Kies uoor I stem op 4 juni met uoorje stad lblijlij.kiesuoortilburg.nl Tilburg óf uoor de mail ren H r 1 EM( I 113 een |lj ll - i b. kort] B@helfteren.nl I Kies uoor een leuendig en ueilig Tilburg Winkels die open zijn en winkelend publiek dat de binnenstad bevolkt. Een bruisend Piusplein en Korte Heuvel. Dit alles geeft Tyburg karakter. Een levendige stad met mensen op straat is een veilige stad. De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in de Tilburgse binnenstad. Hierdoor is Tilburg gezelliger en veiliger geworden. Op 4 juni stemmen we vóór of tégen de komst van een mega mail naar Tilburg. De keuze is eenvoudig. We kiezen voor onze buurtwinkels en de winkels in een levendige binnen stad. Of we kiezen voor een mega mall van het gemeente bestuur en een Rotterdamse ontwikkelaar. We kiezen voor een veilige en schone stad. Of we kiezen voor meer verkeer en bebouwing van het noorden van Tilburg. Het is het één of het ander. Kies uoor winkels dichtbij De winkels van de wijkcentra en de buurten van Tilburg zijn altijd lekker dichtbij. Binnen een paar fietsminuten doet nu uw dagelijkse boodschappen en kunt ook nog ontspannend shoppen. Dit willen we graag zo houden. Kies uoor een schoon en fris Tilburg Nu kunnen we nog met de fiets naar de stad, wandelend of met de rollator. Komt er een mail, dan gaan velen met de auto. Dat is niet goed voor het milieu. Wie voor Tilburg kiest, kiest voor een stad die zo schoon en fris mogelijk is. Tilburg. de schónste stad van ’t land, toch? Het fabeltje uan de nieuwe winkels Voorstanders zeggen dat de mail nieuwe winkels naar Tilburg brengt. De mail wordt niet concurrerend maar aanvullend op de winkels die we nu hebben. Maar tot nu toe staat alleen vast dat de winkels vooral veel groter worden, en niet anders. Verwacht nauwelijks nieuwe winkelformules of unieke zaken. Er komt geen PC Hooftstraat naar Tilburg. We krijgen alleen meer, heel veel meer, van hetzelfde. In campagnetijd worden kiezers verleid met mooie beloften. Fabeltjes soms. Ook de voorstanders van de mega mail vertellen sterke verhalen. Wij wonen dan wel dichtbij het sprookjesbos, maar dit soort fabeltjes gaat er bij ons niet in: Het fabeltje uan de bereikbaarheid Nog een fabeltje: de mega mail wordt goed bereikbaar zonder dat'Tilburg groots hoeft te investeren. De ontwikkelaar betaalt een klein deel mee om enorme files op de wegen van en naar de mail te voorkomen. Maar zijn bod is een schijntje van wat nodig is. Met 25.000 auto’s per dag erbij, moeten alle wegen rond de mail breder worden gemaakt. Wie betaalt dit straks echt? Niet de ontwikkelaar, maar u. Het fabeltje uan de werkgelegenheid Er komen banen bij door de mail, zeggen voorstanders. Iets nieuws bouwen levert extra werk op, dat klopt. Maar wat als de mail er echt zou staan? Dan verschuift de werkgelegenheid van binnenstad en buurtwinkels naar de mail. En dat geldt ook voor omliggende plaatsen. Komt de mail er niet, dan wordt er opnieuw geïnvesteerd in de wijkwinkelcentra. Dat levert al met al net zo veel werkgelegenheid op. Het fabeltje uan de duurzaamheid De mega mail in Tilburg zou het ‘groenste’ winkelcentrum van Nederland worden. Op zich een vriendelijke gedachte. Alleen jammer dat de mail geplaatst wordt op een terrein dat nu al hartstikke groen is. Nu vind je er nog bijzondere planten en dieren. Straks alleen parkeerplaat sen en auto’s. Het fabeltje uan ‘beter hier dan in Breda of Eindhouen’ Breda heeft de mail als eerste aangeboden gekregen, maar wilde er niet aan. De provincie heeft gezegd dat de mail nergens in Noord-Brabant komt als Tilburg op 4 juni tegen de mail stemt. Dat de mail anders In Breda of Eindhoven komt, kan dus ook naar het rijk der fabelen worden verwezen. WITGOED HOUDELIJK 226,05 377,31 419,32 671,42 226,05 Het fabeltje uan het milieu en de luchtkwaliteit De luchtkwaliteit van de omgeving van de mega mail gaat erop vooruit. Dat is het volgende fabeltje. Nu al rijden we 80 km per uur op de A58 langs Tilburg om de vieze lucht van autogas- sen te beperken. Straks komen er elke dag 25.000 auto’s bij op de weg van en naar de mail. Gelooft u dan dat de luchtkwaliteit erop vooruit gaat? btwvrij 251,26 293,2/ 335,29 377,3 444,53 461,34 587,39 587,39 629,41 1259,66 1427,73 2099,00 1931,93 n met moeten letaald zijn e dagen mei. eta 24 mei om 11.00 uur I rierikaanse dr. LaurieI lezing over de cheeta I ■k Beekse Bergen in 1I ■k. Marker is in Ne- I uitnodiging van de I a stichting SPOTS, die I >or bedreigde katach- I de cheeta als speer- I teresseerden die de I n bijwonen, kunnen 11 erveren via stichting] I fo@stichtingspots.nl),i I natie over de lezing I van SPOTS vindt uopI /ww.stichtingspotsjw I ntreekaartje voor het I en, kunt u eveneens I bezoeken. Abonne- I rs kunnen de lezing I iken. ivond g 16 mei organiseert I irscentrum Oisterwijk irmonumenten een I ond. De avond begint I ur en duurt ongeveer I n half uur. Omdat het I nemers beperkt is, Is 1I 'eren noodzakelijk. U or bellen met het be- I rum,tel.O13-5231800l|| .natuurmonumentestl I en voor deze avond I 4,- voor leden van 1I umenten, niet-ledenI cht rdag 21 mei, He- ig, houdt stichting ■1 een recreatieve I t in en om Diessen: nk Dürpkestocht, De es variëren van 5 tot De start en de finish I Gildeweide, naast de erk. Van daaruit ver- verschillende routes omliggende dorpen Haghorst, Esbeek, kker en Hilvarenbeek. I can op de dag zelf op ide vanaf 09.00 uur. n tot 19.00 uur. Vanaf er livemuziek.op de Het inschrijfgeld be- iro voor volwassenen voor kinderen van 6 Kinderen onder de en gratis mee onder Bij dit inschrijfgeld hee, ranja en fruit in- 120.00 uur. Za 09-30 tot JE TILBURGSE KOERIER DONDERDAG 14 MEI 2009

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2009 | | pagina 13