Autosalon Genève
BmKXsJ (^©dfD@ levert
eerste bedrijfswagen
j
Milieu of
economie
Dealers
.androver
Jeep
Kia
Mazda
■Mini
-
V
DE AUTOMAAT DONDERDAG 3 MAART 2011 PAGINA 5
voorin, een derde zitplaats op de achter
bank en een kleinere plek voor een kind.
'itron kiest
foor Kia van
AVdgrID AUTO
Welkom
Tony Vos
TCanto's voor Vitron service groep.
Email:
advertentie@tilburgsekoerier.nl
Alfa Romeo-Fiat-Lancia VanDeVen013-5943980
Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777
BMW I MINI Renova013-5422133
Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590
Chrysler!Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100
Citroen Bertens013-5423030
Daihatsu I MG Bink 013-5420143
Ford P. van de Ven013-5943943
Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800
Kia Denissen0194652100
Mercedes Rüttchen
Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue
Nissan Denissen
Peugeot Vingerhoets
Saab Zuid Oost
Seat I Skoda Auto Noordhoek
Smart Rüttchen
Toyota Van Dorst Tilburg
Volkswagen Van Mossel Tilburg.
Volvo Van Roosmalen
013-5959100
013-5443330
0134652100
0134634355
0134647676
013-5470040
013-5959100
013-5351035
013-5321411
013-5840000
Email:
tonyvos@automedia.nl
T2011 «PAGINA TILBURGSE KOERIER -
Tony Vos
Tel. 0495-430930
Postbus 2144, 6020 AC Budel
bak met dubbek __y--r,_3
an de concept isi nt. Zeg maar een echte tegen
•sie staat alleen op i de Rat 500. Op moderne wijz
ft geen portieffM~L’*“‘J-' J’
et behulp van i
leopend.
De Tilburgsc
N.S. Plein 14
Tel. 013-5
oopt de
details
t ze nooit
kent een
ile zitplaatsen
Opel Meriva me
t ontbreken van i
iel volgt begin «i
maakt gebruik»
r is 11 centime#
/eneens noviteit i
facelift ondergaat auto veel
ook de Europe» «*aar. En dat voor slechts
ollediq nieuw. R usief 7 jaa: garantie.
leverbaar met fi< z° belangrijk is de kei
later op het pro re| voor ons bedrijf
|rnse Koerier
in 14, 5014 DA Tilburg
-5368805
Fax 013-5359985
an liggen. Verder ii
een speciale Sport Limited Edition van
Freelander en de Autobiography Ultim
Edition op basis van de Range Rove
luxe met nog veel meer aan boord
een normaal mens kan bedenken.
Witgoed Service Leon is ge
specialiseerd in het repare
ren en leveren van witgoed.
Het bedrijf bestaat inmiddels
vijf jaar en is gevestigd in de
Reeshof. Ondernemer Leon
Snelders is al vele jaren een
trouwe Renault rijder. Daar
om was de keuze voor een
Renault Trafic een logische.
En na vijf jaar heeft hij zijn
eerste exemplaar voor een
nieuwe ingeruild. De nieuwe
Trafic voor Witgoed Service
Leon is tegelijk de eerste
bedrijfswagen die nieuwe
vestiging van Arend Auto in
Goirle heeft afgeleverd.
Met de Minagi, althans de productieversie
die uit deze concept moet voortvloeien,
wil Mazda graag een rol gaan spelen in
het nog immer groeiende midi-SUV seg-
Dieselversie van de nieuwe Jeep Grand worde
Cherokee is gereed en daarmee kan de deel i
opmars in Europa beginnen. Tot nu toe
is de auto bij de dealer te zien met de
typisch Amerikaanse V6 in combinatie
met het duurste uitrustingsniveau, maar waar
als binnenkort de diesel beschikbaar is, zijn c
Infiniti, pronkt md
voorbode van W
het merk onder M
en. Een bijzondel
eer, waardoor hea
in welk segmej
4,40 meter lang
lat geslagen SUfl
dat het onderst!
5 en dat Infiniti dj
Lexus CT200h. Dl C
ige wat logisch «f
lerea. r
penissen
■mdealer Denissen heeft drie Kia Pican-
^Mhaan Vitron Servicegroep geleverd, een
dat al ruim dertig jaar actief is op
gebied van schoonmaakdiensten. Mar-
van lersel van Vitron: “Uiteraard vinden
opvolger van de Kia Picanto een leuke compacte auto
neel heeft ook 11 goede binnenruimte, daarnaast biedt
Jergaa auto veel value for money en is zeer be-
uropes rwbaar En dat voor slechts 7.195 euro
sel goed voor 70 pk met een uitstoot van
slechts 85 gram C02 per kilometer.
Genève concentreert Kia zich op twee
er belangrijke modellen aan de basis
van het programma. In één keer tovert
het merk de nieuwe Picanto en Rio uit de
hoge hoed. Twee auto's die naar keuze
beschikbaar komen met een drie- en vijf-
deurs carrosserie en zijn voorzien van een
bijzondere aansprekende, zeg maar rustig
Europese styling. Beide modellen vallen
door hun respectievelijke aandrijflijnen
volop in de subsidieprijzen. Zo komt de Rio
beschikbaar met een nieuwe 1,1 liter die-
t is even wachten tot de Range Rover werkelijk te koop is, maar het geeft wel
iq in de showroom verschijnt, maar Land hoe de mogelijkheden liggen. Verder i<
rer heeft nog meer in het vat. Zo is er een
selhybride van de Range Rover Sport ge-
akt die een zeer gunstige C02-uitstoot
ft van 89 g/km. Het zal vast nog even
en voordat een dergelijk model daad-
DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND,
UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN.
Eerder deze week kon ik me in
Genève weer vergapen aan al het
nieuws dat de autowereld voor
de komende tijd in petto heeft. Ik
kan bijna uitrekenen hoeveel mo-
delintroducties er voor de rest van
het jaar op de agenda staan en in
welke richting sommige merken
bezig zijn. Compacte crossover
en ruimtewagens lijken op dit
moment de groeisectoren. Consu
menten willen graag modellen met
veel binnenruimte die tegelijk wei
nig wegoppervlak innemen. Tja,
dan moet je simpelweg de hoogte
in. De opmars van de elektronica
gaat vrolijk verder en bijna alle
merken presenteren zich met de
nieuwste milieutechnieken. Wat is
de autowereld toch goed bezig,
denk ik dan. Maar toch klopt dat
beeld niet helemaal. Je zou denken
dat autofabrikanten milieubespa-
rende technieken ontwikkelen om
hun zorg voor onze leefwereld te
tonen. Maar als het om dit soort
bewegingen gaat, zit de werkelijke
reden veel dieper. Dat moderne au
to's en de volgende generatie min
der brandstof verbruiken is mooi
meegenomen voor het milieu. Dat
er langzaamaan elektrische auto's
gaan komen, wellicht is het milieu
wel een beetje de lachende derde.
Maar laten we onszelf niet voor de
gek houden. Alles heeft met eco
nomie te maken. Er is zat olie in
de wereld, alleen meestal niet op
de plek waar het wordt gebruikt.
We zijn afhankelijk van instabiele
politieke regimes als het om onze
dagelijks oliedorst gaat. Daar wil
len we vanaf. Tegelijk slinkt de
wereldvoorraad en neemt de prijs
voor een liter ruwe olie toe naar
mate het moeilijker wordt olie te
winnen. Het gaat er dus om wat
we in de toekomst maximaal wil
len betalen voor onze brandstof.
Naarmate de prijs stijgt, worden
alternatieven interessanter, eco
nomisch interessanter. Fijn als het
milieu daarvan profiteert, maar het
is beslist niet het startpunt van de
huidige ontwikkelingen...
Ier 1 liter Ecoboost ni gaat einjeijj^ ecbt mjnj,
want uit
spuiting en gekop- ze Rocketman zal weldra een produc-
ft zesversnellings rodel worden gedestilleerd dat onder
huidige hatchback in het programma
nt. Zeg maar een echte tegenhanger
IJ. Op moderne wijze wor-
ortiergre 1 in het model diverse klassieke details
n e» werkt. De concept is 3,42 meter lang,
ker compact, maar altijd fors groter dan
eerste Mini uit 1959. Uiteraard loop
cketman over van de grappige
wan nu al te melden is dat z<
productie gaan. Het interieur k
1 opstelling, twee normale
«ens zo belangrijk is de keuze voor de
lier.Vanlersel: "Een breedservicepakket
dienstverlening gelden
«I voor ons bedrijf als voor Denissen,
hebben al meer dan 25 jaar ervaring
1 het dealerbed rijf." Voor meer informa-
www.vitron.nl en www.kiadenissen.nl.
ment. Tegelijk laat het merk zien hoe de
nieuwste designtaal van het merk naar
een zo goed als productierijp product
wordt vertaald.
Jen de afzetkansen in ons wereld-
enorm vergroot. Verder debuteert
in Genève voor Europa de facelift van
de Compass. Die betreft niet alleen het
uiterlijk, maar vooral ook het interieur
arvan de materialen er flink op vooruit
gegaan.
v -