r
6
1
Mïviiiaaï
!3
e
re]
Subaru Trezia
Renault Mégane CC
IMonder magische grens
.•«SS",
Daihatsu nu met volle
concurrentiekracht
Slim ruimtewonder
www.broekauto.nl
1
BROEKAUTO
lkl
LBURGSE KOE|
facelift voor 308
)pel Corsa
erlen
(KG
ARI
0 UUR
/ijfdeurs voor de prijs
ran een driedeurs
Als we het bij Subaru hebben over
de Impreza en Legacy, dan vormen
die modellen het stabiele hart van
het programma. Alle andere Subaru’s
komen min of meer toevallig in het
programma en dat geldt in dit geval
ook voor de nieuwe Trezia, de eerste
kleine ruimtewagen van het merk.
issan Micra CVT
onnect Edition
1
ss 'u
Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato
Jaargang 22 nr 6 Donderdag 10 februari 2011 Oplage 111.000
Waalwijk
Grotestraat 88/90 tel 0416-332054 5141 HB Waalwijk
SUBARU
Door de prijzen van de Cuore over de
hele linie met tweeduizend euro te ver
lagen is het zuinige model n1.1 n=“
volle concurrentiesterkte. De vij
nu verkrijgbaar vanaf 7.999 euro. Het is
geen tijdelijke actie, maar een structu
rele prijsveriaging. De Cuore met hand-
geschakelde versnellingsbak is vrij van
belasting en komt in aanmerking voor
mentarium is weer specifiek voor Subaru.
Diesel
In tegenstelling tot Toyota biedt Subaru
twee motoren in de Trezia. Belangrijk is
Lees verder op pagina 5
14 procent bijtelling.
Verder is er nog nieuws op komst in de
nu pas op vorm van de Daihatsu Charade, de eer-
vijfdeurs is ste in Europa geproduceerde auto van
het Het gaat om (fe huidjge TOy.
ota Yaris die onder Daihatsu-label nog
enige tijd in productie blijft. De nieuwe
Charade verschijnt komende maand in
de showroom.
Jh’ directe ingang heeft Renault de prijs- dak, zodat de auto geschikt is om het hele het Pack Luxe voor de Dynamique uitvoe-
Erin9 van de Mégane Coupé cabriolet jaar door te rijden. De prijzen van de an- ring,'die krijgt hierop nog eens 1.000 euro
■gesteld. De instapversie met 110 pk dere uitvoering zijn eveneens verlaagd, korting en betaalt uiteindelijk slechts 995
Bf^e 1.6 liter motor staat nu voor 29.990 zodat de TCe 130 Dynamique nu 32.990 euro voor lederen bekleding, stoelverwar-
y° in de prijslijst (2.000 euro minder). euro kost en de sportief uitgevoerde TCe ming en elektrische bestuurdersstoel met
■aarvoor behoudt het model de volledig 130 GT-Line voor 34.990 euro op de lijst geheugen.
“ekthsch bediende cabriokap met glazen staat. Wie zijn oog heeft laten vallen op
De Impreza en Legacy worden inclusief
de afgeleide varianten door Subaru zelf
ontwikkeld en gebouwd alsmede de vol
ledige vierwielaangedreven aandrijflijn. In
het verdere verleden maakte Subaru ook
compacte modellen zoals de Mini Jumbo
en Vivio. In Japan kennen deze auto's op
volgers die echter nooit naar Europa wer
den verscheept.
Binnenruimte
En dan nu ineens de'
geen vier meter lang
wagen die een plaat
van het programma i
dan? Nou, die komt niet m
lijst voor. Maar de Trezia
trede hoger op de menuk
de verbintenis met Toyc*
bij de grote e
Trezia is op
aan de nieuwe
del krijgt een plek in een sterk groeiend
segment. Een voordeel is dat rf- "r—;-
de bodemplaatafmetingen kent
compact model, maar minimaal uc vm-
nenruimte biedt van een middenklasser.
Dat is geen loze marketingkreet, maar
wat we zelf aan den lijve hebben onder
vonden.
Door een aantal uiterlijke wijzigingen sluit
de Trezia aan bij het familiegezicht van
Subaru. De hele voorkant is namelijk eigen
aan het model. Dat betekent niet alleen
de bumper en grille met grote chromen
bies, maar ook de spatborden, motorkap
en koplampen. De Trezia oogt daardoor
iets vriendelijker dan zijn Toyota evenknie.
Ook aan de achterkant wordt chroom toe
gepast boven de nummerplaat en onder
scheidt de Subaru zich door anders inge
deelde lichtunits.
Het interieur is strak gelijnd en gemaakt
keurige materialen. Kleurrijk is het
Heen wat metaalkleu-
rige accenten zorgen voor wat afwisseling.
De versnellingspook is keurig op een uit
loper van het dashboard geplaatst, maar
de pook komt eigenlijk net te laag uit. Het
stuurwiel en de indeling van het instru-
e Trezia. Het is een net
mge compacte ruimte-
aats aan de onderkant
,a inneemt. En de Justy
niet meer in de prijs-
Ticzia staat wel een
“cnukaart. Vanwege
met Toyota kan Subaru
aandeelhouder winkelen. De
details na namelijk identiek Prima uitzicht
Toyota Verso S. Het mo- De grootste verrassing volgt na het in-
plek in een sterk groeiend stappen. Want vooral dankzij de serieuze
Een voordeel is dat de Trezia hoogte is de binnenruimte enorm. Alle
nplaatafmetingen kent van een passagiers zitten comfortabel rechtop en
model, maar minimaal de bin- daarmee wordt ruimte in de lengte be
spaard. Het basisprincipe van een ruimte
wagen levert zodoende vier prima plaat
sen voor volwassenen op, terwijl ook drie
kinderen op de achterbank passen. Voorin
is er ook volop ruimte en zorgt de wat ho
gere zitpositie voor een prima uitzicht en
een instap op niveau. Als de rugleuning
van de achterbank wordt neergeklapt, dan
zakt de zitting automatisch mee en daar-
mee wordt een zo goed als vlakke vloer van keurige materialer
bereikt. Bovendien zit er onder de vloer geheel beslist niet, allee
van de Standaard bagageruimte nog een
extra vak. Het volume is enorm en varieert
van 432 tot 1.388 liter. De auto kan dus
probleemloos concurreren met een fors
model uit de middenklasse.
i loze
aan <f