r
Dealernieuws
I
n/im
ÖIVEN
issan Micra wegenbelasting vrij!
J
Mensen-
massa
Nieuwe Mercedes
B-klasse is er
klaar voor
Dealers
DE AUTOMAAT DONDERDAG 21 JULI 2011 PAGINA 5
Tilbur
Deellast
Tony Vos
013-5959100
013-5443330
013-4652100
013-4634355
013-4647676
013-5470040
013-5959100
013-5351035
013-5321411
013-5840000
mis mee, maar kun
constatering n
sociale gevoel
1 angst,
lasting-
Mercedes Riittchen
Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue
Nissan Denissen
Peugeot Vingerhoets
Saab Zuid Oost
Seat I Skoda Auto Noordhoek
Smart Rüttchen
Toyota Van Dorst Tilburg
Volkswagen Van Mossel Tilburg.
Volvo Van Roosmalen
Koerier
5014 DA Tilburg
Email:
tonyvos@automedia.nl
RENAULT
Tony Vos
Tel. 0495-430930
Postbus 2144, 6020 AC Budel
De Tilburgse I
N.S. Plein 14,
Tel. 013-5368805
Fax 013-5359985
I 2011 PAGI |E TILBURGSE KOERIER -
DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND,
UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN.
Alfa Romeo Fiat Lancia VanDeVen013-5943980
Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777
BMW I MINI Renova013-5422133
Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590
Chrysler I Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100
Citroen Bertens013-5423030
Daihatsu IMG Bink 013-5420143
Ford P. van de Ven013-5943943
Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800
Kia Denissen0134652100
IIG-S m
luis te
lie vanwege z
jesteld is van
[e splinternieuw
Aicra is voorzin
nee neemt h
te nieuwe Nissan Micra nu ook
in wegenbelasting vrije versie
in zo'n geval de bestuurder. Maar er
debuteren nog meer elektronische
hulpsystemen in de nieuweling. Er
komt een nieuwe, direct ingespoten
benzinemotor in meerdere vermo-
gensvarianten. De dieselmotor is
afgeleid van die onder meer uit de
C-klasse en kan ook in verschillende
configuraties worden gekozen. Daar
voegt Mercedes dan ook nog een
nieuwe handgeschakelde zesbak en
zeventraps automaat aan toe. De
nieuwe Mercedes B-klasse wordt nog
voor het einde van dit jaar leverbaar.
jrgse Nissan-dealer Denissen
t de nieuwe Nissan Micra met
motor in de loop van augustus in
ie hebben. Een bijzondere variant
zijn lage CO2-uitstoot vrij-
n wegenbelasting en BPM.
euwe motor van de normale
irzien van een turbo en da
het vermogen toe naar
leken het koppel naar 142 Nm. De CC
Mitstoot is met 95 g/km ongekend la:
we motor heeft directe Inspuiting, terwijl
„ook de interne wrijving van het blok is
■Ifgenomen. Het start/stop systeem, en-
litele aërodynamische aanpassingen en
leen dynamo die minder vermogen kost, j
Bfiragen allemaal blij tot de verlaging j
Ivan het brandstofverbruik. Nissan heeft
aarmee als een van de eerste een B- j
jgm'ent auto voorzien van benzinemo- u
)r die belastingvrij is.
Ie Micra DIG-S Visia kost 12.995 euro I
n heeft al airco, radio/cd, elektrische
I lambediening en centrale vergrende-
j ng. De zeer complete Acenta staat voor
EmaH:
advertentie@tilburgsekoerier.nl
randelt, zijner
'goedgekm Vervolg van voorPa9ina
in) dan kor
t drie nieu
rwe 9-3. Sa
al gesprot
die Saab!
kan alleen
Een van de belangrijkste nieuwkomers
op de komende IAA is de tweede ge
neratie Mercedes B-klasse. Waar het
merk met de kleinere A-klasse meer
de richting opgaat van een Audi A3
en BMW 1 -serie, blijft de B-klasse zijn
segment trouw. Wel is er aan gewerkt
om de luchtweerstand aanzienlijk te
verlagen. Verder claimt het merk een
aanzienlijk verbeterd rijgedrag door
een lager zwaartepunt, een nieuwe
achteras en een verbeterd ESP. Collis-
sion Prevention Assist signaleert een
mogelijke aanrijding en waarschuwt
Audi ons als basisversie dezelfde diesel modellen meer dan uitstekend voldoen,
maar dan met 140 pk, handbak (6) en uitermate krachtig zijn met een koppel
louter voorwielaandrijving. Want dat is van 300 (benzine) en 380 Nm (diesel),
de auto die voor het instapbedrag van Om brandstof te sparen kan de motor
38.400 euro in de prijslijst komt. De bij deellast worden ontkoppeld, waar-
meest betaalbare benzineversie begint door deze op zijn stationaire toerental
met 38.900 euro op een vergelijkbaar draait en daarmee daalt het brandstof-
niveau. verbruik. Al bij al is de Q3 een prima
auto voor lange vakantieritten, terwijl
ook de verwende zakelijke rijder zich
er zeer mee in zijn of haar nopjes zal
nelen.
w.n het prijsoverzicht nog even com
pleet te maken. De Q3 2.0TFSI van 211
pk met S-tronic
kost 45.900 euro
én'de2.0TDI met
deze versnel
lingsbak en quat-
tro aandrijving
moet 47.700
euro opleveren.
Vanaf oktober
is de auto- bij
de dealer te
bewonderen,
maar uiteraard
nu al wel te be
stellen.
Van de week had ik een discussie
met en aantal bekenden over het
al dan niet lerend vermogen van
de mens en vooral de mensen
massa. De een beweerde dat op
de lange duur de mens toch wel
zal leren, zal inzien dat oorlog
voeren geen enkel nut heeft of dat
zuinig zijn op het milieu wel de
gelijk de moeite loont. Een ander
stond hier lijnrecht tegenover. Wel
nee, de mensen denken altijd eerst
aan zichzelf en sociaal zijn voor de
groep wordt alleen gedaan als de
persoon in kwestie dat uitkomt.
Tja, probeer op dit vlak maar eens
een mening te vormen, in beide
beweringen zit een bron van waar
heid. Wat ik op het gebied van
milieu wel voel is dat het hoog
tijd wordt dat ik weer eens in een
testauto ga rijden met een dikke
motor, waar prestaties boven alles
gaan en die zo duur is dat vrijwel
niemand 'm kan betalen. Ik word
bijna kinds van alle belastingvrije
auto's, auto's met 20 procent
bijtelling, want ik kan bijna geen
artikel meer schrijven of hieraan
gelieerde beweringen staan erin.
Veel mensen rijden echt geen
zuinige auto omdat ze daarmee
een signaal willen afgeven aan
het milieu, nee, het levert gewoon
direct voordeel op en daar zijn we
gewoon op uit. Daar is ook niets
.ar kun je vanuit die
nog geloven in het
el van de mensheid
in het algemeen. Ik denk dat het
een soort van vredelievende oor
log zal blijven om grote groepen
wereldbewoners wat te leren en
hun denkpatroon te doorbreken.
Wel een oorlog zonder voorlo
pig einde. De gedachte daaraan
maakt me bijna moedeloos. Dan
toch maar even in 'die hele dikke
auto genieten. Maar geen
daarna wordt het weer bete
vrij of met lage bijtelling...
Natuurlijk had Audi voor de eerste ken- voeli
nismaking de krachtigste diesel en ben- Om
zine laten aantreden. Motoren die net
zoals in ande