1 RS ütoiest De meerprijs waard Nissan Denissen in Mi era Challenge Bertens levert eerste Picasso aan trouwe ISO-certificaat Citroën- rijder 'S Toyota-dealer Autonova behaalt Mitsubishi-dealer Kluitmans levert nieuwe dierenambulance sponsor van BrouwersIMichels r }’s J K ervice! AUTOBEDRIJF DE GRAAFF TILBURG B.V. O AXVAl DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT «DONDERDAG 16 MAART 2000 «PAGINAL 16MAART «PAGINA2 F F OD: 65.000 70.000 22.000 65.500 85.000 52.000 40.000 60.000 32.000 44.000 79.200 Aandrijfvarianten 98.000 30.000 15.000 40.000 :kan Sports Pack Blauwe wijzerplaten Verbruik: Prijs: Sprendlingenstraat 27, Oisterwijk, telefoon: 013-5215959. Auto Oisterwijk B.V. -I TTh een vrij korte tijd heeft Honda haar aanbod B vierwielaangedreven voertuigen neergezet. JL Naast de redelijk terreinwaardige CR-V is er sinds vorigjaar de meer frivool ogende HR-V met permanente aandrijving op alle vier de wielen. De driedeurs heeft er een vijfdeursbroertje bij gekre gen. Ad Diepstraten, verkoopleider van Autonova ontvangt met f ISO-certificaat uit handen van Ad van Seeters, adviseur bij j Cardano. Dat past ook binnen het streven van Toyota die steeds meer tech nisch innovatieve auto’s levert die een goede serviceorganisatie verlangen. Of het nu gaat over de verkoopafdeling, de admini stratie, de afdeling schadeher- stel, de werkplaats en het maga zijn, al deze onderdelen zijn in de certificering betrokken en werken nu ook volgens de opge stelde kwaliteitsnormen. Ad Diepstraten is als verkoopleider uiteraard sterk bij de certifice ring betrokken geweest. Recent werd het felbegeerde cer tificaat dan ook aan hem uitge reikt door Ad van Seeters, advi seur van het Cardano Instituut. Herald Verhagen, directeur van Citroen Bertens Tilburg overhandigt de nieuwe Citroen Xsara Picasso aan zijn trouwe klant C. van Baast. Dhr. L. van de Wiel (links) van Mitsubishi-dealer Kluitmans BV overhandigt de sleutels van de nieuwe L400 dierenambulance aan dhr. T. van Amelsfoort, inspecteur van de dierenbescherming. mobiliteits- I4 dagen of uitstekende B.V. 1996 19.950,- 1998 37.950, 1996 20.950,- 1994 16.950,- 1991 14.950,- 1996 24.950,- 1996 19.950,- 1997 19.950,- Km. St. 97.000 I en zaak deurs rondm gen. al; origine itreken jtisleenauto) I 20.00 UUR 0 UUR 994 991 997 996 996 994 Uw Honda dealer voor Tilburg en omstreken! Goirkestraat 144a-146, Tilburg. II Tel. 013-5802020. Donderdag koopavond HONDA ;er net nle- PEUGEOT I.O. op- ;die- gumenten bij de keuze. Citroen is overigens zeer tevreden over resultaten die met deze auto worden bereikt, de Picasso ver koopt zeer succesvol. jdinde ige weer uilen zo’n «iprijs t gepaste trots het j Innovam-dochter L00 tr/min 1400 tr/min meter, breedte 1,695 meter huisdieren, het verlenen van sn het vervoer naar .j een ongeval, regis- wonden en vermiste l geven van voor eerste hulp en dierenarts bij tratie van geve dieren en het g lichting. j de Tilburg- itonova trots 3 ISO-cer- Irijfis op icieel ge- 1998 32.950, 1999 32.950,- 1995 19.950,- 1997 28.950,- 1997 - 1997 1996 1993 Volgens Honda is de HR-V een vrije vingeroefening van haar ontwerpers die in hun vrije tijd zonder in het keurslijf te zitten van voorafgestelde randvoor waarden hun gang konden gaan. Het resultaat vond men in Japan verrassend en de auto kreeg meteen de bijnaam Joy- machine. De volledige informatie van de Honda HRV te verkrijgen bij uw Honda-dealer Enkele weken geleden leverde de Tilburgse Citroën-dealer Ber tens de eerste Xsara Picasso ruimtewagei Citroën-rijde dhr. C. van Baast uit Berkel schot. Na een Citroën BX kocht hij een Xsara die nu weer opge volgd wordt door de nieuwe Pi casso. De moderne vormgeving Teel Merk en type: Aantal cilinders: Cilinderinhoud: Boring x slag: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties- Met recht is men bij i se Toyota-dealer Aut op het recent behaalde I tificaat. Het dealerbedr al haar disciplines offici certificeerd door de Stichting NoRM voor NEN-ISO 9002. Men is verder gegaan dan de ge bruikelijke certificeringseisen en heeft de methode van Total Quality Management gebruikt. Geen enkel bedrijf kan zonder goede begeleiding én Autonova schakelde hiervoor de Innovam- dochter Cardano in. De hele werkwijze van het bedrijf is in kaart gebracht en op alle punten is gekeken of er verbeteringen konden worden doorgevoerd, al lemaal in dienst van de klant om de hoge servicegraad nog verder te verbeteren. De eerste rally van dit seizoen is de Zuiderzee Rally die in het j weekend van 31 maar ten 1 april wordt verreden. Bert en Kristian zijn druk met de voor- bereidingen in de weer om vanaf de eerste meter vlammend van start te kunnen gaan. We zullen- hun verrichtingen in de Auto maat op de voet volgen. 1996 19.950,- 1997 27.950, 1993 14.950,- 1997 24.950, 1995 19.950, Recent leverde de Tilburgse Mit subishi-dealer Kluitmans een L400 bestelwagen met complete inrichting af aan de Stichting Dierenambulance Tilburg e.c Deze stichting werd in 1985 c gericht en is samen met het c renasiel ondergebracht in één gebouw aan de Bosscheweg 160. Deze samenvoeging is overigens een unieke situatie in Neder land. Daarom kunnen mensen uit de regio voor een scala van zaken op één adres terecht. Het alarm nummer 013-5420055 is 24 uur per dag bereikbaar en dat terwijl de dierenambulance uitsluitend door vrijwilligers wordt gereden. Zij hebben een speciale cursus E.H.B.O. voor dieren gevolgd. Tot de vaste werkzaamheden be horen het ophalen van zwerfdie ren, het ophalen van overleden bestaat uit effenblauwe zijkan ten en een grijsblauwe midden- baan en is minder “wild’ dan bij de 3-deurs. De vier portierruiten worden elektrisch geopend en gesloten, het stuurwiel kan in hoogte worden aangepast en de achterbank is voorzien van hoofdsteunen. Een aardigheidje vormt de asbak die als een soort van beker is uitgevoerd en in alle bekerhouders in het interi eur past. Direct achter de rug leuning van de achterbank kun nen twee netten worden opgehangen om ook losse spul len in op te bergen die achter- passagiers tijdens de rit nodig kunnen hebben. Handig bijvoor beeld voor het speelgoed van de kinderen. 1995 14.950,- 1995 16.950,- 1998 18.950,- 1996 16.950,- 1998 19.950,- 1997 17.950,- 1992 12.950,- 1996 20.950,- 1996 22.950, 1997 25.950, 1991 9.950,- 1992 12.950, 16.950, - 9.950, - 27.950, - 24.950, 24.950, 15.950,- 996 18.950, 995 16.950,- 995 22.950,- 994 18.950,- 994 19.950, standigheden. Er is geen mogelijkheid van een lage gearing en dat geeft duide lijk aan hoe Honda de HR-V heeft gepositioneerd. Geen ter- reinganger, maar een model dat bijvoorbeeld op natte wegen en tijdens de wintersport extra tot z’n recht komt. Het gemiddelde brandstofverbruik valt met 1 op ),5 zeker niet tegen. 1 bij al is de Honda HR-V voor- als 5-deurs een leuk ogende, iele auto die zeer breed in- gen af aan een trouwe jder en Bertens klant, Dit jaar belooft de strijc sl-En- Nissan Micra Challeng hevig te worden. Er zuil 13 equipes om de hoofdj strijden. Omdat alle auto’s aan dezelfde specificaties moeten vu"llecvllls voldoen gaat het hier helemaal en het gebruiksgemak waren be- om de van de rijders en na. vigatoren. Brouwers en Michels streven uiteraard weer naar een positie in de top 3. Erg blij is Bert Brouwers met het sponsorcontract met de Til- burgse Nissan-dealer Denissen, een dealer met ruim 30 jaar er varing in het merk. “Indien noodzakelijk kan Denissen ons ook in technisch opzicht steu- Daamaast is de financiële on dersteuning van sponsoren van groot belang omdat zij het voor ons mogelijk maken de benodig de extra onderdelen zoals bij voorbeeld banden, remdelen en motorolie te kopen. Een goed ge organiseerd serviceteam is te vens zeer belangrijk en bepaalt mede het succes. Sponsoren ge venje hiervoor de financiële ruimte”, merkt Bert Brouwers op. Daarnaast is permanente vier- wielaandrijving mogelijk met naar keuze een vijfbak of Conti nu Variabele Transmissie (CVT). In alle gevallen ligt er een 1,6 liter 16-klepper in het vooronder die een vermogen le vert van 105 pk bij 6200 tr/min en komt tot een koppel van 135 Nm bij 3400 tr/min. Met de souplesse van de motor is weinig 10, mis, omdat 90 procent hiervan Al 1 beschikbaar is tussen 1900 en 6100 tr/min. Dat betekent dat deze Honda behoorlijk schakel- lui gereden kan worden. De 4,11 meter lange auto weegt 1209 kg schoon aan de haak, haalt een topsnelheid van 162 km/u en heeft 12,7 seconden nodig om vanuit stilstand naar de 100 km/u te accelereren. Dat is alle maal meer dan voldoende, maar voor het gevoel is de 1,6 liter mo tor krap aan. Het prestatiever- schil met de driedeurs is overi gens uiterst gering. ABS en elektronische remkrachtverde- ling zijn altijd paraat en zorgen voor een veilige en korte rem weg onder alle omstandigheden. Voor en achter monteert Honda een stabilisatorstang en daarom is in het rijden eigenlijk weinig te merken van het feit dat deze auto wat hoger op de wielen staat. In het interieur is het ove rigens prettig stil en de afstem ming van het onderstel is rede lijk comfortabel. Voor past Honda een McPherson ophan ging toe en achter een 5-link De Dion as. De vier wielen worden permanent aangedreven waar bij de motorkrachten flexibel over de wielen verdeeld kunnen worden afhankelijk van de om- het zogenaamde Sports Pack be staande uit 16 inch lichtmetalen wielen, een behoorlijk fors uitge vallen dakspoiler die lang niet bij iedereen in de smaak valt en op de vijfdeurs minder aardig overkomt dan bij de driedeurs. Ook heeft de auto met Sports Pack een zeer kleine antenne en in de kleur gespoten dorpels. ïhnische gegevens: s: en type: Honda HR-V 5-deurs 4WD 4 in lijn 1590 cc 75 x 90 mm 105pkbij61( 135 Nm bij 34 lengte 4,11 1209 kg topsnelheid 162 km/u acceleratie 0-100 in 12,7 sec. stadscyclus 10,4 liter/100 km buitenwegcyclus 7,6 liter/100 km gecombineerd 8,6 liter/100 km £49.990,= Het is alleen een beetje jammer dat de toename van de lengte al leen is gebruikt voor de been- ruimte, waar overigens niets mis mee is. Maar het bagagevo- lume blijft met 285 liter aan de bescheiden kant. Natuurlijk de achterbank in twee delen worden neergeklapt, waardoor de mogelijkheden meteen flink toenemen. Standaard is er een hoedenplank. Onder de vloer van de bagageruimte zijn nog wat extra vakken aanwezig. Honda leverde de HR-V 3-deurs al in twee aandrijfvarianten en die keuze wordt ook bij de 5- deurs geboden. De basisversie heeft tweewielaandryving en een handgeschakelde vijfbak. Het komende rallyseizoen is de Tilburgse Nissan-dealer Denis sen sponsor van het team Brou- wers/Michels die ook dit jaar weer meedoen in de strijd om de Micra Challenge. Bert Brouwers doet al voor het vijfde jaar aan de Challenge mee met vorig jaar voor het eerst navigator Kris tian Michels naast zich. De com binatie was na een korte gewen ningsperiode goed op elkaar ingespeeld en behaalde de derde plaats in het klassement. zetbaar is. Bovendien berekent Honda een uiterst bescheiden meerprijs voor de verlengde carrosserie en de twee extra deuren, namelijk £1.500,=. Al deze activiteiten kunnen niet plaatsvinden zonder steun van buiten af en daarom draagt Au tomobielbedrijf Kluitmans BV bij in de exploitatiekosten en de aanschaf van de nieuwe Mitsu bishi L400 voorzien van een krachtige en soepele 2,5 liter turbodiesel motor. Andere be drijven die het initiatief steunen zijn Vos reclame (bestickering), Cirrhus Car Clean BV (houdt de auto schoon), Oomen telecom municatie (autotelefoon) e Vlemmix dierenspeciaalzf (kledingsponsor). Het resultaat is een robuust ogende stationwagon die hoog op de poten staat en is voorzien van diverse olijke details. De vyfdeurs biedt meer gebruiks mogelijkheden niet alleen van wege het grotere aantal portie ren, maar vooral vanwege het feit dat de wielbasis 10 cm lan ger is geworden en dit volledig ten goede komt aan de been- ruimte voor de achterpassa- giers. Het spreekt voor zich dat de achterste zitplaatsen ook veel makkelijker bereikbaar zijn. De achterkant van de koets is vrij hoekig met lichtu- nits die vanaf de bumper hele maal tot aan het dak lopen. De 1997 24.950, 1993 14.950,- 1997 25.950,- 1996 15.950,- 1998 20.950, 1999 21.990, 1993 10.950,- 1995 15.950,- 1994 14.950,- 1996 16.950,- 1996 17.950, 1993 12.950, 1992 11.950,- 1995 13.950,- 1996 14.950,- 1993 16.950,- 19.950,- 1997 28.950,- 1992 7.950,- 1995 23.950,- 1995 19.950,- 1991 8.950, 1995 14.950,- 1994 12.950,- 1998 21.950, 1993 8.950,- 1995 16.950, 1992 12.950,- 1994 15.950, 1996 17.950,- 1993 14.950,- 1991 9.950,- achterruit sluit hier direct op aan. De achterklep, in dit geval de vijfde deur, gaat tot een flinke uitsparing in de bumper open. Dat mag ook wel omdat de auto relatief hoog op de wielen staat en op deze manier de tildrempel beperkt wordt gehouden. De achterkant heeft overigens een uitstraling die dicht bij de be staande Volvo V70 komt. De zij kant komt zeker als vijfdeurs be hoorlijk zakelijk over. Bumpers, portiergrepen en spiegelbehui- zing worden in de carrosserie- kleur gespoten. Stootstrips ont breken evenwel. De uitstraling is minder origineel dan bij de driedeurs, maar dat is in dit ge val zeker geen nadeel. De front- partij van beide HR-V uitgaves is gelijk. De auto heeft richting aanwijzers en dubbele ronde koplampen in één unit, waarbij de ronde vormen aan de onder kant in de bumper worden door getrokken. Verder heeft de auto een bescheiden grille, forse luchtinlaat in de bumper en een redelijk schuin aflopende, maar tegelijk hoekige motorkap. Ons testexemplaar was voorzien van Daarom kost de 4WD £49.990,= en kan de 2WD al voor £43.990,= worden besteld. Met CVT-automaat komt de 4WD 5- rs op £52.990,= en dat zijn luit concurrerende bedra- In het interieur is het de schoon heid van de eenvoud die over heerst. Niets is overdreven of overvloedig, maar alle elemen ten zijn uitstekend op elkaar af gestemd wat betreft vorm en kleur. Overigens is de inrichting van de 5-deurs iets minder kleurrijk dan bij de bestaande 3- deurs omdat Honda voor beide modellen een wat andere doel groep voor ogen heeft. Het dash board is tweekleurig uitgevoerd, zwart voor de bovenkant, don ker grijs voor het onderste ge deelte. De blauwe wijzerplaten en het blauwe Honda-logo op het stuurwiel geven er wat extra kleur aan. In de middenconsole zijn drie draai knoppen te vinden voor de verwarming en ventila tie. Airconditioning wordt tegen meerprijs geleverd. Er zijn zes uitstroomopeningen in het dashboardlichaam opgenomen en natuurlijk zijn twee airbags standaard. Over zij-airbags wordt nog niet gesproken. Te genover de passagier is in het dashboard een dubbel kastje op genomen, terwijl er ook opberg- mogelijkheden zijn in de portie ren en aan de rugleuning van de voorstoelen. De stoelbekleding 08-DT-GX MITSUBISHI motors I I

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 2000 | | pagina 21