1
3
6
K
/Automobielbedrijf
Kluitmons b.z
r
Rui
±9
VOOR FL. 37.990,- KRIJGT U TIJDELIJK
Seat Toledo
Prestigieuze titel
voor Audi TT Coupé
Bekroning
voor nieuwe
betrc
zekei
GRATIS 1 JAAR
vrien
EN GRATIS 1 JAAR
ONDERHOUD
EN GRATIS 3 JAAR GARANTIE
(tot max. 100.000 km)
EN GRATIS 1 JAAR LATER
BETALEN *(of fl. 500,-)
EN 14 INCH LICHTMETALEN VELGEN
voor slechts fl. 750,- extra
Nc
in di
L-
MET O.A. AIRCONDITIONING, 2 AIRBAGS 2 SIDE AIRBAGS,
UITGEVOERD
ELEKTRISCHE RAMEN, ELEKTR. VERSTELBARE EN VERWARMDE BUITENSPIEGELS,
STARTONDERBREKER, GORDELSPANNERS, STUURBEKRACHTIGING, CENTRALE
PORTIERVERGRENDELING, 4 HOOFDSTEUNEN ETC...
ALL-RISK VERZEKERING
(of fl. 500,-)
MITSUBISHI
MOTORS
Franse auto in
de schijnwerpers
bij Historische
Zandvoort Trophy
TILBURG, kapt. Hatterasstraat (ind. Loven) tel.: 013-5443330
Email: info@Kluitmans.nl http://www.kluitmans.nl
DE TILBURGSE KOERIER
DE AUTOMAAT Donderdag 25 maart 1999 pagina 8 I
DE TILBURGS
ling
srd
AUTO'S ON
Renault
Renault
Renault
Fiat Pant
Ford Siei
>rt-
Volvo 4Z
TWINGO
Renault
Renault
Renault
Renault
COMPACT
Renault
Renault
Renault
Renault
Renault
Daihatsi
Fiat Pun
Fiat Pun
Ford Fie
X
Handige
TOYOTA
Alleen het b(
10jaar een
Wij besdien
Auto Pas vai
maanden c
Renault Rou
blad
t’ hebben
ritgeroe-
L999 in
aeg een
arie
jaar
ste plaats en bij de journalisten
en lezers kwamen zowel de
Audi als de Ford Focus op een
gedeelde eerste plek. Voldoende
om de TT als winnaar uit te
roepen.
In onze grot
gevallen dot
koffie.
jstbus 37, 2:
l, tel. 023-
1283779.
Bij inschrijving dient men op
te geven naam en adres, tele
foonnummer, merk, type,
bouwjaar en cilinderinhoud
van de auto.
De HARC wil het rechte stuk
van het Circuit Park
Zandvoort omtoveren tot een
mobiel automuseum en een
zo breed mogelijk overzicht
geven van de vele creaties die
de Franse auto-industrie de
afgelopen eeuw heeft voortge
bracht. Hierbij ligt de nadruk
op auto’s van voor 1975.
Niet alleen exclusieve sport
wagens en limousines zijn
welkom, ook de modellen die
al ‘Das Goldene Lenkrad’ voor
de Arosa. Na Spanje is
Duitsland voor Seat de grootste
afzetmarkt met vorig jaar maar
liefst 60.000 eenheden en dat
aantal zal met de nieuwe
Toledo dit jaar verder groeien.
De voorzitter van de directie
van Seat, Pierre-Alain De
Smedt, nam onlangs in
Stuttgart de onderscheiding in
ontvangst.
Lezers van het Duitse 1
‘Auto Motor und Sport’
de nieuwe Seat Toledo ui
pen tot beste auto van IS
zijn klasse. De Toledo kree"
eerste plaats in de categorie
geïmporteerde auto’s. Dit ja
deden maar liefst 120.000
lezers aan de verkiezing mee.
Het blad heeft een gemiddelde
oplage van 450.000 stuks. In
1997 ontving Seat in Duitsland
Er worden diverse bokalen
uitgereikt aan de eigenaren
van auto’s die door de jury tot
winnaars worden uitgeroe
pen. Tot 15 april kunnen
bezitters van Franse auto’s
zich bij de HARC aanmelden:
HARC, Postbus 37, 2120 AA
Bennebroek, tel. 023-5280362
of fax 023-521
De HARC (Historische Auto
Ren Club) organiseert dit
jaar op 9 mei de Historische
Zandvoort Trophy waar een
Concours d’Elegance onder
deel vanuit maakt. Dit jaar
staat het concours in het
teken van de Franse automo
biel. Deelname aan dit evene
ment is gratis.
dergebracht bij Orion Direct Nederland B V. Max.
en. leges en verwijdenngsbijlage
een belangrijke bijdrage heb
ben geleverd aan de massa-
motorisering. De bestuurder
van iedere deelnemende auto
ontvangt van de organisatie
een paddockkaart.
en schakelen.
De afwerking, onderhouds- en
milieuvriendelijkheid waren het
domein van de technici, terwijl
de journalisten van de diverse
bladen zich uitspraken over de
prijs/waardeverhouding, ont
werp, rijplezier en bediening. In
de einduitslag was de Audi TT
favoriet bij de coureurs Michele
Alboreto en Mika Salo. Alle
technici zetten de TT op de eer-
Met de TT Coupé heeft Audi
een belangrijke onderscheiding
binnen gehaald. De auto werd
namelijk gekozen tot de
Europese Auto 1 1999, een
unieke verkiezing waarbij niet
alleen technici, coureurs en
journalisten een stem hebben,
maar ook tienduizenden lezers
van AutoWeek en de diverse
zusterbladen in andere
Europese landen.
De lezers hebben traditioneel
de eerste keus. Per land rolt
daar een winnaar uit. En al
deze winnaars worden vervol
gens door de deskundige jury
beoordeeld. Hierbij worden ze
niet met elkaar vergeleken,
maar binnen hun klasse met
directe concurrenten.
Nederland koos voor de Ford
Focus, maar ook de Alfa 166 en
Mercedes S-klasse maakten
kans op de Europese titel. De
Audi TT werd vergeleken met
de BMW Z3 Coupé en de
Mercedes SLK.
De coureurs beoordeelden
onderstel, besturing, remmen