3 u II rtj ^fiU cOiTlaa en Verbluffend resultaat Eerste editie vernieuwde Citroen C1 ?DIJ i. K"' L ^sssss^ sésssSs^ n^mpm b ik? IS ri -4' Saab garantie weer geregeld DE TILBUF Jaargang 23 nr 8 Donderdag 23 februari 2012 Oplage 111.800 *75® M.NL msii ^r/ Renault Scénic Energy dCi 110 Easy-uitvoering Fiat 500 el Insignia 1.4 Turbo FLEX Cosmo De Renault Scénic is sinds z'n lance ring veruit de best verkochte ruim tewagen in ons land en het merk wil die positie niet graag prijsgeven. Een constante ontwikkeling van het model zorgt ervoor dat de ruimtelijke Renault bij de tijd blijft. Een facelift op beide carrosserievarianten als mede enkele technische aanpassen leveren het 2012-model op. 1213 22 50 1528 39 05 afne zeer dati wit heeft h' gen beginr i het front aangepast. De wij- i beginnen met de nieuwe koplam- kiezen. Heler auto symbol "““n met ■RDAG BRUAR I7.30 U NOBELSTRAAT5B TEL. (013): SPRENDUNGENSTRAAT12 TEL. (013) Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato UW DICHTSTBIJZIJNDE AREND AUTO DEALER www.arendauto.nl :_JsL2LL_ Energy Belangrijk nieuws vormt de Energy dCi 110 motor die Renault in de vernieuwde Scénic levert. Het gaat om de vertrouwde 1,5 li ter diesel met een vermogen van 110 pk, die echter op zoveel punten is herzien dat er bijna sprake is van een nieuwe motor. Prettig is dat de souplesse is vergroot door een met 20 Nm gestegen koppel en dat terwijl het gemiddelde brandstofverbruik toegevoegd. Bij de langere Grand Scénic, die tegen meerprijs verkrijgbaar is als zevenzitter, wordt juiste de breedte van het front ex tra benadrukt. De opening in de bumper oog veel groter en dat wordt nog eens met chroom onderstreept. Chroom verbindt ook de dagrijverlichting en accentueert de grille tussen de koplampen. Door alle ingrepen toont vooral de Grand Scénic langer, breder en lager. Goed nieuws voor berijders van een re cente Saab. Importeur Beherman heeft samen met haar dealers een alternatief ontwikkeld voor de fabrieksgarantie. Samen .nemen zij deze garantie over voor Saabs jonger dan twee jaar. De onderdelentak, Saab Parts, viel al b ten het faillissement van de fabrika dus vormt de onderdelenvoorzieni geen enkel probleem. Qua service garantie zijn Saab-rijders nu weer v ledig gedekt. F maart staat de vernieuwde Citroen de showroom voor een bedrag net F de acht mille. We praten dan over Attraction uitvoering. Deze versie kan fslechts 495 euro worden opgewaar- f™ met het Pack Comfort inclusief airco Het keuzepallet aan uitrustingsvarianten van de populaire Fiat 500 groeit nog steeds. Tussen de bestaande Pop en Lounge is nu de Easy-uitvoering geplaatst die een aan tal extra's heeft tegen een geringe meer prijs van 610 euro. Zo heeft de Fiat 500 Easy onder meer 15 inch lichtmetalen wie len, airconditioning (handbediend), een chroompakket met chromen spiegelkap- pen en diverse chroomstrips. Motorisch is er geen keuze, het gaat hierbij altijd om de 69 pk sterke 1,2 liter viercilinder. De Fiat 500 Easy kost 13.695 euro en de cabrio- versie start bij 16.495 euro. GOIRLE WBB OISTERWIJK pen met daarin opgenomen een soort van wenkbrauwen om de lampen lager en bre der te doen lijken. Het front van de korte Scénic heeft wat sportieve trekjes met een Bdelijk verschil tussen de Scénic en de zwarte balk ter hoogte van de nummer- ■ngde Grand Scénic. Niet vreemd als plaat en een chromen omlijsting van de reten dat de doelgroep voor de eer- mistlampen en de nieuwe LED-dagrijver- rooral particulieren zijn en de tweede lichting. Een groot verschil op de flanken ■- 1 maakt de chromen sierbies die is toege voegd aan de stootranden. Helaas komt dat onderdeel niet op alle varianten voor, maar wel op de hier afgebeelde Bose-uit- voering. Was dat voorheen nog een speci ale uitvoering, nu is deze populaire versie aan het standaard leveringsprogramma en stuurbekrachtiging (normale prijs 995 euro). De gelimiteerde First Edition kost 495 euro meer dan de reguliere Tendance uitgave en biedt airco, lichtmetalen wie len, mistlampen in de voorbumper en don ker getint glas vanaf de B-stijl. teemt met 16 procent. Daarbij hoort een er lage CO2-uitstoot van 105 g/km, zo- ...t de auto voorlopig Jn aanmerking blijft komen voor 20 procent bijtelling. Ook is er gekeken naar het verder dempen van de geluiden die de motor maakt. Kort na het starten heb je daardoor helemaal niet het idee met een diesel óp stap te zijn. De dCi 110 motor wordt nu geleverd in com binatie met een start/stop systeem. Verder wordt de motor aangevuld met lage druk uitlaatgasrecirculatie, die vooral effectief is als de motor op bedrijfstemperatuur is. De oliepomp draait alleen naar behoefte en zijn enkele wijzigingen aan de turbo. Rond de zomer komt er nog een derde Energy motor beschikbaar, de 1,2 liter TCe 115. Deze compacte krachtbron gaat de huidige 1.6 16V van 110 pk opvolgen. Helaas hebben we nog niet de gelegen heid gekregen deze nieuwe motor uit te proberen. De prijslijst van de vernieuwde Scénic start bij 23.990 euro voor de korte 1.616V Authentique. De vernieuwde diesel start als Expression bij 29.590 euro. De meer prijs voor de Grand Scénic bedraagt exact 1.000 euro en voor de twee extra stoelen moet 900 euro meer op tafel komen. Visio Systeem De veranderingen in het interieur zijn niet kiezen. Helemaal rechts onderaan staat de vergaand. De indeling van het digitale in- auto symbolisch van de zijkant weerge- strumentarium is aangepast, sterker nog, geven met ervoor groene blaadjes of een de gebruiker kan uit verschillende layouts wolk. In dat laatste geval is de luchttoe voer automatisch afgesloten om te voor komen dat luchtvervuiling in het interieur wordt geblazen. Nieuw is tevens het Visio Systeem dat met behulp van een camera de lijnen op de weg registreert en met be hulp van een geluidssignaal doorgeeft als de bestuurder zonder richting aan te geven over de lijn gaat. Een tweede functie is het automatisch groot licht. Het doel is op een veilige en verantwoorde manier het groot licht meer te gebruiken. Het is standaard op de Privilège en tegen meerprijs van 295 euro verkrijgbaar op de Bose. tegen nzitter, ‘t front ie bun Ieens r verbii huidige, derde generatie Scénic stamt Ï009 en daarom is de tijd rijp voor ver bring, zonder dat -Renault het model Mig op de schop neemt. Daarbij blijft uidelijk verschil tussen de Scénic en de bngde Grand Scénic. Niet vreemd als k“‘" J-i de doelgroep voor de e tooral particulieren zijn en de twee__ bet overgrote deel een zakelijke afzet

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 17