D4TO Dealernieuws Denissen onderscheiden als Kia Topdealer J BMW gaat van zes naar vier Mustang ent Dealers Volkswagen Jetta DE AUTOMAAT DONDERDAG 20 JANUARI 2011 PAGINA 5 2009 2004 .2006 Dn.... 1999 3. 1999 1990 m! i Het klantvriendelijke team van Kia Topdealer Denissen ■Wi Motoren Tony Vos lobe.nl IA esmli JRG 013-5959100 013-5443330 013-4652100 013-4634355 013-4647676 013-5470040 013-5959100 013-5351035 013-5321411 013-5840000 Mercedes Rüttchen Mitsubishi I Suzuki De Auto-Avenue Nissan Denissen Peugeot Vingeihoets Saab Zuid Oost Seat I Skoda Auto Noordhoek Smart Rüttchen Toyota Van Dorst Tilburg Volkswagen Van Mossel Tilburg. Volvo Van Roosmalen Vorige week op de Detroit Autoshow was maar al te duidelijk dat on danks hevige financiële problemen door de crisis, vooral Ford het meest z'n eigen gang heeft kunnen gaan en zich bovenal heeft gericht op de realiteit. Dat resulteert de komende tijd in een fors aantal modellen met alternatieve aandrijving. Natuurlijk werden in Amerika al voertuigen geleverd als hybride, maar bij een grote SUV of terreinwagen levert dat relatief niet zoveel op en is al leen maar sprake van het bedrijven van politiek. Maar met een volledig elektrische Focus en twee hybrides op basis van de C-MAX lijkt het merk behoorlijk met beide benen op de grond en midden in de realiteit te staan. Dit in tegenstelling tot col lega aanbieders die op dit vlak niet zoveel nieuws in petto hebben. Ondanks die verantwoorde plannen voor de nabije toekomst valt het enthousiasme van de ogen van de PR-man van Ford Nederland af te lezen als hij me na het tonen van al het prachtige nieuws meevoert naar een typisch Amerikaanse Ford Mus tang die op een podium is geplaatst en met z'n achterwielen op een rol- lenbank staat. Helemaal vast in de kettingen mag deze zwaar getunede V8 zijn vooral vocale kunstjes om de zoveel tijd tonen. Puur Amerikaans gebulder waar de harten van echte petrolheads sneller van gaan klop pen. Een sensatie die een elektrische Focus nooit zal kunnen geven. Want stiekem vinden we dit ouderwetse geweld diep in ons met benzine gevulde harten onveranderd mooi. Gelukkig werd de Mustang tussen zijn kunsten door het zwijgen op gelegd, want een woord met elkaar wisselen zou anders permanent on mogelijk zijn geweest... Koerier ,5014 DA Tilburg Vervolg van voorpagina [DE TILBURGSE KOERIER -- Tony Vos Tel. 0495-430930 Postbus 2144, 6020 AC Budel Email: advertentie@tilburgsekoerier.nl Atta Romao-Flat-Lancia VanDeVen013-5943980 Audi Audi Centrum Tilburg013-7500777 BMW I MINI Renova013-5422133 Chevrolet Auto Noordhoek Waalwijk-Tilburg 0416-651590 Chrysler I Dodge I Jeep Rüttchen013-5959100 Citroën Bertens013-5423030 Dalhat»/IMG Bink 013-5420143 Ford P. van de Ven013-5943943 Jaguar Bogaers Jaguar Breda076-5263800 Kia Denissen013-4652100 I2O11 PAGiJ Email: tonyvos@glc De Tilburgse N.S. Plein 14, sui- Tel. 013-5368805 Fax 013-5359985 kleurcombinaties. Hier en daar is een enkel onderdeel niet uitgewisseld en dat is dan meteen aan de wat goedko pere kunststof te zien. De totaalindruk is goed en bijzonder prettig is dat alle bedieningsorganen op de bekende plekken zitten. Iemand die ooit in een Volkswagen heeft gereden, hoeft hele maal niets te zoeken. ;tige waarde ip systeem. De •per qua uitras zorgen. Ten opzichte van de die nu in de X1 xDrive28i wordt gele verd, betekent de CO2-uitstoot van 183 g/km een verbetering met maar liefst 38 gram. Als gemiddeld brand stofverbruik meldt BMW 7,9 liter/100 km. De krachtige viercilinder X1 sprint in 6,1 seconden naar de 100 km/u (6,5 seconden bij de automaat) en brengt de motorische krachten probleemloos op de weg vanwege de standaard vierwielaandrijving. Deze motor zal de komende jaren over de volle breedte in het BMW-programma warden ingezet en met name de atmosferische zescilin ders vervangen. auto in 10,9 seconden naar de 100 km/u. Daar is niets mis mee. Diesels zijn in dit typisch zakelijke seg ment zeer gewild en importeur Pon zet dan ook haar kaarten op de 1.6 TDI. Deze zorgt met 105 pk en een koppel van 250 Nm voor een prettig rijgedrag en goede prestaties. De topper is de 2 liter TDI goed voor 140 pk en 320 Nm, maar die kan met een C02-uitstoot van 126 g/km niet aan de eis voor lage bijtelling voldoen. De prijslijst van de nieuwe Jetta start bij 21.390 euro voor de 1.2 TSI Easy- line. Het Trendline uitrustingsniveau is te combineren met alle motorvari- anten. Beide diesels zijn er bovendien ook met DSG. De 1.6 TDI start met zesbak bij 28.090 euro en de 2.0 TDI moet minimaal 30.090 euro opleve ren. Verder kan de Jetta ook als Com fortline en Highline worden geleverd, waardoor er een fors programma rond het nieuwe model is ontwikkeld. Na zes generaties lijkt de Jetta zich eindelijk definitief van de Golf te heb ben los geweekt. en bracht dit over aan zijn medewerkers, waarvan er vele al meerdere decennia bij het bedrijf werkzaam zijn. Denissen is dan ook zeer verheugd met de onderscheiding: “Tevreden klanten zijn een solide basis voor de continuïteit van ons bedrijf. De aanschaf van een auto is een grote uitgave en de consument wil dat het liefste doen bij een bedrijf waar men vertrouwen in heeft en waar men zich thuis voelt. Het is dan prettig te merken dat de consument onze inspanningen waardeert en dat geeft ons weer extra energie om op de ingeslagen weg door te gaan." Met het geven van maar liefst zeven jaar merkgarantie onderstreept Kia haar kwa liteit en mede door deze extra zekerheid maakt het merk een snelle groei door. nieui Garage Denissen kan dan ook terug kijken jaari op een bijzonder succesvol 2010 en ook delin voor dit jaar verwacht het bedrijf weer een gezonde groei te kunnen realiseren Kia heeft immers onlangs de zeer succesvolle nieuwe Sportage gelanceerd en dit voor- r staan er nog twee veelbelovende mo- introducties op het programma. Ook BMW is driftig aan het downsizen om ook in de toekomst het gemiddelde verbruik van haar modellen verder te kunnen terugdringen. Daarom krijgt de X1 de primeur van een nieuwe 2 liter viercilinder met turbo die niet minder dan 245 pk gaat leveren. De TwinPower techniek is overgenomen van de 3 liter zespitter waar de nieuwe viercilinder van is afgeleid. De binding tussen naam en cilinderinhoud verdwijnt helemaal naar de achtergrond, want deze variant gaat X1 xDrive28i heten. Net boven de 1000 tr/min is het volledige koppel van 350 Nm al beschikbaar, dus maken we ons over de prestaties helemaal geen Volkswagen start de Jetta in Europa met drie verschillende motoren. Benzi- nerijders krijgen allereerst de beschik king over de 1,2 liter TSI, een kleine viercilinder met turbo die daarmee aan een vermogen komt van 105 pk. Deze motor is dermate zuinig dat er sprake is van 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik. Grotere en krachtigere ben zinemotoren zijn nog in aantocht net zoals een hybride uitvoering die voor 2012 op de kalender staat. Toch stelt de instapper niet teleur, zo kan al een topsnelheid worden behaald van 190 km/u en sprint de 1.205 kg wegende DE AUTOMAAT IS EEN UITGAVE VAN DE TILBURGSE KOERIER I.S.M. DEALER ASSOCIATIE TILBURG EN OMSTREKE UDENHOUT, BERKEL ENSCHOT, OISTERWIJK, MOERGESTEL, HILVAF ■Jjaarlijks onderscheidt Kia motors Nederland haar tien best presterende dealers met de Kia Topdealer Award. De Tilburgse Kia dealer Denissen kreeg afgelopen r== jweek deze fel begeerde onderscheiding. Uniek dat deze actieve Tilburgse dea- ler binnen twee Jaar na het verwerven van het Kia-dealerschap behoort tot de bmm élite van het Nederlandse dealercorps. 0m in aanmerking te komen voor de Top dealer Award dient de dealer een buiten gewone prestatie te leveren op het gebied van klantentevredenheid. Daarnaast tellen ook de verkoopaantallen alsmede de om zet van accessoires mee in de beoordeling. Op al deze punten levert Denissen een uit muntende prestatie Al vanaf de start van Garage Denissen in 1954 staat persoonlijke en klantvriende lijke serviceverlening aan de basis van dit succesvolle dealerbedrijf. Fons Denissen, directeur van het bedrijf, kreeg dit met de paplepel van zijn ouders ingegeven (EN, VERSCHIJNT IN GEHEEL TILBURG, GOIRLE, RIEL, LOON OP ZAND, ARENBEEK EN HULTEN.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2011 | | pagina 41