utotest
Dênissen
s
h
r
issan Micra CVT Connect Edition
n
Nissan Micra CVT
i'W
d/
B l’X
JRGSE KOERIER
DE AUTOMAAT DONDERDAG 10 FEBRUARI 2011 PAGINA 3
Technische
gegevens:
Merk en type:
Vermogen:
Koppel:
Afmetingen:
Verbruik:
DO,-
Ference
CO2-uitstoot:
Prijs:
Maximaal ruim
Stapje
i wat hard over en bijvoorbeelc
melen zijn erg dun. Maar goed, t
De nieuwe Micra start in de basis Visia-
Vrolijk
WH1
neer
sel
0,-
0,-
Nissan Micra
Connect Edition
1.198 cc
59 kW/80 pk
bij 6.000 tr/min
110 Nm bij
4.000 tr/min
lengte 3,780 mtr,
breedte 1,675 mtr
915 kg
topsnelheid
161 km/u
acceleratie
0-100 in 14,5 sec.
stadscyclus
6,7 liter/100 km
buitenwegcydus
4,6 liter/100 km
gecombineerd
5,4 liter/100 km
125 g/km
(B-label)
15.800 euro
ver een andere boeg
irg.
tilburg.nl
dcten-
jekleding
ig aan de
Kraaivenstraat 18, Tilburc
013 465 21 00 www.denissen-ti
Gewicht:
Aanhanggewicht: g.o.
Prestaties:
één model is dat Nissan in Europa op de kaart heeft gezet, dan is
H de Micra. De auto werd (foor de jaren heen sterk op onze smaak
emd en wist daardoor een groeiende groep automobilisten aan zich te
i. Maar tijden veranderen en daarom gooit Nissan het bij de nieuwste
CVT
Aantal cilinders: 3 in lijn
Cilinderinhoud:
Startklaar om door u te worden getest
breiden is naar 1.132 liter.
:a kan deze bank in delen j
kleurrijk en vrolijk U
eft nieuweling .wel
De n
en ondanks de bescheiden afmeting...
van de voorstoelen zitten ze zo ook
wat langere ritten voldoende comfortabc..
Op de achterbank is vooral de hoofd
ruimte netjes in orde en is de beenruimte
sterk afhankelijk van de lengte van de
voorpassagiers. Nissan heeft er bewust
voor gekozen in de Micra wat minder
dure materialen te gebruiken. Dat is bij de
diverse kunststoffen ook wel te merken, ze
komen wat hard over en bijvoorbeeld de
deurpanelen zijn erg dun. Maar goed, alles
uitvoering bij 11.200 euro standaard als
vijfdeurs en dat is scherp. De Visia Pack
met onder meer airco in nog interessan
ter voor 12.400 euro. Het stapje naar de
Acenta bedraagt dan nog maar 500 euro,
een bedrag waarvoor de Micra onder
meer volautomatische airco, audio-instal-
latie, cruise control. Bluetooth, meege
spoten portiergrepen en spiegelkappen,
elektrische spiegels en 15 inch wielen
biedt. Dan komt de Connect Edition voor
14.300 euro en de Tekna die 15.100 euro
moet opleveren. De CVT vraagt een meer
prijs van 1.500 euro en is leverbaar op de
Visia Pack en Connect Edition.
I 4
moeten inleveren, maar het dashboard
maakt nog steeds een vrolijke indruk,
mede dankzij het ronde instrument op de
middenconsole waarop het klimaat wordt
ingesteld. Daarboven bij deze Connect
Edition een flink kleurenscherm van het
navigatiesysteem dat is gekoppeld aan
een radio/cd-speler met zes luidsprekers.
Erg plezierig in stadsverkeer is het par-
keerhulpsysteem dat een parkeerplek
opmeet en bepaalt of het groot genoeg is.
Ook de parkeersensoren in de achterbum
per zijn een handig accessoire.
lat Nissan in haar Engelse fabriek
ddels andere modellen produceert,
lt de splinternieuwe Micra uit de
eens recent volledig van de grond af
opgebouwde fabriek in India betrok
en dat geeft als direct voordeel dat
model goedkoper is geworden ten
rhte van z'n voorganger.
«fortabele CVT
een bijzonder fijne CVT die vrijwel nooit A h
het motortoerental torenhoog laat oplo- J
pen, toch van oudsher een typische CVT 'Avvl
eigenschap. Door het mooie karakter blijft 'Atf
het typische 3 cilinder geluid keurig op 'xVtjVr.
de achtergrond. Sterker nog, sommigen s
wilden echt niet geloven dat de Micra een WATr jZ'
dergelijk motor in het vooronder heeft.
Het gemiddelde verbruik is gunstig met
een praktijk gemiddelde van gemakkelijk
1 op 15. In 14,5 seconden wordt de 100 4
r de bij ons bekende Micra tot nu km/u bereikt en de topsnelheid is vastge-
vooral Europees was afgestemd, is steld op 161 km/u.
nieuwe model voor de hele wereld
leid. De driedeurs is geschrapt en
de dieselmotor is verdwenen. Niet
r nodig volgens het merk, omdat de De uitstraling van de vijfdeurs is wederom
we benzinemotor zo efficiënt is. We typisch Micra waarbij de bolle daklijn
Bn over een niet eerder gebruikte 1,2 blijft behouden. Belangrijk is wel dat
driecilinder met 12 kleppen en een het dak naar achteren verder en hoger is
a vermogen van 80 pk. Nissan heeft doorgetrokken, dat scheelt aanzienlijk in
een tweede versie in voorbereiding het interieurvólume. Met zijn lengte van
I binnen een paar maanden aan het 3,78 meter is de Micra plezierig compact,
1 iramma zal worden toegevoegd. Het maar kan prima concurreren met andere
1 dan om een turboversie die aan 99 modellen uit het B-segment. Dat blijkt ook
1 omt en tegelijk voldoet aan de eisen uit het bagagevolume van 265 liter dat
I belastingvrijstelling. maximaal uit te breiden is naar 1.132 lit”
bnosferische 1,2 liter is er naar keuze Vanaf de Acenta
een handgeschakelde vijfbak of met worden neergeklapt.
At ^ornfortabele CVT die prima bij het De Micra was jaren een k._
wacnt^ Her van de auto past. Het is zelfs, model..Qua_kJeuren.heeft
heeft z'n prijs en die is juist bij de Micra
uitermate aantrekkelijk.
ruimte in de Micra is meer dan keurig Bovendien heeft de auto een plezierig
ondanks de bescheiden afmetingen onderstel. De bodemgroep is helemaal
'en zitten ze zo ook op nieuw ontwikkeld en is comfortabel van
i voldoende comfortabel. afstemming, maar tegelijk ook zo gecon
strueerd dat de carrosserie maximaal ruim
is. Het overhellen in bochten blijft keurig
beperkt en op langere snelwegritten blijkt
de auto veel volwassener dan hij op
papier wellicht doet vermoeden.
IL V