Dealernieuws an Alphen Autoschades helpt dant va aar Renault Twingo r>/ITT^ Jaguar Sportbrake s van - I N *ri lach Dealers Burgertje pesten DE AUTOMAAT DONDERDAG 15 DECEMBER 2011 PAGINA 5 IBER 2011 ■M Vervolg van voorpagina Tony Vos l owns h verdient! 013-5943980 013-7500777 DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DETILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWUK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN. De Tilbur N.S. Pleir Mercedes Rüttchen Mitsubishi I SutukiDe Auto-Avenue HSssanDenissen PeugeotVingerhoets SaabZuidOost Seat I SkodaAuto Noordhoek Toyota Van Dorst Tilburg VotkswagenVan Mossel Tilburg. VotwVan Roosmalen fonall; tonyvos@automedia.nl Email; advertentie@tilburgsekoerier.nl Schadepartner Via Schadegarant is Van Alphen Auto- ’EUGEOT Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel jrgse Koerier in 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013-5368805 Fax 013-5359985 013-5959100 013-5443330 013-4652100 013-4634355 013-4647676 013-5470040 013-5351035 013-5321411 013-5840000 maken van viercihnd we| p hter turbo urt< dat binnenxuH uc <_V4-U.< tbron die 204 pk leve da|en tot 102 g/km en daar rcilmder diesel waait de aut0 van de bestaande ik voortbrengt. De M genieten inc|usjef 14 proce notorvananten staat |jng Een andere belangrijke Aft» Rameo - Rat LannaTigchelaar. Audi Audi Centrum Tilburg BMW: MM Renova013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 OtroenBertens013-5423030 Daihatsu IMGBink 013-5420143 FordTigchelaar013-5943943 JaguafBogaers Jaguar Breda076-5263800 KiaDenissen013-4652100 PAGINI jffiLBURGSE KOERIER --- ropa nog maar weii ;t motorenprogramii ;ier maakt met zuini ,,c Vanw"',° schades BV bij 19 verzekeraars aangeslo ten. "De klant wordt bij het afhandelen van schade alles uit handen genomen." Het schadebedrijf heeft eigen auto's en een bestelbus op het terrein staan ter vervanging van een auto waaraan scha de hersteld moet worden. Zorgen over de vraag of je wel of niet over vervoer beschikt als je auto in de garage staat, hoef je dus niet te hebben, verteld Max van Alphen. verwarmingselementen of radiotoren la ten bespuiten", vult Oscar van Alphen aan. "Laatst hebben we voor een casino alle prullenbakken gespoten en de keu kenkastjes voor een particulier. Het is ab soluut niet onze voornaamste bezigheid, maar het is leuk om de klanten op deze manier een extra dienst te bieden." liter 16-klepper van 75 pk en de tur bovariant die aan 100 pk komt. We reden de laatste in de GT Gordini uitmonstering. Een lekker vlot mo tortje dat onderin al redelijk veel trekkracht heeft. Ook in heuvelachtig gebied weet de auto vlot te preste ren, waarbij de motor netjes gedempt r z'n werk doet. De turbo voldoet niet een V6. Vanwege aan de normen voor belastingvrijstel- ombmatie Renault-N |jng^ maar de 75 pk kracbtbron doet maken van viercihnd dat wek Renau|t kondjgt ze|fs aatl o .„k. nnenkort de CO2-uitstoot zal armee blijft voordelen rrocent bijtel- ling. Een andere belangrijke motor om diezelfde reden is de 1,5 liter diesel die in Nederland alleen met 85 pk wordt aangeboden. Ook zo'n lekker kop- pelkrachtig machientje dat prima ge- [schikt is voor lange snelwegritten bij een opmerkelijk hoogstaand comfort. I Want op dat vlak profiteert de Twingo enige tijd terug eit I debuut op de Europe nkrijk de EmgrandE dan en hatchback. I tsveiligheid getest n sultaat. Geely is inf dat de Londense tax a die de Emgrand El :aat aan de bovenka 1,5 en 1,8 liter ben gp- Iers geworven, waai k-~* Iers. Wanneer Geelyi gaat zitten, is nog nl Fr~ van zijn volwassen onderstel dat is afgeleid van de vorige Renault Clio. Zonder irritante bewegingen van de koets kan de Twingo ieder type weg dek probleemloos de baas. De diesel stapt terug naar een CO2-uitstoot van 85 g/km en is daarmee belastingtech nisch tot en met 2014 veilig. De wijzigingen zorgen voor een prijs verhoging van zo’n 500 euro. Daarmee komt de instapper op 8.495 euro. In teressanter is de tweede trap, de Col lection voor 9.690 euro die onder al is voorzien van airconditioning, radio Renault en blauwe interieurdetails. De 1.5dCi start vanaf 10.490 euro. In het voorjaar verschijnen de meest sportieve varianten van de vernieuwde Twingo. De RS (staat voor Renault Sport) be houdt z’n 1.6 16V motor van 133 pk, maar krijgt een uiterlijk dat nog beter aansluit bij de andere RS-modellen. Van deze RS staat er ook weer een extra luxueuze Gordini-variant in de steigers. steeds niet is vrijgegeven, maakt het merk geen geheim meer van de komst van het ruimtelijke model. Er doet na melijk een kerstfoto de ronde waarop de kerstman z’n pakjes in een nog ge camoufleerde XF Sportbrake laadt. De definitieve productieversie staat waar schijnlijk in maart in Genève. et opknappen van een auto die schade eeft opgelopen kan flinke kosten met :h mee brengen. Schademonteurs van itoschadebedrijf Van Alphen aan de aaivenstraat 24 monteren daarom ook teedehands -groene- onderdelen zoals pi portier, achterklep of motorklep op schadigde auto's. Max van Alphea: "Dat (beurt altijd in overleg met de klant, le- and die WA-verzekerd is, betaalt op deze anier al snel 100 euro in plaats van 600 uro per onderdeel. Het is aan de klant of ezevoor originele, merkloze of gebruikte nderdelen kiest. Dit kan het verschil be tenen tussen economisch total loss of iet" Deze onderdelen worden door onze (hademonteurs altijd beoordeeld op juist- id en gaafheid. ijzonder is dat bezoekers van het auto- iadebedrijf ook binnen kunnen lopen het moment dat ze thuis in een ver- ouwing zitten. Hoezo? "We spuiten ook fterieur. Klanten kunnen bijvoorbeeld Jaguar maakt zich op voor de presen tatie van de tweede Sportbrake sinds haar bestaan. Die is gebaseerd op de XF die recent een facelift kreeg en sinds die tijd verkrijgbaar is met een viercilinder dieselmotor, naast de V6 diesel en het geweld van de V8 ben zine. Alhoewel een definitieve foto nog Nederlandse vrachtwagenchauffeurs zijn het niet eens met de gang van zaken rond vooral Oost-Europese collega's. Het is langer bekend dat het verkrijgen van een rijbewijs in bijvoorbeeld Polen en Hongarije een kwestie is van betalen en letterlijk een rondje rond de kerk rijden, waar Nederlandse chauffeurs een gede gen opleiding krijgen tegen aan zienlijke kosten. Als Oost-Europese chauffeurs dan ook nog eens een Oost-Europees salaris krijgen en in dienst worden genomen door grote Nederlandse transportbedrijven met buitenlandse vestigingen, wordt snel duidelijk dat er oneerlijke concur rentie ontstaat vooral naar kleine transportbedrijven. Bovendien blijkt uit praktijkgevallen dat bijvoorbeeld Nederlandse chauffeurs in Frankrijk veelvuldig voor futiliteiten worden beboet, omdat de politie maar al te goed weet dat Nederlanders betalen en bijvoorbeeld Polen niet. Kortom, een ongelijkheid die beslist aan ban den moet worden gelegd. Hoe vragen we daar aandacht voor? Juist, ze pakken de burger door met 60 km/u over de snelweg te gaan rij den. Dat signaal klopt natuurlijk niet. Wat kan de achteloze burger hieraan doen. Ze moeten bij de politiek of de betreffende instanties zijn. Pro beer daar je actie eens op te richten. Blokkeer een gebouw van de juiste instantie, zorg dat mensen daar hun werk niet kunnen doen, maar laat de burger met rust. Die heeft wel andere zorgen aan z'n hoofd. Als ik vind dat m'n autoverzekering te veel omhoog gaat, ga ik toch ook niet alle automobilisten proberen te mobiliseren om het wegverkeer lam te leggen, dan ga ik met lotgenoten naar de verzekeraar zelf. Met de boel hinderen krijg je geen sympathie van het grote publiek, of heeft de vrachtwagensector dat niet nodig en wordt alleen aan het eigen hachje gedacht.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 53