r Dealernieuws I n/im ÖIVEN issan Micra wegenbelasting vrij! J Mensen- massa Nieuwe Mercedes B-klasse is er klaar voor Dealers DE AUTOMAAT DONDERDAG 21 JULI 2011 PAGINA 5 Tilbur Deellast Tony Vos 013-5959100 013-5443330 013-4652100 013-4634355 013-4647676 013-5470040 013-5959100 013-5351035 013-5321411 013-5840000 mis mee, maar kun constatering n sociale gevoel 1 angst, lasting- Mercedes Riittchen Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue Nissan Denissen Peugeot Vingerhoets Saab Zuid Oost Seat I Skoda Auto Noordhoek Smart Rüttchen Toyota Van Dorst Tilburg Volkswagen Van Mossel Tilburg. Volvo Van Roosmalen Koerier 5014 DA Tilburg Email: tonyvos@automedia.nl RENAULT Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel De Tilburgse I N.S. Plein 14, Tel. 013-5368805 Fax 013-5359985 I 2011 PAGI |E TILBURGSE KOERIER - DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN. Alfa Romeo Fiat Lancia VanDeVen013-5943980 Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777 BMW I MINI Renova013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 Chrysler I Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100 Citroen Bertens013-5423030 Daihatsu IMG Bink 013-5420143 Ford P. van de Ven013-5943943 Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800 Kia Denissen0134652100 IIG-S m luis te lie vanwege z jesteld is van [e splinternieuw Aicra is voorzin nee neemt h te nieuwe Nissan Micra nu ook in wegenbelasting vrije versie in zo'n geval de bestuurder. Maar er debuteren nog meer elektronische hulpsystemen in de nieuweling. Er komt een nieuwe, direct ingespoten benzinemotor in meerdere vermo- gensvarianten. De dieselmotor is afgeleid van die onder meer uit de C-klasse en kan ook in verschillende configuraties worden gekozen. Daar voegt Mercedes dan ook nog een nieuwe handgeschakelde zesbak en zeventraps automaat aan toe. De nieuwe Mercedes B-klasse wordt nog voor het einde van dit jaar leverbaar. jrgse Nissan-dealer Denissen t de nieuwe Nissan Micra met motor in de loop van augustus in ie hebben. Een bijzondere variant zijn lage CO2-uitstoot vrij- n wegenbelasting en BPM. euwe motor van de normale irzien van een turbo en da het vermogen toe naar leken het koppel naar 142 Nm. De CC Mitstoot is met 95 g/km ongekend la: we motor heeft directe Inspuiting, terwijl „ook de interne wrijving van het blok is ■Ifgenomen. Het start/stop systeem, en- litele aërodynamische aanpassingen en leen dynamo die minder vermogen kost, j Bfiragen allemaal blij tot de verlaging j Ivan het brandstofverbruik. Nissan heeft aarmee als een van de eerste een B- j jgm'ent auto voorzien van benzinemo- u )r die belastingvrij is. Ie Micra DIG-S Visia kost 12.995 euro I n heeft al airco, radio/cd, elektrische I lambediening en centrale vergrende- j ng. De zeer complete Acenta staat voor EmaH: advertentie@tilburgsekoerier.nl randelt, zijner 'goedgekm Vervolg van voorPa9ina in) dan kor t drie nieu rwe 9-3. Sa al gesprot die Saab! kan alleen Een van de belangrijkste nieuwkomers op de komende IAA is de tweede ge neratie Mercedes B-klasse. Waar het merk met de kleinere A-klasse meer de richting opgaat van een Audi A3 en BMW 1 -serie, blijft de B-klasse zijn segment trouw. Wel is er aan gewerkt om de luchtweerstand aanzienlijk te verlagen. Verder claimt het merk een aanzienlijk verbeterd rijgedrag door een lager zwaartepunt, een nieuwe achteras en een verbeterd ESP. Collis- sion Prevention Assist signaleert een mogelijke aanrijding en waarschuwt Audi ons als basisversie dezelfde diesel modellen meer dan uitstekend voldoen, maar dan met 140 pk, handbak (6) en uitermate krachtig zijn met een koppel louter voorwielaandrijving. Want dat is van 300 (benzine) en 380 Nm (diesel), de auto die voor het instapbedrag van Om brandstof te sparen kan de motor 38.400 euro in de prijslijst komt. De bij deellast worden ontkoppeld, waar- meest betaalbare benzineversie begint door deze op zijn stationaire toerental met 38.900 euro op een vergelijkbaar draait en daarmee daalt het brandstof- niveau. verbruik. Al bij al is de Q3 een prima auto voor lange vakantieritten, terwijl ook de verwende zakelijke rijder zich er zeer mee in zijn of haar nopjes zal nelen. w.n het prijsoverzicht nog even com pleet te maken. De Q3 2.0TFSI van 211 pk met S-tronic kost 45.900 euro én'de2.0TDI met deze versnel lingsbak en quat- tro aandrijving moet 47.700 euro opleveren. Vanaf oktober is de auto- bij de dealer te bewonderen, maar uiteraard nu al wel te be stellen. Van de week had ik een discussie met en aantal bekenden over het al dan niet lerend vermogen van de mens en vooral de mensen massa. De een beweerde dat op de lange duur de mens toch wel zal leren, zal inzien dat oorlog voeren geen enkel nut heeft of dat zuinig zijn op het milieu wel de gelijk de moeite loont. Een ander stond hier lijnrecht tegenover. Wel nee, de mensen denken altijd eerst aan zichzelf en sociaal zijn voor de groep wordt alleen gedaan als de persoon in kwestie dat uitkomt. Tja, probeer op dit vlak maar eens een mening te vormen, in beide beweringen zit een bron van waar heid. Wat ik op het gebied van milieu wel voel is dat het hoog tijd wordt dat ik weer eens in een testauto ga rijden met een dikke motor, waar prestaties boven alles gaan en die zo duur is dat vrijwel niemand 'm kan betalen. Ik word bijna kinds van alle belastingvrije auto's, auto's met 20 procent bijtelling, want ik kan bijna geen artikel meer schrijven of hieraan gelieerde beweringen staan erin. Veel mensen rijden echt geen zuinige auto omdat ze daarmee een signaal willen afgeven aan het milieu, nee, het levert gewoon direct voordeel op en daar zijn we gewoon op uit. Daar is ook niets .ar kun je vanuit die nog geloven in het el van de mensheid in het algemeen. Ik denk dat het een soort van vredelievende oor log zal blijven om grote groepen wereldbewoners wat te leren en hun denkpatroon te doorbreken. Wel een oorlog zonder voorlo pig einde. De gedachte daaraan maakt me bijna moedeloos. Dan toch maar even in 'die hele dikke auto genieten. Maar geen daarna wordt het weer bete vrij of met lage bijtelling... Natuurlijk had Audi voor de eerste ken- voeli nismaking de krachtigste diesel en ben- Om zine laten aantreden. Motoren die net zoals in ande

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 29