.Rij impressie Special Deals linï Coupé ULE tot 1.300,- korting Nu €8.660,- Nu bij Auto Smolders roBt oog wil ook wat VRIJ Korting 1.500,- Korting 1.300, Nu €10.995,- DE AUTOMAAT DONDERDAG 6 OKTOBER 2011 PAGINA 7 d r i j .A. 465,- ■A. 495,- •A. 495,- .A. 679,- .A. 495,- .A. 679,- ,A. 495,- ,A. 679,- .A. 699,- .A. 645,- .A. 865,- Meerprijs 5-drs 700,- «20% leurt. RDW i a. €1800,- AUTO SMOLDERS TILBURG KRAAIVENSTRAAT 16, TILBURG TELEFOON 013-5286900, WWW.HYUNDAI.NL/SMOLDERS-TILBURG lANDEN! BS! .A. 775,- ELGEN LBEHEERSBIJC WEGENBELASTING Hyundai i10 Cool Summer Edition Van 10.160,- Airco Mistlampen Color Pack Er is al een Hyundai i10 van 7.995,- nu voor €7.495,- MOLENSCH -135 (g/km). Uitstoot- en brandstof- ng 715/2007/EEG. Hyundai i20 i-Motion Cool Van 12.295,- Er is al een Hyundai i20 vanaf 10.995,- OU VOOr 9.995,- ■ÖI82P BER 2011 PAG» tilbuRGSE KOERIER - ree jaar geleden stonden ze gebroederlijk nog als ricept naast elkaar op de IAA: de Mini Coupé en ini Roadster. De eerste is nu dus werkelijkheid op de reede hoeven we niet lang meer te wachten. erde deur HYUODRI POSS IBIUTIE5. Gecombineerd brandstofverbruik: 3,7 - 5,8 (1/100 km) 27 -17,2 (km/l); C02 - emissie: 98 -1 f verbruikgegevens zijn gebaseerd op tests die zijn uitgevoerd volgens Europese Verordening 7 en tien jaar geleden Mini uit de as herrees, idden we nooit kunnen vermoeden dat het erk onder aanvoering van BMW in zo'n korte jDfw d tot een gigantisch modellenprogramma iu gaan uitgroeien. Nu is het de beurt aan de wpé om de gelederen te versterken. 016V411648^^^J Vermakelijk Met het grootste gemakt lanceert de auto zich in 6,4 seconden naar de 100 km/u en gaat door tot niet min der dan 240 km/u. De Coupé rijdt uitermate vermake lijk, maar tegelijk zo stug dat je vrijwel constant wordt opgezweept om het maximale eruit te halen. De Mini Coupé is duurder dan een vergelijkbaar gemo toriseerde hatchback, is minder praktisch en zal dus vooral door zijn aanstekelijke uiterlijk gaan scoren. De reeks begint met de Cooper bij 24.350 euro. De Cooper S heeft een vanafprijs van 30.500 euro en de JCW moet minimaal 39.500 euro opbrengen. Die laatste komt voor geen enkel belastingvoordeel in aanmerking, dat doen de overige motoren met hand- geschakelde versnellingsbak wel, die halen de norm voor 20 procent bijtelling, ook de 143 pk sterke 2 liter diesel. teraard heeft Mini haar bekende basis gebruikt, aardoor de Coupé nauwelijks afwijkt van de normale itchback. Maar om de carrosseriestijfheid te verbete- i zijn verstevigingen doorgevoerd aan de carrosserie e vergelijkbaar zijn met de cabrio, terwijl ook de ielophanging met hetzelfde doel kleine wijzigingen «ft ondergaan. Dat betekent dat ondanks het lagere dichte dak en het verdwijnen van de achterbank de totoch zo'n 25 kg is aangekomen. I uitstraling van de Mini Coupé is krachtig en ggirtef. Het dak met dubbele boiling maakt 'm drie ^|Mneter lager. Verder staat de voorruit onder een "“fotere hoek en is de auto voorzien van een kort klepje rin verwerkt een spoiler die bij hogere snelheid komt. Ontgrendelen we de klep, dan blijkt se derde deur te hebben, want ook =miert mee. Daarmee krijgen we toe gang tot een bagageruimte die 280 liter groot is. Het niet hebben van een achterbank heeft z'n voordelen, maar er is geen mogelijkheid het bagagevolume verder uit te breiden. Fors koppel Eenmaal gezeten op de sportieve stoelen van de snelste variant, de John Cooper Works, kijken we op een overbekend dashboard dat gelijk is aan dat van de andere Mini-modellen. Op de grote stationsklok in het midden kijk je nooit voor de snelheid, omdat 6 dat gegeven ook digitaal op de toerenteller achter het 11 stuur worc^t weer9e9even- De aankleding is kleurrijk gyAt-- r en speels en daarbij heeft de klant nog de nodige invloed. Ondanks het lagere dak is de hoofdruimte meer dan voldoende. I Mini levert de nieuwe Coupé als Cooper (1,6 liter 120 pk). Cooper S (met turbo), diesel en deze JCW. Die haalt 211 pk uit z'n turbomotor en weet het tot een ■fors koppel te schoppen van 280 Nm bij 1.850 tr/min. Het hoeft dan ook nauwelijks betoog dat het rijden ■met deze Mini Coupé een groot genoegen is van begin tot eind. En eigenlijk is het maar goed dat er geen achterbank in zit, want daar zou het gezien het stugge onderstel niet echt prettig toeven zijn. De auto rijdt zoals we gewend zijn messcherp, laat op een leuke manier van zich horen en heeft ook een versnellings bak die weinig te wensen overlaat. Naast de zesbak is tegen meerprijs een automaat verkrijgbaar op alle varianten, behalve op de JCW. ËN47Q31 HYUnORI /Q

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 39