hj impressie
b-
nu
?n
Snelle Suzuki Swift
is bijna klaar
IEUWE TOYOTA?
llwF
DE AUTOMAAT DONDERDAG 24 MAART 2011 PAGINA 9
jam willen veel automobilisten
Goochelen met ruimte
nenruimte bieden. Het concept
actueel, maar wordt vertaald
eerste
later; en beduidend compacter seg-
De nieuwe Toyota Verso S is er
eed voorbeeld van.
n kleiner model gaan rijden,
die moet dan liefst wel dezelf-
v i v i r üw
vandorst.nl
VAN DORST TILBURG B.V. KRAAIVENSTRAAT10 TILBURG T(013) 53510 35
meer wordt
1 CVT geboden. Die
iringe invloed op de
L"Tdstofverbruik
r de dag.
BURGSE KOERIER ---
MAART 2011 PAI 0
gesneden
een CVT verkrijgbaar is. De vanafprijs van
7990 euro is scherp en loopt in lijn met
_j concurrentie. Maar ook de prijzen voor
de Aspiration en Dynamic zijn met res
pectievelijk 18.395 en 20.100 euro beslist
isseert de i
=a«
0 liter. eMIKrewmn
»S blijft qua lengte onder de vier
m neemt in het verkeer daarom niet
uimte op de weg in als een model
I compacte segment. Voldoende
voor passagiers en bagage wordt
M uit de hoogte van de relatief
pijnde carrosserie. De bodemgroep
naald tk '9enonien van de Toyota Urban
'hooioind <®iTosserievorm lijkt veel op
>andritolLb,iivoorb“ld de Kia \enga, een
—.^rijkste concurrenten van de
Her en daar past Toyota chroom
nerkelijk strak gesne-
:eld bepalen.
erieur is zeer correct vormgegeven
ericht. De auto heeft een aardig
•ard met de nodige metaalkleurige
in en een op een uitloper geplaats-
«ellingspook. Afhankelijk van het
«sniveau is er op de middencon-
flinke display opgenomen.
■ositie is keurig rechtop met een Toyota heeft besloten de dieselversie niet
■uitzicht rondom en ook op de in ons land aan te bieden en zich te
Sank vinden volwassenen redelijk beperken tot de bekende 1,3 liter ben-
Jnte. Het geheim van de Toyota zine met variabele kleptiming. Deze WT-i
Bzit in de flexibiliteit. De auto heeft krachtbron is goed voor 99 pk en een
■k minimaal al een bagagevolume
645.000 euro ei
een 918 wil hi Mrntew3C|(?n ds^rorn ooy
al bij de dealer m
rt staat gepland
I, terwijl de 1
r maanden
zesbak aanwezig die het toerenta.
terugbrengt en daarmee ook een g
invloed heeft op het brandstofverbruik. Met
een C02-uitstoot van 125 g/km komt de
Verso S in ieder geval in aanmerking voor
20 procent bijtelling. De motor voelt redelijk
krachtig aan en zet normalè prestaties neer
zoals een top van 170 km/u en een accelera
tie van 0 tot 100 in 13,3 seconden.
Op het rijgedrag van de Verso S is w
aan te merken, de auto is afgestem
een grote doelgroep en die zal er
helemaal mee in hup nopjes zijn. Verw
echter geen spanning en sensatie,
is dit soort auto's ook helemaal niet op
afgestemd.
CVT gemak
Toyota levert het model in drie uitrustmgs- 15.S
varianten Comfort, Aspiration en Dynamic, de c
waarbij optioneel voor de laatste twee
goed. Voor slechts 1.000 euro
het gemak van een '~'rr
heeft slechts een gering.
prestaties en komt qua branc
zelfs nog wat gunstiger voor i
Bij de lancering van de huidige Suzuki Swift De snelste Swift staat nog voor het einde
werd al een snelle Sport-versie beloofd. van dit jaar bij de dealer, maar het is even
Als aanloop naar de productieversie laat onduidelijk welke aandrijflijn zal worden
het merk in Genève de S-Concept zien. gebruikt. Dat zullen ze ongetwijfeld in
Veel geeft Suzuki er nog niet van prijs. Genève bekend gaan maken.
van 365 liter en past daarmee zo in de typische zestienklepper die graag wat meer
middenklasse. Na het in delen neerklap- toeren draait. Gelukkig is er standaard een
pen van de achterbank groeit dit tot maar zesbak aanwezig die het toerental weer wat
liefst 1.322 liter en kan bijna met een terugbrengt en daarmee ook een gunstige 1
stationwagon worden geconcurreerd. invloed heeft op het brandstofverbruik. Met I
Zestienklepper
L__'t besloten d: r::x
ons land aan te bieden en zich tc
sperken tot de bekende 1,3 liter ber
R.u^i.tbron is goed voor 99 pk en een
koppel van 125 Nm bij 4.000 tr/min. Een
’008