Dealernieuws
an Alphen Autoschades helpt
dant va
aar
Renault Twingo
r>/ITT^
Jaguar
Sportbrake
s van -
I
N
*ri lach
Dealers
Burgertje
pesten
DE AUTOMAAT DONDERDAG 15 DECEMBER 2011 PAGINA 5
IBER 2011
■M
Vervolg van voorpagina
Tony Vos
l
owns
h verdient!
013-5943980
013-7500777
DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DETILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND,
UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWUK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN.
De Tilbur
N.S. Pleir
Mercedes Rüttchen
Mitsubishi I SutukiDe Auto-Avenue
HSssanDenissen
PeugeotVingerhoets
SaabZuidOost
Seat I SkodaAuto Noordhoek
Toyota Van Dorst Tilburg
VotkswagenVan Mossel Tilburg.
VotwVan Roosmalen
fonall;
tonyvos@automedia.nl
Email;
advertentie@tilburgsekoerier.nl
Schadepartner
Via Schadegarant is Van Alphen Auto-
’EUGEOT
Tony Vos
Tel. 0495-430930
Postbus 2144, 6020 AC Budel
jrgse Koerier
in 14, 5014 DA Tilburg
Tel. 013-5368805
Fax 013-5359985
013-5959100
013-5443330
013-4652100
013-4634355
013-4647676
013-5470040
013-5351035
013-5321411
013-5840000
maken van viercihnd we| p
hter turbo urt< dat binnenxuH uc <_V4-U.<
tbron die 204 pk leve da|en tot 102 g/km en daar
rcilmder diesel waait de aut0 van de bestaande
ik voortbrengt. De M genieten inc|usjef 14 proce
notorvananten staat |jng Een andere belangrijke
Aft» Rameo - Rat LannaTigchelaar.
Audi Audi Centrum Tilburg
BMW: MM Renova013-5422133
Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590
OtroenBertens013-5423030
Daihatsu IMGBink 013-5420143
FordTigchelaar013-5943943
JaguafBogaers Jaguar Breda076-5263800
KiaDenissen013-4652100
PAGINI jffiLBURGSE KOERIER ---
ropa nog maar weii
;t motorenprogramii
;ier maakt met zuini
,,c Vanw"',°
schades BV bij 19 verzekeraars aangeslo
ten. "De klant wordt bij het afhandelen
van schade alles uit handen genomen."
Het schadebedrijf heeft eigen auto's en
een bestelbus op het terrein staan ter
vervanging van een auto waaraan scha
de hersteld moet worden. Zorgen over
de vraag of je wel of niet over vervoer
beschikt als je auto in de garage staat,
hoef je dus niet te hebben, verteld Max
van Alphen.
verwarmingselementen of radiotoren la
ten bespuiten", vult Oscar van Alphen
aan. "Laatst hebben we voor een casino
alle prullenbakken gespoten en de keu
kenkastjes voor een particulier. Het is ab
soluut niet onze voornaamste bezigheid,
maar het is leuk om de klanten op deze
manier een extra dienst te bieden."
liter 16-klepper van 75 pk en de tur
bovariant die aan 100 pk komt. We
reden de laatste in de GT Gordini
uitmonstering. Een lekker vlot mo
tortje dat onderin al redelijk veel
trekkracht heeft. Ook in heuvelachtig
gebied weet de auto vlot te preste
ren, waarbij de motor netjes gedempt
r z'n werk doet. De turbo voldoet niet
een V6. Vanwege aan de normen voor belastingvrijstel-
ombmatie Renault-N |jng^ maar de 75 pk kracbtbron doet
maken van viercihnd dat wek Renau|t kondjgt ze|fs aatl
o .„k. nnenkort de CO2-uitstoot zal
armee blijft
voordelen
rrocent bijtel-
ling. Een andere belangrijke motor om
diezelfde reden is de 1,5 liter diesel die
in Nederland alleen met 85 pk wordt
aangeboden. Ook zo'n lekker kop-
pelkrachtig machientje dat prima ge-
[schikt is voor lange snelwegritten bij
een opmerkelijk hoogstaand comfort.
I Want op dat vlak profiteert de Twingo
enige tijd terug eit I
debuut op de Europe
nkrijk de EmgrandE
dan en hatchback. I
tsveiligheid getest n
sultaat. Geely is inf
dat de Londense tax
a die de Emgrand El
:aat aan de bovenka
1,5 en 1,8 liter ben gp-
Iers geworven, waai k-~*
Iers. Wanneer Geelyi
gaat zitten, is nog nl Fr~
van zijn volwassen onderstel dat is
afgeleid van de vorige Renault Clio.
Zonder irritante bewegingen van de
koets kan de Twingo ieder type weg
dek probleemloos de baas. De diesel
stapt terug naar een CO2-uitstoot van
85 g/km en is daarmee belastingtech
nisch tot en met 2014 veilig.
De wijzigingen zorgen voor een prijs
verhoging van zo’n 500 euro. Daarmee
komt de instapper op 8.495 euro. In
teressanter is de tweede trap, de Col
lection voor 9.690 euro die onder al
is voorzien van airconditioning, radio
Renault en blauwe interieurdetails. De
1.5dCi start vanaf 10.490 euro. In het
voorjaar verschijnen de meest sportieve
varianten van de vernieuwde Twingo.
De RS (staat voor Renault Sport) be
houdt z’n 1.6 16V motor van 133 pk,
maar krijgt een uiterlijk dat nog beter
aansluit bij de andere RS-modellen. Van
deze RS staat er ook weer een extra
luxueuze Gordini-variant in de steigers.
steeds niet is vrijgegeven, maakt het
merk geen geheim meer van de komst
van het ruimtelijke model. Er doet na
melijk een kerstfoto de ronde waarop
de kerstman z’n pakjes in een nog ge
camoufleerde XF Sportbrake laadt. De
definitieve productieversie staat waar
schijnlijk in maart in Genève.
et opknappen van een auto die schade
eeft opgelopen kan flinke kosten met
:h mee brengen. Schademonteurs van
itoschadebedrijf Van Alphen aan de
aaivenstraat 24 monteren daarom ook
teedehands -groene- onderdelen zoals
pi portier, achterklep of motorklep op
schadigde auto's. Max van Alphea: "Dat
(beurt altijd in overleg met de klant, le-
and die WA-verzekerd is, betaalt op deze
anier al snel 100 euro in plaats van 600
uro per onderdeel. Het is aan de klant of
ezevoor originele, merkloze of gebruikte
nderdelen kiest. Dit kan het verschil be
tenen tussen economisch total loss of
iet" Deze onderdelen worden door onze
(hademonteurs altijd beoordeeld op juist-
id en gaafheid.
ijzonder is dat bezoekers van het auto-
iadebedrijf ook binnen kunnen lopen
het moment dat ze thuis in een ver-
ouwing zitten. Hoezo? "We spuiten ook
fterieur. Klanten kunnen bijvoorbeeld
Jaguar maakt zich op voor de presen
tatie van de tweede Sportbrake sinds
haar bestaan. Die is gebaseerd op de
XF die recent een facelift kreeg en
sinds die tijd verkrijgbaar is met een
viercilinder dieselmotor, naast de V6
diesel en het geweld van de V8 ben
zine. Alhoewel een definitieve foto nog
Nederlandse vrachtwagenchauffeurs
zijn het niet eens met de gang van
zaken rond vooral Oost-Europese
collega's. Het is langer bekend dat
het verkrijgen van een rijbewijs in
bijvoorbeeld Polen en Hongarije een
kwestie is van betalen en letterlijk
een rondje rond de kerk rijden, waar
Nederlandse chauffeurs een gede
gen opleiding krijgen tegen aan
zienlijke kosten. Als Oost-Europese
chauffeurs dan ook nog eens een
Oost-Europees salaris krijgen en in
dienst worden genomen door grote
Nederlandse transportbedrijven met
buitenlandse vestigingen, wordt snel
duidelijk dat er oneerlijke concur
rentie ontstaat vooral naar kleine
transportbedrijven. Bovendien blijkt
uit praktijkgevallen dat bijvoorbeeld
Nederlandse chauffeurs in Frankrijk
veelvuldig voor futiliteiten worden
beboet, omdat de politie maar al te
goed weet dat Nederlanders betalen
en bijvoorbeeld Polen niet. Kortom,
een ongelijkheid die beslist aan ban
den moet worden gelegd.
Hoe vragen we daar aandacht voor?
Juist, ze pakken de burger door met
60 km/u over de snelweg te gaan rij
den. Dat signaal klopt natuurlijk niet.
Wat kan de achteloze burger hieraan
doen. Ze moeten bij de politiek of
de betreffende instanties zijn. Pro
beer daar je actie eens op te richten.
Blokkeer een gebouw van de juiste
instantie, zorg dat mensen daar hun
werk niet kunnen doen, maar laat
de burger met rust. Die heeft wel
andere zorgen aan z'n hoofd. Als
ik vind dat m'n autoverzekering te
veel omhoog gaat, ga ik toch ook
niet alle automobilisten proberen te
mobiliseren om het wegverkeer lam
te leggen, dan ga ik met lotgenoten
naar de verzekeraar zelf. Met de boel
hinderen krijg je geen sympathie
van het grote publiek, of heeft de
vrachtwagensector dat niet nodig en
wordt alleen aan het eigen hachje
gedacht.