ALMERA Renault Twingo Initiale AutoTest y F Luxe in een notendop :and| bied. Nissan Denissen presenteert nieuwe Almera op winkelcentrum Heyhoef Nieuwe Nissan Almera 2.2 DiT op weg KWB Vijfde Citroën-rally eindigt in Hilvarenbeek TEST M, DE NIEUWE - Qvan der boom I <1 DE AUTOMAAT» DONDERDAG 4 MEI 2000 «PAGINA 3 DE TILBURGSE KOERIER )AG4 MEI 2000«PAGINA2 Volwassen vingo ach- Zij-airbags Mini-MPV Technische gegevens: Renault Twingo Initiale 416-362450 Verbruik: Prijs: De nieuwe Nissan Almera, 5 en 6 mei in winkelcentrum Heyhoef. I WINKELCENTRUM HEYHOEF m-tilburg.nl Frank Greiner, Almere I NISSAN] topsnelheid 151 km/u acceleratie 0-100 in 13,7 sec. stadscyclus 7,7 liter/100 km buitenwegcyclus 5,3 liter/100 km gecombineerd 6,2 liter/100 km f.26.195,= te Tilburg (West) maar tevens op 5 en 6 mei a.s. op winkelcentrum Heyhoef waar verkoopadviseur Ronald v.d. Linden u graag meer vertelt over de vele vernieuwende eigenschappen van de Almera. Audi 115.000 km 95.000 km 103.000 km 70.000 km 75.000 km 180.000 km 95.000 km 52.000 km 70.000 km 195.000 km 165.000 km 185.000 km 127.000 km 119.000 km 175.000 km 175.000 km 96.000 km 185000 km 123.000 km 207000km 140.000 km 140.000 km 190.000 km 195.000 km 120.000 km 120.000 km 130.000 km 179.000 km 145.000 km 155.000 km 140.000 km 120.000 km 145.000 km 160.000 km 32.900, - 44.900, - 55.900, - 55.900, - 29.900, - 26.900, - j is het uit- rechterzij- 1149 cc 69,0 x 76,8 mm 60 pk bij 5250 tr/min 93 Nm bij 2500 tr/min lengte 3,433 meter, breedte 1,63 meter 820 kg 5.750,- 8.950,- 43.900, - 35.900, - Burg. Jansenstraat 52-56, Tilburg, Tel. 013 468 39 11 12.900, - 18300,- 13.900, - 37.900, - 32.900, - 32.900, - 39.900, - 79.900, - 24.900, - 31.900, - 39.900, - 36.900, - 36.900,- 36.900, - 44.900, - 49.900, - 45.900, - 40.900, - 39.900, - 49.900, - 49.900, - 89.900, - 43.900, - 59.900, - 7.900, - 12.900, - 13.900, - 16.900, - 16.900, - 1.750, - 2.750, - 9.900, - 16.900, - 18.900, - 25.900, - 27.900, - 28.900, - 9.900, - 15.900, - 14.900, - 29.900, - 28.900, - 29.900, - sn met de oagagevolu- zaal wg >eit 80.000 km 52.000 km 189.000 km 110.000 km 161.000 km 170.000 km 200.000 km Mevr. Romeijn neemt de sleutels van de eerste nieuu in ontvangst van verkoopadviseur P. Gimbrère van 95.000 km 67.500 km 33.000 km 33.000 km 28.000 km 25.000 km 30.000 km 22.000 km 72.000 km 37.000 km 85.000 km 83.000 km eind 1992 geïntroduceerde Renault Twin- K Ugo mag een groot succes genoemd worden. De slimme compacte auto heeft de harten van menig automobilist gestolen. Een bijzondere uitgave is de Initiale die exclusieve luxe binnen handbereik brengt. ave Nissan Almera n Nissan Denissen nog voor de bij Denissen genstraat 12, 3} 5283225 Merk en type: Aantal cilinders: 4 in lijn Cilinderinhoud: Boring x slag: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Aanhanggewicht: 600 kg (geremd) Prestaties: KIJK11"1-*”11 In technisch opzicht is de nieuwe Almera een moderne auto met twee moderne, soepele en schone 16 kleppen injectie motoren (1,5 en 1,8 liter) en een zeer krachtige (110 pk) en zuinige direct ingespo ten 2,2 liter dieselkrachtbron. Wilt u meer weten over de nieuw e Almera van Nissan dan kunt u uiteraard terecht bij Garage De nissen aan de Burg. Jansenstraat ‘inklanten soort van champagne-metallic. Dat het werkelijk om een Initia le gaat, valt op de voorschermen te lezen. Deze voorziening gaat echter niet samen met een automati sche versnellingsbak. De Twin go heeft verder een warmtewe- waardoor het cr opwarmt in de ard bovendien De geweldige rijkwaliteiten, het slim ingedeelde interieur en de fraaie vormgeving hebben bij ons de doorslag gegeven. Ook de prettige ontvangst bij Garage Denissen heeft bijgedragen aan onze keuze voor de nieuwe Al mera”, vertelt mevrouw Rome ijn. Op 12 mei wordt er koers naar Metz om op 13 mei v Franse en Belgische Ardennen op het Vrijthof in Hilvarenbeek eindigen. De finish in deze plaats is inmiddels een traditie •s gezet via de De huidig" kenmer mvu vs voud, souplesse i bruik. Het gaat 8 klepper die e" vert va een koj tr/min. G A G E DENÏSSEN finishplaats Hilvarenbeek. De eerste dag eindigt de etappe na 450 km in Ventron in de Voge zen. Vakmanschap en service als traditie. AUTOBEDRIJVEN Benel^a's Tel S 528 39 05 R F N AI 11 T Goirle \ohe!straal 7 Tel (013) 534 12 61 De Renault Dealer in het Hart van Brabant Afgelopen week leverde de Til- burgse Nissan-dealer Denissen de eerste nieuwe Almera af aan mevrouw Romeijn uit Goirle. De keuze viel op een Almera Luxury met 2,2 liter direct ingespoten turbodieselmotor die zowel zui nig, krachtig als soepel tegelijk is. “De vele positieve perspubli caties over de nieuwe Almera trokken onze aandacht en zo doende besloten we i officiële introductie 1 te gaan kijken. een tas kan worden vastgemaakt. Handige leeslamjes en een zonne- brilhouder complementeren de slimme interieurindeling. geworden met aansluitend een slotdiner met prijsuitreiking in Cultureel Centrum Elckerlyc. In totaal doen er 65 auto’s aan deze rit mee, waarvan de eerste exemplaren op 13 mei rond 16.30 uur bij de finish worden verwacht. Le Citron Pressé wordt georganiseerd met de sympathie en ondersteuning van Citroen Nederland. Een blik in het interieur levert een grote verrassing op. Alles wat grote limousines zo speciaal en luxueus maakt, is in de Twin go Initiale aanwezig. Direct in oog springt de fraaie, beige lede ren bekleding, waarmee ook de vier hoofdsteunen, het stuurwiel en de pookknop zijn overtrok ken. Mooie stiknaden en het Ini- tigle-logo in de rugleuning ge brand geven het geheel extra cachet. Waar de andere Twin- go’s zijn voorzien van gele 1 jes, is bij de Initiale gekozei voor een metaalachtige fini die goed aansluit bij de buil kleur. Het mooie tapijt en d dere toegepaste interieurkl ren maken het geheel af. D uitrusting is uiterst comple De portieren worden cento geopend en gesloten met be van een afstandsbediening, buitenspiegels worden elek trisch versteld en met een c op de knop openen of sluite: portierruiten. Maar de Init gaat nog verder. Bij de drie draaiknoppen voor de bedit van verwarming en ventila zit nog een drukknop waari de airco kan worden bedien üdige motor in de Twingo •erkt zich door zijn een- souplesse en lage ver- Het gaat om een 1,1 liter pper die een vermogen le- zan 60 pk bij 5250 tr/min en jppel van 93 Nm bij 2500 i. Voldoende om de onge veer 800 kg wegende Twingo vlot met het verkeer te laten meekomen. De auto haalt 151 km/u en trekt in 13,4 seconden naar de 100 km/u. Als de airco wordt ingeschakeld zijn er 13,7 tellen nodig. De voorwielen wor den aangedreven via een hand- geschakelde vijfbak met een exacte bediening. Daarbij komt een enorm ruitoppervlak, waar door je als bestuurder snel het gevoel krijgt, datje de auto hebt aangetrokken. Een Twingo be leef je dan ook sterk. De stan daard elektro-hydraulische stuurbekrachtiging werkt pret tig mee als dat nodig is en vraagt weinig energie. De wielophanging is vertrouwd met McPherson veerpoten voor en een H-vormige achteras met A/ELR systeem dat speciaal ont wikkelt is om kinderzitjes vast te zetten. Vanaf de Comfort-uitvoe- ring is airco standaard en ook dit onderdeel levert een niet te onder schatten bijdrage aan uw veilig heid. De slimme indeling van het Alme ra interieur is door de internatio nale autopers alom geroemd. Smart Utility noemt Nissan het. Zo zijn er in het dashboard diverse handige opbergmogelijkheden voor een mobiele telefoon en CD’s. Vanaf de Ambience is er een riem om de attachékoffer vast te zetten, een paraplu opberghouder en een middenarmsteun met bekershou- ders en een opbergvak voor o.a. een gameboy. De kofferruimte behoort tot de grootste in zijn klase en heeft 2 handige opbergnetten zodat klei ne spullen niet los hoeven te lig gen. Ook een slimme vinding i klapbare haakje aan de r de van de middenconsole waaraan De slechts 3,43 meter lange Twingo was voor Renault in 1992 een sprong in het diepe, waarmee het merk zijn rol als innovator weer eens wist te onderstrepen. De Twingo kwam in slechts één uitvoe ring op de markt, waardoor de investeringen in de fabriek be perkt bleven. Het merk zelf kon geen enkele voorspelling doen of de Europese klant klaar was voor dit model. Nou, die klant was er klaar voor en Van 11 tot en met 13 mei aan staande vindt de vijfde editie van Le Citron Pressé plaats, een rally speciaal uitgeschreven voor klassieke Citroën-model- len. Deze regelmatigheidswed- strijd wordt verreden over een afstand van zo’n 1400 kilometer vanuit startplaats Luxemburg via het Noord-Oosten van Frankrijk naar de uiteindelijke zelfs na zeven jaar gaan er bij voorbeeld in ons land jaarlijks enkele duizenden Twingo’s over de toonbank. Een van de krach ten van deze auto zit in het jon ge, vrolijke en tegelijk tijdloze uiterlijk. De auto heeft een ge zicht met zijn bolle koplampen, smalle grille en het Renault-logo bij wijze van ‘neus’. De voorruit en motorkap staan in eikaars verlengde en mede gezien de in terieurmogelijkheden is de Twingo eigenlijk de eerste mini- MPV. De meest recente uiterlij ke wijzigingen betreffen de nieuwe voor- en achterbumper, licht gewijzigde koplampen en dito achterlichten. Dat de Initia- le-variant bijzonder is. is direct van de buitenkant te zien. Deze auto heeft alle elementen van de Twingo Comfort zoals de gedeel telijk meegespoten bumpers en mistlampen voor. Specifiek voor de Initiale zijn de lichtmetalen velgen en de keuze uit twee car- rosseriekleuren: zwart dat ook op andere Twingo’s mogelijk is en het speciale Amande, een stabilisatorstang. De afvering is absoluut comfortabel, waardoor de carrosserie in snel genomen bochten enigszins overhelt, maar niet hinderlijk. De Twingo heeft voor schijfremmen en ach ter trommels en kan tegen meerprijs van ABS worden voor zien. Opvallend is hoe volwassen een kleine auto kan zijn en dat komt bij de Twingo Initiale niet alleen door zijn rijke uitrusting, maar ook door het rijgedrag en het ruimtelijk gevoel dat het interi eur geeft. De auto is gezien zijn lengte behoorlyk breed en het diepe dashboard geeft nog eens extra het effect van een ‘grote’ auto. Het gemiddelde brandstof verbruik van de 1149 cc motor komt uit op een keurige 1 op 15,5, als tenminste de airco niet veelvuldig wordt gebruikt. De Twingo Initiale heeft gezien zijn zeer rijke uitrusting met on der meer airco, zij-airbags, lede ren bekleding en lichtmetalen wielen een uitermate gunstige aanschafprijs van f.26.195,=. Hierbij komt dan nog eventueel f.560,voor de metaallak. Ver der kan worden gekozen voor ABS, een elektrisch bediend gla zen schuifdak, een automatische koppeling of een vouwdak. De Twingo Iniatiale ‘Matic met au tomaat komt op f.27.195,=. De geringe meerprijs wordt hier verklaard omdat de airco ver valt. Aan het basisconcept van de Twingo is de afgelopen 7 jaar weinig gewijzigd, maar dé auto is absoluut geëvolueerd. Met name de carrosseriestruc- tuur is aangepast, waardoor de passieve veiligheid enorm is toegenomen. Ook heeft iede re Twingo tegenwoordig twee airbags. rende voorruit, wa interieur minder o zomer en standaai zij-airbags. De stoelen bieden een behoorlij ke zit. De lengte van de zitting is iets langer dan bij de eerste mo dellen, maar is nog steeds niet royaal. De gebruiksmogelijkhe den van de achterbank blijven uniek en worden op dit moment door slechts één merk slecht ge kopieerd. Deze is namelijk ver schuifbaar over een afstand van 17 centimeter. Dit verschuiven kan zowel gezeten op de bank zelf als vanuit de bagageruimte worden gedaan. Hierdoor kan men eindeloos spelen verhouding tussen b« me en beenruimte. Wie roys de benen kwijt wil, houdt nc 168 liter over, maar dit groeit tot 1096 liter als de bank in twee delen wordt neergeklapt, waar bij de zitting alleen in z’n geheel kan worden gekanteld. Op vrijdag 5 mei en zaterdag 6 mei presenteert Nissan-dealer De nissen de nieuwe Nissan Almera op winkelcentrum Heyhoef. De nieuwe Almera is royale midden klasser met een aantal opvallende eigenschappen waarmee hij toon aangevend in dit segment is. Zo bestaat de veiligheidsuitrusting uit airbags, zij-airbags en ABS, maar wordt nog eens aangevuld met Brake Assist, waardoor bij een noodstop minder pedaal- kracht nodig is. Het resultaat van deze fraaie techniek is een zeer korte, altijd rechte remweg. De ac tieve hoofdsteunen zijn in de klas se redelijk unie en zorgèn ervoor dat bij een aanrijding van de ach terzijde de kans op whiplash aan zienlijk verkleind wordt. De gor- delspanners (voor) zijn voorzien van begrenzers waardoor bij een ernstige aanrijding de kans op in wendig letsel van bestuurder en bijrijder vermindert. Ook achterin zijn 3 rolgordels aanwezig waar van 2 zijn uitgerust met het iwroom .00 uur; 7.00 uur

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2000 | | pagina 25