De Tilburgse Koerier bestaat 50 jaar 8 I 5 <d" is De Tilburgse Koerier f WEKELIJKS ADVERTENTIEBLAD VOOR GEHEEL TILBURG') Uleg.v«: „Oe Tilburg». Koerier" - l»cob van örnpremtó 42 - Tilburg Advrrtrntlu kunnen ultertljk tot woensdagmorgen worden aangenomen Totaal oplaag: 28.500 exemplaren Vrij voor oplaag- an verspreidin( X O CD 3- F. v.lERSEL lm qtlekU I I I I I O W o 5 CD CD i -1 E Li k I i: DeTilburgse Keerk^^ Telefoon p.a. 22756 Met dit blad is GELD V k e your way I het land in de kop van de krant terug te vinden. Dit neemt niet weg dat ook nieuws uit de omliggende gemeenten ruimschoots aan bod komt. Vrijdag 8 maart 1957 No. 1 De Tilburgse Koerier gaat sterk en vol vertrouwen de toekomst tegemoet. Als een dynamisch bedrijf, dat open staat voor nieuwe ontwikkelingen in de samen leving en veranderingen in het medialandschap. Directie en medewerkers zijn voortdurend bezig om de kwaliteit van de krant te bewaken. De sterke kan ten van het blad worden gekoesterd. Op andere pun ten streven we naar verbetering en vernieuwing. Op weg naar de volgende 50 jaar. geeft hij een overzicht van memorabele momenten en gebeurtenissen in de laatste 50 jaar. In deze jubileumkrant wordt ook stilgestaan bij de interne organisatie van de krant. Daarbij komen de afdelingen administratie, acquisitie, redactie, vormge ving en bezorging ruimschoots aan bod. Daarnaast doet het bedrijf Concentra in Belgisch Limburg een boekje open over het drukken van onze krant. De Tilburgse Koerier prijst zich gelukkig dat een aan tal klanten van het eerste uur 50 jaar later nog steeds tot de vaste adverteerders van de krant behoren. Een aantal van hen komt in deze jubileumeditie aan het woord. Verder wordt een plaatsje ingeruimd voor een aantal lezers, die vertellen over hun drijfveer om onze krant te lezen. Last but not least staat ook Tilburgs burgemeester Ruud Vreeman stil bij het jubileum van onze krant. e Tilburgse Koerier is zelfstandig uitgever. De 1 krant loopt dus niet aan de hand van een groot I—X mediaconcern. Dat is wel zo fijn, omdat nu niet ver van huis wordt bepaald hoe onze lezers en adver teerders bediend moeten worden. De Tilburgse Koe rier is baas in eigen huis. Het begon allemaal op 8 maart 1957, toen ons eerste nummer verscheen in een oplage van 28.500 exem plaren. Inmiddels worden wekelijks 110.000 kranten verspreid. De Tilburgse Koerier staat dicht bij de men sen en richt zich op verschillende doelgroepen in stad en streek. In dit jubileumnummer kijken we terug op een halve eeuw Tilburgse Koerier. De geschiedenis van ons weekblad is nauw verbonden met de historie van Til burg en Midden-Brabant. Het zijn ook de mensen in stad en streek, die door de jaren heen bepalend zijn geweest voor de inhoud van onze krant. De ontwik keling en groei van De Tilburgse Koerier is mede het gevolg van de ontwikkelingen en groei in de regio Til burg. Het zijn de mensen in Midden-Brabant die de afgelopen 50 jaar in hoge mate het gezicht van onze krant hebben bepaald. In deze feestelijke editie van De Tilburgse Koerier staat mevrouw Tini de Beer-Douwes, weduwe van oprichter Jos de Beer, stil bij het 50-jarig bestaan van onze krant. Dat geldt ook voor zoon Joost de Beer, de huidige directeur van het familiebedrijf. De Tilburgse historicus Henk van Doremalen beschrijft daarna de ontwikkelingen, die de stad sinds het midden van de jaren vijftig van de vorige eeuw heeft doorgemaakt. Tilburg en de omliggende dorpen zijn in een halve eeuw in velerlei, opzicht sterk veran derd. Deze veranderingen worden door Henk van Doremalen voor het voetlicht gebracht. Daarnaast 3 O RIEL, LOON OP ZAND, UDENHOUT. BERKEL-ENSCHOT, ÖISTERWIJK, De actualiteit van de week wordt op de voet gevolgd, met een prominente plaats voor gemeentebestuur en lokale politiek. Daarnaast is er steeds aandacht voor kunst, cultuur en amusement, opleidingen en cursus sen, geestelijk leven, sport en zakelijk nieuws. Een bij zondere vermelding verdienen de officiële gemeente- pagina's van de gemeente Tilburg, de speciale pagi na's voor kinderen en ouderen en de wekelijkse auto- bijlage De Automaat. Bovendien gaat regelmatig aan dacht uit naar Tilburgs voetbaltrots Willem II. De Tilburgse Koerier richt zich sterk op de gemeente Tilburg en is trots om de naam van de zesde stad van De Tilburgse Koerier is sinds jaar en dag een begrip in Tilburg en omgeving. Niet zo vreemd voor een krant, die vandaag precies vijftig jaar wekelijks gra tis huis-aan-huis wordt verspreid en die voorzover bekend in deze regio de eerste in z'n soort was. Bij de viering van het 50-jarig bestaan kan worden vastgesteld, dat De Tilburgse Koerier het meest complete weekblad van Midden-Brabant was en is en die dat wat ons betreft ook zal blijven. De best gelezen krant. Soms nagebootst, maar nooit geëvenaard. Bij het verschijnen „De Tilburgse Koerier" blad in een behoefte wekelijks gratis hu (Mocht U dit niet o Aan de inhoud zorg worden besteed goede feuilleton, wJ nemen waaraan ei Zowel door het opl.l het vinden van el vertenllea. Verder „wenJterl hebben hiervoor sled zer(es), koopt aovel die het regelmatig maken. rTWAAR GEBEELDHOUWDE HUISKAMER van de f 598.- gwchiige TAFELLOPER CADEAU’! ^aafóm adv Uw woninginrichter

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2007 | | pagina 1