RS o s ONEN& is Smile i R J euken ?el! IWm Uckt voor lekkere trek Automatische ï/f barbecue 1 7275,- Mini 'j L, I grasmaaier wzm aezi#n worden alistisch sign V “22® BB»?- •X. ïon - Raam bekleding als ^e^rntakev ■Hill kwt Designkappen voor tijdbesparende Automowers van Husqvarna iad F.t (Meet info, inspiratie en verrassende recepten op www.ttorbecook.com) ld (bron en foto's Likte voor meer info: www.hulsta.nl) (bron perscentrum wonen, foto's Ada Casamonce. Copahome. Toppoint) 1! I lerken! Maak iten wij u de ijblijvend een catie. Nemen inbouwappa- andaard, kies dan ook ons ia’s inspiratie! rmr.nl Eett 'wwbieie, apen, keuken die je vuus eigen, dtzickt ig is een keuze voor de g brengt dot beetje extra, de ol laat oplichten, die leven j. Wie kiest voor de Automower is per jaar niet meer dan een kwijt. Afhankelijk van de grootte van het gazon, is de gemiddelde Nederlander bijna elke week in het maaiseizoen steeds ruim drie kwartier bezig om zijn gras te maaien, zo blijkt uit een representatief onderzoek van FlyCatcher onder ruim 550 Nederlandse tuinbezitters. Hoewel na afloop van dat maaien vooral de tevredenheid overheerst dat het gazon er weer netjes bij ligt, zit lang niet iedereen op dit wekelijkse klusje te wachten. De vele uren werk die dit bij elkaar kost, zou men toch graag anders willen besteden. En ook de pijnlijke rug of zere armen kunnen de grasmaaiende tuinliefhebbers missen als kiespijn. Markant Dankzij een nieuwe serie van vier designkappen kunnen de Automowers (modellen 230ACX en 220AC) geheel worden aangepast aan de wensen van de gebruikers. Standaard heeft de automatische grasmaaier een zwarte kap; nu kan echter ook worden gekozen voor de kleuren wit (lucht), oranje (vuur), blauw (water) en bruin (aarde); alle in een zeer trendy metallic versie. Dat zorgt ervoor dat de Automo- jlateaus wer een markant onderdeel van de tuin wordt, waar je graag ii.uvioJ, naar kijkt. En voor dat kijken heeft de tuinbezitter voortaan 1 it alle tijd: gemiddeld bespaart hij zich immers vele uren rijs 5.559,-. grasmaaien per jaar. Een nieuw innovatief en luxu eus meubelprogramma op de markt. Het programma is sculp turaal en tegelijkertijd transpa rant. Het biedt minimalistisch design in perfecte proporties. Van een eenvoudig dressoir en individuele ruimteverdeler tot architectonisch nieuwe wandcombinaties en complete bibliotheekinrichtingen, want dat kan allemaal en naar eigen wens worden samengesteld. Breed. Breder. Breedst. Op het gebied van binnenzon- ST J wering wordt alles breder, wat groter en grover. Denk y bijvoorbeeld aan 70 mm brede horizontale jaloezieën, rolgordijnen met een breedte van 250 of 300 cm waar door lasnaden overbodig zijn, of plisségordijnen met extra brede plooien. De nieuwste gordijnstoffen hebben vooral op tactiel (tastbaar) niveau veel te bieden. Ze zijn niet langer glad en vlak, maar driedimensionaal met volume. Ze hebben krinkels, vouwen en stiksels, losse draadjes en applicaties, ze bestaan uit meerdere laagjes over elkaar of zijn opengewerkt. Krachtige nieuwe kleuren zoals saffraangeel en paars stelen niet alleen de show op de catwalk, maar bepalen ook de sfeer in huis. Kleurig Qua kleurenbeeld zien we enerzijds vrolijke tinten als wit, geel, felgroen en paars. Andere kleuren schitteren als juwelen: robijnrood, smaragd, amber en amethist. Kleuren die vooral mooi uitkomen op zware stoffen als fluweel, velours, flanel, vilt en tweedstoffen. Glans is nog altijd trend, maar duidelijk meer subtiel. Koper en brons zijn het nieuwe goud. Zilver krijgt meer warmte en cachet in combinatie met wit. Naast reliëf en glans, voegen ook dessins iets toe aan gor dijnstoffen. Bloem- en bladmotieven blijven hip, zij het steeds meer uitvergroot en daardoor minder snel als 'bloemetje' herkenbaar. Voor wie het allemaal niet bont en opvallend genoeg kan zijn, mixt en matcht Pop Art en Punk, Etno en Eco,Trash en Tribal, Batik en Bohémian. De tuin is tegenwoordig meer dan alleen een plek waar bomen, struiken en planten groeien en bloeien. Het is een echte buitenkamer en vooral in de (zonnige) zomermaan den brengen we er menig uurtje door. Buitenleven en koken is anno 2010 heel normaal geworden. De echte liefhebbers gebruiken een houtskoolbarbecue. Er is dit barbecueseizoen goed nieuws: het aanmaken van de barbecue wordt niet alleen eenvoudiger, maar ook stukken sneller. Bij gewone barbecues duurt het zeker een half uur voordat het feest kan beginnen, maar met de QuickStart barbecues kunnen vlees en andere gerechten binnen 15 minuten op de grill! Raambekleding en binnenzonwering zijn trendproducten bij uitstek. NieUlat we elk jaar al onze ramen in het nieuw steken, maar het is natuurlijk wél een manier om in huis de J juiste sfeer te creëren. Smaken verschillen én veranderen, en het uitkiezen van andere gordijnenjaloezieën of plissés is relatief goedkoop, snel en effectief. De nieuwste gordijnen I zijn prachtig. Sommige stoffen lijken zo van de catwalk te I komen. Ze intrigeren door hun aaibaarheid en structuren. I Van een enkel los draadje tot fantastische origami-vouwsels, van subtiele hoog-laag structuren tot fijne kraaltjes, knoopjes I en vogelveertjes die er met de hand opgenaaid zijn, van bont patchwork tot hightech stanswerk. De houtskoolbarbecues van de Belgische specialist zijn uitgerust met het unieke aanmaaksysteem'QuickStart". Dit systeem maakt het gebruik van (op olie gebaseerde) aanmaakproducten overbodig. Het aansteken van de bar becue gebeurt in drie eenvoudige stappen met uitsluitend wat krantenpapier en houtskool. Het krantenpapier (gevou wen in de vorm van een fakkel) stop je in de 'aanmaak- buis' en de houtskool giet je in de kuip. Steek vervolgens het krantenpapier aan met een lange lucifer en.al na een kwartiertje is de barbecue klaar voor gebruik. Extra veiligheid wordt geboden wanneer je de'voet'van de bar becue vult met water. Dit zorgt tevens voor extra stabiliteit, as wordt gedoofd en de houtskool wordt direct geblust mocht de barbecue toch omvallen. Voor elk gezelschap is er een barbecue; de Collosea is geschikt voor maar liefst 12 personen. Laat de zomer maar beginnen! Ruimteverdeler in een open opstelling uitgevoerd in plat*~‘ van wit laqué met tussen elementen in eiken antraciet. Afmeting: breedte 361 cm, hoogte 153,2 cm. Materiaal wit laqué en eiken antraciet fineer. Verkoopadviesprij: 5.559, Een elegante wandmeubelopstelling waarbij eiken antraciet wordt afgewisseld met wit laqué. De tussenlopende glazen schuifdeuren vóórzien de accessoires van een gouden gloed. De opbouw met oversteek is typerend voor het meu belprogramma. Afmetingen: 410 cm breed, hoogte 112,2 cm. Materiaal wit laqué fineer met goudkleurige glazen schuifdeuren.Verkoopadviesprijs 7250,- Altijd een mooi gazon De Automowers van Husqvarna maken resoluut een eind aan de genoemde ongemakken. Veel van de ondervraagden erkennen dat ook. Zo zou 15 procent het fijn vinden wanneer er altijd een mooi gazon ligt, ook als het langere tijd heeft geregend. De apparaten gaan bij regen-^achtig weer name lijk gewoon door, en door hun lage gewicht wordt het gazon daarbij niet beschadigd.Toch brengen de geënquêteerden ook bezwaren in, die echter niet op waarheid berusten. De Automowers maken immers geen lawaai, zijn geschikt voor Y vrijwel iedere tuin en het installeren en gebruiken van de apparaten is erg eenvoudig. I Automowers hebben geen grasopvangbak, maar mulchen het afgesneden gras: ze snijden het in zeer kleine stukjes verspreiden het direct weer over het gazon. Dit zorgt voor perfecte mest en bespaart per 100 vierkante meter gazon R ruim 200 kilo grasafval per jaar. Ook zijn de Automowers van Husqvarna zeer energiezuinig. W^ - ■g Solar Hybrid met zonnepaneel, is paar tientjes aan stroomkosten k De designkappen voor de Automowers van Husqvarna zijn verkrijgbaar bij Husqvarna-dea lers voor een consumentenadviesprijs van €199.- Meer informatie en dealeradressen zijn te vinden op www.husqvoma.nl. Bijna één op de drie Nederlanders zou het ideaal vinden wanneer ze nooit meer zelf hun gras zouden hoeven maaien. Ruim tien procent weet niet dat die mogelijkheid daadwerkelijk bestaat, en veel anderen vragen zich of er niet te veel nadelen aan zitten wanneer je een automa tische grasmaaimachine in je tuin zet. Met vier nieuwe kleuren designkappen die geïnspireerd zijn door de natuur, geeft Husqvarna aan dat Automowers in meer opzichten gezien mogen worden. De maaiers zijn bepaald geen 'speeltjes' maar serieuze hulptuiniers die de eigenaars erg veel tijd besparen. En nu zelfs in de tuin een 'design statement'mogen maken. De keus voor buitenverlichting is een keuze voor de gehele tuin. Buitenverlichting t magie die een tuin vreugdevol blaast in elk soort tuin. Iron Art begreep dit en komt met de magie van echt vuur. Om te bewijzen dat magie niet iets van eeuwen geleden is, blijken verlichtingsarmaturen ook overdag esthetische waarde te bezitten en worden de ontwerpen geroemd om hun multifunctionele karakter. Men bundelt creativiteit en levend vuur. Een gezellige olievlam of heerlijk knisperend houtvuur. Leuk, maar de consument anno nu vraagt en eist meer. Mooie vormen, gebruiksgemak en als het even kan multifunctionaliteit. b2 is een keukenconcept die alles aan het oog onttrekt of juist alles presenteert. Wie de kofferdeuren opendoet, opent een overzicht van de kosmos keuken: alles wat een 2-persoons huishouding nodig heeft, is in één oogopslag te overzien en staat voor het grijpen. De intelligente compri- mering van de bergruimte maakt lades en uittrekelementen overbodig. De werkkast is de tegenhanger van de klassieke keukenlades. Ook de diversiteit is op een slimme manier te- ruggebracht: er zijn een paar basistypen en materialen, zoals eiken- en notenhoutfineer, gecombineerd met werkbladen van roestvrijstaal, eikenhout, notenhout en grijze zandsteen. Samen bieden ze legio (inrichtings)mogelijkheden. Wie de deuren sluit, onthult de schoonheid van de simpele, functiegerichte vorm. (bron en foto's bulthaup) Elke leefruimte begint heel basaal: met een plek om vuur te maken en water te halen. Dat basisidee vormde het uitgangspunt voor het b2 concept. Een mobiele, open keu ken die elke gebruiker naar eigen inzicht kan aanvullen en samenstellen. b2 bestaat uit een groep elementen die een vervolg zijn op het concept van de keukenwerkbank. Samen vormen ze een 'keukenwerkplaats' in de oor spronkelijke betekenis van het woord, bestaande uit een werkbank werkkast apparatenkast. De werkbank voor de functies vuur en water; de werkkast voor keukengerei, bestek, specerijen en levensmiddelen; de apparatenkast voor oven, vaatwasser en koelkast. Daarbij is uitgegaan van het principe dat alle overbodige ballast overboord kan. Alleen wat waarde heeft, blijft behouden. Het beste materiaal, het beste gereedschap, de beste grondstoffen en het beste keukengerei. Multilantaarn is levensgroot, schijnt overal overheen op HRuM zijn stevige, hoge standaard, 1.50 m hoog. Het metaal krijgt na verloop van tijd.die hperlijk*verweerde kenmerken, terwijl de verlichting zich op diverse manieren laat zien. Staand op de standaard met eronder een vrolijk plantje,gezeten in zijn standaard als nieuwe kunstvorm of rondgedragen door tuin KjhK of als bijzetlicht blijft deze olielamp verrassen. Drie verschil- u, lende toepassingen met de 5 meegeleverde onderdelen, te weten lantaarn, onderstel, lampenolie, verzwaarde t< J oliefles met lont. Handig: de bovenkant heeft een spec rand waardoor er geen water in kan lopen. Kleur is hoe glans zwart met antracietkleurige inleg tegel. Formaat m hoogte x 40 cm breedte x 40 cm diepte. Advies verkoop- prijs €99,00. (Info: Iron Art B V. www.ironart.nl) DE TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 15 APRIL 2010

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2010 | | pagina 19