utotest Dênissen s h r issan Micra CVT Connect Edition n Nissan Micra CVT i'W d/ B l’X JRGSE KOERIER DE AUTOMAAT DONDERDAG 10 FEBRUARI 2011 PAGINA 3 Technische gegevens: Merk en type: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Verbruik: DO,- Ference CO2-uitstoot: Prijs: Maximaal ruim Stapje i wat hard over en bijvoorbeelc melen zijn erg dun. Maar goed, t De nieuwe Micra start in de basis Visia- Vrolijk WH1 neer sel 0,- 0,- Nissan Micra Connect Edition 1.198 cc 59 kW/80 pk bij 6.000 tr/min 110 Nm bij 4.000 tr/min lengte 3,780 mtr, breedte 1,675 mtr 915 kg topsnelheid 161 km/u acceleratie 0-100 in 14,5 sec. stadscyclus 6,7 liter/100 km buitenwegcydus 4,6 liter/100 km gecombineerd 5,4 liter/100 km 125 g/km (B-label) 15.800 euro ver een andere boeg irg. tilburg.nl dcten- jekleding ig aan de Kraaivenstraat 18, Tilburc 013 465 21 00 www.denissen-ti Gewicht: Aanhanggewicht: g.o. Prestaties: één model is dat Nissan in Europa op de kaart heeft gezet, dan is H de Micra. De auto werd (foor de jaren heen sterk op onze smaak emd en wist daardoor een groeiende groep automobilisten aan zich te i. Maar tijden veranderen en daarom gooit Nissan het bij de nieuwste CVT Aantal cilinders: 3 in lijn Cilinderinhoud: Startklaar om door u te worden getest breiden is naar 1.132 liter. :a kan deze bank in delen j kleurrijk en vrolijk U eft nieuweling .wel De n en ondanks de bescheiden afmeting... van de voorstoelen zitten ze zo ook wat langere ritten voldoende comfortabc.. Op de achterbank is vooral de hoofd ruimte netjes in orde en is de beenruimte sterk afhankelijk van de lengte van de voorpassagiers. Nissan heeft er bewust voor gekozen in de Micra wat minder dure materialen te gebruiken. Dat is bij de diverse kunststoffen ook wel te merken, ze komen wat hard over en bijvoorbeeld de deurpanelen zijn erg dun. Maar goed, alles uitvoering bij 11.200 euro standaard als vijfdeurs en dat is scherp. De Visia Pack met onder meer airco in nog interessan ter voor 12.400 euro. Het stapje naar de Acenta bedraagt dan nog maar 500 euro, een bedrag waarvoor de Micra onder meer volautomatische airco, audio-instal- latie, cruise control. Bluetooth, meege spoten portiergrepen en spiegelkappen, elektrische spiegels en 15 inch wielen biedt. Dan komt de Connect Edition voor 14.300 euro en de Tekna die 15.100 euro moet opleveren. De CVT vraagt een meer prijs van 1.500 euro en is leverbaar op de Visia Pack en Connect Edition. I 4 moeten inleveren, maar het dashboard maakt nog steeds een vrolijke indruk, mede dankzij het ronde instrument op de middenconsole waarop het klimaat wordt ingesteld. Daarboven bij deze Connect Edition een flink kleurenscherm van het navigatiesysteem dat is gekoppeld aan een radio/cd-speler met zes luidsprekers. Erg plezierig in stadsverkeer is het par- keerhulpsysteem dat een parkeerplek opmeet en bepaalt of het groot genoeg is. Ook de parkeersensoren in de achterbum per zijn een handig accessoire. lat Nissan in haar Engelse fabriek ddels andere modellen produceert, lt de splinternieuwe Micra uit de eens recent volledig van de grond af opgebouwde fabriek in India betrok en dat geeft als direct voordeel dat model goedkoper is geworden ten rhte van z'n voorganger. «fortabele CVT een bijzonder fijne CVT die vrijwel nooit A h het motortoerental torenhoog laat oplo- J pen, toch van oudsher een typische CVT 'Avvl eigenschap. Door het mooie karakter blijft 'Atf het typische 3 cilinder geluid keurig op 'xVtjVr. de achtergrond. Sterker nog, sommigen s wilden echt niet geloven dat de Micra een WATr jZ' dergelijk motor in het vooronder heeft. Het gemiddelde verbruik is gunstig met een praktijk gemiddelde van gemakkelijk 1 op 15. In 14,5 seconden wordt de 100 4 r de bij ons bekende Micra tot nu km/u bereikt en de topsnelheid is vastge- vooral Europees was afgestemd, is steld op 161 km/u. nieuwe model voor de hele wereld leid. De driedeurs is geschrapt en de dieselmotor is verdwenen. Niet r nodig volgens het merk, omdat de De uitstraling van de vijfdeurs is wederom we benzinemotor zo efficiënt is. We typisch Micra waarbij de bolle daklijn Bn over een niet eerder gebruikte 1,2 blijft behouden. Belangrijk is wel dat driecilinder met 12 kleppen en een het dak naar achteren verder en hoger is a vermogen van 80 pk. Nissan heeft doorgetrokken, dat scheelt aanzienlijk in een tweede versie in voorbereiding het interieurvólume. Met zijn lengte van I binnen een paar maanden aan het 3,78 meter is de Micra plezierig compact, 1 iramma zal worden toegevoegd. Het maar kan prima concurreren met andere 1 dan om een turboversie die aan 99 modellen uit het B-segment. Dat blijkt ook 1 omt en tegelijk voldoet aan de eisen uit het bagagevolume van 265 liter dat I belastingvrijstelling. maximaal uit te breiden is naar 1.132 lit” bnosferische 1,2 liter is er naar keuze Vanaf de Acenta een handgeschakelde vijfbak of met worden neergeklapt. At ^ornfortabele CVT die prima bij het De Micra was jaren een k._ wacnt^ Her van de auto past. Het is zelfs, model..Qua_kJeuren.heeft heeft z'n prijs en die is juist bij de Micra uitermate aantrekkelijk. ruimte in de Micra is meer dan keurig Bovendien heeft de auto een plezierig ondanks de bescheiden afmetingen onderstel. De bodemgroep is helemaal 'en zitten ze zo ook op nieuw ontwikkeld en is comfortabel van i voldoende comfortabel. afstemming, maar tegelijk ook zo gecon strueerd dat de carrosserie maximaal ruim is. Het overhellen in bochten blijft keurig beperkt en op langere snelwegritten blijkt de auto veel volwassener dan hij op papier wellicht doet vermoeden. IL V

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 35