GSD ife .1 Prettig compact 1.995,- DE AUTOMAAT DONDERDAG 15 DECEMBER 2011 PAGINA 3 Technische gegevens: Audi Q3 2.0TFSI Vermogen: Koppel: tr/min Afmetingen: Prestaties: Verbruik: CO2-uitstoot: Prijs: www.audicentrumtilburg.nl stelbereik Sportstand Quattro Rüttchen Waalwijk Havenweg 15, Waalwijk. T: 0416-671 900. www.rüttchen.nl/vans Audi Centrum Tilburg into Evo tiJet Diesel Gekeurd en gecontroleerd op 110 punten 12 mnd garantie Incl. APK /NAP Km-stand 180.000 km lengte 4,385 mtr, breedte 1,831 mtr 1.640 kg Kraaivênstraat 14, Tilburg T: 013 75 00 777 Mercedes-Benz Used 1. Soms is tweedehands eerste keus. 1.984 cc 155 kW/211 pk bij 5.000-6.200 tr/min 300 Nm bij 1.800-4.900 0-100 in 6,9 sec. topsnelheid 230 km/u stadscyclus 10,2 liter/100 km buitónwegcydus 6,4 liter/100 km gecombineerd 7,7 liter/100 km 179 g/km (.-label) 45.900 euro Rüttchen Autowereld waarop or worden ve ritten is d( Audi vanaf gevraa e ruimte beste keuze xasion ntrum Merk en type: Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: Gewicht: Aanhanggewicht: 2.000 kg (geremd) acceleratie an uitstekend met een an acceleratie naar 100 wvk tussenacceleraties ±g en heerlijk snel. Het verbruik tipt aan de 1 op 11,2 en dat is zeker gezien de prestaties, het gewicht en type voertuig keurig. Het onderstel is voldoende dynamisch en tegelijk comfortabel. Uiteraard is de wielkeuze wel van invloed op de manier Het interieur is typisch Audi, maar minder verfijnd dan bij de Q5. De uitstraling sluit meer aan bij de binnenkant van de A1 Ondanks de wat minder hoogstaande 1BER2011.PAG^T,LBURGSEKOERIER op oneffenheden als verkeerdrempels en verwerkt. Maar op lange snelweg- i is de Q3 een prima metgezel. heeft de nieuwe Q3 gelanceerd f 38.900 euro, een bedrag dat wordt J sagd voor de 170 pk 2.0 TFSI. Wie gaat voor de 211 pk versie met S-tronic laat minimaal 45.900 euro bij de dealer achter. Uiteraard zijn er ook diesels, even eens alleen maar viercilinders, die vanaf 38.400 euro te koop zijn. Verder kunnen alle versies in een completere Pro Line uitvoering worden geleverd en geeft Audi een dikke catalogus met opties uit. uitstraling van de Q5 is onder de Weermachine gelegd en daar verkleind Ier vandaan gekomen. Tot aan de klein nuances lijken de grote en kleinere er op elkaar, bijna een tweeling waar- 1de laatste boreling stukken later ter fed is gekomen. Toch maakt de Q3 een I indruk, maar de lengte van 4,385 Br is opvallend bescheiden. De hogere Bs, de grote wielen en de uitgeklopte lbordranden zorgen voor een stoere Kg. [afwerking is van de bekende hoog- Bnde Audi kwaliteit. Aan alle details is --seen automerk met een nieuw type voertuig behoorlijk succesvol is, ont- -iat de neiging om dit succes naar andere formaten en segmenten door te kkenBij de SUV's kiest Audi voor de top-down opzet en gaat van de grote m ]k i via de meer bescheiden Q5 nu naar de prettig compacte Q3. U teen Audi koopt heeft bepaalde vast- lijnde verwachtingen hoe zo'n auto lit moet zien. De kritiek is dat het merk «wel erg strak aan vast houdt, maar tl ze eens ongelijk. Het succes is zelfs crisistijd ongekend. schokken schakelen. Uiteraard kent de bak een sportstand waarbij het toerental bin nen het bereik van het maximale koppel van 300 Nm wordt gehouden. De pres taties zijn meer dan uitstekend met een top van 230 km/u en acceleratie naar 100 Motorisch start de Q3 met de 2 liter in 6,9 seconden. Ook tussenacceleraties TFSI turbomotor die kan worden gele- verlopen vliegensvlug verd met 170 en 211 pk aan vermo- brandstofverbruik tipt gen. De 'instapper' is gekoppeld aan een e~ 1- handgeschakelde zesbak, terwijl de 211 c pk onlosmakelijk is verbonden met de F S-tronic gerobotiseerde versnellingsbak en ti met dubbele koppeling. Zoals in andere wielkcu<.c wei modellen van het merk is dat een perfecte combinatie die staat voor snel en zonder materialen, is de vormgeving en afwer king helemaal op niveau. Concurrenten komen vooral uit de Duitse hoek zoals de Mercedes GLK en de BMW X1-serie. Die twee auto's kunnen met zowel ach ter- als vierwielaandrijving worden gele verd. Maar Audi houdt in eerste instantie vast aan permanente quattro aandrijving. Zoals gebruikelijk hoeft de bestuurder daar niets aan te doen. Afhankelijk van de omstandigheden worden de aandrijf- krachten over de wielen verdeeld. Maar omdat de Q5 inmiddels wel met alleen voorwielaandrijving verkrijgbaar is, zal die stap in de toekomst met de Q3 beslist ook worden gemaakt en dat zal beslist een gunstige invloed hebben op het brand stofverbruik en de aanschafprijs. volop aandacht gegeven. De auto beschikt over een voldoende brede achterklep die opent naar een bagageruimte die met 460 liter opmerkelijk ruim is en op de gebrui kelijke manier wordt uitgebreid naar maxi maal 1.365 liter. Ook de interieurruimte mag er zijn, de Q3 kan minimaal wedijveren met een flinke middenklasser. Binnenin wordt dankbaar gebruik gemaakt van de wat hogere car rosserie zodat passagiers wat meer recht op zitten. Ook achterin kunnen twee vol wassenen goed zitten. De stoelen voorin hebben een flink verstelbereik waardoor mensen van een zeer uiteenlopend pos tuur prima een plek vinden. a B57-SFH \udi Q3

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 51