lij impressie Alle prijzen VW Golf cabrio bekend 9 IONS VOOl 1ISSEN: snd PALEN* Hybride Audi A3 e-tron APRIL 2011 PAGIN* DE AUTOMAAT DONDERDAG 21 APRIL 2011 PAGINA 11 I Imagobooster eerste klas ’aasc EUCEOT JTIOH 6 EMOTION Tilburg Tilburg (013)54 20143 lburgse koerier - /ersie, de e- t het dan om maar i nu ook heeft de pk levert e TD4 met 4WD v_ .abel) is er vanaf 45.900 euro en voor de Si4 (D-I'abel) vraagt de dealer minimaal 53.900 euro. De Coupé is in alle gevallen duizend euro duurder. De orderboeken zijn inmiddels geopend, de levering start aan het einde van de zomer. iVSWX-TRA iksgarantie tot 6 Airbags, Audio, rendeling, Electr. voor <O,- +€164,-p/im* 3Q9S9M 'oofdruimte voorhanden, zelfs 3 meer dan in de veel groter tover Sport. De lage positie vai gemodificeerd Ford-platform, waar de Freelander is gestoeld. Volgens n de ingenieurs is het onderstel egentig procent nieuw ontwikkeld Rover schrijft geschietents met de Evoque. Het de tóemste, fchtste en ste Range Rover ooüL te zal volgens Land fom-topman itoffc vooral ook teel veel nieuwe (darten aan het merk binden. teijdzpiM all meer dam 6.500 «teis gesdrewe^ w «1 ««tef auto beeft gereden. Wij mochten onlangs wel een l8esrWn ’’net een prototype en zip onter te mink. 2e Paasda: nannanrl oque komt aan het einde van de 9“OP“nQ naar ons |at1lj in een drie- en vjjf_ I 11.00-17.00 uur tering. Land Rover heeft met de hetzelfde kunstje geflikt als BMW i XI en Mini met de Countryman, jdend Nederland zal zich in zijn 1 wrijven: de Evoque wordt niet als ekenmerkt. In ons land krijgen de Baangedreven uitvoeringen name- ppegoedkeuring als stationwagon fee. Met een lengte van 4,36 meter is Ique flink korter dan de Freelander en pterdan een vijfdeurs Opel Astra. En pi hoogte van 1,61 meter is ie lager Hl gemiddelde compacte MPV. 316000 km 8750,- 814950,i 7.34000 km12950,- 7.. 49000.m .14750,- 7.42000 km9500,- 3.13000 km18750,- 410950,- 734.000 km9950,- 3.. .32000.km.. 4950,- «rd. Een deel van de achterklep beper abriceerd in koolstofvezel en de* is trot zijn in kunststof gegoten. De vierzil Is volgens zijn makers bovendien dan S procent volledig recyclebaar. IwStycwe 5 de compacte buitenmaten is sn bruikbare binnenruimte ont- (elfs in de Coupé met aflopende is het achterin prima uit te hou ten man van gemiddelde lengte 1,85 meter) heeft hoofdruimte in aan beenruimte schort het ^enigszins. In de vijfdeurs is nóg ere testcoureur had in ieder geval een smile ring met groen B-label. De van oor tot oor op zijn gezicht. Tegen de (C-label) is er vanaf 45.900 zomer kunnen we uitvoeriger informeren over de rij kwaliteiten, want dan gaan we zelf rijden. De prijslijst van de Evoque start bij 42.900 euro voor de vijfdeurs eD4 in Pure-uitvoe- nen bieden aan twee golftassen, zonder de lange drivers eruit te hoeven halen. Ma^eiUde De Evoque krijgt een keuze uit drie vierci- lindermotoren, twee diesels en een ben zine. Alleen de eD4-uitvoering van de 2,2 liter diesel (150 pk) is beschikbaar met louter voorwielaandrijving, alle andere versies (TD4 en Si4) worden vierwielaan- gedreven. We mochten een stukje mee rijden met de Si4, voorzien van een 2,0 liter Ecoboost-turbomotor met 240 pk en 340 Nm aan koppel. Met deze krachtige viercilinder benzinemotor komt de Evoque rap van zijn plek, dat is snel duidelijk. De compacte Ranger evenaart zelfs de pres taties van de Range Rover Sport met dikke 5,0 liter V8. Nul tot honderd kan in 7,6 seconden en de topsnelheid ligt op 217 erkt door beide voorstoelen. De Coupé km/u. De Si4 rolt standaard de fabriek uit trouwens optioneel te bestellen in een met een zestrapsautomaat. Een start/stop I ierzitsconfiguratie. De achterbank wordt systeem schittert op deze versie door __.i vervangen door twee afzonderlijke afwezigheid, die primeur is voorbehouden I stoelen, nagenoeg identiek aan de exem- aan Jaguar bij de vernieuwde XF. De ver- plaren voorin. sies met handbak worden wel uitgerust Land Rover heeft enkele jaren geleden de met een dergelijke voorziening. 'virtual reality cave' in gebruik genomen. Om het sportieve karakter van de turbo- In deze 'grot' kunnen computertekeningen benzine te benadrukken, heeft Land Rover driedimensionaal op ware grootte worden een soundgenerator gemonteerd. Het bekeken. Men kan als het ware plaats- geluid klinkt zowaar nog best behoorlijk, nemen op de bestuurdersstoel en dan toch wel een unicum in deze klasse, het zicht rondom beoordelen, een kijkje nemen in het dashboardkastje of het bin nenste van de brandstofpomp bekijken. Werkelijk ieder detail is in de grot 3D zichtbaar en kan eventueel anders worden -ingericht of een andere plek worden toe tover Sport. De lage positie van gewezen: Zo is de vorm van de kofferbak bank betekent wel dat het zicht (met een inhoud van 420 liter) bijvoor- Khterpassagiers ernstig wordt beeld optimaal ingericht om plaats te kun- Audi speelt nog voor de marktintroductie en een elektromotor goed voor 27 pk. met de nieuwe A3. De in Genève getoond Het gaat om een plug-in hybride die via sedan kent nu een tweede versie, de e- het stopcontact kan worden opgeladen, tron. Normaal gesproken gaat het dan om Volledig elektrisch komt de auto zo'n 54 een elektrisch aangedreven variant, maar kilometer ver, dat zal overigens snel min- Audi brengt onder deze naam nu ook der worden als men in 6,8 seconden naar een hybride aandrijflijn. De auto heeft de de 100 km/u accelereert en de topsnelheid bekende 1.4 TSFI motor die 211 pk levert van 231 km/u aanhoudt. toch wel een unicum in deze klasse. Nog even geduld en de niéuwe Volkswagen 20 procent bijtel I ing. De 160 pk sterke 1.4 Het prototype waarin we de eerste meters Golf cabriolet staat in de showroom. De TSI komt niet aan de grenswaarde, maar maakten, was voorzien van het optionele vanafprijs van 27.290 euro was al eerder sprint wel uitermate vlot in 8,4 seconden Adaptive Dynamics met MagneRide. Het bekend gemaakt, maar het merk vertelt nu naar de 100 km/u en topt op 216 km/u. systeem met adaptieve dempers zorgt ook wat de andere versies moeten kosten. Met zesbak kost deze auto 31.390 euro ervoor dat de Evoque niet onbeschaamd De basisversie heeft de 105 pk sterke 1,2 en met DSG (7-traps) 33.690 euro. De 1.6 gaat overhellen als de snelheid wordt liter TSI motor die met een C02-uitstoot TDI van 105 pk presteert wat minder vlot, opgevoerd. Voor zover we het konden van 132 g/km valt binnen de normen voor maar valt wel weer binnen de normen beoordelen vanuit de bijrijdersstoel is het weggedrag van hoog niveau. Land Rovers' -------- om geen afbreuk te hoeven doen aan het lijnenspel van de zo geprezen LRX- conceptcar. De Evoque lijkt immers als twee druppels water op het studiemodel dat voor het eerst werd getoond op de autoshow van Detroit in januari 2008. Die concept bracht de technici de nodige hoofdbrekens. De Evoque moest namelijk wel een echte Range Rover zijn, dus ook offroad zeker geen modderfiguur slaan. Na veel gepuzzel is uiteindelijk het juiste onderstel gesmeed. De Evoque heeft een 27 millimeter lagere zit dan de Freelander, maar wel een grotere bodemspeling en een doorwaaddiepte van een halve meter. De ruimte tussen de vloer van de cabine en bodem van de auto is dus uiterst com pact gehouden. De Evoque is niet alleen de kleinste Range Rover bouwt de Evoque op een Rover ooit, ook de lichtste. Afhankelijk van gemodificeerd Ford-platform, waar- de uitvoering gemiddeld 100 kilogram lichter dan de Freelander. Daartoe zijn een aantal carrosserie-elementén, zoals de motorkap en het dak, in aluminium

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 55