Autosalon Genève BmKXsJ (^©dfD@ levert eerste bedrijfswagen j Milieu of economie Dealers .androver Jeep Kia Mazda ■Mini - V DE AUTOMAAT DONDERDAG 3 MAART 2011 PAGINA 5 voorin, een derde zitplaats op de achter bank en een kleinere plek voor een kind. 'itron kiest foor Kia van AVdgrID AUTO Welkom Tony Vos TCanto's voor Vitron service groep. Email: advertentie@tilburgsekoerier.nl Alfa Romeo-Fiat-Lancia VanDeVen013-5943980 Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777 BMW I MINI Renova013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 Chrysler!Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100 Citroen Bertens013-5423030 Daihatsu I MG Bink 013-5420143 Ford P. van de Ven013-5943943 Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800 Kia Denissen0194652100 Mercedes Rüttchen Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue Nissan Denissen Peugeot Vingerhoets Saab Zuid Oost Seat I Skoda Auto Noordhoek Smart Rüttchen Toyota Van Dorst Tilburg Volkswagen Van Mossel Tilburg. Volvo Van Roosmalen 013-5959100 013-5443330 0134652100 0134634355 0134647676 013-5470040 013-5959100 013-5351035 013-5321411 013-5840000 Email: tonyvos@automedia.nl T2011 «PAGINA TILBURGSE KOERIER - Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel bak met dubbek __y--r,_3 an de concept isi nt. Zeg maar een echte tegen •sie staat alleen op i de Rat 500. Op moderne wijz ft geen portieffM~L’*“‘J-' J’ et behulp van i leopend. De Tilburgsc N.S. Plein 14 Tel. 013-5 oopt de details t ze nooit kent een ile zitplaatsen Opel Meriva me t ontbreken van i iel volgt begin «i maakt gebruik» r is 11 centime# /eneens noviteit i facelift ondergaat auto veel ook de Europe» «*aar. En dat voor slechts ollediq nieuw. R usief 7 jaa: garantie. leverbaar met fi< z° belangrijk is de kei later op het pro re| voor ons bedrijf |rnse Koerier in 14, 5014 DA Tilburg -5368805 Fax 013-5359985 an liggen. Verder ii een speciale Sport Limited Edition van Freelander en de Autobiography Ultim Edition op basis van de Range Rove luxe met nog veel meer aan boord een normaal mens kan bedenken. Witgoed Service Leon is ge specialiseerd in het repare ren en leveren van witgoed. Het bedrijf bestaat inmiddels vijf jaar en is gevestigd in de Reeshof. Ondernemer Leon Snelders is al vele jaren een trouwe Renault rijder. Daar om was de keuze voor een Renault Trafic een logische. En na vijf jaar heeft hij zijn eerste exemplaar voor een nieuwe ingeruild. De nieuwe Trafic voor Witgoed Service Leon is tegelijk de eerste bedrijfswagen die nieuwe vestiging van Arend Auto in Goirle heeft afgeleverd. Met de Minagi, althans de productieversie die uit deze concept moet voortvloeien, wil Mazda graag een rol gaan spelen in het nog immer groeiende midi-SUV seg- Dieselversie van de nieuwe Jeep Grand worde Cherokee is gereed en daarmee kan de deel i opmars in Europa beginnen. Tot nu toe is de auto bij de dealer te zien met de typisch Amerikaanse V6 in combinatie met het duurste uitrustingsniveau, maar waar als binnenkort de diesel beschikbaar is, zijn c Infiniti, pronkt md voorbode van W het merk onder M en. Een bijzondel eer, waardoor hea in welk segmej 4,40 meter lang lat geslagen SUfl dat het onderst! 5 en dat Infiniti dj Lexus CT200h. Dl C ige wat logisch «f lerea. r penissen ■mdealer Denissen heeft drie Kia Pican- ^Mhaan Vitron Servicegroep geleverd, een dat al ruim dertig jaar actief is op gebied van schoonmaakdiensten. Mar- van lersel van Vitron: “Uiteraard vinden opvolger van de Kia Picanto een leuke compacte auto neel heeft ook 11 goede binnenruimte, daarnaast biedt Jergaa auto veel value for money en is zeer be- uropes rwbaar En dat voor slechts 7.195 euro sel goed voor 70 pk met een uitstoot van slechts 85 gram C02 per kilometer. Genève concentreert Kia zich op twee er belangrijke modellen aan de basis van het programma. In één keer tovert het merk de nieuwe Picanto en Rio uit de hoge hoed. Twee auto's die naar keuze beschikbaar komen met een drie- en vijf- deurs carrosserie en zijn voorzien van een bijzondere aansprekende, zeg maar rustig Europese styling. Beide modellen vallen door hun respectievelijke aandrijflijnen volop in de subsidieprijzen. Zo komt de Rio beschikbaar met een nieuwe 1,1 liter die- t is even wachten tot de Range Rover werkelijk te koop is, maar het geeft wel iq in de showroom verschijnt, maar Land hoe de mogelijkheden liggen. Verder i< rer heeft nog meer in het vat. Zo is er een selhybride van de Range Rover Sport ge- akt die een zeer gunstige C02-uitstoot ft van 89 g/km. Het zal vast nog even en voordat een dergelijk model daad- DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN. Eerder deze week kon ik me in Genève weer vergapen aan al het nieuws dat de autowereld voor de komende tijd in petto heeft. Ik kan bijna uitrekenen hoeveel mo- delintroducties er voor de rest van het jaar op de agenda staan en in welke richting sommige merken bezig zijn. Compacte crossover en ruimtewagens lijken op dit moment de groeisectoren. Consu menten willen graag modellen met veel binnenruimte die tegelijk wei nig wegoppervlak innemen. Tja, dan moet je simpelweg de hoogte in. De opmars van de elektronica gaat vrolijk verder en bijna alle merken presenteren zich met de nieuwste milieutechnieken. Wat is de autowereld toch goed bezig, denk ik dan. Maar toch klopt dat beeld niet helemaal. Je zou denken dat autofabrikanten milieubespa- rende technieken ontwikkelen om hun zorg voor onze leefwereld te tonen. Maar als het om dit soort bewegingen gaat, zit de werkelijke reden veel dieper. Dat moderne au to's en de volgende generatie min der brandstof verbruiken is mooi meegenomen voor het milieu. Dat er langzaamaan elektrische auto's gaan komen, wellicht is het milieu wel een beetje de lachende derde. Maar laten we onszelf niet voor de gek houden. Alles heeft met eco nomie te maken. Er is zat olie in de wereld, alleen meestal niet op de plek waar het wordt gebruikt. We zijn afhankelijk van instabiele politieke regimes als het om onze dagelijks oliedorst gaat. Daar wil len we vanaf. Tegelijk slinkt de wereldvoorraad en neemt de prijs voor een liter ruwe olie toe naar mate het moeilijker wordt olie te winnen. Het gaat er dus om wat we in de toekomst maximaal wil len betalen voor onze brandstof. Naarmate de prijs stijgt, worden alternatieven interessanter, eco nomisch interessanter. Fijn als het milieu daarvan profiteert, maar het is beslist niet het startpunt van de huidige ontwikkelingen... Ier 1 liter Ecoboost ni gaat einjeijj^ ecbt mjnj, want uit spuiting en gekop- ze Rocketman zal weldra een produc- ft zesversnellings rodel worden gedestilleerd dat onder huidige hatchback in het programma nt. Zeg maar een echte tegenhanger IJ. Op moderne wijze wor- ortiergre 1 in het model diverse klassieke details n e» werkt. De concept is 3,42 meter lang, ker compact, maar altijd fors groter dan eerste Mini uit 1959. Uiteraard loop cketman over van de grappige wan nu al te melden is dat z< productie gaan. Het interieur k 1 opstelling, twee normale «ens zo belangrijk is de keuze voor de lier.Vanlersel: "Een breedservicepakket dienstverlening gelden «I voor ons bedrijf als voor Denissen, hebben al meer dan 25 jaar ervaring 1 het dealerbed rijf." Voor meer informa- www.vitron.nl en www.kiadenissen.nl. ment. Tegelijk laat het merk zien hoe de nieuwste designtaal van het merk naar een zo goed als productierijp product wordt vertaald. Jen de afzetkansen in ons wereld- enorm vergroot. Verder debuteert in Genève voor Europa de facelift van de Compass. Die betreft niet alleen het uiterlijk, maar vooral ook het interieur arvan de materialen er flink op vooruit gegaan. v -

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 41