impressie Icoon op volle sterkte ke. Gratis zonnedak bij DE AUTOMAAT DONDERDAG 2 FEBRUARI 2012 PAGINA 7 ce Porsche 911 Carrera S karakt ‘lektror ters Porsche Centrum Eindhoven Lekker soepel www.PorscheCentrumEindhoven.nl 088 - 8 911 911 682001 .2007.. .2003.. .2009 .2002 .78.000 :hti ■95-74' r? .48.915 .53.000 atie. 8UARI 2012 fflflLBURGSE KOERIER -t- de 911 door nagenoeg moeiteloos naar hogere snelhe den. Maar toch laat de 911 dan niet het achterste van z'n tong zien. zitten namelijk op de console nog een .2003 ....101.677 ngsc .2000 .146.892 .2004 .2009. .2007 .2009. .2003 95.9 .2007... .2008.... .1999... .2009.... .2002 ....116.94 *n .2006 ....151.591 L_ immg. .82.654' .31.142 Ih .45.235 a9 een handgeschakelde zeven versnel lingsbak gereed. Wie genoegen neemt met de 3,4 liter Carrera (zonder S) is vanaf .112.900 euro al helemaal het heertje. s brede sleuven. Ir it derde remlicht op ontwerpers een i erie hebben gema antwoordt aan de e 911-aanhanger 75.000 lens hier en daar komt. Missie i ieder geval. nieuwe, generatie heeft neergezet. Een versie die zelfs goedkoper is dan z'n voor ganger vanwege de lagere CO2-uitstoot. Voor 132.300 euro staat de Carrera S met j oool are liefhebber weet zo de verschillen I n de elkaar opvolgende generaties- I -0'8 he 911 op te sommen: chromen Iers, turbospoiler, langere wielbasis, koplampen... soms is maar één detail g om te weten om welke versie het De normale consument herkent de 1431 he als een 911maar de nuances per -2 model, helemaal nieuw, lumper tot bumper en gelukkig ook odanig herkenbaar. Porsche houdt kig vast aan de ovale koplampen, aan de smalle LED dagrijverlichting ..Dl voorbumper is de nieuwe generatie 1.3671 d te herkennen. Het profiel toont t vertrouwd en dat terwijl de wiel- M langer is geworden en de dimensies 201026.000 en daar zijn bijgesteld. Dat zou er :ht op duiden dat de 911 meer van 'ure sporter naar en Grand Tourer 1%| Maar daarover direct meer. Van 4ren bekeken kan er geen twijfel .98.5351 bestaan. Hier staat daadwerkelijk de .200740.0001 'e 911. Dat is meteen te zien aan 1756 iggerekte lichtunits en de motorkap Irie brede sleuven. In de bovenste is let derde remlicht opgenomen. Knap Ie ontwerpers een volledig nieuwe ■maakt die tegelijk ue wensen die de r heeft en dan ook r verrassend uit de geslaagd, op dat ter- .2001 ....111.7 .2005 38.141 .2003 ....112.351 .2007 75.752 .2004109.000 .2007. .2006 ....145.823 .2004 ....136.444 .2004 ....147.71? derekarakte .2007 65.933 .2008 82.600 .2002161.000 .2006 ....125.9831 .200541.2051 .200635.0001 n onnc M 7Mi (gebroken bouwt Porsche al zUOb41.7331 J 2008 97.0001 aa'r <te 911, waarschijnlijk de .200747.6391 ndste sportwagen ter wereld. .200180.0001 aard maakt het model om de 199970.0001 jaar een generatiesprong. De - wste oplage is inmiddels aan- 93.3861 !(jen a|s eerste jn z'n coupéver- Porsche Centrum Eindhoven De Scheper 305 5688 HP Oirschot onderdeel van Porsche Groep Zuid B.V. auto zeker veel meer een GT geworden. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer in tegenspraak met het compromisloze spor tieve karakter. Mede door tussenkomst a van elektronica is het namelijk mogelijk Er zitten namelijk op de console nog een meerdere karakters in één auto te stop- paar knopjes waarmee de feestvreugde pen. En dat is Porsche met deze nieuwe kan worden verhoogd. Meteen maar naar 911 uitstekend gelukt. Sport Plus. Daarmee wordt niet alleen de instelling van het onderstel en de bestu ring aangepast, maar ook de reacties op het gaspedaal. En of dat nog niet genoeg Achterin bromt de 3,8 liter zescilinder is, gaan er extra kleppen in het uitlaatsy- ïrmotor die keurig gedempt z'n werk steem open die ook voor de nodige audio t. Deze levert weer meer vermogen ondersteuning zorgen. Wat een geluid en dan voorheen, 400 pk om precies te zijn. wat een prestaties! Het tweede karakter Bovendien is de trekkracht met een kop- van de 911 komt nu helemaal naar voren nd van ann Mm bij 5.600Jr/min natuurlijk en laat meteen merken dat er niets van L' bet oorspronkelijk compromisloze sport- karakter verloren is gegaan. In tegendeel. In 4,3 seconden naar de 100 km/u is het resultaat net als de topsnelheid van 302 km/u. De auto gaat over de weg als een trein die z'n rails volgt en ondanks de aanpassingen van de demping, blijft er altijd nog een flinke vleug comfort over. Zelfs wie tot nu toe nog niet overtuigd was van een Porsche 911, kan niet anders concluderen dat het merk een geweldige het interieur geldt in grote lijnen Ifde als voor de buitenkant. Alle lde elementen die een auto tot een ■2001260091 ’aken zijn aanwezig. Kijk maar naar "“gschikking van de ronde klokken dashboard en de contactsleutel boxen >ks naast de stuurkolom zit. Tegelijk doet. 911 een Porsche van de laatste d“ r_j... "-• Dat is duidelijk te zien aan Bovendien is de trekkracht met een kop- van 98.003 ngschikking van bedieningsknop- pel van 400 Nm bij 5.600 tr/min natuurlijk en Ie 44,725 P96 middenconsole. Complimenten vorstelijk. De motor drijft de achterwie- m ’om voor de materiaalkeuze en de len aan via een zeventraps PDK-bak, de yö' want die is van grote klasse. automatisch schakelende bak met dub- 78M! ry weten we dat van Porsche, bele koppeling, die een dusdanig positieve leOere keer weer laat het een onuit- invloed heeft op het brandstofverbruik 105181 re'"dmk achter. Dat de wielbasis is dat de gemeten CO2-uitstoot lager ligt !omen maakt de 911 nog niet tot dan van de handgeschakelde versie. Dat 31ÖW «rpersoons auto, maar zorgt wel resulteert in een lagere BPM en uiteinde- ...110.^!pri stukje meer leefruimte. De 911 lijk slechts een meerprijs van 400 euro! ,„,.„„5* “«reive de Spartaanse coupé die De bak schakelt zonder schokken en vlie- versie was en wat dat betreft is de gensvlug. Lekker soepel beweeg je je met .2010. .2007. .1998156.6641 .2005 ....105.0141 .2003I .200830.0001 .200923.0001 .200962.0 .200718.6081 »rs, .2005 ....122.1681 .2005 38.976 .2005 65.14 rcal .2007 110.2851 e zijn enorm. .2008 47.1781. .200828.7171 'egeSlaagd .2006 63.0671 es het 2012 model, heleme .2006. .2010.. .2009. .2005 ....140.1801 .2001 ....143.3 .2004 82.3 verkeer en accelereert

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 31