utotest G! "Éi Volkswagen Golf Cabrio 1.4 TSI ■MF RmbI :eed IOVA! L. p.- DE AUTOMAAT DONDERDAG 22 SEPTEMBER 2011 PAGINA 3 Technische gegevens: Merk en type: Koppel: Afmetingen: Prestaties: Verbruik: CO2-uitstoot: Prijs: 4 secor laait v; Langere voorwerpen nopend! i) 522 35 49 www.van-mossel.nl Oirschot (0499)57 571 Oisterwijk Bedrijfswej 013 - 528 32 2 1390 a 118 kW/160 pk bij 5.800 tr/min 240 Nm bij 2.000 tr/min lengte 4,246 mtr, breedte 1,782 mtr 1.403 kg Fop Deal tot wel p 1 seen autofabrikant een andere weg inslaat, pakt dat lang niet altijd goed ~t. Toch had Volkswagen geen klachten over de belangstelling voor de New gjJ stie Cabrio en de Eos nadat de Golf Gabrio uit productie werd genomen. a jaren van afwezigheid is de Golf Cabriolet nu weer helemaal terug, anders, vertrouwd. ia rd is zeer kunststof- r eenvoud, afgelezen. Biedt meer dan je verwacht KL-- Volkswagen Golf Cabrio 1.4TSI DSG Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: Vermogen: Gewicht: Aanhanggewicht: 1.400 kg (geremd) topsnelheid 216 km/u acceleratie 0-100 in 8,4 sec. stadscyclus 7,8 liter/100 km buitenwegcydus 5,4 liter/100 km gecombineerd 6,3 liter/100 km 148g/km (B-label) 33.690 euro 3jo: Garand Sportiviteit is leuk, zolang het maar niet ten. koste gaat van het rijcomfort. En op dat vlak is het onderstel van de cabrio helemaal op orde. Volkswagen heeft een goede mix gevonden waardoor beide werelden prima worden gecombineerd. De nieuwe Golf Cabrio is te koop vanaf 27.290 euro voor de 1.2 TSI. De 1.4 TSI staat in de prijslijst vanaf 31.390 euro en inclusief DSG komt de auto op 33.690 euro. De auto kan ook als 1.6 TDI worden gekozen vanaf 32.390 euro. ueizoensonafhankelijk De keuze voor een softtop zorgt er mede voor dat het bagagevolume onafhankelijk jgOf is van de stand van de kap. Die bedraagt namelijk altijd 250 liter. Het kofferklep is aan de kleine kant, dus is het meenemen XSËffi. van flexibele bagage bijna een must. De rugleuning van de achterbank kan in twee gelijke delen worden neergeklapt, waarna een bescheiden doorlaadmogelijkheid ontstaat om langere voorwerpen mee te 86^ kunnen nemen. Voorin hebben passagiers volop de ruimte. Volkswagen zorgt voor goede stoelen met wor materialen bekleed..cl i bekend, gemaakt van I fen en wordt gekenmerk zodat het snel kan worden I genot F detail is verdwenen en daar zal nie- |nd rouwig om zijn. De beschermende pugel direct achter de portieren heeft f veld moeten ruimen en is vervangen ff beugels die bij een dreigende koprol fwschijn komen. Dat geeft een nog fier gevoel van vrijheid aan de Golf p het verdwijnen van deze permanente perming hebben de ontwerpers de f hger kunnen construeren en staat I vooruit onder een grotere hoek. Dat pte zou kunnen betekenen dat de Fjsting te ver het interieur in komt en Rrlijk is bij in- en uitstappen, maar zo [heeft Volkswagen het gelukkig niet Fn komen. De Golf biedt in deze versie [maximale genot van open rijden. [dat gemak de mens dient, wordt ieder Bnplaar voorzien van een elektrische jaar lang, om precies te zijn, was eld verstoken van een Golf Cabrio. is volgens het merk gebaseerd op sde generatie Golf, maar komt ook k overeen met de open versie van de I' A3. Uiteraard is de carrosserie vol- S specifiek en niet van een bestaande ’afgeleid. Volkswagen levert de nieuwe Golf Cabrio louter met direct ingespoten turbomo toren. Naast de 1,2 liter instapper die in aanmerking komt voor 20 procent bijtel- ling, staat de 1.4 TSI op de tweede trede. Met een vermogen van 160 pk komt deze motor niets te kort. Vooral niet vanwege het uitstekende koppel van 240 Nm al bij 2.000 tr/min. Met de souplesse en de trek kracht is er niets mis. Geen wonder dat de 100 km/u al na 8,4 seconden is bereikt en de auto een top haalt van 216 km/u. Ter uitbreiding van het comfortgevoel is de /V TilburS V- Ringbaan Noord 65 013 - 532 1411 De ppbouw is bekend met twee ronde klokken voor snelheid en toerental en in het midden een display. De middencon sole omvat een fors digitaal scherm onder meer voor het navigatiesysteem (optie). Diverse aluminium accenten zorgen voor de nodige afwisseling. De Golf Cabrio heet een vierzitter te zijn. De achterbank is keurig op twee personen bemeten, maar de beenruimte is aan de krappe kant bij langere voorpassagiers. Als iedereen een beetje inschikt, lukt het wel. bekende zeventraps DSG versnellingsbak als optie beschikbaar. Deze sluit perfect aan bij de motorische eigenschappen van de 1.4 TSI. Natuurlijk kan er handmatig worden geschakeld met flippers achter het stuur, maar omdat de bak altijd bij de les is en vliegensvlug schakelt, voel je je als bestuurder daar nooit toe geroepen. De bak heeft ook eer» Sport stand waarbij het toerental binnen bereik van het maximale koppel wordt gehouden en de Golf rond uit sportief wordt. kapbediening. De constructie is mooi een voudig gehouden. In nog geen tien tellen klapt het geheel tussen achterbank en kofferdeksel, waarbij het voorste deel van het dak meteen ter afdekking dient. De kap is mooi dik uitgevoerd en goed geïsoleerd waardoor de Golf Cabrio het hele jaar door gereden kan worden. ilkswagen zorgt voor goede stoelen I “t een uitstekende zijdelingse steun. Ze arden maar liefst met drie verschillende ShK aterialen bekleed. Het dashboard is zeer SpP fraaie k rkt door geme vordt I- AV» Ktr “p

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 39