r*" Actueel fï\aad stemt in met totaalplan voor de binnenstad fivën voorstellen 39 voorstel Overhoeken Berkel- Enschot haalt het nu wel Tiiushaven krijgt een brug 6 )A WW L j I 3 3 e lï\aad verzorgt aftrap over breed veiligheidsdebat 2003 - PAGINA 12 DE TILBURGSE KOERIER •DONDERDAG 18 DECEMBER 2003 - PAGINA 13 erugkeek van Van gemeente Tilburg Raadswerk Hen op wo 24 tlm vr wicht 3 21 DECEMBER jat 44 - alle zalen - I janus u daa rt, Drie stralen tot een AG 24 DECEMBER aat 44-The Choice- ierpartywipneus )AG 25 DECEMBER Aeijs." iet zijr )P): ‘Gelijke monniken, Maandelijkse rubriek van de gemeenteraad van Tilburg December 2003 9 firn1 f Uitgave: Realisatie: Stapp' De bes ssage is met 1,40 de duurste garage in gemeentelijk beheer. Met de nieuwe tarieven kon keer wel instemmen. is onlanc Hierdoc rages tinnenstad wordt goedkof gezondheidbeleid zich en economische 14.00 uur (oren, Kerstconcert jmdat er behoefte are zaken die bur- wonen. Geen theo logen vanuit de plan Overhoeken in Berkel- t worden uitgevoerd. teenteraad stelde ig van 2003 twee pnieuw meerde De g oper iterreinen en de ven in een com- realiseren, dan innenkor jpartementen in stadsblok- t een belangrijke rol in deze ons verzoek stekent voor de lat 62-10.30 uur Tel.: (013) 4'564697 E-mail: m.azzougarh@raad.tilburg.nl Tel.: (013) 5333510 E-mail: g.egberts@raad.tilburg.nl tiek’ ’perkte J.OOuur idwinter festival -17.00 uur s Counterweight JRG -14.30 uur Harmonie Concordia Ivarenbeek- rt l4.30uur fo-De roep van de alfest IOS Berkel-Enschot - Idag KERK )0uur rt, van Bach tot i is een ik ergens ok echt >2.00 uur :ve with the sound of !- en dat de Zij willen het n het ig 79-17.00 uur fusion sk Terugkeek van Van IrZone >steld 1 Beeld vastgesteld. Dat betekent dat het volksge igaan van sociale e an huisartsen. Vier specifieke groepen >n en verslaafden en dak- en thuislozen. In deze vaste rubriek vindt u informatie over recente besluiten van de spraken van raadscommissies en over onderwerpen die binnenkort op raad of commissies. lat 62 -21.30 uur Irummer Jonas op zijn ben uit<_ De opdra Heuvel te kamertjespolitk ge heeft in zijn staan dat c wegovergangen sluiten. Op or wordt onderzocht wat dat beti inwoners en hulpdiensten.” Nota De raat. de komer gezondhe krijgen extra aandacht: jeugc Het stond opnieuw op de agenda en dit keer was de meerderheid van de raad wel tevreden. Dus kan het stedenbouw kundig p Enschot gemeente steekt de bedrijvend enbare ruimte rond de Piushave n met het brug over lijk Noord. iat 62- 21.00 uur n Paranoia gemeenteraad of uit- de agenda staan van afwikkeling na onderzoek na; Kreitenmolenstraat na‘ en de nieuwe ontsiuiu op de Noordoost-Tanc vlotte verkeersafwikke gebied. Daarnaast wil ).3O uur 36j. .00 uur 15-22.30 uur 115-22.30 uur Raadsgriffie gemeente Tilburg Communicatieadviesbureau Mercuur Fotografie: gemeente Tilburg Beeldveld Wilfried Scholtes Ries van Hulten Ger Schriek (TOF gelijke kappen' "Wij gaan morrend akkoord met het voorstel Loes Dielissen (WD): ‘Vlotte verkeers afwikkeling’ "Van onze drie ir~ inmiddels één gehi geplande ontsluitir s Hancock, Charles vele anderen. Voordat de raad er zelf een standpunt over inneemt, willen de raadsleden eerst graag uw mening horen. Daarom organiseert de raad op 13 januari een Stads debat. In de veiligheidskrant vindt u daarom allerlei informatie over dit rapport. En u leest wat anderen er over te zeggen hebben. Op die manier kunt u goed geïnformeerd deelnemen aan het debat. Locatie en tijdstip van het debat worden later bekend gemaakt. Maar noteer de 13e toch maar alvast in uw agenda. G 23 DECEMBER JRG ■20.00 uur ium Heimwee plotse...., onderzoeksop nooit over gedii SP het hele binr en niet haalbaar, meer geld naar It gaat. In de p-1-** de binnenstac Parkeertarieven parkeergara Parkeren in de garages in de bir Op verzoek van de raad - die hierover eerder een amer minder laten stijgen. Zo kost een uur par 1,30 in plaats van 1,40. Het uurtarief vo< 1,35 vastgesteld in plaats van 1,40. De Emmapass de raad dit ke Tel.: (013) 5425376 E-mail: p.d.loos@raad.tilburg.nl schelstr. 1 -19.00 uur igY .Oisterwijk-13.00 u re Jongerenkoor 7.00 uur Tango-avond 4 ging h shaven. t spoor de Er komt een jebied en verbonden 14.30 uur woud-jack en de JITVERKOCHT •14.30 uur rt 2003 Verassende en IDUSKERK not -12.30 uur iintCaecilia JIN •19.00 uur ra festival in jo Alexei Levin/ x>v 11.00 uur oriete-cover-avond jo Frenk (GroenLinks): 30 ‘sociale ringbouw uitgangspunt' '*nnen die er liggen zijn in hun totaliteit Maar er zijn kansen om meer te doen. :!!c“ bij de Overhoeken meer sociale igbouw dan de norm die het college Wij willen 30 Het college gaat nu de lingen in de ed in de i. Mocht kermis »nd jaar al op vrijdag om 22.00 uur en eindigt op zondag om 22.00 uur. >n. Andere jaren begon de kermis op zaterdag en eindigde op zondag om 24.00 t vuurwerk. Omdat dit zo laat in de avond nogal voor wat overlast in de binnenstad zorgde, rmis nu een paar uur eerder. De exploitanten mogen in ruil daarvoor hun attracties een ten. Daarmee gaat voor hen een lang gekoesterde wens in vervulling. Het gaat voorals- Als die goed uitpakt, wordt deze nieuwe aanpak komende jaren voortgezet. Marjo wonir De planr oké. Ma; Wij willen bij woning1-* stelt. Wij w ontwikkelir markt goed in de gaten te houden. Mocht in de toekomst de behoefte aan sociale woning bouw groter blijken, dan komen ze er. Wij hadden liever gezien dat die redenering was omgedraaid. Ga uit van 30 sociale woning bouw en houd de ont wikkelingen bij. Mocht er in de toekomst min der vraag zijn, dan stel je het aantal naar beneden bij. Het college mag op dit punt best ambitieuzer zijn.” Mohamed Azzougarh i bevlogen mens. "Als il voor ga, wil ik het ook realiseren." Hij richt zich binnen de PvdA vooral op onderwijs en jeugdbeleid. “De inhoud en de huisvesting van het onderwijs kunnen nog beter; er moet meer studen tenhuisvesting komen, enz. Wie investeert in onder wijs, investeert in de jeugd en de toekomst. Er ligt nu een planning waardoor scholen weten wanneer gezondheid in beeld vastges iad heeft de nota Gezondheid in snde jaren richt op een aantal thema's. Bijvoorbeeld: tegeng teidsverschillen; wijkgerichte benadering, aanpak tekort var --jgd, ouderen, allochtoner ze kunnen rekenen op vernieuwing of nieuwbouw. Ik heb daar hard aan getrokken, on aan was. Ik werk graag aan tastbar gers raken. Veiligheid, onderwijs, retische benadering maar oplossir praktijk van de burger." nog worden aangepast. Ook gaat het college nu ruimte reserveren voor de eventuele aanleg van 2 extra rijstroken en komt er het onderzoek naar ondergronds parkeren. Dit stelde de meerderheid van de raad tevreden. De plannen kunnen nu verder uitgewerkt worden. lang actief betrokken bij het ’lijk veld. “Raadslid zijn ligt dan .k ben vanaf 2002 raadslid voor ig. Ik zit In de commissies maat- 'ers samen. Een wijt kan. i Berkel totaalvoorstelling. n Wim de Bie selec- soonlijk een twee nma uit hun oever- t zijn stuk voor stuk ichikt zijn voor ver- ïk. De fragmenten ilmgenre; komische thriller, historisch uziekfilm en recla- iten van 1974 tot isch Verbond tot De nes in Benidorm. an Kooten en Wim d 2003, 120 min. ;e extra voorstellin- ■5 uur en ma 12 jan om binnen de 26 sociale woninc schuiven met het aantal huur- en i gen. Jammer dat het geen 30 is zoals door ons na miljoen extra kv». zij het zo. Verder zoek naar de mogelijkh parkeren in het winkelc wij tegen de invoering ren op deze locatie. Als bij winkelcentra moet betaald ook. Gelijke monniken, gelijk Wellicht kan overal worden ii eerste 30 minuten parkeren gr Houdt de Koerier volgende week gc Daarin vindt u een speciale nieuwja raadsleden. Ook de Koe rader. Daar is een spec ligheid in de stad. Dit van de commissie Veilig rapport dat allerlei aanbevelinge veiliger te maken. Welke vindt u belangrijkst? En hoe moeten we het aanpakken? Een belangrijke fase in de ontwikkeling van het Piushavengebied is maandag afgerond. De raad stelde het regiedocument voor dit gebied vast. Dat geeft de grote lijnen aan waarbinnen plannen nader worden uitge werkt. Het wordt een attractieve en leven dige woonwijk, dicht tegen de binnenstad aan. De discussie ging vooral over een brug over de haven. Volgens de coalitie partijen CDA, PvdA, Algemeen Belang en GroenLinks is die brug noodzakelijk. D66, SP, VVD en TOP vinden dat er andere oplos singen zijn. Zij stemden tegen het voorstel. de lange termijn ten gestemd. Ze zijn gedurfd. Duidelijk voorkomen dat het pleet ander jasje. In totaal komen er zo'n 2.500 tot 3.000 woningen. Het wordt een mix van stadswoningen en app ken. Het water speelt wijk. Langs.de oevers ontstaan twee aantrekke lijke boulevards. De een met een stads en de ander met een parkachtig karakter. Naast wonen is er ook ruimte voor bedrijvigheid, horeca en recreatie. De discussie in de raad ging grotendeels over het verkeer. Vanaf de Ringbaan Zuid komt er een verbindingsweg met het gebied Piushaven. Deze wordt met een brug over de haven verbonden met de Havendijk Noord. Dat gebeurt om te voorkomen dat het toenemend verkeer zorgt voor problemen in de omliggende wijken. In deze editie van Raadswerk stellen we wederom drie raadsleden kort aan u voor. Deze rubriek komt iedere uitgave terug totdat alle leden aan bod zijn geweest. Als volksvertegenwoordigers zijn de raads leden er voor de burgers van de stad. Voor vragen of opmerkingen kunt u hen altijd bellen of mailen. goed in de gaten, sciale nieuwjaarswens van alle aerier van 8 januari is een aan- eciale krant bijgevoegd over vei- t naar aanleiding van het rapport Samenleven. Een belangrijk gen bevat om de stad u daarvan nou het ;eer De discussie in de raad richtte zich voor een groot deel op het verkeer. Behalve over de cityring en de Heuvel ging het daarbij ook om de Noordlaan en de brug over de Piushave. De Noordlaan verbindt straks ten noorden van het St. Caeciliastraat en de Besterdring en het NSplein. verbindingsweg vanaf de Ringbaan zuid met het ge Piushaven. Deze wordt met een brug over de haver met de Havendijk Noord. Daan Cobelens (PvdA): ‘Al met al tevreden’ "Wij zijn blij dat de plannen erdoor zijn. Ze getuigen van een goede, reële visie op de binnenstad. En ze voorkomen dat de binnenstad in de toekomst dichtslibt met autoverkeer. Als dat alleen kan door de invoering van eenrichtingverkeer en het openstellen van de Heuvel om een cityring te realiseren, dan staan we daar achter. Want anders gaat het binnenkort fout in de stad. De neergelegde plannen bevatten een verkeerssyste- matiek waar we nog heel lang mee vooruit kunnen. Uiteraard hebben ook wij wel de nodige kanttekeningen geplaatst. Zo wordt verwacht dat 3 minder reizigers gebruik zal maken van het openbaar vervoer ten opzichte van het Tilburgs Openbaarvervoer Plan. Dat kan niet. Wij willen dat het college onderzoekt of de inzet van minibusjes een oplossing biedt. Of een andere vorm van gratis busvervoer. Verder vraagt de inrichting van de Heuvel veel zorg. Er moeten snelheidsbeper- kende maatregelen komen. We willen voorkomen dat auto's met 50 km per uur over het plein rijden. Ook moeten er veilige oversteekplaatsen worden ingericht. Het aangekondigde fiets- Andere tijden voor Tilburgse I De Tilburgse kermis begint volger Dat heeft de raad besloten. uur met groot eindigt de kerr avond eerder opent nog om een proef. foyer Tilburg inte 19.45 uur “Wind Blows .30 uur MovieZone 30 uur .Bos- kinderfilm 5+ i.OO uur ild Dahl Filmfeest 8+ K)uur wereldkampioen- :ilmfeest8+ le André Hazes van Hij zingt liederen ver de geschiedenis al generaties lang erft. ISOENI is een van een volk dat werelden probeert swaren. De tegen- standers L. N vinden dat tl het door de brug veel te druk wordt in de nieuwe woonwijk e brug niet goed is voor de haven. Zij verkeer vanaf de ringbaan zuid om Piushavengebied heen leiden. Echter, de meerder heid van de raad stemde voor het voorstel zoals het op tafel lag. Het regiedocument kan nu ver der worden uitgewerkt. De partijen in de raad hebben aangedrongen op heldere en duidelijke regels voor inspraak en de bewoners te betrek ken bij de nadere uitwerking van de deelplannen. Sjef Robben (CDA): ‘Op de lange termijn de beste optie’ Wij hebben voor de plannen gestemd. Ze zijn integraal, toe komstgericht, goed en gedurfd. Duidelijk is dat er echt iets moet gebeuren om te voorkomen dat het centrum op allerlei fronten vastloopt. Het centrum heeft een kwaliteits- en een economische impuls nodig. Het verkeer is een lastige. Natuurlijk zouden wij ook het liefst de auto uit het centrum weren. Maar de samenleving is niet maakbaar. Mensen laten zich niet dwingen de fiets te nemen. Dus moet je zoveel moge lijk sturen en verkeer dat niet in de binnenstad moet zijn eruit houden. De cityring is er om verkeer dat er wel moet zijn, zo goed mogelijk af te wikkelen. Om de bereikbaarheid van het centrum te garanderen, Dus moet de Heuvel open. Dat kan niet anders. De auto heeft geen streepje voor bij ons. Binnen de cityring is het autoluw. De fietsers krijgen op de cityring vrij liggende fietspaden, voetgangers brede trottoirs met veel groen. Op de lange termijn is dit de beste optie. Wel willen wij onderzoek doen naar gratis busvervoer op de cityring en naar transferia. Maar dat verandert niets aan de waarde van deze plannen." Paul Huijgen (SP): ‘Achterkamertjes “De meerderheid van de raad heeft gek autogroei in het centrum. In alle ste luw worde Connie Egberts is al l< sociaal maatschappelijk ook wel in mijn lijn, ik Algemeen Belanc schappij en economie. Gevoel en cijfers mooie combinatie waarin ik mijn ei kwij Algemeen Belang heeft zijn wortels in B ingediende moties is er gehonoreerd. Wij willen de .u.tingsweg eventueel kunnen verbreden met nog twee extra rijbanen. In de toekomst kon dat wel eens nodig zijn. Planologisch is die optie nu mogelijk gemaakt. Verder gaat het college op ons verzoek overleggen met Rijkswaterstaat over de verkeers- naar de N65. En er komt een raar de mogelijkheid om de tat gedeeltelijk te verbreden tsluitingsweg aan te sluiten ngent. Het gaat om een ckeling van het hele het college twee spoor -*!es en foute politi t gekozen voor onbep teden zie je de centra auto- len'met transferia aan de stadsranden. Tilburg doet het juist-andersom en lokt de auto de binnenstad in. Veel parkeergarages, veel toevoerwegen, openstelling van de Heuvel. Dat betekent heel veel auto's in de binnen stad, publiek dat gegroeide gewoontes weer moet aanpassen, gevaarlijke situaties bij oversteekplaatsen en alles moet weer 'n kop. Terwijl we net veel geld heb- itgegeven aan sluiting van de Heuvel, idracht om de openstelling van de :I te onderzoeken getuigt van achter- "tiek en handjeklap. Het colle- in zijn eigen beleidsprogramma de Heuvel hoe dan ook dicht blijft. De oppositie wist niets van deze plotselinge koerswijziging en nieuwe opdracht. In de raad is er ook gediscussieerd. Verder vindt de vinnenstadsplan te prestigieus r. Op papier staat dat er leefbaarheid in de wijken praktijk is het meeste geld voor tad bestemd. Dat klopt niet." De gemeenteraad stelde tijdens de laatste raadsver gadering van 2003 twee belangrijke plannen vast die nauw met elkaar samenhangen. Zo ging het licht op groen voor het Tilburgs Verkeers en Vervoersplan (TWP). Daarnaast ging de raad akkoord met het Masterplan Binnenstad Totaal. Dat betekent dat de binnenstad de komende jaren een heel ander ge; krijgt. Er wordt gewerkt aan een aantrekkelijke binnenstad, die leefbaar is, veilig en die het econo misch gezien goed doet. Verkeer speelt daarbij een grote rol. Om het centrum in de toekomst bereikbaar te houden, wordt het verkeer er anders doorheen iid. Zo komt er een cityring met eenrichtingsver keer. Daarvoor gaat de Heuvel weer open voor de auto. De beide plannen leverden genoeg stof voor <e discussie tussen de fracties. Wat vinden de politieke partijen? Het plan is unaniem door de raad vastgesteld. Toch hadden de raadsfracties bij enkele deel onderwerpen hun opmerkingen en wensen. Marcel Degen (Algemeen Belang): ‘Woningbouwcijfers beter onderbouwen' "Het plan is prachtig ingepast in het land- schap en de bestaande structuren. Het past uitstekend bij het karakter van Berkel- Enschot. Wij zijn blij met het onderzoek naar ondergronds parkeren. Door die parkeergara ge kun je met de weekmarkt uit de voeten en bovendien is al het blik uit het zicht. Wel moet het college de percentages voor sociale woningbouw en ook andere woningtypes beter onderbouwen. Hoe komen ze tot stand? De verdeling moet nogmaals bekeken wor den. Zo is 0% sociale woningbouw bij de Enschotsebaan wel heel bekaaid. En waarop is de vraag naar zoveel dure woningen geba seerd? Sowieso moet het onderzoek naar de behoeften op de woningmarkt veel beter worden aangepakt." Enschot en Udenhout. Maar ik maak me sterk voor de hele stad. Zo heb ik ervoor gezorgd dat de nieuwe opzet van het wijkbestuur en - beheer in goed overleg met alle betrokkenen tot stand is gekomen. Ook heb ik een motie inge diend om helderheid te scheppen in het woud van subsidiepotjes." Egberts heeft veel contact met burgers. "Ik ben voor- iedereen bereikbaar die mij wil spreken." igbouw te koopwonin- s geworden, is gevraagd. Maar als dat een kost wat we niet hebben, dan zijn wij blij met het onder gelijkheid van ondergronds mmdeentrum. Daarnaast zijn van onbetaald parke- I andere Tilburgse worden, dan hier jke kappen, ingevoerd dat de i gratis is." oper dan het college aanvankelijk van plan was. ’ndement aannam - heeft het college de tarieven markeren in de Tivoligarage en die op het Louis Bouwmeersterplein voor parkeren in de garage op het Koningsplein is gemiddeld op Willem Bartelings (D66): ‘Verkeersplan is een kaartenhuis' “Ik ben tegen het voorstel. Het autoverkeer wordt niet ontmoe digd maar juist aangemoedigd om de binnenstad in te trekken. Met alle nadelen van dien: dichtslibben met auto's, toenemen de luchtvervuiling, sterk afnemende aantrekkelijkheid. Bereikbaarheid is belangrijk voor de binnenstad, zeker voor de winkeliers. Maar het moet anders. Door parkeren aan de ran den van het centrum en dan met busjes of te voet verder. Met hoge parkeertarieven voor wie toch per se in het centrum wil parkeren. Met ondergrondse bevoorradingssystemen voor win kels. Bovendien ben ik mordicus tegen openstelling van de Heuvel. Vanwege de verkeerstoename, maar ook omdat er dan geen plek meer is voor activiteiten op het plein. Ander bezwaar: het fietsverkeer wordt in de plannen ontmoedigd. Routes worden in stukjes geknipt. En verder: het verkeersvoor- stel steekt als een kaartenhuis in elkaar. Als je 1 kaart verlegt stort het in. Alles of niks. Geen enkele keuze. Op die manier moet je geen plannen maken voor een centrum. Ik wil geen plannen die door mijn strot worden geduwd." Gemeente eigenaar stadion De gemeente wordt eigenaar van het Willem II stadion. De raad heeft het licht op groen gezet voor de aankoop van het gebouw en terreinen voor een bedrag van ruim 13,5 miljoen euro. De gemeente verhuurt het complex weer aan de club voor zo'n I miljoen euro per jaar. Met deze constructie krijgt Willem II weer wat financiële armslag. Het Masterplan Binnenstad Totaal is een allesomvattend plan over hoe de binnenstad zich de komende 15 jaar moet ontwik kelen. Er staat in hoe het moet met thema’s als winkelen, wonen, werken, uitgaan, cultuur enz. Daarnaast is er een pro fielschets gemaakt van de verschillende deelgebieden in de binnenstad, leder deelgebied krijgt nadrukkelijk zijn eigen karakter en sfeer. Daarnaast schenkt het Masterplan aandacht aan zaken als leefbaarheid, onderhoud en veiligheid. De dorpsrand van Berkel-Enschot zal er in de toekomst heel anders uitzien. Op vijf verschil lende locaties - de zogenaamde Overhoeken - gaat flink gebouwd worden. De plannen gaan uit van 1.950 woningen, 11 hectare bedrijfsterrein, 35 panden waar een combina tie van wonen en werken mogelijk is, zorg, kunst en cultuur. Bovendien zijn er plannen om het winkelcentrum Eikenbosch te verplaat sen. De raad boog zich in oktober al over het voorstel. Toen was er veel lof voor de wijze waarop het plan is ingepast in het karakter van Berkel-Enschot. Maar er was ook kritiek. Het percentage sociale woningbouw lag op 26 van het totaal aantal te bouwen wonin gen, 14 huur en 12 koop. Veel te laag, vond een meerderheid van de raad. Het moest 30 worden. Ook nam de raad drie moties aan over de verkeersontsluiting van de Overhoeken. Zo moet de nieuw aan, te leggen ontsluitingsweg eventueel kunnen worden verbreed van twee naar vier rijstroken. Daar moet alvast ruimte voor worden gereserveerd. Ook wilde een aantal fracties graag een onderzoek naar ondergronds parkeren in het winkelcentrum. Het college trok het voorstel in en kwam afgelopen maandag terug met een aantal aanpassingen. De percentages sociale woningbouw zijn verschoven: 20 huur en 6 koop. Bovendien wordt de behoefte op de woningmarkt goed onder zocht. Mocht in de toekomst blijken dat er behoefte is aan nog meer sociale koop of huurwoningen, dan kunnen de plannen altijd Pieter de Loos is een nieuwkomer in - de raad. "Ik heb in november de plaats ingenomen van jean-Pierre van der Meijs." De CDA'er viel Jr meteen met zijn neus in de boter want tijdens zijn eerste raadsverga- BMy 4^* dering werd de begroting behan- deld. "Best pittig. Veel vergaderen vooraf en lange dagen maken. Gelukkig is het raadswerk niet nieuw voor mij. Ik maakte al jarenlang deel uit van de CDA-schaduw- fractie." De Loos houdt zich bezig met economische zaken. "Een uitdaging, zeker bij deze neergaande economie. Ik maak me sterk voor meer werkgele genheid in Tilburg en een gezond ondernemerskli maat. Daar profiteert iedereen van. Verder vind ik dat het buitengebied het visitekaartje van Tilburg moet zijn." plan moet er tijdig liggen, we moeten nadenken over een goede en logische fasering van de werkzaamheden enz. Maar al met al: wij zijn tevreden." ipegoor in januari 2004 op de agenda «sluitvorming over het Masterplan Stappegoor is doorgeschoven naar de raadsvergadering van 18 januari 2004. Het plan is onlangs met de betrokkenen besproken. Dat gaf aanleiding om een aantal zaken nader te onderzoeken. Hierdoor kon de raadsvergadering van december niet meer gehaald worden. Wat vinden de politieke partijen lannen zijn door een meerderheid van de raad aange nomen. Een aantal fracties stemde tegen.

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2003 | | pagina 13