hj impressie b- nu ?n Snelle Suzuki Swift is bijna klaar IEUWE TOYOTA? llwF DE AUTOMAAT DONDERDAG 24 MAART 2011 PAGINA 9 jam willen veel automobilisten Goochelen met ruimte nenruimte bieden. Het concept actueel, maar wordt vertaald eerste later; en beduidend compacter seg- De nieuwe Toyota Verso S is er eed voorbeeld van. n kleiner model gaan rijden, die moet dan liefst wel dezelf- v i v i r üw vandorst.nl VAN DORST TILBURG B.V. KRAAIVENSTRAAT10 TILBURG T(013) 53510 35 meer wordt 1 CVT geboden. Die iringe invloed op de L"Tdstofverbruik r de dag. BURGSE KOERIER --- MAART 2011 PAI 0 gesneden een CVT verkrijgbaar is. De vanafprijs van 7990 euro is scherp en loopt in lijn met _j concurrentie. Maar ook de prijzen voor de Aspiration en Dynamic zijn met res pectievelijk 18.395 en 20.100 euro beslist isseert de i =a« 0 liter. eMIKrewmn »S blijft qua lengte onder de vier m neemt in het verkeer daarom niet uimte op de weg in als een model I compacte segment. Voldoende voor passagiers en bagage wordt M uit de hoogte van de relatief pijnde carrosserie. De bodemgroep naald tk '9enonien van de Toyota Urban 'hooioind <®iTosserievorm lijkt veel op >andritolLb,iivoorb“ld de Kia \enga, een —.^rijkste concurrenten van de Her en daar past Toyota chroom nerkelijk strak gesne- :eld bepalen. erieur is zeer correct vormgegeven ericht. De auto heeft een aardig •ard met de nodige metaalkleurige in en een op een uitloper geplaats- «ellingspook. Afhankelijk van het «sniveau is er op de middencon- flinke display opgenomen. ■ositie is keurig rechtop met een Toyota heeft besloten de dieselversie niet ■uitzicht rondom en ook op de in ons land aan te bieden en zich te Sank vinden volwassenen redelijk beperken tot de bekende 1,3 liter ben- Jnte. Het geheim van de Toyota zine met variabele kleptiming. Deze WT-i Bzit in de flexibiliteit. De auto heeft krachtbron is goed voor 99 pk en een ■k minimaal al een bagagevolume 645.000 euro ei een 918 wil hi Mrntew3C|(?n ds^rorn ooy al bij de dealer m rt staat gepland I, terwijl de 1 r maanden zesbak aanwezig die het toerenta. terugbrengt en daarmee ook een g invloed heeft op het brandstofverbruik. Met een C02-uitstoot van 125 g/km komt de Verso S in ieder geval in aanmerking voor 20 procent bijtelling. De motor voelt redelijk krachtig aan en zet normalè prestaties neer zoals een top van 170 km/u en een accelera tie van 0 tot 100 in 13,3 seconden. Op het rijgedrag van de Verso S is w aan te merken, de auto is afgestem een grote doelgroep en die zal er helemaal mee in hup nopjes zijn. Verw echter geen spanning en sensatie, is dit soort auto's ook helemaal niet op afgestemd. CVT gemak Toyota levert het model in drie uitrustmgs- 15.S varianten Comfort, Aspiration en Dynamic, de c waarbij optioneel voor de laatste twee goed. Voor slechts 1.000 euro het gemak van een '~'rr heeft slechts een gering. prestaties en komt qua branc zelfs nog wat gunstiger voor i Bij de lancering van de huidige Suzuki Swift De snelste Swift staat nog voor het einde werd al een snelle Sport-versie beloofd. van dit jaar bij de dealer, maar het is even Als aanloop naar de productieversie laat onduidelijk welke aandrijflijn zal worden het merk in Genève de S-Concept zien. gebruikt. Dat zullen ze ongetwijfeld in Veel geeft Suzuki er nog niet van prijs. Genève bekend gaan maken. van 365 liter en past daarmee zo in de typische zestienklepper die graag wat meer middenklasse. Na het in delen neerklap- toeren draait. Gelukkig is er standaard een pen van de achterbank groeit dit tot maar zesbak aanwezig die het toerental weer wat liefst 1.322 liter en kan bijna met een terugbrengt en daarmee ook een gunstige 1 stationwagon worden geconcurreerd. invloed heeft op het brandstofverbruik. Met I Zestienklepper L__'t besloten d: r::x ons land aan te bieden en zich tc sperken tot de bekende 1,3 liter ber R.u^i.tbron is goed voor 99 pk en een koppel van 125 Nm bij 4.000 tr/min. Een ’008

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 45