I 'G 4 ■I 9 x w ïi Clio Renault Sport V6 1 id* master/// CJk/ Gebr. Vullings Opel Afkoelen van Sydney 2000? Kom ‘afdouchen’! OCCASIONS Vakgarage Uitlaatspecialist U.S.T. auto's Vingervlugheid Hyundai Accent scoort internationaal 16V common rail diesel voor Citroën Evasion Ze ■eis. Autobedrijf Van Mossel B.V. =3 2. Jan, de échte autovakman! lil w# VAKGARAGE® Zorgt voor1 betaalbaar rijden Hardtop voor Audi TT zzSES:: zzfczS '929.000,- VAKGARAGE JWWWWWWMWMWWC VAKGARAGE MMMMWWWWWW I STRIJBOSCHvor Olijke Matra M72 I DE AUTOMAAT» DONDERDAG 12 OKTOBER 2000 «PAGINA 5 DE TILBURGSE KOERIER STOBER 2000 «PAGINA 4 II m badge voor periodieke keuringen van lichte voertuigen ker werd getoond en die vanaf no- Kraaivenstraat 22, Tilburg 013-4680468 lag De Spelen mogen dan voorbij zijn, wij zijn nog helemaal in een olympische roes. Hoogste tijd dus voor de Cooling Down. Een periode waarin we net als de olympische sporters afkoelen van de geleverde prestaties. Kom daarom aanstaande zaterdag wassen wij gratis uw auto. Volkswagen. Wie anders? Van 10:00 uur tot 17:00 uur bent u welkom om uw auto gratis te laten wassen. Wijzigingen voorbehouden. ld een van de lercedes. Geen jorstellen dat u a. En eigenlijk onvoorstelbare ran perfect op obiliteit overal life standaard iwagen van na gen huis staat gratis service- ordt dan snel met uw eigen :rvoer. Dankzij mbezorgd ver- land. FOCWA ANNO 1930 -è OPEL- elbare iterbank Van Andelstraat 1,5141 PB Waalwijk. Telefoon 0416 - 67 11 11. Ringbaan Noord 65, 5046 AA Tilburg. Telefoon 013 - 532 14 11. Sprendlingenstraat 12, 5061 KN Oisterwijk. Telefoon 013 - 528 32 26. o '98 '98 '97 '91 '99 '94 '93 .6.750,- .5.750,- .2.500,- .3.950,- umt bers.nl des-Benz raar per die ienor- In haar rijke verleden heeft Renault de wereld al vaker verbaasd met modellen die niet direct als praktisch en handelbaar gelden, maar die door hun originele idee een grote bezittingsdrang bij menigeen opwekken. De nieuwe Clio Renault Sport V6 is er wederom een goed voorbeeld van. Nauwelijks langer dan een modale driedeurs Clio, maar wel flink sen nieuwe :j it worden. De I zien van Koni-dempei ke stabilisator. Ook is t dat al- werd geë- Verkoop nieuwe en gebruikte auto's. Service, onderhoud, breder en lager bij de grond, dat is de Clio Renault Sport V6 die in 1998 als prototype als smaakma- .'915’5?, .'88. .'86. De hardtop wordt leverbaar vanaf het eerste kwartaal 2001 en kan zo wel bij de levering van een i auto als achteraf gekocht prijs is nog niet bekend. Opel Corsa 1.4 Opel Vectra 1.6 16v... Fiat Punto 75 ELX Subaru Vivio WVVento1.8i, LPG... Opel Omega 2.0 16v. Renault 19 Peugeot 306 Diesel... .Peugeot 306 1.4 Opel Astra (2x) Opel Astra, LPG Mercedes 300 D aut.. Suzuki Swift 1.3 erkend onderhoudsbedrijf ^■j meer in haar mars te hebben. Het is i tweezitter met een losse dak- K.„at en deuren, die een nieuwe di mensie geeft aan autorijden. Het chassis is uit aluminium gemaakt en het voertuig wordt voortbewogen jn probe- errein met s breekt de uit, maar is in het ga- liozo E; in combinatie met een jaarlijkse onderhoudsbeurt, excl. 22.50 adm./or meldkosten en eventuele toeslagen. of haar auto, een resultaat leen door de Toyota RAV4 v venaard. Aanstaande zaterdag 14 oktober wordt uw auto gratis gewassen VW Polo Coupé Ford Escort 1.8 Peugeot 205 Alfa Romeo 75 1.8 Ford Sierra VW Polo Coupé Opel Kadett 1.7 diesel. Opel Kadett 1.4i Ford Sierra 2.0i Hyundai Sonata 1.8 Ford Sierra 2.0, LPG Opel Kadett 2.0 GSi iratie, APK, banden, en auto-alarm. i gebruikte auto's. in de tussenacceleratie van 80 tot 120 km/u die 1,5 seconde sneller ver loopt. De motor is voorzien van twee bovenliggende nokkenassen, vier kleppen per cilinder en een vans inlaatspruitstuk. De Evasion Hl 16V haalt een t accelereert in 1 100 km/u. Het; ligt volgens opg kilometer. even 'afdouchen'. Terwijl u een frisse blik werpt op onze winnaars in de showroom, tijd vergrendeld. De buitenkant is in de carrosseriekleur gespoten, terwijl de binnenzijde met een zwarte stof is bekleed. De hardtop bestaat uit een aluminium frame en kunststof bui tenkant en heeft de geluiddempende eigenschappen van een vast dak. Bo vendien zorgt de hardtop voor een doeltreffende warmte-isolatie. Ford Mondeo Wagon 1.8 TD Ghia.. Ford Mondeo Wagon 1.8 CLX Ford Mondeo Sedan 1.6 CLX, LPG. Ford Mondeo HB 1.6 CLX, LPG Ford Escort Clipper 1.81 Ford Escort 1,6i HB, 3-drs Ford Sierra 1.8 TD Sedan Ford Fiesta 1.2 S16v Ghia Ford Fiesta 1.3 Ford Fiesta 1.1 i Cheers Ford Ka 1.3 Peugeot 1061.1i Peugeot 306 1.4i Seat Ibiza 1.4i Suzuki Baleno Suzuki Swift reparatie, schadeherstel, APK keuring, verhuur en leasing. .'96 .'89 .'92 .95 .93 .'90 '98 .'95 .'95 .'91 .'91 .'97 .88 DE SPECIALIST voor service onderhoud, repar uitlaten, trekhaken, accu's, remservice, schokdempers Tevens kunt u in onze showroom terecht voor nieuwe en Uiteraard is de glazen achterruit voorzien van elektrische verwar ming. '9514.750,- '9514.500,- '949.250,- '9414.500,- Werkplaats: Draeonstraat 23, 013-4672815 Geopend maandag t/m vrijdag 8.30-17.30; zaterdag 8.30-13.00 Showroom: Dragonstraat 18, 013-5910505, bgg 013-4672815 Geopend maandag t/m vrijdag 10.00-20.00; zaterdag 9.00-15.00 LET OP!!! TEGENOVER PALETPLEINÜ! Het Amerikaanse onderzoeksbu- reau Strategie Vision roept de Ac- cent uit als beste keus in zijn klasse. De Accent kreeg in het onderzoek 724 van de 1000 punten. Er werd gekeken naar kwaliteitsaspecten en de aanschaf- en exploitatiekosten. Als merk eindigde Hyundai op een keurige negende plaats. ALTIJD VERTROUWD DICHTBIJ Korvelseweg 176, TILBURG. Tel. 013-5420262 Ingang werkplaats via Calandhof Alhoewel cabriokappen tegenwoor dig zo gemaakt zijn, dat er prima 12 maanden per jaar met een cabriolet gereden kan, biedt een hardtop in de wintermaanden meer comfort. Daar om presenteert Audi nu voor de TT Roadster een hardtop die speciaal op dit model is afgestemd. Dit onder deel wordt op vier punten in korte den weggezaagd en andere wor den toegevoegd zodat ten eerste de zeer stevige structuur van de standaard Clio volledig wordt be houden en dat juist extra verstevi gingen vanwege het specifieke ka rakter van de V6 worden toegevoegd. Daarna J- rosserie, die nog steed naar het Zweedse Uddevalla waar de opbouw en assemblage plaats vindt. TWR bouwt in dezelfde fa briek de Volvo C70. Maar dan de auto zelf. De Clio V6 is gebouwd volgens hetzelfde prin cipe als de ‘dikke’ 5 Turbo in het begin yan de jaren tachtig. De mo tor ligt namelijk achterin direct achter de twee stoelen. In dit ge val gaat het om een 2,9 liter V6 met 24 kleppen en een variabele timing van de inlaatkleppen. Om de motor en randapparatuur te kunnen plaatsen zijn de schermen achter uitgebouwd. Hierin zijn aan weerszijde flinke luchthap- pers opgenomen. De vorm van de achterschermen wordt naar voren doprgetrokken over de kunststof poeieren, terwijl ook de uitge bouwde voorschermen specifiek zijn. Onder dékap voor zit een be scheiden bagageruimte, terwijl achter de hoge bumper met spoi lers en ingebouwde mistlampen de radiator te vinden is. Achter zien we de normale achterklep en lich- tunits van de Glib en een stevige bumper waardoor de twee verch roomde uitlaatmonden naar bui ten steken. De Clio V6 komt enorm dik over en is een pure aan- piepen i dachttrekker. Menig duim wordt g^p. Tc opgestoken als we door Zuid-Fran- - se dorpen rijden. Koni-dempers Het interieur is njet Spartaans, maar juist sportief chique. De stoelen met hoge randen langs de flanken zijn bekleed met een com binatie van leer en alcantara. Het instrumentarium heeft een witte wijzerplaat net als de 2 liter Clio en de pook van de handgeschakel- de zesbak staat op een ronde voet en heeft een massief aluminium knop. De drie pedalen zijn even eens in aluminium uitgevoerd. De uitrusting is behoorlijk compleet Tot nu toe werd de Citroen Evasion ruimtewagen al geleverd met een common rail dieselmotor, maa nieuw is een 2 liter 16-klepper voldoet aan de strenge emissie men, maar tegelijk zorgt voor meer souplesse. Het vermogen blijft met 110 pk gelijk aan de bestaande HDi, maar het koppel is met 8 procent ge stegen tot 270 Nm bij slechts 1750 tr/min. Het verschil is ook te merken Uit onderzoeken onder automobilis ten blijkt de nieuwe Hyundai Ac cent goed te scoren. Zo kwam dit model in Engeland als meest be trouwbare auto uit de bus in een on derzoek uitgevoerd door Consu mer’s Association, vergelijkbaar met onze Consumentenbond. Tach tigduizend automobilisten werd ge vraagd naar storingen van hun auto gedurende de afgelopen twaalf maanden. Geen enkele Accent-eige- naar meldde het stilvallen van zijn met airconditioning, een audio-in- -x-’.latie met CD-wisselaar en vieKtrische ruiten en spiegels. Waar circuitauto’s meestal wor- leid van een straatversie, nault bij deze bijzondere precies andersom be- i McPherson voortrein svoor- ers en een dik- is gezorgd voor een maximum formaat rem- schijven. Achter zien we eveneens Koni-dempers en konische veren gecombineerd met een multi-link ophanging. De motor is op details aangepast en heeft onder meer specifieke zui gers, een andere luchttoevoer en eigen uitlaatsysteem. Daarmee wordt het vermogen verhoogd naar 230 pk bij 6000 tr/min en een koppel van 300 Nm bij 3750 tr/min. Dat de 1335 kg wegende dwerg daarmee flitsend voorruit komt, Iqat zich raden. We steken de sleutel in het con tact, draaien ‘m om en achter ons komt de V6 ronkend tot leven. Het is nu al kicken. Even het gas in trappen, geweldig! Wat een ge luid, hiermee komen we onze da wel door. Flexibel vliegwiel De aluminium pookknop ligt lek ker in de hand en het is goed te voelen dat we nog ‘ouderwets’ aan het schakelen zijn. Al vanuit zeer gaat de car- [age toerentallen pakt de Clio per- 7, ls’fect en zeer soepel op. gemid delde rijder zal deze auto graag ver in dé toeren laten doortrek ken, maar wie af en toe behoefte heeft aan schakellui rijden, zal door de Clio niet worden tegen ge werkt. We vloeren het gaspedaal en dan begint de 6-pitter er pas echt zin in te krijgen. In 6,4 secon den wijst de rode naald al de 100 km/u uur aan en tot zo’n 235 km/u lijkt de Clio in één soepele bewe ging door te accelereren. Wie ^en beetje slordig met pook en koppe ling omgaat, zal merken dat er toch nauwelijks sprake is van schokken in de aandrijflijn. Dat komt omdat Renault onder meer een flexibel vliegwiel toepast. De stuurbekrachtiging laat een zeer nauwkeurig gevoel in het stuur wiel over en wérkt absoluut niet tegen. De scherpe bochten in een bergachtig gebied worden vlie gensvlug genomen en wie daarna weer vlot het gas intrapt, wordt beloond met maximale sensaties op het gebied van acceleratie en sound. Toch lukt het wel degelijk de banden onder dit soort omstan digheden te laten piepen. En dat □iepen staat gelijk met verlies aan grip. Toch moetje met de Clio heel wild te keer gaan, wil j e ‘m verlie zen. We hebben de V6 niet op een natte ondergrond kunnen ren, maar op een groot ter zand en kleine steentjes I auto heel gemakkelijk ui net zo eenvoudig weer iu reel te krijgen. Omdat de Cli compact is, voel je als het ware in je achterwerk wat de auto gaat doen en na enige gewenning ont staan er een samensmelting tus sen techniek en bestuurder. De Clio is onverwacht geen stuiter- bakje, maar gaat best comfortabel over oneffenheden. Bovendien ra ken de spoilers niet bij elk wisse wasje het wegdek. De Clio V6 zal altijd een exclusivi teit blijven. Er worden er 12 stuks per dag gebouwd en dat komt neer op een dikke 2.000 op jaarbasis. Voor de Nederlandse markt is de prijs vastgesteld op f,102.900,= en daarvoor zullen genoeg liefheb bers zich gaan melden. vember leverbaar is. Geen on schuldig klein wagentje om zonder ‘■‘■’•afi’e hand aan te pakken, udimen omhoog Het oorspronkelijke design van deze Clio V6 kwam geheel in eigen huis tot stand, waarbij zelfs ken merkende strakke lijnen worden gebruikt die we volgend jaar ook zullen terugvinden in de VJ het nieuwe topmodel van h Franse merk. Maar voor c’ trialisatie nam het merk i ‘s werelds bekendste spec in de arm, namelijk TWR rosserie wordt gewoon tusse andere Clio’s in Flins gema£ wordt daarna haar Engelan door een 750 cc motorfietsmotor met een vermogen van 20 pk gekop peld aan een continu variabele ver snellingsbak. Het is een voertuig dat tussen een auto en motorfiets in zit en waarbij de functionele vor men juist een modem voorkomen opleveren. Volgens de Franse wet- geving zou de M72 vanaf 16 jaar ge reden mogen worden. Het project is zo ontwikkeld dat het in productie nemen relatief eenvoudig is en dat de prijs acceptabel blijft. De Mon dial 2000 werddoor Matra gebruikt om de commerciële haalbaarheid te testen. Als de reacties positief zijn, zal de M72 uiteindelijk door de Re- nault-organisatie verkocht gaan worden. Het Franse Matra is uit de histoije bekend van haar sportieve coupé- een t1 modellen en de deelname aan de au- plaat tosport, maar sinds 1984 produceert Matra de Renault Espace. Met de M72 conceptstudie toont het merk •twee i top van 175 km/u en 15,2 seconden naar de t gemiddelde verbruik pgaaf op 1 liter op 14,5 Opel Corsa 1.4116v Sport.. Opel Corsa 1.3 Sedan Alfa Romeo 1.7iE Wagon... Renault Twingo Renault 19 diesel Renault 19 Renault 1.9 Kangoo Fiat Cinquecento Nissan Sunny 1.4i, 3-drs.... Mazda 323 F BMW316i Audi A6 2.5 TDi VW Golf 1.3, 5-drs stalk elekt Waar circuitauto’s meest den afgele heeft Rem Clio de weg pi wandeld. De Nxvx om» Wel Satis is specifiek ontwikkeld, is de indus- i een van rscialisten lelijk TWR. De car- e wordt gewoon tussen alle Clio’s in Flins gemaakt en iaama haar Engeland ver- leept, waar bepaalde delen wor-

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2000 | | pagina 27