Rij impressie
is
m
Alfa Rom
1
1
Braai Auto’s Sprang Capelie
^U5^39BO
Chinese Landwind CV9 primeur bij
vartaal °b«ch^- Braat Auto's in Sprang-Capelle
19 MEI 2011 I
DE AUTOMAAT» DONDERDAG 19 MEI 2011 PAGINA 7
Met de stroom mee
I
JLT-ONDE
irco-elektrramen ..2005
b scenic 1.616V Dyncomf
■cruise control2005
i Express 1.5 DCI
U bij ons terecht
Nu in onze showroom:
LANDWIND
KIA SPECIALIST
van de Ven
lat maakt goede sier met een enor-
2006 ie reeks modellen die in aanroer
ing komen voor belastingvrijstelling,
toonder met name de 1,3 liter
lesel in de Punto en Grande Punto.
teelfde techniek in de eveneens
ompacte Alfa Romeo Miïo levert
etzelfde resultaat op. Op pad met
(belastingvrije driedeurs.
ÏÏjtfnl
s
2007
2003
2x 2007
2008
2009
2007
2x 2006
2003
2006
we APK keuring II!
door de
meer
park
hng
Raadhuisstraat 11 Tel. 0416 - 2727S3
2006
2007
2008
2x2008
2006
Oeanderel
anafhettx
aamde Dl
ésen de r
nderstel en het term
ten. Toch is het belang
ons land minder gr«4
jen levert immers al*
es. Die gaat iets minde
leningen, maar blijft^
binnen de normen voor
in is deze versie vanaf
d koper.
PAGINAf ÏT1LBURGSE KOERIER -
CHEVROLET
SPECIALIST
S B.V.
542 63 41 I
rst-automobielen.nl
Geartronic Momentum
vigatie- leer2011
LT OCCASIONS
1.2 3-deurs-wit-airco
2009 fs"“
1.2 3-deurs - grijs metallic hel me
b Gabrio authcomf 2.0 rust ter
irco-elektr ramen .2005 fe levert
pan
nder mee
Betaalbaar rijden met Flex Fuel
Landwind houdt autorijden betaalbaar en
dat aspect komt extra goed uit de verf bij
de CV9 Flex Fuel. Die is af fabriek voorzien
van een LPG-installatie. Deze uitvoering
heeft een prijs van 17.495 euro. Dat is
slechts 500 euro meer dan de prijs van
de benzinevariant 1.6 Comfort, waarop
de Flex Fuel is gebaseerd. De LPG-instal-
latie heeft de tank onder de vloer. Dus
er is geen verlies van interieurruimte en
de benzinetank blijft behouden. Door de
geringe meerprijs ten opzichte van de CV9
1.6 Comfort ligt het omslagpunt bij het
rijden op autogas rond de 4.500 kilometer.
Dat maakt deze auto ook zeer aantrekkelijk
voor particuliere kopers.
De LPG-tank heeft een bruto inhoud van
65 liter, wat netto neerkomt op 54 liter. De
Landwind CV9 Flex Fuel realiseert met LPG
een C02-uitstoot van 139 g/km. Daarmee
komt deze versie in aanmerking voor een
groen energielabel B. Voor de Landwind
CV9 1.6 op benzine is de C02-uitstoot
seconden. c.
ijft relatief wielen, chroom aan de buitr
....in snuiven bekleding en audiobedienir
de echte Alfa sfeer op. Die Aardig c~ *- J i
diverse elementen zoals de speciale
josters, de g
complete uitrusting met onder
meer semiautomatische airconditioning,
parkeersensoren, centrale vergrende
ling met afstandsbediening, elektrisch
bedienbare zijruiten en spiegels en een
uitgebreid audiosysteem met zes luid
sprekers. "In de nabije toekomst worden
ook andere modellen toegevoegd aan het
gamma. Er wordt gewerkt aan onder meer
de introductie van elektrische aandrijving.
Kortom Landwind is een merk met veel
perspectief, voor ons als dealer en voor
onze klanten", besluit Erick Braat.
aech- Sprang-Capelle - De zeer ruime, com-
elek- plete en betaalbare CV9 van het nieuwe
Chinese merk Landwind schittert nu in
de showroom bij dealer Braat Auto's. Het
gaat om een MPV voor een baanbrekend
lage prijs vanaf 14.495 euro (versie Base).
Bovendien is de auto per direct leverbaar
in een Flex Fuel-uitvoering, geschikt voor
het rijden op LPG.
"De Landwind CV9 trok geweldig veel
belangstelling bij zijn debuut op de
onlangs gehouden AutoRAL Dat sterkt ons
vertrouwen in dit merk", aldus Erick Braat
van Braat Auto's. "Het eerste model dat
wij leveren, de CV9, heeft een verschuif
bare achterbank en biedt dankzij de optio
nele derde zitrij ruimte voor maximaal zes
inzittenden. Het is een multifunctionele
auto voor een lage prijs met een fabrieks
garantie van maar liefst 3 jaar of 100.000
kilometer. Kortom: wie rekent, kan niet om
de CV9 heen."
outogroep
vastgesteld op 154 g/km. Ook dat is een
waarde die gunstig afsteekt ten opzichte
van die van andere qua flexibiliteit ver
gelijkbare, maar ook duurder geprijsde
midi-MPV's van Europese merken.
Complete Comfort versie
De1,6-liter motor levert met zijn vermo
gen van 71 kW (98 pk) ruim voldoende
prestaties, ook bij volle belading. Door
de verschuifbare achterbank is het ruime
interieur flexibel te benutten. De complete
versie Comfort van 16.995 euro, valt op
te in het compacte segment serieus
iito's wil verkopen, moet op dit moment
n auto hebben die is vrijgesteld van
TM en wegenbelasting. Binnen het Fiat
ancern wordt daarvoor onder meer de
3 JTDm motor ingezet, een hypermo-
taie compacte diesel die in de Alfa
Ulo goed is voor een vermogen van
5pk.
Trekkracht
lot nu toe werd in de MiTo alleen de i
ptere 1,6 liter JTD aangeboden. Die valt
Éer niet volledig in de prijzen. Dat doet MMM
b 1,3 liter met een C02-uitstoot van 95 WmEmSmIr
h wel. Plezierig is vooral het behoor
de koppel van 200 Nm dat al bij 1.500 tr/
in volledig van zich laat profiteren. Dat
goed te merken aan de trekkracht die
^vel meteen na wegrijden beschikbaar
Ij stilstand laat de diesel duidelijk van
Ikh horen, maar eenmaal op pad keert
trust terug.
fa levert in de MiTo de laatste uitvoe-
■cruisecomroi w van de kleine dieselmotor, die is
i 16V Dyncom-antraciet meer gekoppeld aan een start/stop
ireoeléktrramen...2006 jsteem om in de stad stilstaand voor
s1-^rc?lheXPr ‘ZIVe® Kl st0Plichten brandstof te sparen. De
1 Expressie DCI-grijs irking is zo langzamerhand bekend.
2008 tanellingspook in de neutraalstand en
oppeling op laten komen is genoeg om
i motor af te laten slaan. Gaat het
erkeerslicht op groen, dan is de koppe-
■■I ”9 weer intrappen genoeg om de motor
ötomatisch aan te laten slaan.
Mdenmoot
te rijeigenschappen van deze kleine die-
ilzijn uiteraard vergelijkbaar aan die van
Ie andere MiTo uitvoeringen. De auto heeft
»af het tweede uitrustingsniveau de z
aamde DNA knop waarmee de stuurrtai.-
en de respons op het gaspedaal worden
mgepast. De A-stand is er speciaal voor
hterse omstandigheden. Maar vooral in
iö stand wordt het sportieve gehalte
«de kleinste Alfa extra benadrukt,
t kleine diesel zet overtuigende pres
fes neer met een top van 175 km/u en
«eleratie naar 100 in 12,5 st
bt gewicht van de auto blijft
«perkt tot 1.000 kg. Voorin
«meteen de echte ,,r- £-
fwkt uit diverse elementen
rte klokken en ventilatieroo
sportief gevormde stoelen alsmede de geldt dat ook voor de opties en accessoires,
gebruikte materialen. De ruimte voorin En dat betekent dat de auto voor redelijke
is-voor volwassenen prima, de achter- prijzen verder aan te kleden is.
bank is duidelijk wat minder bemeten, Het leidt geen twijfel dat Alfa met deze
maar gaat voor kinderen prima. Met gunstig geprijsde en door de overheid gehol-
een bagageruimte van 270 liter doet pen MiTo de komende tijd hoge ogen zal
de MiTo in de middenmoot van het gooien,
segment mee.
Hoge ogen
Alfa heeft voor de belastingvrije MiTo drie
uitrustingsvarianten beschikbaar. De basis
Essential die 17.215 euro kost, komt ech-
>zoge- ter pas in het derde kwar.__L”.
jrreac- baar. Daarom begint de reeks nu met de
Progression die met 17.950 euro niet veel
duurder is. Voor dat verschil is de auto
ter wel voorzien van airco, DNA, ASR, e
trisch verstelbare, verwarmbare en meege
spoten buitenspiegels, lederen stuurwiel en
ESP. Daar hoef je toch als serieuze koper
niet lang over na te denken. De topper is
de Distinctive met onder* meer lichtmetalen Bovendiei
wielen, chroom aan de buitenkant, speciale in een Fle
bekleding en audiobediening op het stuur.
om te zien dat Alfa Romeo een
speciale prijslijst voor deze uitvoering heeft
gemaakt. Als de auto immers BPM vrij is,
O
,SI l i
t.-