3
4
5
ivji icraii
ai
ng
I
rijsverlaging Seat Ibiza
Veel extra's
voor Volvo S80
E
Volkswagen Up
levrolet Volt
Sportiviteit bij M50D
’orche 911 Carrera S
Lees verder op pagina 5
IVI.NL
F
5 euro
mistlai
Zorgeloos rijplezier voor één vast bedrag per maand.
TILBURGSE
Volkswagen heeft lange tijd geen
model gehad onder de psycholo
gische grens van 10.000 euro. De
komst van de Up eind vorig jaar
luidde een nieuw tijdperk in voor het
merk. Die Up-familie wordt beetje bij
beetje uitgebreid.
Tilburg
Ringbaan Noordss
013 - 5321411
liwijk
Andelstraat 1
0416 - 671111
www.van-mosset.nl
de relatief
e met een
ad bent.
Grootste autofabrikant
2011
Biedt meet
dan je verwacht
Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato
Jaargang 23 nr 5 Donderdag 2 februari 2012 Oplage 111.800
arlopig alleen
uitvoering te bestel-
■f 8.490. euro. Daar
verandering in. De
lelijk de vijfdeurs bij
meerprijs van slechts
t is hetzelfde: een auto
ipacte afmetingen, maar met
icht ruim interieur dat plaats
It aan maximaal vier volwassenen. Ja-
ook achterin kunnen twee volwassen
en. Dat is in
iders, sterker
u uc uaklijn naar achteren toe
ger horizontaal blijft, is er nog
limte voor het hoofd beschik-
is voorzien van een turbo en schopt het tot
110 pk. Identiek aan het potentieel van de
eerste generatie Golf GTI. Na 8,5 tel staat
er 100 km/u op de klok en de topsnelheid
bedraagt 195 km/u. De voorwielen hadden
de grootste moeite met het vinden van
grip onder de winterse omstandigheden
in Wolfsburg. Zelfs in de vierde versnelling
de prijzen van de Ibiza de instap Ibiza Club met airco en audio het prijsvoordeel hierbij zelfs 2.000 euro,
agd. Er komt een face- begint bij 11.495 euro. De compleet uitge- Goed nieuws is bovendien dat de Ecomo-
ian en op deze manier ruste Ibiza Copa begint bij 15.095 euro in- tive uitvoering met de driecilinder diesel
huidige versie nog even onder dusief airco, lichtmetalen wielen, mistlam- ook na het aanscherpen van de normen
^aandacht gebracht. Dat betekent dat pen en cruise-control. Volgens het merk is op 1 juli belastingvrij blijft.
Lease de nieuwe
Volkswagen Up! privé!
Private Leasing
U tankt, Van Mossel doet de rest!
bij 100 km/u zochten beide winterbandjes
hiernaar. Écht een pretmachientje, die Up
GT. Wat ons betreft mag ie zo in productie.
Dat zal overigens niet eerder dan volgend
jaar gaan gebeuren.
Geen BPM
j* Net als de driedeurs komt ook de vijfdeurs
E beschikbaar met keuze uit twee motorise-
j ringen. Het betreft in beide gevallen een
driecilinder 1.0 in twee smaken: 60 of 75
I pk. Gezien het leeggewicht van zo'n 950
i kilogram kan ook de instapper prima mee
met het verkeer. Nul tot honderd gaat in
14,4 seconden en de topsnelheid ligt op
160 km/u. Het verbruik bedraagt volgens
fabrieksopgaaf 4,5 1/100 km, wat neer
komt op 105 g/km CO2. Gelukkig komt
Volkswagen ook met een BlueMotion
Technology-variant, waardoor het verbruik E-Up en zelfs een Up GT. tijdens de eerste
en CO2-uitstoot daalt naar respectievelijk kennismaking met de vijfdeurs Up moch-
l 4,1 1/100 km en 96 g/km. Daardoor blijft ten we een blokje om met de peperdure
I de Up ook na 1 juli 2012 vrijgesteld van studiemodellen van de E-Up en de Up GT.
BPM en wegenbelasting. Datzelfde geldt We reden als eerste met de Up GT, die
BlueMotion Technology trouwens niet als zodanig was te herken-
ik 1.0. nen. De GT-bumper moet eerst nog goed-
t veel aandacht besteed gekeurd worden, alvorens ie de weg op
'_:r van de éénliter drieci- mag. Onderhuids was het testexemplaar
die natuurlijk wat rauwer klinkt dan wel een GT, dat werd al vanaf de eerste
een vierpitter, maar vrijwel geen vibraties meters duidelijk. Wat een pit haalt Volks-
tentoonspreidt. Stationair draait het blokje wagen uit de driecilinder 1.0! Het blokje
Op dit moment levert Volvo een Limi- ding, 17 inch lichtmetaal, cruise con-
ted Edition van de S80 limousine. De trol, City Safety, navigatie, sleutelloos
klant kan kiezen uit de 2 liter vierci- openen en starten, schuif/kanteldak
linder turbomotor goed voor 240 pk en xenon-verlichting. De benzineversie
of de 215 pk sterke vijfcilinder D5. Het kost 54.995 euro en de diesel komt op
'pakket extra's omvat lederen bekle-
De Volkswagen Up is voor
nog in een driedeurs uit
len voor prijzen vanaf
I komt vanaf augustus v<
I fabrikant zet dan nameli
I de dealer voor een r
I 315 euro. Het recept i
I van zeer compacte afmeting-
I een onverwacht ruim interie.
biedt aan maximaal vier volwass
I wel, ook achterin kunnen twee i
I personen gewoon goed zitten.
I de vijfdeurs natuurlijk niet and-
I nog, doordat de daklijn n”r
I zelfs iets lange
wat meer ruin
L. baar.
nagenoeg geluidloos en dankzij de
lange wielbasis lijkt het alsof je i
auto uit een hogere klasse op pad
GT-bumper
Op de IAA in Frankfurt liet Volkswagen
al het nodige los over de ideeën die de
fabrikant heeft met de Up. Zo zagen we
een Cross Up, een Buggy, een elektrische
E-Up en zelfs een Up GT. Tijdens de eerct-
----r. kennismaking met de vijfdeurs Up moch-
J 1/100 km en 96 g/km. Daardoor blijft ten we een blokje om met de peperdum
Up ook na 1 juli 2012 vrijgesteld van studiemodellen van de E-Up
’M en wegenbelasting. Datzelfde geldt We reden als eerste met de
j trouwens voor de BlueMotion Technology trouwens ni<
versie van de 75 pk 1.0. nen. De GT-bumper moet eerst nog goed-
i Volkswagen heeft veel aandacht besteed gekeurd worden, alvorens ie de weg op
- K f aan de loopcultuun
■E linder, die natuurlijk
itter, rr
ireidt.
eupi
yyo euru.
’99,.