Doe 'n dijk van 'n deal bij Auto Bongers Keurige tweede plaats voor Verkooijen/Verdonk Ruim bemeten beloond Meest originele Nissan-vakantiefoto's 3 4 Automobielbedrijf Kluitmans b.k - Li] L - DE TILBURGSE KOERIER DE AUTOMAAT - Donderdag 16 oktober 1997 - pagina 3 97 pagina 2 Mitsubishi Galant 2.0 GLS Geluidsniveau ar kan >rden Kleurkeuze Technische gegevens: I I A U T O T S E T TILBURG, kapt. Hatterasstraat 11 (ind. Loven) tel. 013-5443330 wilx med hour Testbruik: Prijs: -en in het De wisselende weersomstandigheden waren geen beletsel om een foutloze wedstrijd te rijden. De West- De hogere middenklasse bestaat over het algemeen uit sedans die zich zo rond een lengte van 4.50 meter bewegen. De Galant van Mitsubishi gaat daar met 4.63 meter zover overheen dat bijna moeiteloos in een nog hoger segment kan worden meegespeeld. Merk en type: Aantal cilinders: Cilinderinhoud: Boring x slag: Vermogen: Koppel: Afmetingen: meter Gewicht: Prestaties: 1260 kg topsnelheid 210 km/u acceleratie 0-100 km/u in 9,7 sec. 1 liter op 11,5 kilometer f.52.995,= Scholten (reischeque t.v.w. f.750,-) 2e prijs voor dhr. en mevr, van Dongen (VW-bonnen t.w.v. 2»,-) s prijs voor dhr. en mevr, van i Hout (dinerbonnen t.w.v. De basismotor in de Mitsubishi Galant is een 2 liter 16-klepper die met multipoint inspuiting een vermogen levert van 136 pk bij 6000 tr/min en tot een koppel komt van 178 Nm bij 4500 tr/min. Prima cijfers die zorgen voor een top van 210 km/u en een acceleratie vanuit stilstand tot 100 km/u in 9,7 seconden. De Galant is een bijzonder soepel rijdende auto, die sportief maar ook schakellui kan worden gereden. De motor wil natuurlijk het beste presteren bij hogere toerentallen, maar is ook onderin voldoende krachtig. Het geluidsniveau blijft zeer binnen de perken en is op snelheid zelfs uitzonderlijk laag. De vijfversnellingsbak is overigens tegen meerprijs in te wisselen voor een automaat die afhankelijk van Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4 in lijn 1997 cc 85 x 88 mm 136 pk bij 6000 tr/min 178 Nm bij 4500 tr/min lengte 4,63 meter, breedte 1,74 De nieuwe Mitsubishi Galant is een uit de kluiten gewassen auto die haast kunstmatig in de hogere middenklasse wordt gezet. Maar Mitsubishi heeft de auto bewust groter gemaakt om ruimte te kunnen geven aan de Carisma. We reden de 2 liter 16-klepper in de luxueuze GLS-uitvoering. f.500,. 3e del f.250, Alle prijswinnaars werden blij verrast met hun prijzen die zij afgelopen maandag 13 oktober uit handen van Fons Denissen ontvingen. Wie nu een Caddy koopt, krijgt een waardecheque van f.500,terwijl dit document bij aankoop van een Transporter of LT een bedrag van f.750, vermeldt. Voor dit bedrag kan de klant bij Roland Vos Reclame of Erde een belettering op de nieuwe besteller laten aanbrengen. Informatie over deze actie kan worden verkregen bij Ronald van Lankveld en Wim Voermans, de bedrijfswagenadviseurs van Auto Bongers. Volkswagen speelt al jaren een rol in de top van het bedrijfsautosegment en dat T men bij Auto Bongers sde met dit aanbod zo iden. De Tilburgse VW/Audi-dealer Auto Bongers biedt de komende maand onder de kop "Doe 'n dijk van 'n deal" een aantrekkelijke aanbieding voor de kopers van een Volkswagen bedrijfsauto. Het Duitse merk heeft een ruime keuze uit de compacte Caddy, die recent is gekozen tot Bestelauto van het Jaar, de grotere Transporter en de veelzijdige LT. De portiervakken zijn aan de smalle kant, maar er kunnen ook spullen worden opgeborgen in een dubbel vak tussen de voorstoelen en het dashboardkastje. De bediening van pedalen, besturing en versnellingsbak .gaat plezierig licht, zoals we van een Japanse auto gewend zijn. Brabant Rally is een zware rally vanwege de combinatie van herfstweer, afgevallen bladeren, zandpaden en smalle bochtige wegen. Bovendien worden alle proeven achter elkaar gereden, dat wil zeggen van 12.00 uur 's middags tot de volgende morgen vier uur. Even leek er een kink in de kabel te komen, toen de serviceploeg verdwaalde en Stijlkenmerken Mitsubishi zoekt met de Galant bewust aansluiting bij een hoger marktsegment. De auto vervangt niet simpelweg zijn voorganger, maar moet aan de bovenkant ook de Sigma-rijders aan het merk weten te binden. De vormgeving is net was aparter dan van de meeste Japanse representanten in deze klasse. Vooral aan de achterkant zijn er duidelijk stijlkenmerken te vinden die doorgaans aan een BMW kunnen worden Complimenten moeten aan het adres van Mitsubishi worden gegeven als het gaat om de vormgeving en kleurkeuze van de inrichting. Kortom, het is gelukkig niet allemaal grijs wat de klok slaat. De stoelen en een deel van de deurpanelen zijn overtrokken met een velours stof die bedrukt is met beschaafde kleuraccenten. Het dashboard wordt tweekleurig geleverd, waarbij de onderkant lichter is dan de bovenzijde. Aardig is de manier waarop het digitale klokje net onder de ruit is geplaatst onder een haast mysterieus ogende overkapping. De console wordt gevuld met een asbak/aansteker, opbergvakje, plaats voor de audio-installatie, uitstroomopeningen en het bedieningspaneel voor de automatische ventilatie/verwarming/aii Deze bediening vraagt eigenlijk alleen het instellen van de gewenste temperatuur inhoud waarna op de grote knop ail die 'auto' kan worden gedrukt. Maar wil men het een en ander handmatig bijregelen, dan is toch enige studie nodig. Het instrumentarium heeft de bekende elementen zoals de snelheidsmeter, toerenteller, brandstof- temperatuurmeter met i midden en erboven de controlelampjes. Bij de GLSi worden alle vier de portierruiten elektrisch bediend. De bestuurder kan dit vanuit zijn portierpaneel doen. Uiteraard worden de buitenspiegels elektrisch van stand veranderd. Verder kan een prima zitpositie worden gevonden door de verstelbaarheid van de Deze zomer hield Nissan- dealer Denissen een fotowedstrijd onder haar klanten. Tegen inlevering van een bon uit Denissen's klanteninfo kon men gratis een fotocamera ophalen. Met deze camera moest men een originele vakantiefoto maken en deze vervolgens bij Nissan Denissen inleveren. Een onafhankelijke jury koos de volgende prijswinnaars: le prijs voor dhr. en mevr. De West-Brabant Rally die afgelopen weekend werd verreden is een succes geworden voor het duo Nelis Verkooijen en Geertjan Verdonk die in de Nissan Micro Challenge een tweede plaats veroverde. de rijstijl en omstandigheden de juiste schakelmomenten bepaald. Mitsubishi voorziet de Galant van een fraai onderstel. Alle vier de wielen kennen een onafhankelijke multi-link constructie en zowel aan voor- als achterzijde wordt een stabilisatorstang gemonteerd. Al bij al is de wegligging goedmoedig en bij een stevige rijstijl mag het geheel ook vergevingsgezind genoemd worden. Het is een betrouwbare voorwielaandrijving die zijn berijder nauwelijks op gekkigheid zal trakteren. Het standaard ABS is paraat in noodgevallen en zorgt voor een veilige en korte remweg. de Micra met gladde banden één proef moest afleggen. Maar door het beste eindresultaat tot nu toe schoof het door Nissan Denissen gesponsorde equipe op naar een vijfde plaats in het klassement van de Nissan Micra Challenge met nog één rally te gaan: de Golden Tulip Rally in de omgeving van Hellendoom op 7 en 8 november. toegeschreven. Kijk maar naar de vorm van de C-stijl, de achterlichten en het kofferdeksel. Het front is echter typisch Mitsubishi met een grille in twee segmenten en donker kijkende platte koplampunits. De GLSi heeft standaard meegespoten bumpers, terwijl ook de buitenspiegelbehuizing, de portiergrepen en de stootlijsten een laklaagje hebben meegekregen. De voorbumper is behoorlijk hoog uitgevallen. Er zijn twee mistlampen in geplaatst en bijzond* een forse luchtinlaat naar de de acht* basisversie draagt de toevoeging GLXi en is er vanaf f.46.995,=. Dezelfde auto kan eveneens als royale stationwagon worden besteld en komt dan op f.49.195,=. Een trapje hoger qua uitvoering staat de door ons gereden GLSi die als sedan wordt aangeboden voor f.52.995,= en als stationwagon i verlaat voor f.55. IS automaat is levert een meerprijs Daarnaast zijn andere motorvark Veelrijc uitstek» motorruimte. Het kofferdeksel kan van binnenuit met een hendeltje worden geopend of van buitenaf met de sleutel. Er gaat een flinke bagageruimte met een ir -J van 470 liter achter schuil bovendien door het neerklappen van de achterbank eenvoudig kan worden uitgebreid. Natuurlijk worden de portieren centraal geopend en gesloten, maar een afstandsbediening ontbreekt hierbij. Het interieur is bijzonder ruim van opzet. Op uc ui-iiterbank kunnen drie volwassenen het prima uithouden, maar er is voorzien in twee hoofdsteunen. Voorin is er ook hoofd- en beenruimte te over. stuurkolom en de manier waarop de bestuurdersstoel kan worden ingesteld. De stoelen zijn zeker niet te hard en bieden op korte en lange ritten veel comfort. Standaard levert Mitsubishi de Galant met twee airbags, terwijl tegen meerprijs ook zij- airbags opgenomen in de voorstoelen kunnen worden geleverd. i de dealer 195,=. Een rbaar tegen :s van f.3.500,=. ijn er nog twee ianten. jders kiezen voor de skende 2 liter turbodiesel vanaf f.55.995,= en de meest verwende autompbilisten zullen blij verrast zijn met de 2.5 V6 vanaf f.67.995,=. De nieuwe Mitsubishi Galant is een grote sedan met een chique uitstraling. Een hoog cijfer krijgt het interieur wat betreft vormgeving en kleurgebruik. De 2 liter is een voldoende rappe en goedmoedige machine met bovendien een gunstig brandstofverbruik. Opmerkelijk is dat deze Galant ondanks zijn grote carrosserie en flinke motor een keurig gemiddeld brandstofverbruik heeft van 1 liter Eurosuper op 11,5 kilometer en daarmee is prima te leven. Overigens is de 2 liter Galant in vele varianten te verkrijgen. De RF-JH-87

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1997 | | pagina 25