utotest
Hf
exus CT200K
5.995,-
’.995,-
Lexus CT200h
P:
Van Dorst
1 JUNI 2011 PAGINA!
iïilburgse KOERIER
DE AUTOMAAT WOENSDAG 1 JUNI 2011 PAGINA 3
Technische
gegevens:
lijden over de rode loper
Merk en type:
Lexus CT200h
Vermogen:
Koppel:
Gewicht:
vuil boven
scasions
acceleratie 0-100
Verbruik:
ers-tilburg
volgens Europese,
CO2-uitstoot:
Prijs:
I l*=i
EZOEKERS
Bijteften
i
Inrichting
“9 die weer
Bovendie
e ruimte
i beste kei
fiKinG,
SIBILITIES.
www. lexus-breda. nl
73 kW/99 pk
bij 5.200 tr/min
142 Nm bij
2.800-4.400 tr/min
topsnelheid
180km/u
in 10,3 sec.
stadscyclus
4,0 liter/100 km
buitenwegcydus
4,1 liter/100 km
gecombineerd
4,0 liter/100 km
94 g/km (A-label)
40.750 euro
ERPE
IJZEN
EEL
30,-*
5ATIE,
ELGEN
3 RIJDEN!
nsis Exec.
D-4d 110 kW
9 km Grijs
Nu in de showroom
Ga voor meer informatie naar Lexus dealer
Crogtdijk 52 Breda Tel. 076- 57 11 933
Jan(i van maximaal een
Het uiterlijk is even wennen. Vooral de
manier waarop de achterruit optisch in
3 JAAR
amBauaaa^.
f GARAMUE.
„inden l._
Ondanks
.ringen een
auto met
i zelfs extra
ter volledig elektrisch te rijden mits
gaspedaal niet te snel wordt ingetr.
Jammer J - J- ----- J
modus n>c
ver kan k
volgende c
Tot zover
nodig
>ok de
r toe. Nu is
zichzelf al
Lexus weet die
nog eens te verpakken in een
9 Japanse topmerk Lexus zet zichzelf steeds breder in de markt. In het
fflium hatchback segment was er nog geen model, maar daar komt nu ver
ging in. De uitgebreide service voor iedere Lexus wordt toepasselijk 'Red
«petTreatment' genoemd. Het merk roh de rode loper nu ook uit voor de
M compacte CT200h.
lengte 4,320 mtr,
breedte 1,765 mtr
1.385 kg
Aanhanggewicht: n.v.t.
Prestaties:
JlAKEN. LAKTOESIAG ÉN
AARDMODEL. VRAAG UW
CTIES ALLEEN GELDIG Of
prima mee kan.
In principe levert Lexus de CT200h in één
uitvoering die 28.950 euro kost. Dat is een
bedrag zonder BPM, terwijl er ook geen
wegenbelasting betaald hoeft te worden.
Afhankelijk van de gekozen wielmaat heeft
de auto een CO2-uitstoot van 87 tot 94
g/km. Als gevolg daarvan krijgt de zakelijke
gebruiker slechts 14 procent bijgeteld. Dat
speelt Lexus in ons land in de kaart. En dat
verklaart ook de run op het model.
Er zijn drie optiepakketten om de auto ver
der compleet te maken met de Luxury Line
als topper die dan op 40.750 euro uitkomt
en nog steeds zeer betaalbaar blijkt.
789 km Grijs Met.
O,-
de achterste zijruiten wordt voortgezet
vraagt enige gewenning. Verder is de auto
in alle details een echte Lexus. Het model
toont relatief laag en dat voorspelt weinig
goeds voor de hoogte in het interieur.
Toch blijkt die vrees ongegrond. Zelfs op
de achterbank kunnen twee volwassenen
prima zitten. Uiteraard kan de bank in
twee delen worden neergeklapt tot een
vlakke laadvloer. Deze ligt relatief hoog,
omdat onder een deel van de vloer van de
bagageruimte de extra accu's zijn gehuis
vest. Ondanks dat is het opmerkelijk dat de
CT200h met een bagagevolume van 375
tot 985 liter tussen zijn segmentgenoten
Aan het prettige onderstel dat waar n_.
zeer comfortabel is, voegt Lexus ook
bekende stilte in het interieur
een hybride aandrijflijn van
weinig rumoerig, maar
dan ook-x*
topmerken beperkte zich lange tijd
5 grote modellen, maar zeker op de
'®se markt groeit de afzet van com-
to hatchbacks. Lexus was daar tot nu
o N>g niet in vertegenwoordigd, maar
ttoet de nieuwe CT200h een serieuze
ing. Een poging die in Nederland met-
effect resulteert omdat de hybride
Wek zorgt voor belastingvrijstelling
tet laagste tarief voor bijtelling bij
Wjk gebruik.
tod. rijden
carrosserie die optimaal is geïsoleerd. De
auto geeft daardoor nog meer het gevoel
te glijden over de weg. Vooral dat zorgt
ervoor dat Lexus ondanks het gebruik
van de techniek uit de Prius met deze CT
een geheel eigen auto neerzet. Voor het
verbruik is er wel weer een parallel. De
gunstige 1 op 24,4 die in de folder als
gemiddelde wordt voorgehouden, blijkt in
de praktijk op 1 op 16,7 te liggen.
De inrichting van het interieur past bij
Lexus. Hier en daar zie je wat gelijkenis
met de BMW 1-serie. Wat betreft materi
alen en afwerking houdt Lexus ook bij dit
compacte model aan haar hoge standaard
vast. De Luxury Line heeft als topversie
zelfs een toefje hout op het dashboard,
dat helaas niet over de portieren wordt
doorgetrokken. Het navigatiescherm klapt
uit de bovenkant van het dashboard
omhoog. Iedere CT200h heeft uitstekende
voorstoelen die opmerkelijk goed aan de
zijkant ondersteunen en op zowel korte
als lange ritten veel comfort bieden.
Luxury Line
Aantal cilinders: 4 in lijn
Cilinderinhoud: 1.798 cc
Vermogen elektro:60 kW/82 pk
Koppel elektra: 207 Nm
Afmetingen:
s het
aal niet te snel wordt ingetrapt,
r eigenlijk dat de auto in deze
niet enkele tientallen kilometers
i komen, wellicht iets voor een
generatie.
r de vergelijking met de Prius,
want Lexus heeft van haar eigen com
pacte vijfdeurs een model gemaakt dat
volledig aansluit bij de eigen filosofie. Een
technische aanvulling vormt de mogelijk
heid om de reacties op het gaspedaal
aan te passen. Er zijn drie standen die
een duidelijk verschil maken, r—
- dat is de Lexus in alle afstemmir
behoorlijk dynamisch rijdende
een uitstekend onderstel. Er zijn
stangen bij de wielophanging toegepast
die ongewenste carrosseriebewegingen
tegen gaan. Een oplossing die tot voor
kort alleen als dure optie door Porsche
werd geleverd.
auto's als de BMW 1-serie en Audi
het in Europa vooral van de zuinige
^uitvoeringen moeten hebben, heeft
bij haar instapmodel uitsluitend
hybride aandrijflijn in de aanbieding.
•W de motorkap huist de 1,8 liter
toinemotor afkomstig van de Toyota
to die met 99 pk een zeer bescheiden
toiogen levert. Maar op het moment dat
«ra acceleratiekracht wordt gevraagd,
togt de 82 pk sterke elektromotor bij.
9as los en remmen functioneert de
«romotor als dynamo en wint energie
-r wordt opgeslagen in de
CT200h net
d om over een
- ™.i iiioAunaai een paar kilome-