t Hl Peugeot206 GT AutoTest !S(® I iis i S» T Waarom gelimiteerd? r r and’ PRIJSD Waarborg installateur Van Gerwen B. V. kiest voor Nissan Vanette Seat was hoofdsponsor Prof ronde van Nederland Autoparc levert C-klasse CDI aan Taxi-onderneming Walsmits H s sss DETILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT Donderdag 2 september 1999 pagina 3 »r 1999 «pagina 2 Uitgeklede versie Burgeruitgave Stugge vering aat 12, 3226 1g Verbruik: Prijs: 1416-362450 M. Bogers, verkoopadviseur bij Autoparc en verantwoordelijk voor taxi’s en fleetsales, overhandigt de sleutels van de Mercdes C-klasse CDI aan dhr. Mallens en dhr. Smolders van Taxi Walsmits. Je voelt je lekkerder in een Peugeot 5^ latTDi Dhr. N. de Kok van Van Gerwen: “De keuze voor de Nissan Vanet te was bijna vanzelfsprekend. Dat Nissan betrouwbare auto’s levert, dat hebben we de afgelo pen 12,5 jaar wel gemerkt en De nissen staat altijd klaar met zeer klantgerichte serviceverle ning, waardoor de automobiliteit voor onze medewerkers opti maal is gewaarborgd.” van slechts 4000 stuks, waarvan er maar 100 naar Nederland ko men, kunnen we niet echt tevre den zijn. men, verwarmde seis,2 airbags, 175.000 km 74.000 km 175.000 km 130.000 km 123.000 km 96.000 km 100.000 km 165.000 km 123.000 km 82.000 km 150.000 km 130.000 km 96.500 km 185.000 km 30.000 KM 185.000 km 165.000 km 142.000 km 180.000 km 195.000 km 167.000 km 100.000 km 100.000 km 211.000 km 190.000 km 95.000 km 110.000 km 195.000 km 212.000 km 150.000 km 235.000 km 125.000 km 110.000 km 133.000 km 78.000 km 76.000 km 95.000 km 150.000 km 45.000 km 90.000 km 73.000 km 130.000 km 129.000 ml 170.000 km 105.000 km 65.000 km 53.000 km 34.000 km 80.000 km 30.000 km 32.000 km MTOCENTRUM COLLP R IS TILBURG BV 4100 tr/min 2 meter, breedte 1,673 meter hand. 2.750,- 4.900, - 8.900, - 10.900- 10.900, - 12.900, - 13.900, - 13.900, - 19.900, - 19.900,- 19.900,- 19.900, - 23.900, - 19.900, - 26.500,- 22.900, - 24.900, - 26.900, - 32.900, - 32.900, - 33.900, - 36.900, - 36.900, - 32.900, - 33.900, - 42.900, - 44.900, - 37.900, - 14.900, - 12.900, - 19.900, - 26.900, - 36.900, - 44.900, - 47.900, - 46.900, - 40.900, - 32.900, - 42.900, - 55.900, - 71.900, - 36.900, - 13.900, - 12.900, - 17.900, - 21.900, - 24.900, - 29.900, - 44.900, - 72.500,- 59.900, - het steeds drukker wordende verkeer is het B bijna niet meer mogelijk echt sportief te keer te JL gaan, zonder daarbij anderen te hinderen. Een spectaculaire auto moet het daarom steeds meer hebben van zijn ‘look9 in plaats van zijn prestaties. Met beide zit het overigens wel snor bij de nieuwe Peugeot 206 GT. 400,= en Keuze 1.226 km illic Verkoopadviseur Fr. Koppens van Nissan Denissen overhandigt de sleutels aan dhr. De Kok van Van Gerwen B.V. Technische Merk en type: Aantal cilinders: Cilinderinhoud: Boring x slag: Vermogen: Koppel: Afmetingen: Gewicht: Prestaties: lange goede ervaring met het merk en Autoparc koos Wals mits weer voor het vertrouwde Duitse merk. De hoge bedrijfs zekerheid, de lage onderhouds kosten en zaken als veiligheid en imago spelen bij de beslissing een belangrijke rol. Bij het be drijf rijden al auto’s van Merce des met kilometerstanden van zes- tot zevenhonderdduizend. Walsmits is verder zeer te spre ken over de dienstbaarheid van Autoparc. Niet voor niets is het bedrijf al vijftien jaar klant bij de Mercedes-Benz-dealer voor Tilburg en omstreken. Bij de introductie van de Peuge ot 206 GTi merkten we al op dat we het uiterlijk van deze spor tieve telg wel erg braaf vonden. Daarom voelen we ons met de GT op onze wenken bediend. Maar met een totale produktie kwaliteit van het geleverde werk verzekerd is. Van Gerwen is al ruim 12,5 jaar klant bij Denis sen. Het 45-jarig dealerbedrijf heeft op haar gebied ook veel know-how opgebouwd, is ISO- gecertificeerd en garandeerd een zorgeloze mobiliteit. Denissen is het juiste adres voor leasing en financiering, volledig technisch onderhoud, schade- herstel, autoverhuur, Nissan Toppolis auto-assurantie en Stek-erkende airco-service. et bij? Bel *20402 □en informatie- Ie Volkswoaen- 1<f/min) Het grappige is dat één letter minder in dit geval meer auto betekent. De Peugeot 206 GT is afgeleid van de bestaande GTi, maar heeft een veel ruiger ui terlijk gekregen. De auto volgt namelijk de lijnen van de 206 WRC waarmee het merk deel neemt aan het Wereld Rally Kampioenschap. geen dienst doen. De stootstrips op de flanken zijn in de carrosse- riekleur gespoten, terwijl juist de buitenspiegels contrasterend zwart zijn. De heldere koplam pen kennen we al van de GTi, ze geven de auto een extra agres sieve uitstraling. Het is grappig dat als we de 206 GT van opzij bekijken, de auto extra brede skirts lijkt te hebben, maar deze zijn ook op alle andere soortge noten te vinden. De 206 GT is van buiten een dikke, kleine auto. Op de B-stijl staat een plaatje met de GT-vermelding en het serienummer. Recent leverde de Tilburgse Nis- san-dealer Garage Denissen drie nieuwe exemplaren van de Nis san Vanette bestelwagen af aan Elektrotechnisch installatiebu- reau van Gerwen. In haar ruim 90-jarig bestaan heeft dit bedrijf veel know-how opgebouwd in de diverse disciplines van de instal latietechniek. Ook telecommuni catie en beveiliging behoren tot het vakgebied. Het bedrijf is KEMA-gecertificeerd als Waar- borginstllateur, waardoor de Maar we hebben gehoord dat sommige dealers voor hun enige exemplaar hogere bedragen vra gen. Wie technisch dezelfde auto wil is met de GTi ook prima uit en houdt vanwege de aanschaf prijs van £37.900,= heel wat geld in de zak. Daarnaast levert Peugeot van de 206 nog een sportief getinte XS met een 1,4 liter motor vanaf f.27.4( als 1.6 voor £28.400,=. I genoeg zodoende. Het interieur van de 206 GT is vrijwel geljjk aan de GTi, alleen zijn er een aantal extra uitrus- tingselementen aan toegevoegd. De uitstekend zittende en goed ondersteunende stoelen zijn aan de randen bekleed met zwart leer en op de middenbaan met grijze alcantara. Dat komen we ook tegen op de portierpanelen en het klepje van het dashboard kastje. De middenconsole is uit gevoerd in een kunststof met metaal-look, terwijl de alumini um pookknop en dito pedalen het beeld compleet maken. Het complete instrumentarium heeft specifiek voor de GT zil vergrijze wijzerplaten voor een extra sportieve aanblik. Het kleine sportstuurtje is met leer bekleed en herbergt een airbag. Ook is er net als bij de GTi een gegevens: Peugeot 206 GT 4 in lijn 1997 cc 65 x 90 mm 138 pk bij 6000 tr/min 19ONmbij4 lengte 4,012 1025 kg topsnelheid 208 km/u acceleratie 0-100 in 8,9 sec. stadscyclus 10,9 liter/100 km buitenwegcyclus 6,2 liter/100 km gecombineerd 7,9 liter/100 km £46.400,= Op dinsdag 24 augustus jl. vond de finish van de etappe van de Prof- ronde van Nederland vanuit Gouda plaats in Tilburg. Autosponsor van dit grote Nederlandse wielerevenement waren Seat en de Auto Noordhoek-groep. Een vijftigtal Seat’s reed tijdens de Profronde mee, waaronder de Toledo, Cordoba, Vario en Inca en als bezemwa- gen deed een Alhambra dienst. Voor de gelegenheid had Auto Noordhoek diverse fleetowners uitgenodigd uit de regio’s Tilburg en Waalwijk om een VIP-programma mee te maken. Aan de finish kre gen Bas en Mark Bastiaansen van Auto Noordhoek de gelegenheid om de etappewinnaar Jeroen Blijlevens uit Rijen met zijn overwin ning te feliciteren. Een van de grotere taxibedrij ven in de regio Tilburg, Taxi Walsmits uit Goirle, heeft on langs vier nieuwe Mercedes C- klasses voorzien van sterke en tegelijk zuinige CDI-motoren in gebruik genomen. De auto’s werden geleverd door Autoparc te Loon op Zand. Door de jaren- Daarom doen we Peugeot i aantal voorstellen aan de 1 Waarom worden de specifieke uiterlijke onderdelen van de GT niet als optie op de GTi lever baar, waardoor mensen die graag willen opvallen hun gang kunnen gaan. Bovendien zorgt dit ook voor extra inkomsten nietwaar! Of nog beter. Laat alle luxe van de 206 GT vallen, geen elektrische rimram, airco, au- dio-installatie, leer en side-bags. Maak er een auto van met de zelfde techniek, maar dan in een kale, uitgeklede versie in de geest van de geweldige Peugeot 205 en 106 Rallye. Maak er een model van voor de liefhebbers van sportief rijden die geen boodschap hebben aan prijsop drijvende luxueuze zaken. Bo vendien wordt de auto daardoor nog wat lichter en zal nog beter gaan presteren. Overigens wie nog beslag kan leggen op de 206 GT is daarvoor volgens de Peu- geot-prijslijst £46.400,= kwijt. doen. De 206 GT is technisch niet anders dan de GT, maar door grotere wielen met plattere banden en een grotere spoor breedte is het geheel wat stug ger afgeveerd. De auto heeft pseudo-McPherson veerpoten voor en getrokken wieldraagar- men achter die samen met twee stabilisatorstangen voor een sportieve setting zorgen. Over hellen in bochten is er niet bij en door de stugge vering heb je als bestuurder aardig de indruk van wat er onder je op het weg dek gebeurt. De standaard stuurbekrachtiging is bij hogere snelheden niet merkbaar aan wezig. Natuurlijk behoort ABS tot de standaarduitrusting evenals schijfremmen rondom, voor van het geventileerde type. Het rijgedrag verdient een hoog cijfer of je nu vlot met de GT op stap gaat of juist rustig gaat toe ren. De motor pakt lekker op vanuit vrijwel ieder toerental, is netjes stil (al zouden we bij dit type auto liever een sportiever geluidje horen) en houdt het brandstofverbruik behoorlijk binnen de perken. Een gemid delde van ruim lop 11 is gemak kelijk haalbaar. passagiersairbag en heeft de GT specifiek standaard zij-airbags. De uitrusting is bijzonder com pleet. De elektrisch bediende portierruiten, elektrisch verstel bare buitenspiegels, afstandsbe diening op de centrale vergren deling en de verstelbare stuurkolom zijn overgenomen van de GTi. Maar de GT heeft bovendien hoofdsteunen op de achterbank en een audio-instal- latie met een CD-wisselaar in de kofferbak. Bovendien voegt Peu geot aan de uitrusting van de GT nog climate control toe, een volledig automatisch klimaatbe heersingssysteem. Na het in stellen van de gewenste tempe ratuur doet de electronica de rest. Door dit alles heeft de 206 GT niet alleen een sportieve, maar vooral ook een luxueuze imborst en dat zou je toch niet verwachten van een burgeruit gave van een rallymonster. 4000 stuks De 206 GT deelt zijn lengte met die van de WRG-auto. Door de fors uitgevallen bumpers is er namelijk dertien centimeter bij gekomen en komt deze 206 exact op 4 meter uit. In de na drukkelijk naar voren steken de bumper zit een forse lucht inlaat en twee ronde mistlampen die het geheel een extra sportieve aanblik geven. Op subtiele wjjze zijn er smal le, meegespoten verbredings- randen aangebracht langs de wielkasten voor. Hierdoor pas sen de 16 inch wielen met 195/45 banden prima onder dit kleine kanon. Ook de achter bumper steekt wat verder uit en is speciaal voor de GT-uit- voering vormgegeven. Peugeot levert van deze bijzondere auto slechts 4000 genummerde -exemplaren die alleen worden gespoten in zilvergrijs, immers ook de kleur van de WRC-auto. Een aardige toevoeging is de aluminium tankdop die aan de rand is voorzien van een aantal schroeven, die echter totaal Onder de motorkap van de 206 GTi en GT ligt een nieuwe mo tor. Het gaat hier om een 2 liter die ademt door 16 kleppen en een vermogen levert van 138 pk bij 6000 tr/min. Het koppel van 190 Nm bij 4100 tr/min mag er zijn en verklaart meteen waar om de 206 GT zo’n heerlijke, soe pele auto is, waarmee men ei genlijk veel te gemakkelijk hard gaat rijden. Zo rond de 150 km/u is er een punt waarop de auto het lekkerst functioneert, maar wie daaraan altijd toegeeft, heeft een flinke bankrekening nodig en dat niet alleen voor c aankoop van de auto zelf. De 206 GT haalt een forse topsnel heid van 208 km/u en heeft 8,9 seconden nodig om vanuit stil stand naar de 100 km/u te sprin ten. Even passeren is een kwes tie van terugschakelen en Gazelle” J 55-D0-GG

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1999 | | pagina 27