5 >w Gebr. Vullings Autobedrijven BV. :RS Speelse lijnen Sportieve Nissan Challenger ii Sleutels passen bij Van der Boom Automobielbedrijven Zuid-Oost feestelijk geopend r a 8 ERS I J K Kraaivenstraat 22, Tilburg, tel. 013 - 468 0 468 8;: VICE j eenauto) I RT-JS-57 DE AUTOMAAT - Donderdag 11 december 1997 - pagina 3 DETILBURGSE KOERIER )7 pagina 2 Mercedes CLK 320 Elegance liter. :van Idoet Technische gegevens: üd. 18-klepper lijk NDEN GARANTIE reken de Belled arantie. OPEL- o A U T dbedrijf istraat" het op de r, armsteun len en op Testverbruik: Prijs: 1997 1996 1994 1992 1987 1987 1981 lauto's 1990 1990 1988 1991 1989 1989 1986 1989 1989 1989 1989 1990 1990 1992 1997 1990 1988 1996 1992 1993 1994 1994 1992 1992 1990 1991 1992 1993 1993 1992 1995 1996 1993 1992 1993 1993 1992 1991 1993 1992 1991 1994 1995 1993 1991 1994 1994 1995 1992 1995 50,- 50,- srtieve gescheiden openen llen er ook zwarte ie Nissan- introdui model..: Challe. Het gaat uitvoerii en Almei. is uit de p de Micra i enger heeft jortinterieur Kees van Poppel en Ad van de Wouw worden door dhr. Walter van Zon gefeliciteerd. Fotografie Maarten Schröder Klokjes, kerstboom, gezelligheid. Maar jij staat in de file, je wilt even naar huis bellen. Vullings Autobedrijven adviseert graag over mobiel bellen. Kom eens informeren in onze showroom. ngt u KDO! snen van )hun szou it bij de le enorme n de nieuwe V6. dt gekoppeld fraai geluid, dat srgrond blijft. De Almera Challenc bovendien een spo. met kuipstoelen, hoofdsteunen achter en elektrische raambediening. De Nissan Micra 1.3 16V Challenger kost f.26.695,= en de Almera wisselt van eigenaar voor f.35.695,=. bestaande ui velgen, bredt leer bekte' achterspoi bumpe Normc f.3.5' deL Chic Merk en type: Aantal cilinders: Cilinderinhoud: Boring x slag: Vermogen: Koppel: Afmetingen: meter Gewicht: Prestaties: ramen..01-1992 ^n-dealer Denissen -duceert twee speciale sllen die onder de naam llenger worden gebracht. rt om sportieve ingen van de Micra 1.3 era 1.6. Die sportiviteit prestaties af te lezen: a haalt 172 km/u en Mercedes CLK 320 Elegance 6 in V-vorm 3199 cc 89,9 x 84 mm 218 pk bij 5700 tr/min 308 Nm bij 3000-4600 tr/min lengte 4,567 meter, breedte 1,722 5430688 Voor slechts 470 gulden kan de Mégane RN worden uitgerust met een sportpakket 8; 8; 8;: 8:: I i&- 50,- trekt in 11 seconden naar de 100 km/u, de Almera brengt het tot 183 km/u en heeft voor het sprintje 10,9 seconden nodig. Wie even snel naar de nieuwe CLK van Mercedes kijkt, denkt meteen met een nieuwe coupé op het onderstel van de E- klasse te maken te hebben. Maar dat is niet waar. De auto heeft inderdaad een front met dubbele ronde koplampen, zoals we alleen bij de E- klasse kennen. Toch is de auto smaller en de lampen zijn eerder ovaal dan rond. 1995 1995 1994 1994 1994 1995 1996 1995 1996 1993 1996 1995 1995 1405 kg topsnelheid 240 km/u acceleratie Ö-100 km/u in 7,4 sec. 1 liter op 8,8 km f.138.200,= verstelbaar, waardoor mensen van verschillend formaat gemakkelijk een ideale zitpositie kunnen vinden. De stoelen klappen ver genoeg naar voren om achterpassagiers makkelijk te laten instappen. De Luguna RT is er in de Look- uitvoering met lichtmetalen velgen, meegespoten buitenspiegels, verwarmde voorruit, mistlampen voor en een achterspoiler. Dit pakket kost tijdelijk f.490,=. Tijdens een bezoek aan Van der Boor zult u op meerdere vlakken 'Ontdekken of 't Klikt'. Voor de vijfdeurs geldt een meerprijs van duizend gulden. Garage Denissen is te vinden aan de Burg. Jansenstraat 52-56 in Tilburg (West). Twingo en Scenic, en heeft een handige zij schuifdeur, vijf volwaardige zitplaatsen en een bagageruimte van maar liefst 600 liter onder de hoedenplank. Er kan worden gekozen uit 1,2 en 1,4 liter benzinemotoren en de 1,9 liter diesel. Verder bieden Renault en Van der Boom aantrekkelijke uitvoeringen van diverse modellen. Zo is er al vanaf f. 19.995,= de Clio Palette en kan bij de Twingo voor een meerprijs van 395 gulden een pakket worden besteld met een gekleurd vouwdak, hoofdsteunen achterin en in hoogte verstelbare gordels. .00 UUR UR De ophanging kennen we van de C-klasse, met onder meer achter de vijfmaal geleide as en een stabilisatorstang. Hiermee wordt een goed compromis bereikt, dat bij dé Elegance vooral naar de richting van comfort uitslaat. Overhellen in bochten komt nauwelijks voor, zonder dat de CLK 320 overdreven stug genoemd mag worden. In ieder geval geeft de auto nadrukkelijk het Mercedes- gevoel. Het gemiddelde brandstofverbruik van de nieuwe 6-pitter voldoet met 1 liter op 8,8 kilometer aan de verwachtingen. Mercedes levert de CLK 320 Elegance voor f. 138.200,= en daarmee heeft men meteen het topmodel uit de serie. Het De nieuwe CLK is een echte Mercedes wat betreft uitstraling, uitrusting, afwerking, prestaties en comfort. Het aardige is dat de Took' van de E-klasse wordt gecombineerd met de relatief compacte afmetingen van de C-klasse. De CLK 320 Elegance is een pittig geprijsde auto, maar de al bijzonder complete CLK 200 Sport is zeker het overwegen waard. elektrisch bediende portierruiten, centrale vergrendeling met afstandsbediening, tussen de voorstoele de achterbank, een automatische anti- verblindingsspiegel, cruise control, zonnekleppen met spiegelverlichting en een vijftraps automaat. Mercedes levert sinds kort een nieuwe generatie 6 cilinder motoren met twee rijen van drie cilinders (18- klepper). Deze V6 ademt door drie kleppen per zuiger en is beschikbaar met meerdere cilinderinhouden. De 3,2 liter is de grootste uit de reeks en levert een vermogen van 218 pk bij 5700 tr/min en komt tot een maximaal koppel van 308 Nm tussen de 3000 en 4600 tr/min. Alleen al uit deze cijfers blijkt de souplesse van Daaraan wordt ~z een bijzonder fraa altijd op de achtergron De automaat heeft vijf overbrengingen en past goed bij het karakter van de motor. Overschakelen gebeurt redelijk schokloos, ook als het gaspedaal diep wordt ingetrapt en maximale prestaties worden gevraagd. De CLK 320 haalt een top van 240 km/u en heeft voor de acceleratie van 0 tot 100 km/u slechts 7,4 seconden nodig. Zakelijk vervoermiddel De wielbasis en spoorbreedtes zijn volledig identiek aan die van de C- klasse, vandaar dat de naam van deze coupé ook met de letter 'C' begint. De auto is met een totale lengte van 4,57 meter relatief bescheiden en daarin zit absoluut een van de aantrekkelijke éigenschappen van de CLK. Aan welke kant de coupé ook wordt bekeken, het lijnenspel is sierlijk en elegant en zeker niet oubollig zoals we jaren terug van het merk gewend waren. De CLK is daarom niet louter een auto voor oudere mensen die 'binnen' zijn, maar ook een prima zakelijk vervoermiddel voor de succesvolle ondernemer die niet zonodig een sedan wil hebben. Het is overigens vreemd dat Mercedes bij de recente 'facelift' van de C- programma start met de CLK 200 Sport voor f.87.950,=. De CLK 230 Kompressor moet f.106.900,= opleveren. De meerprijs voor het Elegance- pakket komt op f.8.950,=. Zodoende kost de CLK 320 Sport f,129.250,=. Op dit moment is Mercedes bijna niet bij te houden, zoveel nieuwe modellen worden er achter elkaar geïntroduceerd. Daarnaast zijn er nog de nodige modelwijzingen en nieuwe motoren. Deze Mercedes CLK 320 is een mooi voorbeeld van een nieuwe auto voorzien van een volledig nieuw ontwikkelde motor. Twee vliegen in één klap dus! Op vrijdag 28 november jl. werd het fraaie, nieuwe pand van Seat- en Saab- dealer Zuid-Oost aan de Ringbaan Zuid tegenover het Willem II-stadion op feestelijke wijze geopend. De bedoeling was dat tijdens een vuurwerk de zuil voor het pand zou worden onthuld. De aanhoudende regen had hier wat roet in het eten gegooid, maar de feestvreugde was er niet minder om. Jan Melis, voorzitter van de Kamer van Koophandel, verrichte de openingshandeling. In de showroom was het behoorlijk druk en er heerste en gezellige sfeer. Veel klanten en relaties waren naar de opening gekomen en konden daar niet alleen beide directeuren Walter en Ton van Zon feliciteren met hun nieuwe bedrijfspand, maar ook drie medewerkers die precies vijftien jaar bij Zuid-Oost werkzaam zijn. Receptionist Ad van de Wouw, werkplaatschef Jan van Zanten en eerste monteur Kees van Poppel werken sinds de start van Zuid-Oost bij het bedrijf. Het drietal werd in het zonnetje gezet en ging niet met lege handen naar huis. De ruimte achterin is redelijk volwassen, al zorgt de aflopen daklijn voor wat minder hoofdruimte in vergelijking met bijvoorbeeld de C-klasse. De achterbank is voorgevormd tot twee zitplaatsen. De twee hoofdsteunen kunnen op dashboard met een druk c knop worden weggeklapt, als er toch niemand achterin zit. De CLK is standaard voorzien van vier airbags: één in het stuurwiel, één boven het dashboardkastje en twee sidebags. Het dashboard is relatief klassiek van vormgeving en wordt bij de Elegance gesierd met diverse hout-panelen die op de portierpanelen worden voortgezet. De CLK 320 is voorzien van een volledig automatische airconditioning, zodat het instellen van de gewenste temperatuur per wagenhelft voldoende is om een aangenaam klimaat te verkrijgen. De uitrusting is behoorlijk compleet met ut lichtmetalen le banden, met leed stuurwiel, soiler, meegespoten pers en mistlampen voor, raai zou dit pakket .500,= moeten kosten. Voor Laguna RN is er het ucane-pakket samengesteld uit onder meer een bestuurdersairbag, bumpers en spiegels in carrosseriekleur. Tot en met 3 januari worden bij Renault-dealer Van der Boom de 'Ontdek of 't Klikt Weken' gehouden met voor elk wat wils. Iedere bezoeker maakt kans op een gratis Renault. Iedereen kan namelijk de Renault van zijn of haar dromen winnen, of dat nu een zomerse Mégane Gabrio is, een royale Espace of een flitsende Sport Spider. Huis-aan-huis worden sleutels verspreidt, die in de showroom kunnen worden uitgeprobeerd. Past de sleutel, dan mag de persoon in kwestie zijn of haar favoriete Renault uitzoeken. Tijdens de 'Ontdek of 't Klikt Weken' beleeft de nieuwe Renault Kangoo zijn debuut. Deze nieuwe ruimtewagen houdt het midden tussen de Het onderstel is straffer geveerd en de auto werd lager op de wielen gezet. Bovendien beschikken beide Challengers over grotere lichtmetalen velgen en laag profielbanden. Het uiterlijk onderscheidt zich verder door een meegespoten dakspoiler, 16V-antenne, spor uitlaatmond en be logo's. Direct na het c van de portieren vall enkele verschillen op: instaplijsten, woodline afwerking van het dashboard en donker getint glas. royale toegang tot een bagagevolume van 412 De afwerking van de carrosserie staat op een hoog niveau en bij het dichtslaan van de portieren hoor je de degelijkheid. Het is opvallend dat de portierruiten, die niet voorzien zijn van een omlijsting, bij het oper<= de deuren gewoon op hi plaats blijven zitten. Je immers verwachten dat CLK de ruiten automatisch iets zouden zakken om na het sluiten weer keurig tegen de rubbers gedrukt te worden. Het is dus de vraag of de afdichting in verloop van tijd optimaal blijft. De interieurinrichting van de CLK is uitermate stijlvol en zeker in de Elegance- uitvoering uitermate chique. De CLK 320 heeft standaard lederen bekleding. De voorstoelen worden handmatig versteld, terwijl een elektrische verstelling met geheugen ruim vijftienhonderd gulden per kant extra kost. De zitting van de stoelen lijkt bij de eerste aanblik erg vlak, maar de ondersteuning blijkt eenmaal gezeten achter het stuur dik in orde te zijn. De randen van de rugleuning zijn meer zichtbaar aanwezig. Bovendien valt op dat de lengte van de zitting op niveau is. De stuurkolom is klasse niet het front van de CLK heeft overgenomen. Dat we hier met de Elegance- uitvoering te maken hebben blijkt uit de vijfspaaks lichtmetalen velgen, de meegespoten deurgrepen met chroomstrip en de eveneens chromen omlijsting van de zijruiten. Elementen die we ook op de 'standaard' Sport- uitgave tegenkomen zijn het derde remlicht, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, mistlampen in de voorbumper, stootlijsten op bumpers en flanken in een contrastkleur en verwarmde ruitensproeierkoppen. Heel plezierig is de zogenaamde regensensor die ter hoogte van de binnenspiegel tegen de voorruit is geplaatst. Deze sensor meet vliegensvlug de hoeveelheid regen die op de voorruit valt en bepaalt aan de hand daarvan volledig automatisch de wissnelhei Daarom hoeft men bij regenachtig weer alleen de intervalstand in de schakelen en de electronica doet de rest. Stijlvol Uiteraard heeft de CLK zoals we van een Mercedes mogen verwachten geribbelde achterlichten, die gedeeltelijk op het kofferdeksel zijn gemonteerd. Deze gaat keurig tot een kleine uitsparing in de bumper open en geeft een

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1997 | | pagina 27