rs' d^to Autonieuws in ircuitpark Zandvo nieuw seizoefll Peugeot 508 tart Schoon branden Kalender Circuit Park Zandvoort 2011 Kleine diesel voor grote Fords Dealers S.NL *rs JTDEAi DE AUTOMAAT DONDERDAG 3 FEBRUARI 2011 PAGINA 5 t! Tony Vos in dezelfde uitvoering 42.839 eding, een sp den en rondom aurt. RDWedj i. 1800,] u uit I 1554254 1:30 ?hot miere ivendien voensdag O bij de in de der het e als iere auto. Email: tonyvos@automedia.nl Alfa Romeo Fiat Lancia VanDeVen013-5943980 Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777 BMW I MINI Renova013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 Chrysler I Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100 Citroen Bertens013-5423030 Daihatsu IMG Bink 013-5420143 Ford P. van de Veni.......013-5943943 Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800 Kia Denissen013-4652100 Mercedes Rüttchen Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue Nissan Denissen Peugeot Vingerhoets Saab Zuid Oost Seat I Skoda Auto Noordhoek Smart Rüttchen Toyota Van Dorst Tilburg Volkswagen Van Mossel Tilburg. Volvo Van Roosmalen Email: advertentie@tilburgsekoerier.nl Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel krt Historische Zandvoort Trophy "center Pinksterraces .andvoort Circuit Triathlon j volle kalender van ons ■erlandse Circuitpark mdvoort laat weer de fcige spannende evene- Inten zien, zowel nati- laal als internationaal. Ie bekende races staan ter geprogrammeerd lusief de populaire isters of Formula 3 en DTM. Op de site van circuitpark is uitgebrei- informatie te vinden en hnen voor diverse eve- menten vooraf kaarten irden besteld. 013-5959100 013-5443330 013-4652100 013-4634355 013-4647676 013-5470040 013-5959100 013-5351035 013-5321411 013-5840000 Galaxy in dezelfde uil euro moet opbrengen. Edition pakte h" sat CC uit maa k die met named motoren voorkomend starten met e i,o liter TDCi motor ïalaxy. De krachtbron i vermogen van i koppel van 270 '*~'t de motor .„-at 20 procent zicht komt. De r is er alleen als arwijl de Vervolg van voorpagina 6 februari 19 februari 6 maart 27 maart 17 april 2 april 23 25 april 8 mei 14 15 mei 4 5 juni 11 13 juni 19 juni 26 juni 2 3 juli 9 10 juli 23 24 juli 12 -14 augustus 3 4 september 10 11 september 17.& 18 september 25 september 15 16 oktober 5 november Dieselrijders zijn veelrijders, dat is een inmiddels wat verouderd gezeg de. Het gaat namelijk maar ten dele op. Waarom? Door de specifieke wet geving in Nederland neemt het aan tal auto's met een ultrazuinige die selmotoren enorm toe. Niet vreemd, want wie is er niet in de markt voor vrijstelling van BPM en wegenbe lasting eventueel nog aangevuld met een lage bijtelling. Maar ik wil het hier vooral over dè particuliere koper hebben. Mensen die per jaar een bescheiden aantal kilometers rijden en die zeer gecharmeerd zijn van de financiële voordelen die de zuinige diesels bieden. Al die auto's beschikken over moderne common rail techniek en zijn uitgerust met een roetfilter. Dit roetfilter wordt bij normaal gebruik om de zoveel tijd schoon gebrand. Daar hoeft u als gebruiker niets voor te doen, dat proces voltrekt zich helemaal auto matisch. Voorwaarde is wel dat de motor op zo'n moment samen met het uitlaatsysteem goed op tempera tuur is. En juist daar komt een relatief nieuw probleem om de hoek kijken. Wie met zijn zuinige, goedkope die sel een paar kilometer per dag rijdt zoals voorheen met de benzineauto, zal de motor nooit warm rijden. Dan ontstaat het reële gevaar dat eerst het roetfilter totaal verstopt raakt en niet meer te redden is en vervolgens ook de motor sterk vervuilt. |Als ik dat nog even verder doortrek, komen er over drie/vier jaar grote aantallen kleine diesels van particulieren op de markt die veel te weinig gereden hebben met een grote kans op dure reparaties. Het is dus met zo'n voor- deeldiesel erg belangrijk om er met grote regelmaat een stevige rit mee te maken, zodat de motor helemaal schoon wordt en een lange levens duur wordt bereikt... Grote auto's met compacte zijn inmiddels een veel - fenomeen. Zo gaat Ford de levering van de 1,6 liter in de S-MAX en Galaxy, levert onveranderd een 1 115 pk en komt aan een l< Nm. In beide gevallen stoot 139 g/km aan C02 uit, zodat 2 bijtelling helaas niet in zicht S-MAX met deze motor is er Titanium voor 39.266 euro, ter De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14, 5014 DA Tilburg Tel. 013-5368805 Fax 013-5359985 DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKEN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVARENBEEK EN HULTEN. de grote auto. In totaal zijn er vier uitrustingsvarian- ten van Access via Active en Allure tot GT. Aan de basis staat de 1.6 VTi met 2Tronic bak voor 25.740 euro. De 1.6 HDi is er ook met vijfbak, maar zit dan niet aan 20 procent. Die versie kost 28.925 euro, terwijl de e-HDi bij 30.755 euro begint. De topper is de 2.2 HDi GT vanaf 46.550 euro. De meerprijs voor de SW bedraagt afhankelijk van het model 1.585 tot 1.850 euro. de meest verkochte versie worden om dat deze als sedan en SW in aanmer king komt voor 20 procent bijtelling. De 112 pk motor met een koppel van 270 Nm heeft een zogenaamde 2Tro- nic versnellingsbak. Deze automatisch schakelende gerobotiseerde handbak is nog steeds niet vrij van kritiek, maar laat zich in combinatie met een diesel motor van de best kant zien. Het scha kelen vraagt wat meer tijd, maar verder heeft de diesel geen enkele moeite met TILBURGSE KOERIER - 4 uur Zandvoort (WEK) Circuit Short-Rally Final 4 (WEK) Runner's World Zandvoort Circuit Run American Sunday Vacansoleil 4 Challenge Kruidvat Gillette Paasraces Japanse Autosport Festival DTM State of Ar Profile Tyrece K-Swiss Zanc Italia a Zandvoort Dutch Power Pack Festival Caterham Motorsports Weekend 24 uur op de fiets Masters of Formula 3 Trophy of the Dunes State ofArtGP Classic Spettacolo Sportivo (SCARB) AutoMaxx Super Sunday Formido Finaleraces Zandvoort 500 (WEK)

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 37