3 4 5 ivji icraii ai ng I rijsverlaging Seat Ibiza Veel extra's voor Volvo S80 E Volkswagen Up levrolet Volt Sportiviteit bij M50D ’orche 911 Carrera S Lees verder op pagina 5 IVI.NL F 5 euro mistlai Zorgeloos rijplezier voor één vast bedrag per maand. TILBURGSE Volkswagen heeft lange tijd geen model gehad onder de psycholo gische grens van 10.000 euro. De komst van de Up eind vorig jaar luidde een nieuw tijdperk in voor het merk. Die Up-familie wordt beetje bij beetje uitgebreid. Tilburg Ringbaan Noordss 013 - 5321411 liwijk Andelstraat 1 0416 - 671111 www.van-mosset.nl de relatief e met een ad bent. Grootste autofabrikant 2011 Biedt meet dan je verwacht Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato Jaargang 23 nr 5 Donderdag 2 februari 2012 Oplage 111.800 arlopig alleen uitvoering te bestel- ■f 8.490. euro. Daar verandering in. De lelijk de vijfdeurs bij meerprijs van slechts t is hetzelfde: een auto ipacte afmetingen, maar met icht ruim interieur dat plaats It aan maximaal vier volwassenen. Ja- ook achterin kunnen twee volwassen en. Dat is in iders, sterker u uc uaklijn naar achteren toe ger horizontaal blijft, is er nog limte voor het hoofd beschik- is voorzien van een turbo en schopt het tot 110 pk. Identiek aan het potentieel van de eerste generatie Golf GTI. Na 8,5 tel staat er 100 km/u op de klok en de topsnelheid bedraagt 195 km/u. De voorwielen hadden de grootste moeite met het vinden van grip onder de winterse omstandigheden in Wolfsburg. Zelfs in de vierde versnelling de prijzen van de Ibiza de instap Ibiza Club met airco en audio het prijsvoordeel hierbij zelfs 2.000 euro, agd. Er komt een face- begint bij 11.495 euro. De compleet uitge- Goed nieuws is bovendien dat de Ecomo- ian en op deze manier ruste Ibiza Copa begint bij 15.095 euro in- tive uitvoering met de driecilinder diesel huidige versie nog even onder dusief airco, lichtmetalen wielen, mistlam- ook na het aanscherpen van de normen ^aandacht gebracht. Dat betekent dat pen en cruise-control. Volgens het merk is op 1 juli belastingvrij blijft. Lease de nieuwe Volkswagen Up! privé! Private Leasing U tankt, Van Mossel doet de rest! bij 100 km/u zochten beide winterbandjes hiernaar. Écht een pretmachientje, die Up GT. Wat ons betreft mag ie zo in productie. Dat zal overigens niet eerder dan volgend jaar gaan gebeuren. Geen BPM j* Net als de driedeurs komt ook de vijfdeurs E beschikbaar met keuze uit twee motorise- j ringen. Het betreft in beide gevallen een driecilinder 1.0 in twee smaken: 60 of 75 I pk. Gezien het leeggewicht van zo'n 950 i kilogram kan ook de instapper prima mee met het verkeer. Nul tot honderd gaat in 14,4 seconden en de topsnelheid ligt op 160 km/u. Het verbruik bedraagt volgens fabrieksopgaaf 4,5 1/100 km, wat neer komt op 105 g/km CO2. Gelukkig komt Volkswagen ook met een BlueMotion Technology-variant, waardoor het verbruik E-Up en zelfs een Up GT. tijdens de eerste en CO2-uitstoot daalt naar respectievelijk kennismaking met de vijfdeurs Up moch- l 4,1 1/100 km en 96 g/km. Daardoor blijft ten we een blokje om met de peperdure I de Up ook na 1 juli 2012 vrijgesteld van studiemodellen van de E-Up en de Up GT. BPM en wegenbelasting. Datzelfde geldt We reden als eerste met de Up GT, die BlueMotion Technology trouwens niet als zodanig was te herken- ik 1.0. nen. De GT-bumper moet eerst nog goed- t veel aandacht besteed gekeurd worden, alvorens ie de weg op '_:r van de éénliter drieci- mag. Onderhuids was het testexemplaar die natuurlijk wat rauwer klinkt dan wel een GT, dat werd al vanaf de eerste een vierpitter, maar vrijwel geen vibraties meters duidelijk. Wat een pit haalt Volks- tentoonspreidt. Stationair draait het blokje wagen uit de driecilinder 1.0! Het blokje Op dit moment levert Volvo een Limi- ding, 17 inch lichtmetaal, cruise con- ted Edition van de S80 limousine. De trol, City Safety, navigatie, sleutelloos klant kan kiezen uit de 2 liter vierci- openen en starten, schuif/kanteldak linder turbomotor goed voor 240 pk en xenon-verlichting. De benzineversie of de 215 pk sterke vijfcilinder D5. Het kost 54.995 euro en de diesel komt op 'pakket extra's omvat lederen bekle- De Volkswagen Up is voor nog in een driedeurs uit len voor prijzen vanaf I komt vanaf augustus v< I fabrikant zet dan nameli I de dealer voor een r I 315 euro. Het recept i I van zeer compacte afmeting- I een onverwacht ruim interie. biedt aan maximaal vier volwass I wel, ook achterin kunnen twee i I personen gewoon goed zitten. I de vijfdeurs natuurlijk niet and- I nog, doordat de daklijn n”r I zelfs iets lange wat meer ruin L. baar. nagenoeg geluidloos en dankzij de lange wielbasis lijkt het alsof je i auto uit een hogere klasse op pad GT-bumper Op de IAA in Frankfurt liet Volkswagen al het nodige los over de ideeën die de fabrikant heeft met de Up. Zo zagen we een Cross Up, een Buggy, een elektrische E-Up en zelfs een Up GT. Tijdens de eerct- ----r. kennismaking met de vijfdeurs Up moch- J 1/100 km en 96 g/km. Daardoor blijft ten we een blokje om met de peperdum Up ook na 1 juli 2012 vrijgesteld van studiemodellen van de E-Up ’M en wegenbelasting. Datzelfde geldt We reden als eerste met de j trouwens voor de BlueMotion Technology trouwens ni< versie van de 75 pk 1.0. nen. De GT-bumper moet eerst nog goed- i Volkswagen heeft veel aandacht besteed gekeurd worden, alvorens ie de weg op - K f aan de loopcultuun ■E linder, die natuurlijk itter, rr ireidt. eupi yyo euru. ’99,.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 25