utotest Hf exus CT200K 5.995,- ’.995,- Lexus CT200h P: Van Dorst 1 JUNI 2011 PAGINA! iïilburgse KOERIER DE AUTOMAAT WOENSDAG 1 JUNI 2011 PAGINA 3 Technische gegevens: lijden over de rode loper Merk en type: Lexus CT200h Vermogen: Koppel: Gewicht: vuil boven scasions acceleratie 0-100 Verbruik: ers-tilburg volgens Europese, CO2-uitstoot: Prijs: I l*=i EZOEKERS Bijteften i Inrichting “9 die weer Bovendie e ruimte i beste kei fiKinG, SIBILITIES. www. lexus-breda. nl 73 kW/99 pk bij 5.200 tr/min 142 Nm bij 2.800-4.400 tr/min topsnelheid 180km/u in 10,3 sec. stadscyclus 4,0 liter/100 km buitenwegcydus 4,1 liter/100 km gecombineerd 4,0 liter/100 km 94 g/km (A-label) 40.750 euro ERPE IJZEN EEL 30,-* 5ATIE, ELGEN 3 RIJDEN! nsis Exec. D-4d 110 kW 9 km Grijs Nu in de showroom Ga voor meer informatie naar Lexus dealer Crogtdijk 52 Breda Tel. 076- 57 11 933 Jan(i van maximaal een Het uiterlijk is even wennen. Vooral de manier waarop de achterruit optisch in 3 JAAR amBauaaa^. f GARAMUE. „inden l._ Ondanks .ringen een auto met i zelfs extra ter volledig elektrisch te rijden mits gaspedaal niet te snel wordt ingetr. Jammer J - J- ----- J modus n>c ver kan k volgende c Tot zover nodig >ok de r toe. Nu is zichzelf al Lexus weet die nog eens te verpakken in een 9 Japanse topmerk Lexus zet zichzelf steeds breder in de markt. In het fflium hatchback segment was er nog geen model, maar daar komt nu ver ging in. De uitgebreide service voor iedere Lexus wordt toepasselijk 'Red «petTreatment' genoemd. Het merk roh de rode loper nu ook uit voor de M compacte CT200h. lengte 4,320 mtr, breedte 1,765 mtr 1.385 kg Aanhanggewicht: n.v.t. Prestaties: JlAKEN. LAKTOESIAG ÉN AARDMODEL. VRAAG UW CTIES ALLEEN GELDIG Of prima mee kan. In principe levert Lexus de CT200h in één uitvoering die 28.950 euro kost. Dat is een bedrag zonder BPM, terwijl er ook geen wegenbelasting betaald hoeft te worden. Afhankelijk van de gekozen wielmaat heeft de auto een CO2-uitstoot van 87 tot 94 g/km. Als gevolg daarvan krijgt de zakelijke gebruiker slechts 14 procent bijgeteld. Dat speelt Lexus in ons land in de kaart. En dat verklaart ook de run op het model. Er zijn drie optiepakketten om de auto ver der compleet te maken met de Luxury Line als topper die dan op 40.750 euro uitkomt en nog steeds zeer betaalbaar blijkt. 789 km Grijs Met. O,- de achterste zijruiten wordt voortgezet vraagt enige gewenning. Verder is de auto in alle details een echte Lexus. Het model toont relatief laag en dat voorspelt weinig goeds voor de hoogte in het interieur. Toch blijkt die vrees ongegrond. Zelfs op de achterbank kunnen twee volwassenen prima zitten. Uiteraard kan de bank in twee delen worden neergeklapt tot een vlakke laadvloer. Deze ligt relatief hoog, omdat onder een deel van de vloer van de bagageruimte de extra accu's zijn gehuis vest. Ondanks dat is het opmerkelijk dat de CT200h met een bagagevolume van 375 tot 985 liter tussen zijn segmentgenoten Aan het prettige onderstel dat waar n_. zeer comfortabel is, voegt Lexus ook bekende stilte in het interieur een hybride aandrijflijn van weinig rumoerig, maar dan ook-x* topmerken beperkte zich lange tijd 5 grote modellen, maar zeker op de '®se markt groeit de afzet van com- to hatchbacks. Lexus was daar tot nu o N>g niet in vertegenwoordigd, maar ttoet de nieuwe CT200h een serieuze ing. Een poging die in Nederland met- effect resulteert omdat de hybride Wek zorgt voor belastingvrijstelling tet laagste tarief voor bijtelling bij Wjk gebruik. tod. rijden carrosserie die optimaal is geïsoleerd. De auto geeft daardoor nog meer het gevoel te glijden over de weg. Vooral dat zorgt ervoor dat Lexus ondanks het gebruik van de techniek uit de Prius met deze CT een geheel eigen auto neerzet. Voor het verbruik is er wel weer een parallel. De gunstige 1 op 24,4 die in de folder als gemiddelde wordt voorgehouden, blijkt in de praktijk op 1 op 16,7 te liggen. De inrichting van het interieur past bij Lexus. Hier en daar zie je wat gelijkenis met de BMW 1-serie. Wat betreft materi alen en afwerking houdt Lexus ook bij dit compacte model aan haar hoge standaard vast. De Luxury Line heeft als topversie zelfs een toefje hout op het dashboard, dat helaas niet over de portieren wordt doorgetrokken. Het navigatiescherm klapt uit de bovenkant van het dashboard omhoog. Iedere CT200h heeft uitstekende voorstoelen die opmerkelijk goed aan de zijkant ondersteunen en op zowel korte als lange ritten veel comfort bieden. Luxury Line Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: 1.798 cc Vermogen elektro:60 kW/82 pk Koppel elektra: 207 Nm Afmetingen: s het aal niet te snel wordt ingetrapt, r eigenlijk dat de auto in deze niet enkele tientallen kilometers i komen, wellicht iets voor een generatie. r de vergelijking met de Prius, want Lexus heeft van haar eigen com pacte vijfdeurs een model gemaakt dat volledig aansluit bij de eigen filosofie. Een technische aanvulling vormt de mogelijk heid om de reacties op het gaspedaal aan te passen. Er zijn drie standen die een duidelijk verschil maken, r— - dat is de Lexus in alle afstemmir behoorlijk dynamisch rijdende een uitstekend onderstel. Er zijn stangen bij de wielophanging toegepast die ongewenste carrosseriebewegingen tegen gaan. Een oplossing die tot voor kort alleen als dure optie door Porsche werd geleverd. auto's als de BMW 1-serie en Audi het in Europa vooral van de zuinige ^uitvoeringen moeten hebben, heeft bij haar instapmodel uitsluitend hybride aandrijflijn in de aanbieding. •W de motorkap huist de 1,8 liter toinemotor afkomstig van de Toyota to die met 99 pk een zeer bescheiden toiogen levert. Maar op het moment dat «ra acceleratiekracht wordt gevraagd, togt de 82 pk sterke elektromotor bij. 9as los en remmen functioneert de «romotor als dynamo en wint energie -r wordt opgeslagen in de CT200h net d om over een - ™.i iiioAunaai een paar kilome-

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 35