r 6 1 Mïviiiaaï !3 e re] Subaru Trezia Renault Mégane CC IMonder magische grens .•«SS", Daihatsu nu met volle concurrentiekracht Slim ruimtewonder www.broekauto.nl 1 BROEKAUTO lkl LBURGSE KOE| facelift voor 308 )pel Corsa erlen (KG ARI 0 UUR /ijfdeurs voor de prijs ran een driedeurs Als we het bij Subaru hebben over de Impreza en Legacy, dan vormen die modellen het stabiele hart van het programma. Alle andere Subaru’s komen min of meer toevallig in het programma en dat geldt in dit geval ook voor de nieuwe Trezia, de eerste kleine ruimtewagen van het merk. issan Micra CVT onnect Edition 1 ss 'u Uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. Dato Jaargang 22 nr 6 Donderdag 10 februari 2011 Oplage 111.000 Waalwijk Grotestraat 88/90 tel 0416-332054 5141 HB Waalwijk SUBARU Door de prijzen van de Cuore over de hele linie met tweeduizend euro te ver lagen is het zuinige model n1.1 n=“ volle concurrentiesterkte. De vij nu verkrijgbaar vanaf 7.999 euro. Het is geen tijdelijke actie, maar een structu rele prijsveriaging. De Cuore met hand- geschakelde versnellingsbak is vrij van belasting en komt in aanmerking voor mentarium is weer specifiek voor Subaru. Diesel In tegenstelling tot Toyota biedt Subaru twee motoren in de Trezia. Belangrijk is Lees verder op pagina 5 14 procent bijtelling. Verder is er nog nieuws op komst in de nu pas op vorm van de Daihatsu Charade, de eer- vijfdeurs is ste in Europa geproduceerde auto van het Het gaat om (fe huidjge TOy. ota Yaris die onder Daihatsu-label nog enige tijd in productie blijft. De nieuwe Charade verschijnt komende maand in de showroom. Jh’ directe ingang heeft Renault de prijs- dak, zodat de auto geschikt is om het hele het Pack Luxe voor de Dynamique uitvoe- Erin9 van de Mégane Coupé cabriolet jaar door te rijden. De prijzen van de an- ring,'die krijgt hierop nog eens 1.000 euro ■gesteld. De instapversie met 110 pk dere uitvoering zijn eveneens verlaagd, korting en betaalt uiteindelijk slechts 995 Bf^e 1.6 liter motor staat nu voor 29.990 zodat de TCe 130 Dynamique nu 32.990 euro voor lederen bekleding, stoelverwar- y° in de prijslijst (2.000 euro minder). euro kost en de sportief uitgevoerde TCe ming en elektrische bestuurdersstoel met ■aarvoor behoudt het model de volledig 130 GT-Line voor 34.990 euro op de lijst geheugen. “ekthsch bediende cabriokap met glazen staat. Wie zijn oog heeft laten vallen op De Impreza en Legacy worden inclusief de afgeleide varianten door Subaru zelf ontwikkeld en gebouwd alsmede de vol ledige vierwielaangedreven aandrijflijn. In het verdere verleden maakte Subaru ook compacte modellen zoals de Mini Jumbo en Vivio. In Japan kennen deze auto's op volgers die echter nooit naar Europa wer den verscheept. Binnenruimte En dan nu ineens de' geen vier meter lang wagen die een plaat van het programma i dan? Nou, die komt niet m lijst voor. Maar de Trezia trede hoger op de menuk de verbintenis met Toyc* bij de grote e Trezia is op aan de nieuwe del krijgt een plek in een sterk groeiend segment. Een voordeel is dat rf- "r—;- de bodemplaatafmetingen kent compact model, maar minimaal uc vm- nenruimte biedt van een middenklasser. Dat is geen loze marketingkreet, maar wat we zelf aan den lijve hebben onder vonden. Door een aantal uiterlijke wijzigingen sluit de Trezia aan bij het familiegezicht van Subaru. De hele voorkant is namelijk eigen aan het model. Dat betekent niet alleen de bumper en grille met grote chromen bies, maar ook de spatborden, motorkap en koplampen. De Trezia oogt daardoor iets vriendelijker dan zijn Toyota evenknie. Ook aan de achterkant wordt chroom toe gepast boven de nummerplaat en onder scheidt de Subaru zich door anders inge deelde lichtunits. Het interieur is strak gelijnd en gemaakt keurige materialen. Kleurrijk is het Heen wat metaalkleu- rige accenten zorgen voor wat afwisseling. De versnellingspook is keurig op een uit loper van het dashboard geplaatst, maar de pook komt eigenlijk net te laag uit. Het stuurwiel en de indeling van het instru- e Trezia. Het is een net mge compacte ruimte- aats aan de onderkant ,a inneemt. En de Justy niet meer in de prijs- Ticzia staat wel een “cnukaart. Vanwege met Toyota kan Subaru aandeelhouder winkelen. De details na namelijk identiek Prima uitzicht Toyota Verso S. Het mo- De grootste verrassing volgt na het in- plek in een sterk groeiend stappen. Want vooral dankzij de serieuze Een voordeel is dat de Trezia hoogte is de binnenruimte enorm. Alle nplaatafmetingen kent van een passagiers zitten comfortabel rechtop en model, maar minimaal de bin- daarmee wordt ruimte in de lengte be spaard. Het basisprincipe van een ruimte wagen levert zodoende vier prima plaat sen voor volwassenen op, terwijl ook drie kinderen op de achterbank passen. Voorin is er ook volop ruimte en zorgt de wat ho gere zitpositie voor een prima uitzicht en een instap op niveau. Als de rugleuning van de achterbank wordt neergeklapt, dan zakt de zitting automatisch mee en daar- mee wordt een zo goed als vlakke vloer van keurige materialer bereikt. Bovendien zit er onder de vloer geheel beslist niet, allee van de Standaard bagageruimte nog een extra vak. Het volume is enorm en varieert van 432 tot 1.388 liter. De auto kan dus probleemloos concurreren met een fors model uit de middenklasse. i loze aan <f

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 33