V4LKSI ram 3 7 Sportschooltype jreentech-uitvoering Skoda Yeti Prijzen Mercedes SL aantrekkelijker DLBURGSE Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato Jaargang 23 nr 3* Donderdag 19 januari 2012 Oplage 111.800 Ford Mustang Boss 302 ixter is volledig nieuw Circuitsleutel rijzen voor Mégane irig), lise Club Racer iding Lees verder op pagina 5 Metselen, Ook al zijn brandstofbesparing en zorg voor het milieu in de Verenigde Staten van invloed op de autover kopen, het basisprincipe van 'no subsitute for cubical inches' viert bij sommigen nog steeds hoogtij. Eeh Ford Mustang is een ouderwetse musclecar. Helemaal als er bij de dealer het Boss pakket op wordt geschroefd. )pel Zafira pa zet haar Greentech Be Yeti. De populaire, compacte SUV p Greentech verkrijgbaar naar keuze de 140 pk sterke 2 liter diesel en de liter TSI turbobenzine van 122 pk. Het piddelde brandstofverbruik is welis- De toevoeging Boss op een Ford Mustang zegt de Amerikaanse liefhebber al vol doende, terwijl het fenomeen volledig aan de Europese kenner voorbij gaat. Ford Ne derland heeft kortstondig een exemplaar van de Europese hoofdvestiging in Enge land gehaald. Niet om verkopen tr reren, maar om te laten zien hoe br leveringsprogramma van het mer wereld is. wat kleppen in de uitlaat wordt de her rie dan nog meer opgezweept. Voorspelbaar Snelle Amerikaanse auto's gaan jn rechte lijn goed vooruit, maar in boch ten is het maar zozo. Nou, we kunnen verzekeren dat de Mustang Boss niet eens kaarsrecht vooruit gaat bij vol ac celereren. De kont is voelbaar op zoek naar maximale grip en blijft daardoor lange tijd onrustig. Overigens is het een heerlijk voorspelbare machine om daar waar mogelijk met te veel gas een bocht aan te snijden. Ondanks de forse motor met bijbehorend vermogen komt de ach tersteven zijdelings redelijk geprogram meerd in beweging wat weer goed op te reductie van de BPM zorgt. De >orzien van een 306 pk sterke V6 met een koppel van 370 Nm. De CO2- uitstoot van slechts 159 g/km levert de auto ook nog een B-label op. Een soort gelijke prijsverlaging zien we eveneens bij de SL 500 V8 die nu 143.660 euro moet gaan opbrengen. bekend maken van de prijzen van de nieuwe SL. De instapper staat voor 106.400 euro op de prijslijst en dat is een slordige tien mille minder dan wat de SL 350 tot nu toe kostte. Het verschil zit vooral in de lagere C02-uitstoot die an op banden met een lage rolweer- respectievelijk 134 en 148 g/km vallen ze stand. De koper kan kiezen uit de uitrus- helaas buiten de prijzen voor een lagere tingsvarianten Comfort en Ambition. De bijtelling. De Greentech modellen hebben benzineversie van de Yeti Greentech kost uiteraard een start/stop systeem, win- 23.900 euro terwijl de diesel op 29.440 nen energie terug tijdens het remmen en euro uitkomt. ■Mustang Boss 302 ons al tegemoet. De zwarte striping doet er nog een schepje bovenop. Aandacht krijgen is dus niet zo'n probleem. Dat wordt nog eens versterkt als &.ZSS we na het instappen de contactsleutel om draaien. Dan komt op typisch Amerikaanse wijze de machtige 5 liter V8 tot leven. Ook met de Boss-toevoegingen blijft het een normale, atmosferische motor die wel tot een maximaal vermogen komt van 444 pk bij 7.400 tr/min. En die power wordt overbracht via een handgeschakelde zes bak op alleen de achterwielen. Het geluid is machtig, helemaal als rijdend door een tunnel wordt teruggeschakeld. En dan te bedenken dat we van Ford Nederland alleen de normale contactsleutel heb ben meegekregen. Er is nog een tweede exemplaren waarmee de motorelektro- nica wordt gewijzigd. Die is bedoeld voor circuitgebruik en door middel van Wie gecharmeerd is van dit oranje mon ster, die zal zich moeten wenden tot de parallelimporteurs, omdat Ford de auto niet via het officiële kanaal aanbiedt. Ster ker nog, de hele Mustang-reeks wordt in Europa niet officieel verkocht. Zonder dat de motor loopt schreeuwt de M3FWE. techniek

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2012 | | pagina 33