Rij impressie ES w* I Wp I® Auto SwwldëYS Éi Hyundai Velos.er I - an JW 3 g\ BMW X3 motorisch uitgebreid wig Juli draagt bij aan verkoopgroei 11 -- - F Test 'm bij ons! DE AUTOMAAT DONDERDAG 11 AUGUSTUS 2011 PAGINA 7 2x 2 lie APK isira A 60-RSP4 [J 3.V. T jj ids meer bouwt Hyundai speciale a lellen voor specifieke markten. a it geval is de Veloster duidelijk 2j 5temd op de Amerikaanse 2j kt Maar niets belet de Europese J ndai-organisatie om de originele J pé ook in ons werelddeel te L eren. Al was het alleen maar voor ■imago. EOT EMOTION J S2011 .PAG* JllBURGSE KOERIER - ^weringen de 17 inch sr daarmee Ie enige echte Hyundai-dealer voor Tilburg en omstreken Kraaivenstraat 16 5048 AB Tilburg - 013-5286900 De vrolijke noot lelijk worde) ddy wordt id voorjaar il emeten lim< ierwielaand een beter lerbank me. doorgaans niet gekocl F'"’ i die veelvuldig van hur -gg| de eerste zeven maanden een groei met 20,1 procent aan. In totaal zijn er ‘■jssen 1 januari en 31 juli in ons land j,J.462 nieuwe auto's gekentekend. In juli was Volkswagen het meest succes vol gevolgd door Ford, Peugeot, Renault en Toyota. Het best verkochte model blijkt de Volkswagen Polo. Daarna komen de Peugeot 107, Renault Twingo, Volkswagen Golf en Ford Focus. - - -‘TL;* 'l toe zelfs iets te stug. tien tellen. De handgeschakelde zesbak schakelt probleemloos en na een korte Vermakelijk gewenningsperiode wordt de Veloster een redelijk vermakelijk rijdende auto. Voorin ligt bij alle uitvoeringen van Voorin biedt de Koreaan volop ruimte, ach- Veloster de behoorlijk nieuwe 1,6 liter terjn is het met been-en hoofdruimte wat benzine met directe inspuiting. Met een minder gesteld. De vormgeving van het tmodel is, is het rijgedrag van vermogen van 140 pk en koppel van 167 dashboard sluit keurig aan bij de andere beslist op niveau. Vering, dem- Nm komt de krachtbron zeer overtuigend modellen van het merk, maar aan wat 1 over. Dat wordt tevens bewezen door de kleine details is de Amerikaanse inborst prestaties zoals een top van 201 km/u goed merkbaar. De gebruikte kunststoffen en acceleratie naar 100 km/u in net geen lijken daar ook op afgestemd te zijn. We moeten niet vergeten dat auto's als de Veloster aan de basis van de Amerikaanse markt staan en daar zeer betaalbaar zijn. In Nederland zet Hyundai met deze nieu weling wat hoger in en start bij 23.995 euro voor de instapper. Hyundai heeft een aantal aansprekende, vrolijke kleuren in het programma opgenomen, maar zoals gebruikelijk durft bijna geen Nederlander die te bestellen. Zwart en grijs zijn ook beschikbaar! Bij de duurdere uitvoeringen komt de kleur in de spaken van c' lichtmetalen wielen terug, maar gaat Hyundai net over de top. Het zal niemand zijn ontgaan dat BMW gegaan, vanwege de lagere BPM is de haar motorenpallet in diverse modél- prijs met 3.000 euro gezakt tot 49.200 series onder handen neemt,zo ook bij euro. Nieuw is ook de xDrive35d, een de X3. De nieuwe 2 liter turbomotor zespitter goed voor 313 pk, die 70.500 krijgt een plek aan de basis in de xDri- euro kost en met een C-label nog steeds ve20i. De qjeuwe krachtbron levert daar keurig scoort. De achttraps automaat is 184 pk. Door de lagere CO2-uitstoot is bij deze motor standaard en optioneel bij niet alleen de C02-uitstoot flink omlaag de xDrive20i. haam Veloster gebruikte Hyundai jaren ÉfHHK ken al voor een concept. Het is overi- is de bedoeling dat het op z'n Engels MRPCj fdt uitgesproken. De coupé zit in de BfiMR Menklasse en moet daar concurre- met bijvoorbeeld de Renault Mégane Dé waar de auto ook de nodige desig- I nes van lijkt te hebben. leuze rol direct opvalt is dat de Veloster links (portier heeft en aan de rechter kant 1 e stuks. Dat zorgt wellicht voor wat plans in de uitstraling, maar brengt L_wïre toegankelijkheid van de net zich mee. Nu wordt een is niet gekocht door men- van hun achterbank ruik maken, maar het geeft de auto wat extra functionaliteit. De uitstra- van de Veloster is laag en breed met drillende elementen die wat gewen- vragen. Het zal voor Hyundai dan ook gemakkelijk zijn met dit model in het ipese coupésegment een serieuze rol aan spelen. Alleen al omdat in Europa jpémodellen niet het broodje van de Ber zijn. basis staat de Veloster op het onder- van de nieuwste Hyundai Accent, een Bel dat op de Europese markt al even ■schrapt. Maar ondanks dat de Accent Bbudgetmodel is, ■loster beslist op niveau. Vering, dem- B en besturing komen zeer sportief Ben in het geval van de 17 inch wielen lage sectie banden is de auto af en In de maand juni was er geen sprake van verkoopgroei bij nieuwe personen auto's, maar dat het resultaat van een tusse heel jaar niet over slechts één maand 37(M beoordeeld kan worden, is duidelijk te zien aan de resultaten van afgelopen juli. Toen werden er 42.281 nieuwe personenauto's op kenteken gezet, een winst met 3.794 eenheden, in procenten 9,9 procent. Tot nu geeft de teller voor

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 23