sas
lij impressie
Spaans ge'neuz'el
I
I
3
DE AUTOMAAT DONDERDAG 22 DECEMBER 2011 PAGINA 11
Seat Mii
DRIJF
Sinds 1982
SEAT
srtsautobedrijf.i
00
Arosa,
I meer
ingsprogram- -’ZZ4
5 pk. Waar de MR
JLT-ONDERHOU
I en van afwezigheid gaat Seat
I inenkort weer in het meest
■acte segment proberen. De
■e driedeurs (en later ook vijf-
draagt de naam Mii. De auto
■voort uit een gezamenlijke
■keling met moederbedrijf
■vagen en zuster Skoda. Door
nuanceverschillen hebben de
■uto's een eigen gezicht.
nog niet vrijgegeven maar zullen nooit ver
uit de buurt blijven van de Volkswagen Up
die bij 8.490 euro start.
aanbieding 4.499,-
nu 7.950,-
vanaf 2.250,- te
aanbieding 3.299,- aant- -
nu 7.950,- belasting en BPM en c
opruiming 999,- kleine Seat gaan beant
1996. .opruiming 2
1998. .opruiming 1.999,-
Mascagnistraat 531,5049 BLTilburg T: 013 - 547 00 40
(Tegenover Autoboulevard Kraaiven) www.autonoordhoek.nl
Wlii is een compleet nieuwe motor beschikbaar. Het levering'pmgr=m-
Rnet de driecilinder 1 liter die verkrijgbaar is met 60 en 75 pk. Waa.
wriant vooral geschikt is voor stadsverkeer, blijkt de sterkere versie wat
b het leven van alledag voorbereid. De motor draait graag wat meer toe-
r n is het typische geluid van een driecilinder hoorbaar. Waar de 60 pk
[haalt van 160 km/u en in 14,4 seconden naar de 100 accelereert,- komt
SEAT
Auto Noordhoek Groep
-Tilburg - Waalwijk - Den Bosch-
2'5 Dynamique Luxe]
navigatie - bluetooth 2
Wij wensen u
'ettige feestdagen
wijkt af. Waar de achterste zijruit bij de Up aan de onderkant een knik
oopt deze bij de Seat gewoon door en dat heeft een klein voordeel bij
icht naar achteren.
achterkant hebben de Seat ontwerpers ook hun eigen interpretatie aan
iel mogen geven. De auto toont daar redelijk traditioneel. Waar bij de
zhterruit over de hele klep is doorgetrokken, is de onderzijde bij de Mii
van gelakt metaal. En ook hier is de Spaanse telg specifiek waar het
1 de achterbumper en verlichting. De productie van alle drie de varianten
aats in Tsjechië bij Skoda.
waarmee de Mii z'n belastingvrije status
kan oprekken. Bovendien komt er later nog
een vijfdeurs. De prijzen van de auto zijn
5 Express 1.5 DCI -
jN-wit
e Cabriolet 1.616V
d metallic
ie Scenic Business»!
id materiaal
i'i; itefieur is minder moeite gedaan om de Mii een specifieke uitstraling
l neven. Allereerst valt op dat de portierpanelen niet de volledige deuren
w in en zodoende de interieurkleur een rol blijft spelen. Het grootste ver- -/-az
3 irdt uitgemaakt door het stuurwiel dat bij de drie merken specifiek is.
hboard wordt gedomineerd door een brede baan die in een glanzend
is opgetrokken en waarvan de kleur kan variëren. Het instrumenta-
■eenvoudig van opzet met een grote snelheidsmeter in het midden, links JKIH®
■Hine toerenteller en rechts de naald die de motortemperatuur weergeeft.
fejdenconsole bestaat direct achter de versnellingspook uit twee open
lakken. Recht daarboven zitten een unit met de bedieningselementen
Wwimaatbeheersing en de audio-installatie. Helemaal bovenaan een los
|A)je waar afhankelijk van de uitvoering diverse functies op kunnen wor-
W ■rond, waaronder uiteraard het navigatiesysteem alsmede diverse aan
B fte koppelen mogelijkheden.
lil luit productie nemen van de
-iSeat geen compact model
ed. In ons land was de Arosa een
r succes en van daaruit denkt het
se merk ook met de Mii kansen
11 nu 695- ^en' Belangrijker is echter dat de
nu itde afgelopen jaren sterk is veran-
en dat kleine auto's een domine-
iol zijn gaan spelen. De Mii kon dus
bis precies op tijd komen.
1992.. . let op!! nu 695,-
’004..let op!! nu 3.499,-
’000..let op!! nu 2.299,-
’004 5.950,-
19726.950,-
19769.950,-
1976 8.950,-
1999.. 1.t opü nu 1.450,-
2001nu 2
1998
2000n
2006 let op slechts’
>0/05vanaf 1
2002nu’
2000. aanbieding’
2003..
2002
1993.. .
1995.. 0
3 542 63 41 j
rst-automobielenj
>ei6VAuthexpr'ziivergï
tzfe-roodJ
^WAuthenSq^
13,2 seconden beter voor de
dag. Wat betreft brandstof
verbruik geven de twee vari
anten nauwelijks aan elkaar
toe en blijft in beide gevallen
de C02-uitstoot onder de
110 g/km. Daardoor heeft
de Mii vrijstelling van BPM
en wegenbelasting en geldt
een bijtelling van 14 pro-
cent als de auto zakelijk
wordt gebruikt. Nu zal dit
voordeel maar kort gelden
I (tot 1 juli), maar er zijn nog
andere varianten op komst
2750'‘ we naar de huidige verkopen, dan
Z299r e dat modellen als de Citroën C1
,nu 2.999r met de Peugeot 107 en Toyota
cuts 4.495,- n bijvoorbeeld de Renault Twingo
1.299,- els tot de verkooptoppers behoren,
1 S" s'uit daar met een lengte van net
de 3,5 meter keurig op aan. Om
hebben moeten er modellen
aangeboden met vrijstelling voor
’lasting en BPM en ook daaraan
lie Seat gaan beantwoorden.
12.499,- xit van de Mii is volledig in Seat stijl
2'499’' r^en en dat betekent dat bumper,
;-i.999r jpen en motor|<ap helemaal van
iswagen Up afwijken. Wie denkt
verschil daar wel mee uitgelegd
Inweeft het mis. Zelfs het profiel van
IER 2011. PAGIN^^^^,^ -
B7 i 36HGf