7 1 Ti Honda Jazz Hybrid 3 Jh /an Alphen 130 jaar 'in schadehgrstel Mercedes C63 AMG: brute kracht UTE ■■VI Wil ICICI V iars.n W CrossPolo 12 TSi Auto KraaiVen Tilburg BV B Verso S lijke en. Lees verder op pagina 5 1 KlUSUW] 1KlUSUUri 1 y ren sché drijven meer HONDA RIPPENKM Jaargang 21 nr 25 Donderdag 24 juni 2010 Oplage 111.000 Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato Kraaivenstraat 30b Tilburg Telefoon: 013 - 521 59 59 www.autokraai venn I *AR DE VOORWAARDEN makelaars.nl ?burg akelaa .jelheiidbc= meenemen. De minimale ink bagageruimte bedraagt 303 ■ichte, snelle Esflow km/u. De brute kracht gaat via AMG's eigen Speedshift MCT versnellingsbak r de achterwielen. Wie dat alle maal nog niet genoegd vindt, kan het Performance Pack bij AMG bestellen. Dan groeit het vermogen nog eens tot 487 pk. En het daadwerkelijke resul taat? Precies 0,1 seconde sneller naar de honderd! Natuurlijk heeft AMG het remsysteem op niveau gebracht en is zelfs de complete wielophanging her- 3^. beste oplossing. Het vervangen of repare- i van ruiten wordt ook door het Tilburgse ladebedrijf gedaan. Veelal valt dit binnen de verzekering. Van Alphen Autoschades is aangesloten bij Glasgarant. Er bestaan langdurige relaties met dealerbedrijven uit de regio. Zo doet Van Alphen al meer dan negentig jaar zaken met Peugeot-dealerVin- gerhoets en gaat de relatie met Nissan- en Kia-dealer Denissen ook al ruim zestig jaar terug. En dat is natuurlijk niet zomaar. 1 Alphen Autoschades in Tilburg bestaat dat bekent dat de expertise net bedrijf terug gaat tot de tijd dat de o nog niet eens bestond. Max en Oscar tetterde generatie binnen het familie- Hun dagelijks werk is het uitdeuken vernieuwen, richten, plamuren, schu- 13 -Puiten en opbouwen van auto's om C I Cl GI F strak en stralend aan de klant af nemen ze bij Van Alphen de admi- De derde carrosserievariant van de k huidige Mercedes C-klasse is de cou- eigen pé die tegen de zomer verschijnt. De naar tweedeurs maakt uiteraard ook zijn opwachting in een snelle AMG-uitvoe- ring. De techniek wordt rechtstreeks uit de sedan en Estate overgenomen, een 6,2 liter V8 met een niet gering vermo gen van 457 pk en een giga-koppel van 600 Nm. Daarmee schiet de schicht in 4,5 seconden naar de 100 km/u, maar zelfs blijft keurig qua top begrensd op 250 zien. ’SÖBI nistratie rompslomp van de klant uit handen en regelen alles wat nodig is bij de verzeke raar, op het moment dat de auto al wordt hersteld en de klant gratis in een vervang- auto rijdt. Op de gevel van het bedrijfspand van Van Alphen staan kwaliteitslabels als Focwa Eurogarantbedrijf en Schadegarant- bedrijf, terwijl voor vrijwel alle grote verzeke raars wordt gewerkt. Als er sprake is van een eigen risico voor de klant weet Van Alphen daar veelal wel raad mee en zoekt naar de om volledig elekt srketingtechnisch wellicht een aardige nauwkeurig de verrichtingen bijhoudt. Ver- groeit i .naar de wereld wordt nauwelijks der overheerst in het interieur de eenvoud. de zog van een auto die met moeite 3 kilo- Het <"ivir on =ndoro «u™ meter zonder uitstoot voort kan. Een laag Hom brandstofverbruik over de hele linie zet wijl meer zoden aan de dijk. de c Ronde display Zoals we van diverse Honda's gewend zodat volwassenen ook uitstekend op de kenbaar zijn, wordt zuinig rijden op het dashboard achterbank kunnen zitten en tegelijk nog reflectorn beloond door een groene kleur, terwijl bij een redelijke hoeveelheid bagage kunnen de Civic, normaal rijden blauw de tint is. Verder kan meenemen. De minimale inhoud van de een grafiek worden opgeroepen die wat bagageruimte bedraagt 303 liter en dat liter als de rugleuning van ierst in het interieur de eenvoud. de zogenaamde Magic Seats wordt neer- Het stuurwiel lijkt zo uit de Civic en andere geklapt. 'onda-modellen te zijn overgenomen, ter- Aan de buitenkant heeft de Jazz in alle jl voor de bediening van het klimaat op varianten een facelift ondergaan. Die is de console een opmerkelijk kleine, ronde niet bepaald schokkend en beperkt zich display is geplaatst. vooral tot de voorbumper, een gewijzigde Een van de grote pluspunten van de Jazz grille en anders vormgegeven koplampen, is het onverwacht forse interieurvolume, De Hybrid is direct aan de voorzijde her- J i volwassenen ook uitstekend op de kenbaar aan een inleg in de grille van wit xmateriaal ook vergelijkbaar met Zwaartepunt Een van de grootste pluspunten van de Jazz is de veelzijdigheid van het inter—' Heel eenvoudig kunnen de achterste Zu- plaats worden neergeklapt tot een vlakke vloer, maar zijn er nog andere opstelmoge lijkheden voor zitting en rugleuning om tot een prima verdeling in compartimenten te komen. Honda wilde beslist deze funcuu- naliteit in takt laten bij de hybride. Geluk kig zijn er bij de Jazz mogelijkheden om de extra accu's en benodigde elektronica onder de vloer te plaatsen en daarmee wordt tegelijk het zwaartepunt verlaagd. Eigenlijk heeft Honda bij de ontwikkeling van de huidige generatie (sinds 2008 ver krijgbaar) al rekening gehouden met de hybride uitvoering, zodat alles netjes past. De gebruikte techniek is volledig bekend en inderdaad afkomstig uit de Insight. Dat betekent dat de Jazz wordt aangedreven door een 1,3 liter benzinemotor die een niet meer dan keurig vermogen levert van 88 pk en komt tot een koppel van 121 Nm. Daarbij komt de kracht van de 14 pk elek- erieur. tromotor die ook nog eens 78 Nm extra te zit- in de strijd gooit. Volgens metingen van Honda zelf levert dat een gecombineerd vermogen op van 98 pk en dan kan de compacte Jazz weer prima met zijn soort en prima verdeling in compartimenten te genoten meekomen. amen. Honda wilde beslist deze functio- Honda kiest voor een eenvoudige hybride, dat wil zeggen dat de Jazz niet in staat is om volledig elektrisch te rijden. Dat is marketingtechnisch wellicht een aardic* gadget, maar de wereld wordt nauwe“L beter van een auto die met moeite 3 kilo- r-laag u t naar 831 li ogenaamde geklapt. Aan de buiten'::. varianten een faceli niet bepaald schokk vooral tot de v grille en ander een inleg in de gri eriaal ook vergelijl Ondanks het veelzijdige karakter heeft de Honda Jazz in ons land nooit enorme verkoopaantallen weten te bereiken. Daar zal nu beslist verandering in komen nu Honda niet alleen een facelift door1 voert, maar vooral een hybride versie toevoegt die voor alle vrijstellingen van belastingen in aanmerking komt. Dat er van de Jazz een hybride zou komen was al enige tijd bekend. Technisch is de ingreep ook niet enorm. De Honda Insight staat namelijk op dezelfde basis, dus was de bekende techniek snel overgeplaatst in de compacte ruimtewagen. Honda heeft BSw nu een zeer gevarieerd aanbod hybric met de vijfdeurs Insight, sportieve CR-Z deze Jazz.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 37