We
doi
i-
H88II0I
ihillH? «I
r
I
*151
1
«ÜJHÜifflJ
SSlSfiiSi
g S-5'S"3 I 2? I Z.S If" |8-| 8 s-g 3t3|^2~2jh
ihilWi’ !liliSiiiii iilhiiiü!
ffifisyi
iüöirjffllüi8
hfiip hu hi|
filHi
htiHSiBilHh
ïlhiiiiilftlliljiJ h»
ffliir
o
HhH! hrilH
o
ihïlH
min!
hy
Hl i-
’iffllJÜillih iiftiffliihWiüüHfhHn!;! tibllifftHh
JiOsHHftWaliiiïBft ifiiiOyü
s2.tS’»"s-?S‘ï3|ÊS .SssêS?sis»?Mt?=« U Sht&tris-Ll S#i'?Ï3ÊïsJ?ïs2-
PHIhrf.
ifiHïlls
1ÜHH
utilh*
riiiinmririjlillliiilfl
ïilHtffil
tIB
lit
s
o
S*fWl HihiiHlïilfOhO
:ih
Ui
■HlHHShiiHüs
ji^s
HiiHï
i’lffl
rrfi i
7 S- 7
o T
ÜT
hiiihlhiiütlhhïliiii»
iMihiithhibl
wwwwwwewwwww
MiïiOipap ïffiiS
I i OH K
Ipii! Hl! ii’e
h'|i| 0« Hl!
Mim os
tl m
!H!h-
HiiiH
ii tp
itffli ff HHI Hill HihHiii t IWi ih
HIK u;;<» IHf-Whl!' Hhïihl
!>I« t’lffl'lli”
{itiiiKli li« lill ij
t sti^s! lv- I I i
i y ««Pi iüt üh it
y ilil t!
i id in j nu uü u
Mantels
II tüïiilihh
I'
n
c
K
K"
OH
ihl
-siJisH ’ilHïfsimss
hhühiif iMiiiw--
2
Q
■o <3
K iHihfl’ï IS S;i:i
7 H’l ;fï! !h iHpfïsï hïH ïsfïi
q 'hhOlh
lb-fPlhs-=-ptFl|hL“a
S»
t
iiHbrl
HhiH -
iiniï
lilil
iitii
«s -Sb-
t{H
IHl;
Itpii: 2
JlMI 3 I
isjlhiV
m-hh
whu
niiiir
8l'sl8§
t|h>
ij#
lm
II
öi
I^§
b!
lï!
ifM HiMMs CM
Mil
Ïtltïi IHhfi; iHfti
IHil?
S o
O Q.
- i
2. 2
ïhtilihHlWm
■mt <S
*s?is 2.
hh
IhhC’OlH M
5§-'=:S5?ra. Z<2-2=r
n- n 2
ft I
h hl
J hl
hI if
II sI
pl si
s If s r 8
II
iïhi
ltd!
H i - -x
hh 3 2. P
Ê*ii 2
s s~ 21 Si
- x
1 0
o-
Is-3 3
Hllrli
IhlHliHlH
HSIMMs'8' 3
5 ft Uil «P ÜliïH
-5§M55S m !I!I h
F
co g_
3
3- 3
sïiifh BlH
hü 2
ï|i[
5 B rï
IhPi h'Mh'4
detilburgsekoeri
Q
O 8 2 3.
3
Q
Q
Wie mantelzorgt
relatie met vacte
wat het niet altij
Mijn verhaal ah
gaat, heeft als d
door aandachti
leren in de curs
Hierdoor kunnei
a
3
5
s
a
3
5
s
ia
Q
3
0
n
O
o
"U
Q
Q
w
(D
0
Q-"C
Q
^2|gS8-g.ga|g.^^f|^.o|sg.
I Mantelzorger zij
I of moeder is bij;
I zorgrelatie omge
I zorgde de ouder
zorgt het kind v<
kan voor beiden
Marjolein de Gr<
uit. Samen met
bant organiseert
I "Wie mantelzorg
I beide ouders,
vooral als perso
1? heeft", aldus De
I centraal
M
3 3 C 3 ft I E." "S 3
Tastbaar aandr
De cursus besi
eenkomsten vai
de veertien da
Het is een cor
korte cursus ve
werkdruk van i
tussenperiode
is bedoeld voor
huiswerkopdrac
bestaan uit ze
nen.
In de eerste v
leren de deelnt
de hand van cc
hun ouder kui
diens levensve
bedoeling dat
wordt vastgelec
lustreerd met f
men op dvd,
teband. "Het v
levensverhaal i:
tastbaar aande
ouder er straks
telt De Graaff,
kind en ouder
haal samen oo
kijken als ze d;
is primair bede
telzorger."
In het tweede
sus staan de
als zorgverlener
die aan bod k
ondersteuning,
de positieve
zorg oplevert,
K S' X W o 3 T3 3
l®I MhilIItlhlrfhiIIÏ
t
r
i
2 «r?
Voorwaarden
De cursus Mijn i
zorger is niet all
manteizorgers c
I voelen, stelt M
I "Dat is een voc
I we niet te stn
manteizorgers i
of moeder zo
betreft van har*
I Er zijn een p
I waarden waara
l| moeten voldoei
bedoeld voor m
25 jaar van w,
1 pf zorg nodig f
door ouderdoi
lichamelijke aai
atrische proble
nende dementi,
de ouder in sti
om zijn of haai
vertellen. Verde
de relatie tuss<
respectvol is.
Wie aan de cui
krijgt vooraf een
l sprak met de be
telzorger kan dai
I situatie vertellen,
I verwachtingen v
55Ss
thhl
5’
3 Q
<a v>
3 B ft
M 2 5: 7 S’
tie verzorgde-v,
il te staar
ouder-kind naai
verdwijnt. De ci
ouder-kindrelatk
halen. Dat gebe
telzorger te lerer
kan interviewen
Hierdoor krijgt
nieuwe kijk op
Tegelijkertijd zo
ervoor dat de n
meer plezier krij,
ft
Q
S’
3
i g g g5!
3 -f
s 3-0= 52.
Q.
-8^2 :‘7 -È1
3rt£s| p‘S^-c388|-»Q.8g-ooS|reo^8!1>§. B. 2. g-o-gK^ire-"
7 f 3 3 S- 3 3
ffl
o
3
(Q
■r
O