Nissan Trade 75 en 100 r ik Ml Sportieve Volvo R-modellen Gratis automaat bij Ford ren Spaanse besteller Philishave Cinquecento Rallyteam scoort vierde plaats Vernieuwd Peugeot Leeuwekeur-programma St Q iim - - IJNbv IONS d ijven DE AUTOMAAT Donderdag 15 mei 1997 pagina 5 DETILBURGSE KOERIER 1997 pagina 4 ■r f 11 81 Bi jens zijn voor de Nederlandse 1 X srde n Nederland. was. Foto: Gunther Kroon grijs met. rood 2'91 De luxe BMW compact. 1-'94 wit f/lijf UJtJ neet op 1,3-versie. ulaire aanbiedin- ruilprijzen en de >als bijvoorbeeld at is al gauw een mgs en kies voor Mazda 323. ARENBEEK (3944 2’92 l-'92 De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en te verwarmen. Jonn van satie had groen met. 4-'93 zilvergrijs 2-'94 groen met. 4-'94 wit rood zilvergrijs grijs beige rood metalic wit rood lie aent ders! Deb BMW maakt rijden geweldig -Logic systeem, 4 sterkeren 10 1-modellen t het einde van r meerprijs een De BMW 3-serii vanaf f 45. het bedrijf waar de gebruikte auto wordt gekocht. -■ Nu geven de Ford-dealers dit voordeel aan de klant. Pallets Beide versies van de Trade kenmerken zich door rechtopstaande wanden, waardoor een zo optimaal nde lulp eiden blauw met. l-'95 1-92 1'92 3-'91 1'88 bruin met. 2-'89 blauw met. 1 -'91 d. grijs met. 2-’91 rood met. grijs met. zwart met. 1 -'95 Al vele jaren produceert Nissan in Spanje auto's. Het gaat dan om terreinauto's en bestelwagens. De Trade werd al langer geleverd als chassis-cabine voor alle denkbare opbouwvarianten, maar de gesloten bestelwagt markt een noviteit. Een drietal Ford- wordt tot en met 1 de zomer zonder i uitgerust met t automatische versnellingsbak. Het gaat hier onder meer om de Ford Scorpio 2.3-16V die wordt voorzien van een viertraps automaat. Daarnaast geldt hetzelfde voorstel voor de Galaxy ruimtewagen met een 2,3 liter 16 kleppen motor en als 2,8 liter V6. In al deze drie auto's komt een automaat bijzonder tot zijn recht en Renova bv Ringbaan Oost 102a, Tilburg. Telefoon: (013) 542 21 33. ■_.-7 De vijf sterren. o.a. tk Uitgebreide Nappa-lederuitrusting k Lichtmetalen wielen met brede banden k Afstandsbediening v.d. centrale deurvergrendeling k Hout en chroomaccenten in het interieur k Airconditioning Normale prijs Luxus-uitvoering f 26.303,-. Nu f 9.980,-. Full Operational Lease vanaf f 1.080,- bij 48 mnd./20.000 km per jaar (BMW Financial Services). bevond zich ook weer het Philishave Cinquecento Rallyteam van de Fries Wubbo Boiten en z'n Tilburgse navigator Jc Stiphout. De organisa jen tweetal prachtige issementsproeven uitgezet Juwse lere proef len seuws dy- derland. lyteams Je vijfde ten Pallets Rallysprint een tweetal pi^ Biesheuvel Autosport klassementsprc over de typisch Zeei dijkweggetjes, iede r moest driemaal verrede worden, wat een totale afstand van ongeveer zestig wedstrijdkilometers opleverde. Na de eerste proef bleken maar liefst drie teams dezelfde tijd neergezet te hebben, op een luttele seconde gevolgd door de FriesXTilburgse combinatie. Ook op de volgende proef liet het tweetal een toptijd noteren, zonder daarbij ook maar enig risico te hoeven nemen op de smalle en listige dijkjes. Dat andere equipes wel risico's namen bleek wel gebreken worden verholpen en daarna volgt voor aflevering nog een tweede keuring om de klant maximale zekerheid te bieden.Voor ongeveer duizend gulden extra kan i klant de garantie en de hu bij pech onder weg uitbrei met nog een extra jaar. Manouvreren Het interieur van de Trade is typisch Europees van inrichting. De gebruikte bekledingsstoffen zijn vrolijk van tint. De stoelen bieden een stevige zit en zijn in voldoende mate verstelbaar. Het plafond is netjes bekleed. Er zijn rond de bestuuder en bijrijder diverse opbergvakken gecreeërd. Stuurbekrachtiging is uiteraard standaard, waardoor de Trade ook bij manouvreren zeer handelbaar is. De Trade 100 heeft bovendien standaard airconditioning, zodat ook deze bestelauto op de Nissan- filosofie aansluit. Het zicht rondom geeft geen problemen, door de grote ruiten en forse spiegels. De Nissan Trade zal in eerste instantie vooral verkocht gaan worden aan klanten die reeds een Nissan Urvan of Cabstar rijden, immers auto's uit hetzelfde segme j waarvan de berijders bekend zijn met het merk. De Nissan Trade 75 zit in het medium van-segment, wat goed is voor 68% van de verkopen in het bestelautosegment. De prijslijst van de Nissan Trade start bij f.29.500,= voor de Trade 75. De Trade 100 met High Roof en langere wielbasis komt op f.34.500,=. De prijzen van de Chassis- cabine beginnen bij f.36.620,=. Uiteraard zijn deze bedragen exclusief BTW. De dubbele cabine is er in een basisversie en luxe uitgave. Bij de Trade 75 bedraagt de meerprijs f.2.494,= (Custom) of f.4.350,= (Luxe). Bij de Trade 100 moet f.3.094,= (Custom) of f.4.988,= (Luxe) worden neergeteld. Volgens Brits voorbeeld introduceren de Nederlandse Peugeot-dealers een vernieuwd Leeuwekeur- programma voor gebruikte auto's. Het aanbod occasions in ons land is enorm en de gemiddelde aanschafprijs ligt fors hoger dan enkele jaren geleden. Daarom is het niet meer dan normaal dat de koper hogere eisen stelt aan veelal hogere belading van je de Trade 100 zowel in de verlengde/verhoogde uitvoering als de types met chassis-cabine. Het spreekt voorzich dat beide motoren aan de laatste Europese emissienormen kunnen voldoen. De Nissan Trade 75 en 100 bestelwagen zijn gebouwd volgens een uitgewerkt concept. De Trade is in het Nissan-programma een aanvulling boven de Vanette. De auto werd in 1984 in Spanje geïntroduceerd en onderging vrijwel constant diverse wijzigingen zowel op het gebied van vormgeving, interieur als techniek. verhoogd het rijcomfort. Normaal zou een automaat afhankelijk van de gekozen uitvoering tussen de f.4.000,= en f.5.000,= extra kosten. bereiken en is er een topsnelheid mogelijk van 250 km/u. Het onderstel is ten opzichte van de bestaande S70/V70-modellen met 20 mm verlaagd. De voorwielaandrijvers hebben een Deltalink achteras, terwijl de AWD een Multilink-ophanging bezit. De R-versies hebben vijfspaaks lichtmetalen wielen in zilver of grafiet. De carrosserie kan in vijf kleuren worden geleverd: Saffron pearl, Blackstone, Silver Metallic, Garnet red metallic en Nautic blue pearl. In het interieur onderscheidt de R zich door aluminium- inleg in de console en deurpanelen, bekleding met leer en alcantara in twee kleuren en een instrumentarium met donkerblauwe wijzerplaten. De uitrusting omvat verder een electronische klimaatbeheersing, boordcomputer, alarm met afstandsbediening, cruise control, audio-systeem met CD-wisselaar, Dolby Surround Pro-Logic sj x 50 Watt verst=*«.=* speakers. Op dit moment zijn er al 25 Peugeot-dealers volgens de nieuwe richtlijnen actief. Nog voor het einde van dit jaar moet dat aantal toenemen tot 75 bedrijven. Drie verschillende versies van de Volvo S70/V70 R worden binnenkort leverbaar. .De klant kan kiezen uit de S70 R sedan, V70 R Estate en de IV70 R met vierwielaandrijving (AWD). Alle drie zijn ze leverbaar met een handgeschakelde vijfbak of viertraps automaat met drie mogelijke binnenruimte ontstaat. Het laadvolume varieert zodoende van 7,1 kubieke meter voor de Trade 75 tot 9,5 kubieke meter voor de Trade 100 met verhoogd dak en langere wielbasis. In dit laatste geval kunnen acht Ecopallets of vier Europallets worden geladen. De laadruimte is makkelijk toegankelijk. Achter is de Trade voorzien van twee grote deuren en aan de rechter zijkant is een schuifdeur aangebracht. Maar er zijn nog meer mogelijkheden. Zo is de Trade te voorzien van een viscokoppeling die de aandrijfkrachten automatisch over de voor- en achteras verdeeld om een optimale grip te verkrijgen. De prestaties van de R-modellen zijn flitsend te noemen. Zo heeft de S70 R slechts 6,7 seconden nodig om vanuit stilstand de 100 km/u te schakelprogramma's. Voorin ligt een 2,3 liter 5 cilinder 20- ir. kleppen turbomotor met een vermogen van 250 pk en een koppel van 350 Nm. De automaatversie levert 240 pk en 330 Nm, terwijl het koppel bij de AWD is teruggebracht tot een nog steeds vorstelijke 310 Nm. De AWD heeft een dubbele cabine, ofwel de aannemersuitvoering in twee uitvoeringen Custom en Luxe. Ook kan worden gekozen voor de chassis-cabine, zodat de ondernemer zelf een opbouwvariant kan uitkiezen. Ook deze versie is er met dubbele cabine. Het Trade-programma kent twee motoren. De Trade 75 is voorzien van een 2,3 liter dieselmotor met een vermogen van 73 pk bij 4200 tr/min en een koppel van 142 Nm bij 2300 tr/min. Hiermee bewijst de Trade voldoende kwiek te zijn en bij uitstek geschikt voor stadsbestelwerk. Maar ook op de snelweg is de Trade 75 prima te handhaven. Alle andere versies hebben een 3 liter turbodiesel met intercooler. Deze grote krachtbron levert een hoog vermogen van 105 pk bij 3500 tr/min en een koppel van 255 Nm bij 2100 tr/min. De extra kracht is direct al bij het wegrijden goed waarneembaar. Natuurlijk past deze motor beter bij de Binnen het vernieuwde programma biedt Peugeot een optimale zekerheid aan de klant en daarnaast een verbeterde uitstraling door frisse, professionele en uniforme aanpak. In Nederland werden vorig jaar ruim 1 miljoen gebruikte auto's verkocht tegen 474.uuu nieuwe exemplaren. Iedere auto die onder het Leeuwekeur-label van Peugeot wordt verkocht mag 7'89 8-'89 6-’92 1V89 10-’89 11*92 groen met. 9-’88 ipé antraciet 9-’92 maximaal vijf jaar oud zijn en niet meer dan 150.000 km op de teller hebben. In dat geval wordt 12 maanden Bovag- garantie gegeven zonder kilometerbeperking. Verder kan de koper 24 uur per dag een beroep doen op de Peugeot Assistance internationale hulpdienst. De kilometerstand van iedere gebruikte auto wordt gegarandeerd via ren 474.000 de Nationale Auto Pas. Binnen 14 dagen of 1000 kilometer geldt een omruilgarantie. Iedere auto wordt door de ANWB gekeurd. De eventuele uit het grote aantal auto's dat van de weg raakte en de strijd moest staken. Ook gedurende het verdere verloop van de wedstrijd bleef de behoudende rijstijl gehanteerd, met het oog op de te behalen punten voor het algemeen klassement. Met nog twee proeven te gaan stond het duo op een vierde plaats, met geringe onderlinge verschillen zowel naar de voorgangers als naar de achtervolgers. Een tweede tijd op de allerlaatste proef stelde deze vierde plaats veilig, een resultaat waarmee de equipe zeer tevreden "De startvolgorde bij de volgende wedstrijden wordt bepaald door de tussenstand in het algemeen klassement." aldus Van Stiphout na afloop op het marktplein in Hulst: "Daarin staan we nu zesde, met een aantal relatief zwaardere wedstrijden voor de boeg een goede uitgangspositie om verder te kimmen." Hoe close de strijd wederom was blijkt uit de totaaltijden, Fiat-winnaars Rene van Oosten en Mike Janssen werden op 7 seconden gevolgd door Koster/Wildenburg, op 1 seconde volgden Deen/Knol die op hun beurt weer 2 seconden voorsprong hadden op Boiten en Van Stiphout. De volgende Cinquecento- wedstrijd is de Seizoensrally, op 24 mei in het Belgische plaatsje Bocholt, net over de grens bij Weert. Zaterdag 3 mei was het plaatsje Hulst in Zee Vlaanderen de rally hoofdstad van Nede Maar liefts 123 rally schreven in voor de Vierhouten Pallets T die doorE- werd georganiseerd. De rallysprint was tevens de vierde ronde van de Fiat Cinquecento Trofeo, waarin 21 deelnemers aan de start afstand van verschenen. Onder de starters te verrijden 1R-HP-37 HR-JG-77 J lHG-m L^Jl

Kranten Regionaal Archief Tilburg

Weekblad De Tilburgse Koerier | 1997 | | pagina 25