Voordeeldagen bij Suzuki Sportieve stijl van Peugeot u 0 8 o 9 Krachtig formaat Zo gek nog niet DAGEN TOT HET JAAR 2000 RENOVA, UW BMW DEALER. 1 Bijlage van: De Tilburgse Koerier Vliegtuigmotor van Honda \reisbun Oplage: 102.500 Donderdag 14 augustus 1997 jen een IS laakt Autotest: Daewoo Nuriba Wagon Lees verder Mazda 626 2.0 GLX in dit nummer hatchback o.a.: pag. 3 pag.7 Je voelt je lekkerder in een Peugeot Kraaivenstraat 26 - Tilburg - Tel. 013-4634355 7 pagina 14 i eortieve >ekleed van leer Jaargang 9 Nummer 31 Met de nieuwe 323i compact introduceert BMW een topmodel van haar kleinste auto. Deze auto wordt voorzien van de bekende 2,5 liter 6 cilinder lijnmotor die we ook in de andere 3-serie modellen en de 5-serie tegenkomen. Deze sportieve compact is vanaf oktober leverbaar. id aan i van RUTOCENTRUM COLLRRIS TILBURG BV G BMW MAAKT RIJDEN GEWELDIG. een neei Hier Renova bv Ringbaan Oost 102A, Tilburg Telefoon: 013-5422133 http://www.autogigasfore.com e-mail: tonyvos@globe.nl twee airbags, een audio- installatie, stuurbekrach tiging en een toerenteller. Standaard horen bij deze uitvoering al getint glas, deelbaar neerklapbare achterbank en centrale vergrendeling met afstandsbediening. Naast de speciale lakkleur en bekleding wordt de uitrusting nog verder compleet gemaakt met een glazen schuifdak. Voor f.29.400,= heeft de 106 Roland Garros bovendien 6 cilinder De 2,5 liter 6 cilinder een vermogei 5500 tr/min en 245 Nm bij 3950 ti krachtige, stille x motor die gekoppeld aan i handgeschakelde vijfbak prima prestaties ixx slux haalt de 1255 kg wegen, 323ti een topsnelheid vc km/u en heeft 7,8 seconc voorbumper, radiovoorbereiding en verlichte make-up spiegels. De compact-serie van BMW bestaat vanaf nu uit zes Zoals gebruikelijk voert Peugeot in de zomerperiode enkele speciale uitvoeringen onder de naam Roland Garros. Dit jaar zijn de 106 en 306 aan de beurt, die allemaal in de speciale kleur groen-metallic worden gespoten en in het interieur gedeeltelijk zijn bekleed met crème-kleurig leer. De 106 Roland Garros is gebaseerd op de Accent. Naast de 1,1 liter van 60 pk is er ook een 1,4 liter motor van 75 pk met topsnelheden van 165 en 178 km/u. Kuipstoelen De 323ti heeft twee spc~* kuipstoelen die zijn bekl met een combinatie en stof. De kleur hiervan is specifiek voor de 323ti. Er kan worden gekozen uit klassiek- rood, koningsblauw en anthraciet. De achterbank kan in twee gelijke delen worden neergeklapt. Redactie: Tony Vos Tel. 013/4686023 Postbus 410 - 5000 AK Tilburg Advertenties: Advertentie-afdeling De Tilburgse Koerier N.S. Plein 14,5014 DA Tilburg Tel. 013/5368805 Fax 013/5359985 Sluitingstijd: redactie en advertenties: dinsdag 22.00 uur De Automaat is een uitgave van De Tilburgse Koerier i.s.m. D.A.T.O. en verschijnt in geheel Tilburg, Goir- le, Hiel, Loon op Zand, Udenhout, Berkel Enschot, Oisterwijk, Moer gestel en Hilvarenbeek. nodig om vanuit stilstand de 100 km/u te bereiken. Tegen meerprijs is een automaat leverbaar met v"1 overbrengingen. x heeft slechts een c invloed op de pres top van 225 km/u f acceleratie in 8,61 zijn nog steeds bijzor sportief. De 323ti heeft een sportief uiterlijk met meegespoten ider levert uiterhjk met meegespoten en van 170 pk bij bumpers, skirts en m een koppel van buitenspiegels. De auto staat f'rr) tr/min. Een °P 16 inch lichtmetalen s en soepele wielen met een veelheic peld aan een spaken. De banden zijn le vijfbak tot het formaat 225/60 R 16. in staat is. Zo Andere kenmerken zijn het M- ^rrenc|e onderstel dat 15 millimeter is ran 230 verlaagd en de dubbele iden uitlaatmond. Verder kenmerkt Bij de Baleno sedan en wagon voorzien van 1,6 of 1,8 liter motoren is de meerprijs f.995,= in plaats van f.3.100,= normaal. De Baleno 1.6 GLX kan voor f.495,= worden uitgerust met airconditioning en de prijs van de Baleno 1.8 GTX sedan is tijdelijk verlaagd van f.34.495,= naar f.32.995,= inclusief airco en lichtmetalen velgen. de auto zich door een krachtiger remsysteem met ABS en elektronische slip- en traktieregeling (ASC+T). De 3-serie Compact wijkt in het interieur van de sedan en andere versies af door een specifiek dashboard. Ook de materiaalkeuze en de kleuren zijn afgestemd op een jonge, sportieve doelgroep. Tot en met eind augustus of zolang de voorraad strekt bieden de Suzuki-dealers aantrekkelijke aanbieden tijdens de Suzuki Last Mi Voordeeldagen. E aanbieding is de Suzils> 1.0 Spirit voor slecht f.14.995,=. De Suzuki Swift is vc Deze auto heeft een 1 liter 4 f’’3.495,= standaard cilinder motor met mi injectie gekoppeld aa vijfversnellingsbak. I vermogen van 54 pk is goed voor prima prestaties en een laag brandstofvexbxLxxk auto is onder meer voor van een met leer beklee stuurwiel, verstevigingsbalken in de portieren, startbeveiliging en vijf en. Deze bak geringe estaties. De en 5 seconden ”_onder Bij de Baleno is de aanschaf van een automaat zeer aantrekkelijk. De Baleno sedan 1.3 heeft een automatische versnellingsbak voor een meerprijs van slechts f.495,=. waardoor de standaard bagageruimte van 300 liter wordt uitgebreid. Hoofdsteunen op de achterbank zijn standaard. Het plafond is bekleed met een zwarte stof en ook de zonnekleppen en handvaten zijn in zwart uitgevoerd. Het M-style stuurwiel is met leer bekleed en ook de pookknop en de hendel van de handrem zijn met een huidje overtrokken. Chroomaccenten bieden de deurkrukken en de knop van de handrem. De plaat waarin de dashboardinstrumente opgenomen is Titanzilver van kleur. Ook is de auto 5 van centrale vergrenc met afstandsbedienir boordcomputer en ek verschillende modellen. De nieuwe 323ti staat met f.69.800,= aan de top. De 3161 start bij f.45.950,=. Dezelfde auto is ook leverbaar in een Executive-uitvoering voor f.48.950,=. De sportief getinte 318ti met 1,9 liter 16-kleppen motor komt op f.56.800,=. Daarnaast is er de 318tds voor f.49.950,= in standaarduitgave en f.52.950,= als Executive. elen e achterbank. i de bagage- rden vergroot tot 1200 liter. DeAlto Spirit is ook als automaat verkrijgbaar voor f. 17.195,=. De Suzuki Swift is voor standaard voorzien van airconditioning. De sportieve GS-uitgave voegt daar nog eens zaken als elektrisch bediende portierruiten en spiegels en een centrale vergrendeling aan toe en kost f.25.395,=. Het leveringsprogramma begint bij f. 18.995,=. Voor dat bedrag is er zowel een Swift drie- als vijfdeurs. Van de nieuwe Peugeot 306 is de 1.6 XR vijfdeurs als uitgangspunt genomen voor de Roland Garros variant. De XR heeft normaal al centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrisch bediende voorportierruiten, een audio-installatie en bestuudersairbag. De Roland Garros voegt daar aan toe de tweede airbag en het schuifdak. De 306 Roland Garros 1.6 vijfdeurs kost f.37.500,=. Tot slot is er ook een groene 306 Cabrio 1.6. De uitrusting loopt vrijwel gelijk met de vijfdeurs met als extra toevoeging de elektrisch bediende kap. Deze auto kost f.57.500,=. De brandstofprijzen gedragen zich de laatste weken als een jojo. Allereerst kregen we te maken met een forse verhoging per 1 juli om de overheidskas nog eens verder te spekken. Daarnaast is er een effect van de steeds hogere koers van de dollar, omdat olie nu eenmaal met dollars wordt afgerekend. De recente verlaging met twee cent kan nauwelijks door iemand worden verklaard. Het feit blijft overeind dat het veelgehoorde argument van de overheid dat als men autorijden duurder maakt, een aantal auto mobilisten af zal vallen, niet op waarheid berust. Er zijn overigens genoeg onderzoeken die het te gendeel uitwijzen. Het is alleen bijna stuitend in wat voor gelatenheid wij als automobilisten met elkaar die prijsverhogin gen gewoon pikken (als het om de accijns gaat, immers aan de dollar kunnen we niets doen). Hoe belachelijk dat alle maal is, bleek toen onlangs bekend werd gemaakt dat de openbaar vervoerbedrijven onte vreden waren met de prijsverhoging van 2,5 procent per 1 januari komend jaar. De Nederlandse Spoorwegen en busbedrijven hadden de prijzen het liefst met 3 procent willen verhogen, maar daar ging minister Jorritsma niet mee akkoord. Waarom niet? Zij was bang dat als de prijs met 3 in plaats van 2,5 procent verhoogd zou worden dat er dan reizigers af zouden vallen. Kortom een halve procent prijsverhoging drijft mensen uit de bus, tram en trein, terwijl twee dubbeltje op een liter benzine (zo'n 10procent) geen verschil uitmaakt. Hoe verplaatsen die mensen zich dan. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan maar thuis blijven zitten, onzin! Kortom deze mensen nemen dan het gemak van de auto. Of het zijn juist reizigers die nu voor sommige trajecten de trein nemen en na zo'n prijsverhoging het openbaar vervoer hele maal de rug toe keren en gewoon altijd hun auto pakken. Ik zou dan ook haast willen roepen: "de auto is zo gek nog niet Tony Vos Op termijn gaat Honda een motor leveren voor vliegtuigen. Een prototype werd onlangs getoond op de Turbo Expo '97 in Califomië. De HFX-01 is een turboprop en wordt ontwikkeld door het eigen ingenieursbureau Honda R&D Co. Ltd. De HFX- 01 heeft een stuwend vermogen van 1800 pond. Daarnaast is inmiddels de ontwikkeling gestart van de HFX-20 met een stuwend vermogen van 2200 pond. De eerste Honda vliegtuigmotor is getest tijdens vluchten boven de Mojave woestijn in de Verenigde Staten en op de grond in Japan. Verder heeft Honda plannen om een vier- tot vijfpersoons vliegtuigje te ontwikkelen met een romp uit composietmateriaal. Maar dat is volgens Hiroyuki Yoshino, president van Honda R8tD, een droom van het merk voor de volgende eeuw. bediende portierruiten. De Nederlandse uitvoering omvat verder nog twee airbags, velours matten, mistlampen in de De huidige 3-serie bestaat uit een sedan, coupé, touring, cabriolet en de compact. De driedeurs heeft een lengte van 4,21 meter. Tot nu toe leverde BMW deze auto uitsluitend met 4 cilinder motoren met 1,6 en 1,8 liter inhoud naast een 1,7 liter turbodiesel. nten zijn silver- i voorzien ideling ling, een elektrisch i in twee del erklapbare r xxiermee kan d< ruimte worde" ci Last Minute maximaal li Een speciale Spirit is ook i e Sixzuki Alto u.i4.rr 1 liter 4 -multipoint aan een Het 4pki "•estaties tofverbruik. De irzien eed RR-NZ’97 k ----

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1997 | | pagina 15