Doe 'n dijk van
'n deal bij Auto
Bongers
Keurige tweede plaats
voor Verkooijen/Verdonk
Ruim bemeten
beloond
Meest originele
Nissan-vakantiefoto's
3
4
Automobielbedrijf
Kluitmans b.k
-
Li]
L -
DE TILBURGSE KOERIER
DE AUTOMAAT - Donderdag 16 oktober 1997 - pagina 3
97 pagina 2
Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Geluidsniveau
ar kan
>rden
Kleurkeuze
Technische gegevens:
I
I
A
U
T
O
T
S
E
T
TILBURG, kapt. Hatterasstraat 11 (ind. Loven)
tel. 013-5443330
wilx
med
hour
Testbruik:
Prijs:
-en
in het
De wisselende
weersomstandigheden waren
geen beletsel om een foutloze
wedstrijd te rijden. De West-
De hogere middenklasse bestaat over het
algemeen uit sedans die zich zo rond een
lengte van 4.50 meter bewegen. De Galant van
Mitsubishi gaat daar met 4.63 meter zover
overheen dat bijna moeiteloos in een nog
hoger segment kan worden meegespeeld.
Merk en type:
Aantal cilinders:
Cilinderinhoud:
Boring x slag:
Vermogen:
Koppel:
Afmetingen:
meter
Gewicht:
Prestaties:
1260 kg
topsnelheid 210 km/u
acceleratie 0-100 km/u in 9,7 sec.
1 liter op 11,5 kilometer
f.52.995,=
Scholten (reischeque t.v.w.
f.750,-)
2e prijs voor dhr. en mevr, van
Dongen (VW-bonnen t.w.v.
2»,-)
s prijs voor dhr. en mevr, van
i Hout (dinerbonnen t.w.v.
De basismotor in de
Mitsubishi Galant is een 2
liter 16-klepper die met
multipoint inspuiting een
vermogen levert van 136 pk bij
6000 tr/min en tot een koppel
komt van 178 Nm bij 4500
tr/min. Prima cijfers die
zorgen voor een top van 210
km/u en een acceleratie
vanuit stilstand tot 100 km/u
in 9,7 seconden. De Galant is
een bijzonder soepel rijdende
auto, die sportief maar ook
schakellui kan worden
gereden. De motor wil
natuurlijk het beste presteren
bij hogere toerentallen, maar
is ook onderin voldoende
krachtig. Het geluidsniveau
blijft zeer binnen de perken en
is op snelheid zelfs
uitzonderlijk laag. De
vijfversnellingsbak is
overigens tegen meerprijs in
te wisselen voor een
automaat die afhankelijk van
Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
4 in lijn
1997 cc
85 x 88 mm
136 pk bij 6000 tr/min
178 Nm bij 4500 tr/min
lengte 4,63 meter, breedte 1,74
De nieuwe Mitsubishi Galant is een uit de
kluiten gewassen auto die haast kunstmatig
in de hogere middenklasse wordt gezet. Maar
Mitsubishi heeft de auto bewust groter
gemaakt om ruimte te kunnen geven aan de
Carisma. We reden de 2 liter 16-klepper in de
luxueuze GLS-uitvoering.
f.500,.
3e
del
f.250,
Alle prijswinnaars werden blij
verrast met hun prijzen die zij
afgelopen maandag 13 oktober
uit handen van Fons Denissen
ontvingen.
Wie nu een Caddy koopt,
krijgt een waardecheque van
f.500,terwijl dit document bij
aankoop van een Transporter
of LT een bedrag van f.750,
vermeldt.
Voor dit bedrag kan de klant
bij Roland Vos Reclame of
Erde een belettering op de
nieuwe besteller laten
aanbrengen. Informatie over
deze actie kan worden
verkregen bij Ronald van
Lankveld en Wim Voermans,
de bedrijfswagenadviseurs
van Auto Bongers.
Volkswagen speelt al jaren
een rol in de top van het
bedrijfsautosegment en dat
T men bij Auto Bongers
sde met dit aanbod zo
iden.
De Tilburgse VW/Audi-dealer
Auto Bongers biedt de
komende maand onder de kop
"Doe 'n dijk van 'n deal" een
aantrekkelijke aanbieding
voor de kopers van een
Volkswagen bedrijfsauto. Het
Duitse merk heeft een ruime
keuze uit de compacte Caddy,
die recent is gekozen tot
Bestelauto van het Jaar, de
grotere Transporter en de
veelzijdige LT.
De portiervakken zijn aan de
smalle kant, maar er kunnen
ook spullen worden
opgeborgen in een dubbel
vak tussen de voorstoelen en
het dashboardkastje. De
bediening van pedalen,
besturing en versnellingsbak
.gaat plezierig licht, zoals we
van een Japanse auto gewend
zijn.
Brabant Rally is een zware
rally vanwege de combinatie
van herfstweer, afgevallen
bladeren, zandpaden en
smalle bochtige wegen.
Bovendien worden alle
proeven achter elkaar
gereden, dat wil zeggen van
12.00 uur 's middags tot de
volgende morgen vier uur.
Even leek er een kink in de
kabel te komen, toen de
serviceploeg verdwaalde en
Stijlkenmerken
Mitsubishi zoekt met de
Galant bewust aansluiting bij
een hoger marktsegment. De
auto vervangt niet simpelweg
zijn voorganger, maar moet
aan de bovenkant ook de
Sigma-rijders aan het merk
weten te binden. De
vormgeving is net was
aparter dan van de meeste
Japanse representanten in
deze klasse. Vooral aan de
achterkant zijn er duidelijk
stijlkenmerken te vinden die
doorgaans aan een BMW
kunnen worden
Complimenten moeten aan
het adres van Mitsubishi
worden gegeven als het gaat
om de vormgeving en
kleurkeuze van de inrichting.
Kortom, het is gelukkig niet
allemaal grijs wat de klok
slaat. De stoelen en een deel
van de deurpanelen zijn
overtrokken met een velours
stof die bedrukt is met
beschaafde kleuraccenten.
Het dashboard wordt
tweekleurig geleverd, waarbij
de onderkant lichter is dan de
bovenzijde. Aardig is de
manier waarop het digitale
klokje net onder de ruit is
geplaatst onder een haast
mysterieus ogende
overkapping. De console
wordt gevuld met een
asbak/aansteker,
opbergvakje, plaats voor de
audio-installatie,
uitstroomopeningen en het
bedieningspaneel voor de
automatische
ventilatie/verwarming/aii
Deze bediening vraagt
eigenlijk alleen het instellen
van de gewenste temperatuur
inhoud waarna op de grote knop
ail die 'auto' kan worden gedrukt.
Maar wil men het een en
ander handmatig bijregelen,
dan is toch enige studie
nodig. Het instrumentarium
heeft de bekende elementen
zoals de snelheidsmeter,
toerenteller, brandstof-
temperatuurmeter met i
midden en erboven de
controlelampjes. Bij de GLSi
worden alle vier de
portierruiten elektrisch
bediend. De bestuurder kan
dit vanuit zijn portierpaneel
doen. Uiteraard worden de
buitenspiegels elektrisch van
stand veranderd. Verder kan
een prima zitpositie worden
gevonden door de
verstelbaarheid van de
Deze zomer hield Nissan-
dealer Denissen een
fotowedstrijd onder haar
klanten. Tegen inlevering van
een bon uit Denissen's
klanteninfo kon men gratis een
fotocamera ophalen. Met deze
camera moest men een
originele vakantiefoto maken
en deze vervolgens bij Nissan
Denissen inleveren. Een
onafhankelijke jury koos de
volgende prijswinnaars:
le prijs voor dhr. en mevr.
De West-Brabant Rally die
afgelopen weekend werd
verreden is een succes
geworden voor het duo Nelis
Verkooijen en Geertjan
Verdonk die in de Nissan
Micro Challenge een tweede
plaats veroverde.
de rijstijl en omstandigheden
de juiste schakelmomenten
bepaald.
Mitsubishi voorziet de Galant
van een fraai onderstel. Alle
vier de wielen kennen een
onafhankelijke multi-link
constructie en zowel aan voor-
als achterzijde wordt een
stabilisatorstang
gemonteerd. Al bij al is de
wegligging goedmoedig en
bij een stevige rijstijl mag het
geheel ook vergevingsgezind
genoemd worden. Het is een
betrouwbare
voorwielaandrijving die zijn
berijder nauwelijks op
gekkigheid zal trakteren. Het
standaard ABS is paraat in
noodgevallen en zorgt voor
een veilige en korte remweg.
de Micra met gladde banden
één proef moest afleggen.
Maar door het beste
eindresultaat tot nu toe
schoof het door Nissan
Denissen gesponsorde
equipe op naar een vijfde
plaats in het klassement van
de Nissan Micra Challenge
met nog één rally te gaan: de
Golden Tulip Rally in de
omgeving van Hellendoom
op 7 en 8 november.
toegeschreven. Kijk maar
naar de vorm van de C-stijl,
de achterlichten en het
kofferdeksel. Het front is
echter typisch Mitsubishi met
een grille in twee segmenten
en donker kijkende platte
koplampunits. De GLSi heeft
standaard meegespoten
bumpers, terwijl ook de
buitenspiegelbehuizing, de
portiergrepen en de
stootlijsten een laklaagje
hebben meegekregen. De
voorbumper is behoorlijk
hoog uitgevallen. Er zijn twee
mistlampen in geplaatst en bijzond*
een forse luchtinlaat naar de de acht*
basisversie draagt de
toevoeging GLXi en is er
vanaf f.46.995,=. Dezelfde auto
kan eveneens als royale
stationwagon worden besteld
en komt dan op f.49.195,=. Een
trapje hoger qua uitvoering
staat de door ons gereden
GLSi die als sedan wordt
aangeboden voor f.52.995,= en
als stationwagon i
verlaat voor f.55. IS
automaat is levert
een meerprijs
Daarnaast zijn
andere motorvark
Veelrijc
uitstek»
motorruimte. Het kofferdeksel
kan van binnenuit met een
hendeltje worden geopend of
van buitenaf met de sleutel.
Er gaat een flinke
bagageruimte met een ir -J
van 470 liter achter schuil
bovendien door het
neerklappen van de
achterbank eenvoudig kan
worden uitgebreid.
Natuurlijk worden de
portieren centraal geopend en
gesloten, maar een
afstandsbediening ontbreekt
hierbij. Het interieur is
bijzonder ruim van opzet. Op
uc ui-iiterbank kunnen drie
volwassenen het prima
uithouden, maar er is voorzien
in twee hoofdsteunen. Voorin
is er ook hoofd- en beenruimte
te over.
stuurkolom en de manier
waarop de bestuurdersstoel
kan worden ingesteld. De
stoelen zijn zeker niet te hard
en bieden op korte en lange
ritten veel comfort. Standaard
levert Mitsubishi de Galant
met twee airbags, terwijl
tegen meerprijs ook zij-
airbags opgenomen in de
voorstoelen kunnen worden
geleverd.
i de dealer
195,=. Een
rbaar tegen
:s van f.3.500,=.
ijn er nog twee
ianten.
jders kiezen voor de
skende 2 liter turbodiesel
vanaf f.55.995,= en de meest
verwende autompbilisten
zullen blij verrast zijn met de
2.5 V6 vanaf f.67.995,=.
De nieuwe Mitsubishi Galant
is een grote sedan met een
chique uitstraling. Een hoog
cijfer krijgt het interieur wat
betreft vormgeving en
kleurgebruik. De 2 liter is een
voldoende rappe en
goedmoedige machine met
bovendien een gunstig
brandstofverbruik.
Opmerkelijk is dat deze
Galant ondanks zijn grote
carrosserie en flinke motor
een keurig gemiddeld
brandstofverbruik heeft van 1
liter Eurosuper op 11,5
kilometer en daarmee is
prima te leven. Overigens is
de 2 liter Galant in vele
varianten te verkrijgen. De
RF-JH-87