1 1 Dealernieuws n/iTr* ByandeVen levert eerste Fiat op ^aardgas Golf iet Vernieuwde Lancia Delta gunstig geprijsd Dealers Peugeot 207 in actie ft Oranje licht 3 19 MEI 2011 •PAGINA DE AUTOMAAT DONDERDAG 19 MEI 2011 PAGINA 5 3 Tony Vos 20 procent komt als driedeurs op ;r ook een 1.4 VU die al st geld d PAN juke DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DETILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN. 013-5959100 013-5443330 013-4652100 013-4634355 013-4647676 013-5470040 013-5959100 013-5351035 013-5321411 013-5840000 Email: tonyvos@automedia.nl in Dynamic Control ECO benzinemotor KEUZE UIT ACCESSOIRE ICKS' Mercedes Rüttchen Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue Nissan Denissen Peugeot Vingerhoets Saab Zuid Oost Seat I Skoda Auto Noordhoek Smart Rüttchen Toyota Van Dorst Tilburg Volkswagen Van Mossel Tilburg Volvo Van Roosmalen Alfa Romeo-Fiat-Lancia VanDeVen013-5943980 Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777 BMW I MINI Renova013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 Chrysler I Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100 Citroën Bertens013-5423030 Daihatsu IMG Bink 013-5420143 Ford P. van de Venl.013-5943943 Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800 Kia Denissen013-4652100 DETILBURGSE KOERIER - Vervólg van voorpagina Volkswagen Golf Cabriolet Email: advertentie@tilburgsekoerier.nl ’EUCEOT LOTION EMOTIQH Oeheer J. Hendriks van Sogeti (I) ontvangt I de sleutels van Rachid Lezaar (r). Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel oze Golf te waarborgen, maar is d genoeg om bijvoorbeeld een vboard of ski’s te kunnen vervoeren. L krijgt heel toepasselijk] n van de drie beschikte dus 105 auto's in toto nog niet bekend. ZUID-OOST AUTOSERVICEBEDRIJF Officieel Saab dealer abc Autoservice voor al uw onderhoud Ringbaan Zuid 301-T 013/4647676 www.saab-tilburg.nl De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013-5368805 Fax 013-5359985 De 207 Sportium is een speciale uitvoering op basis van de regulier Active. De extra uitrus ting omvat onder meer diverse aluminium ac centen in het interieur, privacy glass, aircondi tioning en andere vloermatten. De uitvoering met 1.6 VTi motor krijgt bovendien 16 inch Tijdens de autosalon van Genève en de AutoRai toonde Lancia haar aangepaste Delta. De nieuwe instapper is de 1.4 T- Jet Steel die voor 22.145 euro aardig goedkoper is dan voorheen. De instap- versie heeft al airco, elektrische ramen, LED-dagrijverlichting, mistlampen en zes airbags. De Silver en Gold uitvoeringen stoot de 1.6 TDI net iets teveel C02 uit om in aanmerking te komen voor de gunstige 20 procent bijtelling. De fabriek meldt een verbruik van 4,8 1/100 km en een koolzuurgasuitstoot van 125 g/km. Voorwaarde om überhaupt in de buurt Volkswagen denkt de Golf Cabriolet van dit verbruik te komen is om met een behalve aan particulieren ook op de za- fluwelen rechtervoet te rijden en zoveel Bijke iparkt te slijten. Daarvoor is een mogelijk de cruise control in te schake- 10 procent bijtelling'-uitvoering in het len. Die snelheidsregelaar kan trouwens imma opgenomen, de 1.2 TSI Bluemo- nog wel watfinetuning gebruiken. Om de ton Technology. De motor lijkt op pa- ingestelde snelheid op glooiend wegdek per moeite te hebben met de zomerse constant te houden, wordt voortdurend Wf, maar de praktijk leert dat zelfs de afgeremd en gas bijgegeven. Weliswaar kleine viercilinder genoeg pit heeft. Met minimaal, maar het laat de auto wel zijn 105 pk en 175 Nm aan koppel vanaf lichtjes schokken. Dat kan niet de bedoe- 1-500 tr/min brengt ie de cabrio in 11,"’ tellen naar de honderd en naar een t.r ^^^^elheid van 188 km/u. De 1.2 TSI ver- 'kt gemiddeld 5,9 1/100 km en geeft iedere kilometer 139 gram C02 terug jan het milieu. tok de 1.6 TDI raakt met zijn 105 pk Èigenlijk nooit buiten-adem. De diesel profiteert wel van een hoger koppel van pO Nm vanaf 1.500 tr/min. Toch weet »<fe1.2 TSI die ruim 150 kilogram lich tte niet voor te blijven. De stande1 ^geschakelde vijfbak met een lange Bfe versnelling houdt het toerental 1120 km/u keurig laag op zo'n 2.200 De prijslijst van de Golf Cabriolet piin. Dat komt de rust in het interieur bij 27.290 euro voor de 1.2 TSI Blut an het verbruik ten goede, al is de die- tion Technology. De 1.6 TDI verlaat v factor van huis uit al erg stil. Helaas 32.390 euro de showroom. nog wel wat finetur... .3 3 ingestelde snelheid constant te houden, wordt vo afgeremd en gas bijgegeven. I Met minimaal, maar het laat de auto ranaf lichtjes schokken. Dat kan niet de bei 11,7 ling zijn. itop- De Volkswagen Golf Cabriolet is gro- tendeels gebaseerd op zijn dichte broer, maar beschikt over een aangepaste voor- en achterwielophanging. Voor de TSI-motoren (1.2 en 1.4) en de 1.6 TDI is een relatief comfortabele set-up geko zen. Desondanks beweegt de auto niet al te veel over zijn lengteas en neemt hobbels uiterst comfortabel. De tweeliter motoren (TDI en TSI) zijn beduidend ste- idaard viger/sportiever van snit. Dit tweetal kan lange echter pas vanaf oktober besteld worden en komt in december naar ons land. De prijslijst van de Golf Cabriolet start - - J-- riluemo- srlaat vanaf kosten respectievelijk 23.695 euro en 24.895 euro. De 140 pk T-Jet motor is in Steel uitvoering de enige die voldoet aan de normen voor 20 procent bijtelling en kost 23.945 euro. De snelste Delta is de 200 pk sterke 1.8 Di Turbo vanaf 32.495 euro. Dieselen kan met de 105 pk 1.6 voor minimaal 25.745 euro. lichtmetalen wielen en k 17.375 euro. Er is echter Omk cvn .-»uic ai begint bij 15.950 euro. De 207 Sportium kan eveneens als vijfdeurs worden geleverd tegen 525 euro meerprijs, terwijl de SW1.565 euro extra kost bovenop de driedeurs. Afgelopen vrijdag heeft dhr. J. Hendriks m ICT-bedrijf Sogeti uit handen van Ra- M Lezaar, verkoopadviseur van de Van ie Ven Autogroep, de sleutels ontvangen an een nieuwe Fiat Qubo op aardgas. De etste CNG auto die het dealerbedrijf af- serde. I HG is de afkorting voor Compressed Na- - aal Gas. Aardgas belast het milieu minder tor een lagere uitstoot NOx en fijnstof in tergelijk met benzine en bovendien een reductie in C02 met 20 tot 25 procent. Aardgas is bovendien goedkoper vanwege felagere energiebelasting en ondanks dat Ie voertuigen nu nog iets duurder zijn in anschaf. Boven dien zijn aardgasmotoren goedkoper in onderhoud. Fiat levert ver- rdiillende modellen op aardgas. Laat alles maar bij het oude, dat was toch goed! Een bewering die je vaak hoort als iemand roept dat iets anders en vooral beter kan. Zo werd recent door de WD voorgesteld dat het voor de doorstroming beter is als verkeerslichten eerst op oranje springen alvorens ze groen worden. Het zou afhankelijk van de situatie één tot twee auto's per cyclus sche len. Hoe vaak maak je het niet mee dat de eerste auto in de rij alle tijd nodig heeft de juiste versnelling te kiezen en dan pas op gang te komt, indien het groen worden van het verkeerslicht überhaupt al wordt opgemerkt. De oranje tussenstop is een extra signaal en ik kan me goed voorstellen dat het voor sommige weggebruikers echt zal helpen. Nu voel ik in de reacties op het voorstel een ondertoon van 'verdorie waar om hebben wij dat niet bedacht'. Want niemand durft zich er echt te gen uit te spreken. Maar dat het nu met gejuich wordt ontvangen, dat is teveel gezegd. De oppositie komt niet verder dan symboolpolitiek. Het eerst op oranje springen van een verkeerslicht wordt als sinds jaar en dag bij onze Oosterburen toegepast en geen Nederlander die daar ook maar enig commentaar op heeft. Ik vind het jammer dat gezien de voortgang der techniek één argu ment voor het doorvoeren van een dergelijke wijziging niet wordt aan gevoerd. Steeds meer auto's hebben een start/stop systeem. Dat treedt in werking als men stilstaand de versnellingspook in de vrije stand zet. Na het intrappen van het kop- pelingspedaal start de auto weer. Dat gebeurt in een fractie van een seconde, maar het geeft wel een kleine vertraging. En juist daar kan het oranje licht prima bij helpen... BRAVO reran

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 37