kok Rij impressie 11 11 ST Volvo S60 DRIVe -,.-s Een bewuste keuze VAN ROOSMALEN www.roosmalen.nl Suzuki Splash zonder EDINGEN ilburg 1 Jiiiii 26 MEI 2011 PAGINAf DE AUTOMAAT- DONDERDAG 26 MEI 2011 PAGINA 7 't Zakelijk belang prevaleert irio. n. Vijfcilinder Automotive 2005 2005 2005 2003 2003 2002 2002 2003 9950,00 8250,00 8250,00 39000 B7012 90201 75687 31047 87895 90104 53116 56264 55000 93352 21081 96420 58395 52136 33558 11627 2003 2003 4950,00 5950,00 5950,00 N 2012* let kleinere motoren, elektrische Bies en volgend jaar zelfs een lug in dieselhybride is Volvo hard pweg het brandstofverbruik van ar modellen terug te dringen. Ook «nieuwe S60 moet eraan geloven lis vanaf nu verkrijgbaar in een We versie met kleine diesel die nwege zijn lage uitstoot voldoet m de eisen voor 20 procent bijtel- Volvo S60 drive E: slechts 20% bijtelling! KM 33638 43931 29148 25000 12359 02345 20964 66386 35879 65211 65543 21675 34539 87921 34099 55812 38676 30476 12365 46493 24040 87058 70188 68476 98702 76931 68204 69028 54903 501 3600 62579 68222 61759 68197 31253 28936 41265 11977 69228 56431 5000 92300 98506 17200 56001 97272 PHUS 7850,00 5500,00 5990,00 6990,00 5990,00 6950,00 5950,00 7950,00 6950,00 BWJ 2005 2005 2006 2002 2001 2003 2002 2004 2006 2007 10450,00 2006 2007 2007 2005 2004 2007 i CO2 >ort daarbij ook een bijtelling bij zakelijk t het ruimtewonder voor aan lagere vanaf- rA hilburgse koerier - BMW 3-serie, Mercedes C-klasse, lar ook modellen als de VW Passat, 'd Mondeo, Renault Laguna en ugeot 508 zijn allemaal verkrijgbaar minimaal één motorische dieselvari- t met een CO2-uitstoot die op of ter de 116 g/km uitkomt. Althans, l is volgens de officiële eisen zo meten. (lasting '03 6.1# tdai en Mazda 3-5286900 n nieuwe APK Keuring, 7850,00 7950,00 2007 7950,00 2008 2009 2009 2008 12900,00 8450,00 8450,00 8450,00 6450,00 6450,00 6950,00 6450J» 7450,00 2010 35990,00 2010 23950,00 2002 9950,00 2005 11450,00 2007 15950,00 2007 15950,00 2006 6950,00 2006 5450,00 2008 5945,00 2009 11895,00 2008 1 3450,00 2007 16950,00 2010 25450,00 2006 1 5750,00 2006 1 4950,00 2010 24800,00 2009 27450,00 2000 4950,00 NIEUW 2929500 2003 1 3950,00 2005 9950,00 2002 7950,00 2003 17900,00 2005 8450,00 2005 14950,00 2003 6950,00' 2002 8950,00 2003 6450,00 2006 14950.00 2004 9450,00 2006 10950,00 2005 7450,00 2006 11500,00. 2004 13950,00 7450,00* 8450,00 'het typeplaatje na is er aan de bui- fant weinig te zien van de aanwezig- h van de kleinste dieselmotor. Volvo tot de DRIVe namelijk in maar liefst I verschillende, uitrustingsvarianten ien met de R-Design en Summum, keuze van wielen en andere acces- Wie nu een Suzuki Splash voorzien van zinemotor nog maar 109 g/km aan de 1 liter benzinemotor koopt, hoeft geen uitstoot. Uiteraard hoort daarbij ook BPM af te rekenen eg is de komende A-label en 14 procent kli tijd ook vrijgesteld van wegenbelasting. gebruik. Suzuki biedt De compacte vijfdeurs heeft een aantal ook nog eens aan vo«> wijzigingen ondergaan waardoor de ben- prijs’van 8.699 euro. Ie zo'n auto zakelijk rijdt en bijtelling ijgt voor het privégebruik, die vindt wrgaans een verschil van vijf procent moeite waard. Neem een auto met i cataloguswaarde van 35.000 euro, i scheelt dat over een gebruiksduur n vier jaar zo'n 7.000 euro aan bij- ling, dus enkele duizenden euro's 1 belasting die niet betaald hoeft te rden. noemen deze prijs niet zonder sjen,Volvo vraagt namelijk minimaal 1.795 euro voor de nieuwe S60 DRIVe. meeste auto's van het merk met ze toevoeging worden voortbewo- mdoor een vertrouwde en beproefde i liter dieselmotor die voortkomt leen nauwe samenwerking tussen «igeot en voormalig Volvo-eigenaar rd. De motor levert een normaal (rmogen van 115 pk, maar valt vooral door het maximale koppel van 270 t.En daarmee weet de compact/ ortieve Volvo sedan heel behoorlijk presteren. De auto zet probleemloos entop neer van 195 km/u en sprint in ^seconden naar de 100 km/u. Daar helemaal niets mis mee. En ondanks li duidelijk dieselgeluid kort na het irten, is de auto eenmaal op gang jortstoelen soires is namelijk niet van invloed op de gemeten C02-uitstoot van 114 g/km, immers bepalend voor de hoogte van de zakelijke bijtelling. We gingen op stap met de meest spor tieve uitvoering die is voorzien van prima aansluitende sportstoelen die aanzienlijk beter ondersteunen dan het standaard meubilair. De souplesse van de diesel blijkt voldoende, zeker in ons vlakke landje. Soepel schakelen we handmatig door de zes versnellingen en realiseren ons weer opnieuw hoe heer lijk comfortabel zo'n Volvo is zonder de rijdynamiek uit het oog te verliezen. Het is jammer voor Volvo dat de DRIVe versie van de enorm populaire V60 niet de grenswaarde voor de lagere bijtel ling haalt, maar desondanks verwacht Volvo Nederland juist van dit laatste model aanzienlijk meer exemplaren te verkopen: zo'n 3.500 stuks tegen 2.000 exemplaren van de S60, voornamelijk als DRIVe. Kijken we verder in het leveringspro gramma van de 560, dan staat boven de nieuwe DRIVe de D3 dieselmotor, de vol ledig nieuwe, enorm soepele en heerlijk klinkende 2 liter vijfcilinder. Deze levert met 163 pk een fors vermogen, verwent zijn berijder met een koppel van 400 Nm al vanaf 1.500 tr/min en is dus over de hele linie superieur aan de DRIVe. En dat terwijl de C02-uitstoot ook bij deze variant beperkt blijft tot 129 g/km. Maar regels zijn regels, voor deze veel fijnere 560 moet gewoon 25. procent bijtelling verrekend worden. Een kwes tie van uitrekenen en overwegen of de meerprijs en extra bijtelling het surplus aan rijplezier waard is. De Volvo 560 DRIVe is er onder meer’ naast de basisversie ook als R-Design voor 39.990 euro en de topper is de Summum voor 41.990 euro. De D3 is over de hele linie 2.800 euro duurder. OO-RBT-7. X. 1 kf| ^Q-RBT-7j

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 35