Rij impressie Ji A1 Cadillac CTS Wagon i rented g f c cr de I oorujoardeny Elektrische Skoda bijna klaar Jubileum Golf GTI iL... DE AUTOMAAT WOENSDAG 1 JUNI 2011 PAGINA 7 Weer eens wat anders nch g om Bescheiden meubilair m van: ilmotor Punto Evo (Tiultijet DieseJ, alternatief voor de overwegend fce ^vestigde orde, zoals de W 5-serie Touring, Audi A6 Avant Mercedes E-klasse Estate biedt ik in dit segment sinds kort de Wagon. Een opvallende combi te vooral van zijn looks en ■cinches' moet hebben. Wat dat ■rit lijkt ie verdacht veel op de Asler 300C Touring. Inderdaad, Breens wat anders. drie officiële ■n zijn niet gering. 260 euro voor de „lcr V6. De moet mini- ■kr nerveus [zo'n stoer leen passer waan Cadil km/u op de klok en de topsnelheid van het studiemodel is begrensd op 135 km/u. Bij de ontwikkeling is bewust geprobeerd de accu's over de bodem te verdelen om de gewichtsverdeling te optimaliseren. Volgens Skoda heeft de Octavia een actie radius van 150 km en daarna moet de Combi acht uur aan de stekker om weer volledig op te laden. Tijdens het rijden wordt met behulp van de zonnepanelen op het dak extra energie opgewekt. dan de gevestigde orde in zijn klasse, (Mercedes), noch in Ingolstadt (Audi) zul- dat moge duidelijk zijn. Echter, noch len ze een minuut wakker liggen van de in München (BMW), noch in Stuttgart komst van de CTS Wagon naar Europa. or hoofd en ledematen. Indie zin met de CTS Wagon op pad gaat, is 1 zaak concessies te doen. In de meeste rallen zal niet alle bagage meegeno- .1 kunnen worden. De bagageruimte is n de krappe kant met een inhoud van 2 liter. 1 JUNI 2011 PAGINA, &SE KOERIER - nog een half lederen bekleding aan, terwijl vol leer ook tot de mogelijkheden behoort. Liefhebbers moeten er snel bij zijn, de oplage is beperkt. Skoda heeft een volledig elektrische Octavia Combi laten zien. De concept bevindt zich in een ver gevorderd stadium, de eerste praktijkproeven staan al voor dit najaar gepland. De auto wordt Green E Line genoemd en beschikt over een accu bestaande uit 180 lithium-ion cellen die een elektromotor voeden met een vermogen van 60 tot 85 kW en een lekker hoog koppel van 270 Nm. Vlot presteren is geen probleem, in 12 tellen staat de 100 r. De SpëCiaie vvnov 35 heeft een prijs. minimaal 35.790 bedrag is het motorvermog' - toegenomen tot 235 pk en steeg het koppel van 20 Nm. De Edition 35 markeert het 35-jarig bestaan van de GTI. De extra krachtige e haalt de 100 km/u in econden en topt op 247 i. Tegen meerprijs is een aps DSG verkrijgbaar, waardoor de prijs toeneemt tot 38.090 euro. De koper kan kiezen uit drie histo- risch verantwoorde kleuren: wit, rood en zwart. Voor 990 euro biedt Volkswagen ook d® vormgeving van de Wagon ^^■grotendeels voort op de vierd Denk niet dat je met deze cc ^■pakezel aan de haak slaat, want Bijevan een koude kermis thuis ■kifieke bouw (lees: daklijn) is nogal J^Binvloed op het ruimteaanbod bin- fllBin. Het is vaak het een of het ander, lillac gaat duidelijk voor het uiterliik loon. Met standaard 18-inch lichti leen hoge taillelijn en lage zijrui Ide Wagon wel weer erg stoer. ciale Volkswagen Golf GTI Edition Het jubileummodel gaat euro kosten. Voor dat .^"■ormogen van 25 pk uiterlijk hoort uitera 3r|de aandrijflijn. Laat ^Butaan Cadillac over! Zelfs vien ^^Bijving behoort tot de moge fn, tegen een meerprijs vart 3 iii.il wielen een aanga gamma start met een 3,0 er maken de uitstraliix «Under, goed voor 276 pk en 302 >r de rode details in d laan koppel in Elegance-uitvoering. e motorkap en het fe 'llac koppelt meer luxe aan een ÊfgbB el is gemaakt. De voor 19r°ter aggregaat. Deze 3,6 liter enals de deuren 6 een bekend uit onder meer de vorige MBB g om de motor te late watl« SRX, genereert 311 pk en 374 iaan koppel. Een automatische zes- «sasaaa ips transmissie stuurt het potentieel ar de achterwielen. De transmissie is -1 likkig minder nerveus dan de bak uit nieuwe SRX en houdt het toerental »i laag, zodat heerlijk op het koppel De designafdeling reden kan worden. Het geluid dat het exterieur ook cr I de twee eindpijpen komt, mag er uitleven. De vormgeving mag best gezien aan Kiwens ook wezen! De CTS Wagon worden. Wel stelt de gemiddelde koper in 412 (snelt met het gaspedaal gevloerd in deze klasse toch net wat hogere eisen op lellen naar de 100 km/u en haalt een het gebied van kwaliteitsbeleving. Ook CTS-V Wagon psnelheid van 241 km/u. al scoort de CTS hierop zeker niet slecht achterwielaandrijver wordt keurig -Cadillac heeft wat dat betreft een flinke Cadillac heeft in ons land toom gehouden door een hele riedel sprong voorwaarts gemaakt- het niveau verkooppunten. De prijzen zijr i vangnetten. Het is immers een van de gevestigde orde haalt ie gewoon De prijslijst start bij 69.260 euro t ihge gezins-Amerikaan. Om allerlei niet. Laat trouwens het 1.120 euro kos- Elegance-instapper met 3,0 liter I klachten te voorkomen, zul je de CTS tende Wood Trim Package maar gauw gereden 3.6 V6 Sport Luxury I op een miststap kunnen betrap- achterwege. Ja, we weten het, hout hoort mal 77.100 euro opbrengen. i De kont wordt te allen tijde in eigenlijk in een Cadillac, maar niet in de Het assortiment van de CTS Wagon wordt tang gehouden, bij het minste of CTS Wagon. de komende maanden trouwens nog verder nngste tractieverlies wordt het poten- Het meubilair is vreemd genoeg niet beme- uitgebreid. Zo is de productie van de CTS- a zonder pardon in de kiem gesmoord. ten op ons Europeanen. Onbegrijpelijk, V Wagon met 564 pk sterke achtcilinder tersteltechnisch is er weinig op de want de gemiddelde Amerikaan is aller- inmiddels gestart. Goed alternatief voor. ?on aan te merken, de onafhankelijke minst klein van stuk. De rugleuning van de een E-klasse Estate AMG (de RS6 Avant is en multilink achterwielophanging voorstoelen is gewoon niet lang genoeg uit productie). Ook was er jaren sprake van ten nog altijd een prettige en comfor- en met de hoofdsteun in de uiterste stand een 2,9 liter- turbodiesel met 250 pk voor rit mogelijk. Klein puntje van kri- is deze nog te laag gepositioneerd voor de Europese markt, al zouden er op het tnet als in de SRX is ook de besturing iemand met een lengte van 1,83 meter. ogenblik geen dieselplannen zijn. ide CTS Wagon aan de lichte kant. Achterin is voldoende ruimte voorhanden De CTS Wagon is weer eens wat anders voor gezin met di het zaak cor ...,g heeft zich behalve op geval iok op het interieur mogen men I irmgeving mag best r—- gem deze klasse toch net wat hogere eisen op het gebied van kwaliteitsbeleving. Ook al scoort de CTS hierop zeker niet slecht -Cadillac heeft wat dat betreft een flinke sprong voorwaarts gemaakt- het niveau van de gevestigde orde haalt ie gewoon niet. Laat trouwens het 1.120 euro kos tende Wood Trim Package maar gauw achterwege. Ja, we weten het, hout hoort eigenlijk in een Cadillac, maar niet in de CTS Wagon. Het meubilair is vreemd genoeg niet beme- ten op ons Europeanen. Onbegrijpelijk, is er weinig op de want de gemiddelde Amerikaan is aller- ;n, de onafhankelijke minst klein van stuk. De rugleuning van de □uhterwielophanging voorstoelen is gewoon niet lang genoeg - orettige en comfor- en met de hoofdsteun in de uiterste stand -i._- j-x- -positioneerd voor >or- iurs Si Looptijd in mnd. 24 24

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 39