We doi i- H88II0I ihillH? «I r I *151 1 «ÜJHÜifflJ SSlSfiiSi g S-5'S"3 I 2? I Z.S If" |8-| 8 s-g 3t3|^2~2jh ihilWi’ !liliSiiiii iilhiiiü! ffifisyi iüöirjffllüi8 hfiip hu hi| filHi htiHSiBilHh ïlhiiiiilftlliljiJ h» ffliir o HhH! hrilH o ihïlH min! hy Hl i- ’iffllJÜillih iiftiffliihWiüüHfhHn!;! tibllifftHh JiOsHHftWaliiiïBft ifiiiOyü s2.tS’»"s-?S‘ï3|ÊS .SssêS?sis»?Mt?=« U Sht&tris-Ll S#i'?Ï3ÊïsJ?ïs2- PHIhrf. ifiHïlls 1ÜHH utilh* riiiinmririjlillliiilfl ïilHtffil tIB lit s o S*fWl HihiiHlïilfOhO :ih Ui ■HlHHShiiHüs ji^s HiiHï i’lffl rrfi i 7 S- 7 o T ÜT hiiihlhiiütlhhïliiii» iMihiithhibl wwwwwwewwwww MiïiOipap ïffiiS I i OH K Ipii! Hl! ii’e h'|i| 0« Hl! Mim os tl m !H!h- HiiiH ii tp itffli ff HHI Hill HihHiii t IWi ih HIK u;;<» IHf-Whl!' Hhïihl !>I« t’lffl'lli” {itiiiKli li« lill ij t sti^s! lv- I I i i y ««Pi iüt üh it y ilil t! i id in j nu uü u Mantels II tüïiilihh I' n c K K" OH ihl -siJisH ’ilHïfsimss hhühiif iMiiiw-- 2 Q ■o <3 K iHihfl’ï IS S;i:i 7 H’l ;fï! !h iHpfïsï hïH ïsfïi q 'hhOlh lb-fPlhs-=-ptFl|hL“a S» t iiHbrl HhiH - iiniï lilil iitii «s -Sb- t{H IHl; Itpii: 2 JlMI 3 I isjlhiV m-hh whu niiiir 8l'sl8§ t|h> ij# lm II öi I^§ b! lï! ifM HiMMs CM Mil Ïtltïi IHhfi; iHfti IHil? S o O Q. - i 2. 2 ïhtilihHlWm ■mt <S *s?is 2. hh IhhC’OlH M 5§-'=:S5?ra. Z<2-2=r n- n 2 ft I h hl J hl hI if II sI pl si s If s r 8 II iïhi ltd! H i - -x hh 3 2. P Ê*ii 2 s s~ 21 Si - x 1 0 o- Is-3 3 Hllrli IhlHliHlH HSIMMs'8' 3 5 ft Uil «P ÜliïH -5§M55S m !I!I h F co g_ 3 3- 3 sïiifh BlH hü 2 ï|i[ 5 B rï IhPi h'Mh'4 detilburgsekoeri Q O 8 2 3. 3 Q Q Wie mantelzorgt relatie met vacte wat het niet altij Mijn verhaal ah gaat, heeft als d door aandachti leren in de curs Hierdoor kunnei a 3 5 s a 3 5 s ia Q 3 0 n O o "U Q Q w (D 0 Q-"C Q ^2|gS8-g.ga|g.^^f|^.o|sg. I Mantelzorger zij I of moeder is bij; I zorgrelatie omge I zorgde de ouder zorgt het kind v< kan voor beiden Marjolein de Gr< uit. Samen met bant organiseert I "Wie mantelzorg I beide ouders, vooral als perso 1? heeft", aldus De I centraal M 3 3 C 3 ft I E." "S 3 Tastbaar aandr De cursus besi eenkomsten vai de veertien da Het is een cor korte cursus ve werkdruk van i tussenperiode is bedoeld voor huiswerkopdrac bestaan uit ze nen. In de eerste v leren de deelnt de hand van cc hun ouder kui diens levensve bedoeling dat wordt vastgelec lustreerd met f men op dvd, teband. "Het v levensverhaal i: tastbaar aande ouder er straks telt De Graaff, kind en ouder haal samen oo kijken als ze d; is primair bede telzorger." In het tweede sus staan de als zorgverlener die aan bod k ondersteuning, de positieve zorg oplevert, K S' X W o 3 T3 3 l®I MhilIItlhlrfhiIIÏ t r i 2 «r? Voorwaarden De cursus Mijn i zorger is niet all manteizorgers c I voelen, stelt M I "Dat is een voc I we niet te stn manteizorgers i of moeder zo betreft van har* I Er zijn een p I waarden waara l| moeten voldoei bedoeld voor m 25 jaar van w, 1 pf zorg nodig f door ouderdoi lichamelijke aai atrische proble nende dementi, de ouder in sti om zijn of haai vertellen. Verde de relatie tuss< respectvol is. Wie aan de cui krijgt vooraf een l sprak met de be telzorger kan dai I situatie vertellen, I verwachtingen v 55Ss thhl 5’ 3 Q <a v> 3 B ft M 2 5: 7 S’ tie verzorgde-v, il te staar ouder-kind naai verdwijnt. De ci ouder-kindrelatk halen. Dat gebe telzorger te lerer kan interviewen Hierdoor krijgt nieuwe kijk op Tegelijkertijd zo ervoor dat de n meer plezier krij, ft Q S’ 3 i g g g5! 3 -f s 3-0= 52. Q. -8^2 :‘7 -È1 3rt£s| p‘S^-c388|-»Q.8g-ooS|reo^8!1>§. B. 2. g-o-gK^ire-" 7 f 3 3 S- 3 3 ffl o 3 (Q ■r O

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2008 | | pagina 16