impressie S is len ER Gematigde brulpijp Chevy Colorado met twee diesels 1ST ING* Minder files in derde kwartaal - m DE AUTOMAAT» DONDERDAG 13 OKTOBER 201 PAÓiNA'7 Chevrolet Camaro kt tellers in het instrumentarium overbodig. - met Wat opvalt is de vrij fors gedimensioneer- kunn de infrastructuur. Het bewijs voor de avondspitsen asfalt op de juiste plekken Arnhem en Eindhoven. (OCHT OKTOBER 2ai1f Iburgse KOERIER 1 1 1 1»-■ jevrolet Camaro is van oor- g een echte Amerikaanse car. Chevrolet Nederland Ie auto nu ook officieel leveren land. Er zijn echter wel wat ssingen gedaan om de auto in a nog enigszins betaalbaar te n, Cilinderuitschakeling en een lafeche transmissie maken de ro tot een gematigde brulpijp. prijs inbegrepen. Helaas komt de versie met handbak dus niet officieel naar ons land. Dat is toch jammer. rruimte er flink op usting naar een hl rtomaat mt doet de laatste ji eiste in zijr het model. De iw t—*-- - van veiligheid zij» sioh, Lane Keepr is de wel degelijk verschil uit maakt. Tegelijk land is de hinder bij wegwerkzaamheden beperkt en ook dat leverde minder files op. Uiteraard zijn er ook plekken waar de doorstroming in ons land proble men ondervond. Dat geldt onder meer ór de avondspitsen op de A50 tussen - beeld. Een hele reeks meters voor oliedruk en -temperatuur, transmissievloeistoftem- peratuur en accuspanning zijn wel bij de kilogram op de schaal. Het design van de Camaro is zoals een echte muscle car hoort te zijn met grote 20-inch wielen, lage ruiten en een agres sieve neus. Het is een buitènbeentje in Europa, zo blijkt tijdens onze testrit. Overal waar we komen worden we uit voerig bekeken. Dat ook het interieur naar Amerikaanse maatstaven is vormg-zg?"-?", mag geen verrassing heten. Voornamelijk harde plastic elementen sieren de kracht patser. Maar hé.jn Amerika kost ie ook maar een fractie van hier. Zit Chevrolet ons lekker te ma dikke pick-up, de nieuwe Color, ze er meteen bij dat deze het normale dealerkanaal aangeboden. Of een dealer in het zelf importeren. van de wereld wordt d In het derde kwartaal van 2011 ii zogenaamde filezwaarte in ons l«llu afgenomen met niet minder dan 35 pro cent. Dat is geen gevolg van economisch mindere tijden, maar vloeit direct voort uit het op structurele plekken verbe teren van de infrastructuur. Het bewijs dat meer a lerika kost de Chevrolet Camaro Ie 35.000 dollar. In ons land moet er ms 83.995 euro worden afgerekend e Camaro coupé. De cabriolet is nog es mille duurder. Aanzienlijke bedra- i vergelijking met de prijskaartjes overkant van de plas. maken met een overigens wel verkocht naar keuze met twee olorado, vertellen dieselmotoren. De koper kan kiezen uit een e nieuweling via 2,5 liter goed voort 150 pk en 350 Nm en niet zal worden een 2,8 liter variant die 180 pk voortbrengt Ier moet brood zien en goed is voor 440 Nm. Wie bij deze kracht en. In een groot deel bron kiest voor een automaat beschikt zelfs de Chevy met laadbak over 470 Nm aan koppel. twoordelijk daarvoor is de 6,2-li ichtbron die het niet al te nauw t met de CO2-uitstoot (304 g/km) vooral in ons land een flin- i wordt geheven. Daarom is en om alleen de automaat te gaan I, omdat deze versie gezegend is ilinderuitschakeling en daardoor het ik gemiddeld genomen met een liter naar 13,1 1/100 km. De versie met ak zou ruim 10.000 euro duurder Cadillac biedt die i trouwens wel in daar (vooralsnog) een lengte van 1,90 meter of meer izienlijk. Alleen bij vollast Wat opvalt is de vrij fors gedimensioneer- kunnen nogal wat hinder ondervinden van zuigers in de rondte, bij de A-stijl, die tegenliggers op bochtige het beperkte (hoofd)ruimteaanbod voorin. >nair worden vier van de bergwegen laat verdwijnen. Op dit soort De bestuurdersstoel in relaxhouding posi- itenspel gezet. De V8 in wegen volgt de Amerikaan trouwens keu- tioneren, luidt dan het devies. Achterin is automaat levert boven- rig de opgedragen rijrichting, maar heeft in theorie plek voor twee personen, maar /ermogen: 405 tegen 432 de Camaro wel enigszins last van zijn vrij de beenruimte is nagenoeg nihil. I is 556 Nm voorhanden. forse leeggewicht van ruim 1.800 kilo- In de cabriolet is meer hoofdruimte Amerikaan in 5,4 tellen gram. De cabriolet legt zelfs bijna 2.000 beschikbaar, ook met het dak dicht. De 'aten sprinten en een kilogram op de schaal. constructie met het stoffen kapje is dui- km/u op de klok te Het design van de Camaro is zoals een delijk compacter dan die van het vaste n klachten. echte muscle car hoort te zijn met grote dak. Het dak opent en sluit tergend lang zaam, maar eenmaal opgevouwen achter de achterstoelen, maakt de V8-brul veel goed. Zolang je tenminste het gaspedaal volledig vloert bij accelereren, want ook in de cabriolet is de achtcilinder bij con- rmgegeven, stante snelheid opvallend stil. Het comfort oornamelijk is dik in orde, Chevrolet heeft in de cabri- j. 0|et duidelijk voor een andere onderstel iv wk set-up gekozen. De cabrio is minder stug afgeveerd dan de coupé. Wzi/&£t/n^ naat larop irptax 1 om alli omdat uitscha.. naarun/li ak zou ruim ïoncemgenoot C< ere handbakoptie i-V, Chevrolet ziet i .Zonde! m zonde? Welnu, de versie met rak is gewoon de lekkerste. Hij klinkt r en geeft je veel meer het gevoel i echte Amerikaanse muscle car te Niet dat de versie met automaat ■d klinkt, maar het geluid is flink Wipt. Zelfs bij stationair toerental is «schil in geluidsproductie tussen versies aanzienlijk. AH--- m alle acht z"- :- st en stationair r cilinders buitensf imaro met autome lts minder ver aan koppel is 556 Nm voort tg om de Amerikaan in 5/ ie honderd te laten sprinten elheid van 250 k i. Daarover geen uouimi. W display ihi (tomaat met zes verzetten is niet eiste in zijn soort, maar kan even zo handmatig worden bediend met dj» s achter het stuurwiel, dat trouwens >A uk is aan het stuur uit de andere olet-modellen, zoals de Volt, Cruze [GG PR243j iyjSj nnF‘nrjIir -a s Opvallend stil Het meubilair zit prima, maar personen

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 31