiv en is zo afgestemd dat goede prestaties samen gaan met een laag verbruik. Maar het grootste aandeel levert natuurlijk de motor. Mazda lanceert in deze auto tv'''-'

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 35