Autotest hevrolet Orlando 2.0D LTZ impact volgens de Amerikaan i -max g 3 stuks! 70-PKR-21 DE AUTOMAAT DONDERDAG 21 APRIL 2011 PAGINA 3 Technische gegevens: Merk en type: Koppel: Afmetingen: Prestaties: Verbruik: OPC DONGEN w Steenstraat 7G CHEVROLET Afmetingen www.opc-chevrolet.nl Krachtig 5 bedrijf OPC r 5.999,- fiebben in hun land volop de ruimte. En daarom maken ze grote Maar willen Amerikanen in de rest van de wereld succes hebben, dan nere modellen onontbeerlijk. Vandaar dat Chevrolet door General over de hele aardkloot wordt ingezet om verkopen te generen, juist compact vormgegeven modellen. C02-uitstoot: Prijs: Dongen 0162 -38 00 20 1.998 cc 120 kW/163 pk bij 3.800 tr/min 360 Nm bij 2.000 tr/min lengte 4,652 meter, breedte 1,875 meter 1.630 kg en de: Verenigde PAGiI1burgse koerier hikbaar op www.ford.nljj It niet voor fleetowners enk w iiamciijK uei uireue uruer- n!nog te 'anceren nieuwe Opel van het Astra-onder- de liquid. 7 ,t, nrdf Een prima onderstel dat bij de Chevrolet Orlando 2.0D LTZ Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: Vermogen: Gewicht: Aanhanggewicht: 1.500 kg (geremd) topsnelheid 195 km/u acceleratie 0-100 in 10,0 sec. stadscyclus 7.9 liter/100 km buitenwegcydus 4.9 liter/100 km gecombineerd 6,0 liter/100 km 159 g/km 31.395 euro lui gereden worden. En dat is natuurlijk van invloed op het praktijkverbruik dat met de Orlando wordt neergezet. 1 op 15 vormt geen enkel probleem en wie er z'n best voor doet komt beslist dichter bij de beloofde 1 op 16,7 uit. De diesel is door z'n geluid wel herkenbaar, maar beslist niet rumoerig. owe modellen een doorgevoerde toere, hoekige lassende grille modellen die et worden ver- alige Daewoo- j Korea. Maar tegelijk zijn auto's Jeze nieuwe Orlando ook Staten zelf ontwikkeld. F komen ze erachter dat compac- W is aan 'minder'. Het motorenprogramma van de Orlando bestaat uit een 1,8 liter benzinemotor en de bekende 2 liter diesel, Die laatste is er met twee vermogens, in onze LTZ goed voor 163 pk en een koppel van 360 Nm. Daar weet de 1.630 kg wegende ruim tewagen prima mee vooruit te komen. Chevrolet biedt de keuze uit een zesbak of automaat. De eerste sprint in 10 tellen naar de 100 km/u en haalt een topsnel heid van 195 km/u, terwijl de .teller dan royaal over do 200 km/u yaat. Do pook van de zesbak is keurig op een uitloper van de middenconsole geplaatst, maar laat zich een tikkeltje hakerig bedienen. -J|, Gelukkig kan de krachtige diesel schakel- VNHSMMHH vinden we op de middenconsole, terwijl er ook verschillende functies vanaf het stuurwiel kunnen worden aangestuurd. Chevrolet begint de Orlando als 1.8 LS voor 23.395 euro. De diesel heeft voor 27.395 euro hetzelfde instapniveau, maar komt dan aan 140 pk motorvermogen. Daarboven zijn er de LT en LTZ. Bij de die sel gaat de laatste automatisch gepaard met een verhoging van het vermogen van 163 pk en dan kost de auto 31.395 euro. De uitrusting omvat dan onder meer 17 inch lichtmetalen wielen, cruise control en een regensensor. De topper is de LTZ+ die met deze diesel 32.795 euro moet opleveren. van Japan op u* 4,65 meter lange Chevrolet voor Europese begrippen niet U klein en het merk heeft er in de ook niets aan gedaan om de W bescheidenheid te geven. De Chevrolet's eerste ruimtewa- verdwijnen van de Tacuma. In „km V deze twee auto's te vergelijken. a™° is namelijk het directe broer- nieuwe Opel Amerikaanse Koreaan geschikt kleine verhuizing. Omdat de van de stoelen niet optimaal op elkaar aansluiten heeft de laadvloer wel wat beperkingen. Zo kunnen kleine spullen makkelijker ergens tussen val len. De ruimte op de derde zitrij is zeer L-J;::chikt voor klei- r dat de tweede is om een beetje f Chevrolet levert de Orlando ongeacht het I uitrustingsniveau met zeven zitplaatsen. Alle vijf de stoelen achterin kunnen in de I vloer worden weg geklapt tot een enigs zins vlakke laadvloer. Deze ligt relatief hoog omdat het neergeklapte meubilair een aanslag doet op het maximaal te met de beenruimte te kunnen spelen. De bereiken volume. Achter de derde zitrij is ruimte op de normale achterbank is daar er slechts 89 liter aan ruimte over, nihil fors genoeg voor. Als vijfzitter heeft de dus. Als vijfzitter kan de Orlando het Orlando flinke afmetingen. nodige verstouwen en met alle zitplaatsen neer loopt het volume op tot 1.499 liter Glanzend en is de Amerikaanse Koreaan geschikt voor een kleine verhuizing. Omdat de Het dashboard heeft een vormgeving die leuningen van de stoelen niet optimaal overeenkomsten vertoont met de Cruze m elkaar aansluiten heeft de laadvloer en daarover wisten we destijds te melden ««el wat beperkingen. Zo kunnen kleine dat we parallellen zien met verschillende uilen makkelijker ergens tussen val- moderne Opeis. Dat is bij de Orlando al niet anders. Er wordt weinig kleur gebruikt en zorgen metaalkleurige accenten en wat panelen in glanzend zwart voor de afwis seling. De meeste bedieningsknoppen De ruimte cr Orlando vooral op comfort is afgestemd. beperkt en dus alleen gesef Want wie met maximaal zevenpersonen nere kinderen. Jammer da op stap gaat, vraagt daar vooral om. Bij zitrij niet verschuifbaar is v legale snelheden functioneert de auto dan ook uitstekend, maar wie op de Duitse autobaan het gaspedaal helemaal vloert, zal merken dat de Chevy tegen zijn top snelheid wat zoekerig wordt. Tegelijk zijn dat soort snelheden niet bevorderlijk voor het brandstofverbruik, dus gaat de voet weer wat omhoog.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 47